Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Klassinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuinka saada kynnet kestämään?
1 2
tesar
10.06.2003 17:08:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on suuria ongelmia kynsien kestävyyden kanssa. Kynsimateriaali lähtee eräänlaisina liuskoina pois :(
 
Onko jolllain samanlaisia ongelmia. Mitä aineita käytätte? Onko kenelläkään kokemusta rakennekynsistä. Voiko sellaisilla soittaa kitaraa??
 
Ei ole tyhmiä kysymyksiä...on vain tyhmiä ihmisiä.;)
Kitarajeesus
10.06.2003 18:46:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotku klasarikepittäjät syö C-piimaxia(vai mikä vi*tu se ny oli).Se kuulemma pistää kynnet kestämään.
 
Musiikki on elämä.
Blackbird
10.06.2003 19:32:51 (muokattu 10.06.2003 19:33:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on suuria ongelmia kynsien kestävyyden kanssa. Kynsimateriaali lähtee eräänlaisina liuskoina pois :(
 
Onko jolllain samanlaisia ongelmia.

 
On.
 
Mitä aineita käytätte?
 
Elämä on parasta huumetta.
 
Onko kenelläkään kokemusta rakennekynsistä. Voiko sellaisilla soittaa kitaraa??
 
Luulisin, että jotkut kitaristit soittavat.
 
Congi
11.06.2003 09:27:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotkut aineet pistävät kynnet kasvamaan mutta eivät juuri tee niistä sen vahvempia. Niin, oletko ajatellut käyttää kynsilakkaa? Ne naiset tietävät asiasta tarkemmin.
 
mklami
11.06.2003 10:30:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kynnet katkeilee ja halkeilee aluksi, mutta muutamassa vuodessa ne alkavat kestää, kunhan soittaa paljon. Aluksi käytin itsekin kynsilakkaa, mutta viimeiset 6-7 vuotta olen jo pärjännyt ilman mitään aineita. Välillä lohkeamia on tullut paikattua pikaliimalla esim. ennen konserttia. Yleensä kuitenkin liimattukin kynsi katkeaa. Lisäksi kannattaa muistaa, että jos kynnen reunaan ilmestyy pieni alkava halkeama, kolo tms, kannattaa se viilata heti kokonaan pois ennen kuin siitä alkaa kehittyä suurempi halkeama. Näin säästyy suuremmilta harmeilta myöhemmin.
 
Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success. - Vangelis --- Tavoittelemalla mahdotonta saattaa saavuttaa mahdollisen. --- Ei pidä yrittää perse edellä puuhun.
18is9
11.06.2003 10:59:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kynnet katkeilee ja halkeilee aluksi, mutta muutamassa vuodessa ne alkavat kestää, kunhan soittaa paljon.
 
Minulla on ihan samanlainen kokemus asiasta. Aluksi kynnet olivat ohuet ja repeilivät milloin mihinkin, mutta muutamassa vuodessa ne muutuuivat kestäviksi. En tiedä onko kohtalona sitten vanhempana sellaiset Paco De Lucia -tyyppiset keltaiset, varmaan viiden millin paksuiset kynnet. Yök.
 
The Empire Never Ended - P.K. Dick
Zarmo
12.06.2003 13:37:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla muut kynnet kestävät hyvin, mutta etusormen kynsi alkaa aina haljeta ja vielä ns. ei-soittopuolelta ts. keskisormen puolelta.
 
Kyllä sitä säröä saa miedommillakin säädöillä, pitää vaan hakata lujempaa.
mklami
12.06.2003 16:32:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla muut kynnet kestävät hyvin, mutta etusormen kynsi alkaa aina haljeta ja vielä ns. ei-soittopuolelta ts. keskisormen puolelta.
 
Mulla taas on sama ongelma peukalon kynnen kanssa. Heti kun halkeama ilmaantuu, viilaan kynttä sen verran halkeaman kohdalta ja läheltä, että halkeama häviää. Jos tätä ei tee, halkeama laajenee nopeasti isommaksi.
 
Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success. - Vangelis --- Tavoittelemalla mahdotonta saattaa saavuttaa mahdollisen. --- Ei pidä yrittää perse edellä puuhun.
hörhö
12.06.2003 23:02:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juokaa maitoa:)
 
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara
Blackbird
13.06.2003 15:51:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla muut kynnet kestävät hyvin, mutta etusormen kynsi alkaa aina haljeta ja vielä ns. ei-soittopuolelta ts. keskisormen puolelta.
 
Mulla ei taas peukalon kynsi meinaa kestää millään. En ole vielä kertaakaan saanut kasvatettua 2 cm pituista peukalonkynttä. Olisiko vinkkejä? Kiitos.
 
mklami
14.06.2003 10:03:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole vielä kertaakaan saanut kasvatettua 2 cm pituista peukalonkynttä. Olisiko vinkkejä? Kiitos.
 
2 cm pelkkää valkosta osaa vai 2 cm yhteensä? :)
 
Peukalon kynnen ei tarvitse olla kovinkaan pitkä (niinkuin ei muidenkaan kynsien), kunhan niiden muoto on oikea.
 
Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success. - Vangelis --- Tavoittelemalla mahdotonta saattaa saavuttaa mahdollisen. --- Ei pidä yrittää perse edellä puuhun.
Blackbird
14.06.2003 15:20:40 (muokattu 14.06.2003 15:24:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2 cm pelkkää valkosta osaa vai 2 cm yhteensä? :)
 
Peukalon kynnen ei tarvitse olla kovinkaan pitkä (niinkuin ei muidenkaan kynsien), kunhan niiden muoto on oikea.

 
No Robbie Kriegerillä on/oli ihan h*lvetin pitkät kynnet. En ole kyllä ihan varma oliko ne oikeat kynnet. Mutta se olikin aika persoonallinen kitaristi, kun soitti rockia(The Doors) klassisella tyylillä. Mutta se peukalonkynsi sillä oli varmaan jotain 2 cm(valkoista). Se veteli sillä ihan kuin plektralla, silleen murtosointuja ja muuta. Onhan se kiva kun ''plekut'' on koko ajan messissä, mutta mietin vaan, miten sellaisen monsterikynsien kanssa voi mitään muuta tehdä kuin soittaa. Eli en ihan saletti ole oliko Kriegerillä oikeat- vai tekokynnet. Mutta ihan oikealta ne kyllä näytti. Mutta jossain haastattelussa se kuulemma sanoi, ettei käyttänyt livenä koskaan plektraa. Siis Doorsin aikaan. Nykyään mies kuulemma soittelee plekulla. Ja syy siihen miksei hän soittanut aikoinaan plekulla, oli kuulemma se, ettei hän osannut soittaa plekulla. Yhdessä haastattelussa hän kyllä kertoi, että häntä hieman kadutti, kun ei ollut opetellut soittamaan plekulla. Olisi pystynyt vetää nopeammin ja silleen, mutta eihän se nopeus olekaan pääasia.
 
kaljaah
16.06.2003 21:33:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksinkertainen, _halpa_ aine, MÄNTYSUOPA.
Sillä voi pestä lattiat, pestä hiukset, pestä nyt ihan mitä huvittaa, ja se on hyvää kukille. Kynnet kasvavat ja vahvistuvat jos läträä mäntysuovan kanssa vaikka siivotessa. Nimim. Kokemusta on :)
 
tesar
17.06.2003 21:14:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kynnet katkeilee ja halkeilee aluksi, mutta muutamassa vuodessa ne alkavat kestää, kunhan soittaa paljon.
 
Kaksi vuotta minäkin olen nyt yrittänyt kynsiäni kasvattaa ja onhan ne vahvistuneet. Kuitenkin ilman kynsilakkaa ne katkeilisivat hetkessä :(
 
Moni on ehdottanut sellaista kynsilakkaa joka korjaa halkeamat. Pitää varmaan kokeilla sellaista. Keikkaa edeltävänä iltana ei ole kivaa ruveta viilaamaan jotain nimetöntä vaikka halkeama olisi pienikin. Keikalla joku tremolo voi vaikeutua huomattavasti :)
 
Ei ole tyhmiä kysymyksiä...on vain tyhmiä ihmisiä.;)
ulleli
21.06.2003 00:37:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kenelläkään kokemusta rakennekynsistä. Voiko sellaisilla soittaa kitaraa??
 
Kantsii ihan ehdottomasti kysyä ammattilaiselta noista rakennekynsistä. Niitä ku saa nykyään melkein millasia tahansa, eli tuskin kitarankaan kanssa tulee mitään ongelmia. Ja kestää tosi hyvin! Itelläniki on heikot kynnet ja oonkin nyt tosissani harkinnu sellasten hommaamista..
 
kaljaah
21.06.2003 20:33:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moni on ehdottanut sellaista kynsilakkaa joka korjaa halkeamat. Pitää varmaan kokeilla sellaista. Keikkaa edeltävänä iltana ei ole kivaa ruveta viilaamaan jotain nimetöntä vaikka halkeama olisi pienikin. Keikalla joku tremolo voi vaikeutua huomattavasti :)
 
Nyt piilomainintana pari tuotetta:
 
Express Nail Care Kynsihoidot
Kynnet kuntoon 1 minuutissa
 
STOP KATKEAVILLE KYNSILLE - Express Repair
Express Repair liittää kynnen katkeamassa olevat osaset toisiinsa ja estää niiden katkeamisen uudelleen. Koostumuksen viskoosisäikeet muodostavat kynnelle vahvan, sojaavan verkon. Express Repair-kynsihoidon avulla katkeava kynsi jatkaa kasvuaan normaalisti. Käytetään paikallisesti lohkeamassa olevaan kohtaan.
 
STOP LIUSKOITTUVILLE KYNSILLE - Restructing cement
Restructing cement on nopea apu liuskoittuville kynsille. Se sisältää akryylisidosainetta, joka korjaa kynnen liuskoittuvat kohdat tehokkaasti ja estää niiden liuskoittumisen uudelleen.
 
Valmistaja: Maybelline New York
 
Pillumehu-Maija
03.07.2003 21:24:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kestävyyteen vaikuttavat monet eri tekijät. Mm. maidonjuonti vahvistaa kynsi, sillä siitä saat kalkkia. Itse en juo maitoa, sillä laktoosi-intoleranssin johdosta joutuisin juomaan HYLA-maitoa joka maistuu paskalta, joten korvaan sen kalkkitableteilla.
 
Kitaransoitossa suurimmalla osalla ihmisistä kynnet alkavat rakentua kestäviksi vuoden sisällä, mutta jos soitat hiljaa, niin se ei vaikuta ainakaan kovin parantavasti. Eli voimakkaan soiton (ainakin 15 min/päivä) pitäisi taata kestävät ja vahvat kynnet. Kynsilakat ja muut mömmöt ainakin itse olen voinut jättää täysin pois.
 
Boge
08.09.2003 13:53:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miten on nää kynsiplektrat, vai onko semmosia ees. luonnistuuko niiden kanssa soittaminen alkuunkaan?
 
silakka :/#/:
Setä Groove
09.09.2003 12:09:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miten on nää kynsiplektrat, vai onko semmosia ees. luonnistuuko niiden kanssa soittaminen alkuunkaan?
 
Lähinnä ne on tarkotettu metallikielisille. Ite en oo koskaan tykänny. Lähtee tatsi pois. Itelle parhaiten (tuohon kestämispuoleen)on toiminu kynsilakka.
 
Winner-of-Entertainer-of-the-REAR-award!!!
jomppa82
09.09.2003 12:39:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kestävyyteen vaikuttavat monet eri tekijät. Mm. maidonjuonti vahvistaa kynsi, sillä siitä saat kalkkia. Itse en juo maitoa, sillä laktoosi-intoleranssin johdosta joutuisin juomaan HYLA-maitoa joka maistuu paskalta, joten korvaan sen kalkkitableteilla.
 
Kitaransoitossa suurimmalla osalla ihmisistä kynnet alkavat rakentua kestäviksi vuoden sisällä, mutta jos soitat hiljaa, niin se ei vaikuta ainakaan kovin parantavasti. Eli voimakkaan soiton (ainakin 15 min/päivä) pitäisi taata kestävät ja vahvat kynnet. Kynsilakat ja muut mömmöt ainakin itse olen voinut jättää täysin pois.

 
Nythän on tullut se joku hylan seuraaja, joka ei maistu enää makealta, vaan aika tavalliselta maidolta.
 
Live fast, die die!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «