Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Klassinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: musiikkitalo vai makasiinit?
1 2 3
megatherium
29.11.2004 21:30:51 (muokattu 29.11.2004 21:36:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksei niitä makasiineja voi liittää siihen musiikkitaloon? Niinhän Sibelius-talossakin on tehty. Voisivat sitten sinne laittaa sen klubin tai Sibiksen kirjaston. Vois muuten tullakin aika tunnelmallinen.
 
Joo ja pari hevosta sinne heiniä syömään jos joku ökyrikas haluaa konsertissa esitetyn barokkioopperan konserttiversion päälle tehdä pienen ratsastustretken Helsingin ympäri, pudota satulasta ja taitaa niskansa kuten teräsmiehellekin kävi ellei sitten rakenneta paria näköalatornia musiikitalon yhteyteen jos joku haluaa leikkiä neitoa tornissa, Sibeliuksen Jungfrun i tornet-oopperan roolipelin roolihahmona, sillä Oskar Merikanto suomalaisena säveltäjänä sävelsi ensmmäisen suomalaiseen librettoon pohjaavan oopperan Pohjan neiti, joka ei kuulu repertoaarin edes kansalisoopperassa, vaika kernaasti sen konserttiversion kuuntelisi vaikka heinäladossa.
 
Enkeleitä, onko heitä muualla kuin aamussa nousevassa?
C
31.08.2011 16:34:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No - tänään sitten. Musiikkitalo.
 
Kiinnostaako?
 
Ronnie James Dio - Kiitos 1942-2010
levesinet
31.08.2011 19:54:39 (muokattu 31.08.2011 20:00:43)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näyttää hyvältä mutta totuus selviää sitten kun käy paikan päällä kuuntelemassa. Sen tiedän, että Finlandiasalin akustiikka oli hirveä, varsinkin salin oikeassa laidassa. Uusi Musiikkitalo ei millään voi olla yhtä huono, joten olen jo ennakkoon tyytyväinen. Asun lähellä ja kyllähän tämä jonkin verran kiinnostaa. Odotan mielenkiinnolla paikan päällä käyneiden kommentteja.
 
Niin, mun kannaltani oikeastaan ainoa vika Finlandiatalossa on akustiikka. Saa nähdä, onko tässä uudessa talossa sitten jokin muu vialla. Ja jos on, niin saadaan nähdä, kuinka ne viat korjataan, kun arkkitehtia ei pidetä puolijumalana. Mä olen saanut kärsiä Aallon käden jäljestä entisellä työpaikalla... Toimimattomia mutta pyhiä ratkaisuja.
 
mattim
31.08.2011 21:34:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

C: No - tänään sitten. Musiikkitalo.
 
Kiinnostaako?

 
Avajaisia olen kattelemassa ja hyvältä näyttää ja kuullostaa. Huomenna kahvioon aamukahaville ekat tyypit ottamaan talosta.
 
Taitaa talo kiinnostaa muitakin:
 
Service Temporarily Unavailable
 
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
Apache/2.2.3 (Red Hat) Server at www.musiikkitalo.fi Port 80
 
Matti
 
Ni hao, tseka bu hao, tseka bujao, xie xie ni !
C
31.08.2011 22:49:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Avajaisia olen kattelemassa ja hyvältä näyttää ja kuullostaa. Huomenna kahvioon aamukahaville ekat tyypit ottamaan talosta.
 
Taitaa talo kiinnostaa muitakin:
 
Service Temporarily Unavailable
 
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
Apache/2.2.3 (Red Hat) Server at www.musiikkitalo.fi Port 80
 
Matti

 
Näyttihän toi iso sali hienolta ja esiintyjien kommentit olivat sitä luokkaa, että pakko mennä pian kuuntelemaan jotain.
 
Ronnie James Dio - Kiitos 1942-2010
Sävis
01.09.2011 09:51:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musiikkitalon isossa konserttisalissa oli oikein hyvä laulaa. Aploditkin kuulostivat jotenkin lämpösemmiltä kuin muissa saleissa, joissa on tullut laulettua. Avajaisten jatkoilla tuli kuultua kaikenlaista musiikkia ja mm. tanssittua huutokatrillia. Hyvä meininki. Nyt pitääkin sitten lepäillä kotona, että pystyy illalla laulamaan maksavalle konserttiyleisölle.
 
Olen todella onnellinen, että vihdoinkin Helsingissä on ihan oikea konserttitalo.
 
LIP MY STOCKINGS! LIP TEM!!!
megatherium
02.09.2011 17:59:07 (muokattu 02.09.2011 17:59:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulle ei mitään intressiä koko taloon, musiikki yhtä huonoa, ei muutosta, samat biisit virkamiesmnusiikkia. ei intohimoja.
 
Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa
mattim
02.09.2011 19:13:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sävis: Musiikkitalon isossa konserttisalissa oli oikein hyvä laulaa. Aploditkin kuulostivat jotenkin lämpösemmiltä kuin muissa saleissa, joissa on tullut laulettua. Avajaisten jatkoilla tuli kuultua kaikenlaista musiikkia ja mm. tanssittua huutokatrillia. Hyvä meininki. Nyt pitääkin sitten lepäillä kotona, että pystyy illalla laulamaan maksavalle konserttiyleisölle.
 
Olen todella onnellinen, että vihdoinkin Helsingissä on ihan oikea konserttitalo.

 
Talo on vaikuttava (eh, eh) mutta ei liian hieno. Lippujen kaavailtu hintakatto ansaitsee aplodit ... Aion käyttää ja paljon
 
Ni hao, tseka bu hao, tseka bujao, xie xie ni !
mattim
02.09.2011 19:14:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

megatherium: mulle ei mitään intressiä koko taloon, musiikki yhtä huonoa, ei muutosta, samat biisit virkamiesmnusiikkia. ei intohimoja.
 
Onhan tuonne tyrkyllä muutakin kuin Apoa ja Jari Sillanpäätä, luulisin ; )
 
Ni hao, tseka bu hao, tseka bujao, xie xie ni !
Funkånaut
02.09.2011 22:07:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytys joskus kyl varmaan käydä tutustumassa moiseen ihmeeseen, vaikka vähän kauempana asustelenkin. Ois se mukava nähdä, mihin mun VERO_MARKAT on laitettu. Ja muutenkin, jos siel kunnon orkesteri vetäsee kunnon settiä ni onhan sellasta nasta kuunnella. Ja tuskin yks lippu juurikaan joka viikonloppuista baari-iltaa kalliimpi ainakaan on. Mutta jostakin syystä jengillä riittää rahaa vetää nakit baarissa kahdesti viikonlopussa muttei ole käydä joskus konsertissa ja olla iltaa selvinpäin.
 
Vaan siinä vaiheessa kun Beethovenin 5. analysoitiin raiskauksena olin jo että slutwalking bass. - Epämuusikko
Sävis
03.09.2011 12:21:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

megatherium: mulle ei mitään intressiä koko taloon, musiikki yhtä huonoa, ei muutosta, samat biisit virkamiesmnusiikkia. ei intohimoja.
 
Herätys megatherium! On asioita, joihin sisältyy paljon intohimoja, vaikka sinä et niistä pitäisikään. Kirjoituksistasi huomaa, että sinulla ei ole mitään todellista kosketusta suomalaiseen musiikkielämään. Musiikkitalon avajaisista oli virkasmiesmusiikki kaukana ja intohimot todella vahvasti läsnä. Esiintyjiä oli satoja ja kaikki olivat innosta pinkeinä. Sinä suhtaudut intohimottomasti, mutta Musiikkitalon lavalla esiintyneet rakastavat musiikkia koko sydämellään.
 
LIP MY STOCKINGS! LIP TEM!!!
Sävis
03.09.2011 12:22:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Talo on vaikuttava (eh, eh) mutta ei liian hieno. Lippujen kaavailtu hintakatto ansaitsee aplodit ... Aion käyttää ja paljon
 
Suosittelen lämpimästi!
 
LIP MY STOCKINGS! LIP TEM!!!
Sävis
03.09.2011 12:24:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkonaut: Täytys joskus kyl varmaan käydä tutustumassa moiseen ihmeeseen, vaikka vähän kauempana asustelenkin. Ois se mukava nähdä, mihin mun VERO_MARKAT on laitettu. Ja muutenkin, jos siel kunnon orkesteri vetäsee kunnon settiä ni onhan sellasta nasta kuunnella. Ja tuskin yks lippu juurikaan joka viikonloppuista baari-iltaa kalliimpi ainakaan on. Mutta jostakin syystä jengillä riittää rahaa vetää nakit baarissa kahdesti viikonlopussa muttei ole käydä joskus konsertissa ja olla iltaa selvinpäin.
 
Niinpä. Sekä RSO:n että HKO:n konsertteihin peruslippu maksaa 20e, alennusryhmät luokkaa 15/7e.
 
LIP MY STOCKINGS! LIP TEM!!!
levesinet
03.09.2011 17:09:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitä vaan en usko että ympäri salia olisi erinomainen sointi. Luulisi että parhaat paikat ovat orkesterin etupuolella, mutta millä etäisyydellä..? Pitäisi varmaan pyrkiä keskikauas, sivusuunnassa keskelle, pystysuunnassa keskelle. :D
 
Epämuusikko
03.09.2011 19:01:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikein mukavan näköinen pytinki sisältä ja ulkoa. Parkkeeraminen on tosin tehty tr00-masokisteille. Neljä euroa tunti. Mitä vittua?
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
C
04.09.2011 02:39:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Oikein mukavan näköinen pytinki sisältä ja ulkoa. Parkkeeraminen on tosin tehty tr00-masokisteille. Neljä euroa tunti. Mitä vittua?
 
Helsinkiläiset musiikkitaloihmiset tulevat keikalle joko julkisilla, taksilla tai kävellen. Parkkeeraamismaksulla kiusataan poikkeavia. Hoho.
 
Ronnie James Dio - Kiitos 1942-2010
Sax-pappa
05.09.2011 13:30:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

levesinet: Sitä vaan en usko että ympäri salia olisi erinomainen sointi. Luulisi että parhaat paikat ovat orkesterin etupuolella, mutta millä etäisyydellä..? Pitäisi varmaan pyrkiä keskikauas, sivusuunnassa keskelle, pystysuunnassa keskelle. :D
 
Olin perjantain konsertissa B-parvella aivan lavan sivulla. Orkesteri näkyi ja kuului kaikilta osin loistavasti. Sensijaan Soile Isokosken laulu kuului sivulle vähän huonosti ja tahtoi jäädä orkesterin jalkoihin.
 
jorre
06.09.2011 20:32:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sävis: Herätys megatherium! On asioita, joihin sisältyy paljon intohimoja, vaikka sinä et niistä pitäisikään. Kirjoituksistasi huomaa, että sinulla ei ole mitään todellista kosketusta suomalaiseen musiikkielämään. Musiikkitalon avajaisista oli virkasmiesmusiikki kaukana ja intohimot todella vahvasti läsnä. Esiintyjiä oli satoja ja kaikki olivat innosta pinkeinä. Sinä suhtaudut intohimottomasti, mutta Musiikkitalon lavalla esiintyneet rakastavat musiikkia koko sydämellään.
 
Loistavaa Sävis, sait minulta ison plussan!
 
JosieK
10.09.2011 21:13:53 (muokattu 10.09.2011 21:30:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhden kokemuksen perusteella - Marita Kattilan peruma torstai-sarjan avaus 8.9. - ainoa hyvä mitä tuosta löysin on akustiikka. Se on hyvä, todella hyvä.
 
Talon ulkonäkö saa minut aina pahalle tuulelle: samanlaisia lasimitättömyyksiä on Vantaa täynnä tuolla logistiikkakeskuksen suunnalla, paljon parempia on Vantaa täynnä Veromiehenkylässä.
 
Kuinka pirussa tuommoinen hönteri mentiin hyväksymään? Siinä menetettiin yksi vuosikymmenien suurimpia tilaisuuksia saada aikaan huippuluokan suomalaista arkkitehtuuria. Itellan sivukonttori...
 
Sisältä pimeä, tylsä, kolkko ja aivan HELVETIN ahdas. Lämpiöt surkeat. Narikka merkitty kelvottomasti - väki juoksuttaa vaatteenhaltijoita rännin päästä toiseen kun ei muista, mihin palttoot tuli jätettyä.
 
Kansallisooppera on seitsemän kertaluokkaa parempi. //LISÄYS - siis rakennuksena.
 
LISÄYS 2 - ja Megath on taas kerran aivan oikeassa - miksi sitä elttaantunutta Sibeliusta...? Siinäkö se on suomalainen musiikkikulttuuri - että saadaan niiskuttaa miehekkäästi kun vinlantia pauhaa?
 
Hauler
10.09.2011 22:50:26 (muokattu 10.09.2011 22:50:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JosieK:LISÄYS 2 - ja Megath on taas kerran aivan oikeassa - miksi sitä elttaantunutta Sibeliusta...? Siinäkö se on suomalainen musiikkikulttuuri - että saadaan niiskuttaa miehekkäästi kun vinlantia pauhaa?
 
Muissa kohdissa olen pitkälti samoilla linjoilla kanssasi, mutta en viimeisessä. Mielestäni on hyvin aiheellista avajaisissa soittaa jotain patrioottista, henkeänostattavaa musiikkia ja Sibeliuksen Finlandia on sopii moiseen tilaisuuteen kuin perhonen puutarhaan.
 
Sen sijaan muuten orkesterien konserttiohjelmistot saisivat olla monipuolisempi sekä jännittävämpi: unohdettuja ja uusia säveltäjiä esiintuova.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «