Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Klassinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Klassista sähkökitaralla?
1
Saturnina
06.10.2003 22:26:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli mieleen, että olisiko kukaan tehnyt jotain suuria klassisia hittejä sähkökitaraversioiksi? Vähän niinkuin että Apocalyptica soittaa heviä selloilla, mutta juuri toisinpäin. Tai jos näitä ei ole, niin vaikka vain oikein kunnolla klassisesta vaikutteita ottaneita artisteja?
 
"In My Head A Blue Fish Has Just Died"
noir
06.10.2003 22:31:33 (muokattu 06.10.2003 22:32:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yngwie Malmsteen. Tehnyt kokonaisen levynkin, ainakin yhden, klassista musiikkia sähkökitaralle, sekä orkesterille. Ja onhan tuotannossa muutenkin vaikutteita.
 
Malice Mizer. Japanilainen, jo kuopattu, bändi, jonka musiikissa on runsaasti barokkivaikutteita.
 
EDIT: Henkilökohtaisesti pidän Malice Mizerista enemmän...
 
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
hörhö
06.10.2003 22:41:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yngwie Malmsteen. Tehnyt kokonaisen levynkin, ainakin yhden, klassista musiikkia sähkökitaralle, sekä orkesterille. Ja onhan tuotannossa muutenkin vaikutteita.
 
Onhan tuollainen tosiaan olemassa, mutta kellekkään en kyllä menisi suosittelemaan tuota.
 
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara
Saturnina
06.10.2003 22:51:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Malice Mizer. Japanilainen, jo kuopattu, bändi, jonka musiikissa on runsaasti barokkivaikutteita.
 
Oh, Malice Mizer itseasiassa sattuu olemaan mun kaikkien aikojen suosikkibändi =) Juuri samantyyppisiä barokkivaikutteita olisinkin hakemassa lisää...
 
"In My Head A Blue Fish Has Just Died"
noir
07.10.2003 20:16:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oh, Malice Mizer itseasiassa sattuu olemaan mun kaikkien aikojen suosikkibändi =) Juuri samantyyppisiä barokkivaikutteita olisinkin hakemassa lisää...
 
No, onkos Malice Mizerin "seuraaja", Moi Dix Mois, tuttu? Varsin samantyylistä kuin Mizer, mutta, no, yhä kasassa ;)
 
Ja Mizer kuuluu myös minunkin lempiyhtyeisiini...
 
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
Saturnina
08.10.2003 01:11:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, onkos Malice Mizerin "seuraaja", Moi Dix Mois, tuttu? Varsin samantyylistä kuin Mizer, mutta, no, yhä kasassa ;)
 
Kyllä kyllä, toki toki =) Juu, mä oon sen verran obsessoitunu Manasta, että täytyy toivoa, että se ei vähään aikaan lakkaa tekemästä musiikkia... Moi dix Mois on kyllä aika mielenkiintoinen bändi, kun se on hyvin paljon Manan sooloprojekti, eikä laulajalla ja basistilla tunnu olevan paljon sananvaltaa =P
 
"In My Head A Blue Fish Has Just Died"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «