Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Klassinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko sukusi musikaalista?
1
megatherium
01.08.2022 14:55:17 (muokattu 02.08.2022 12:30:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähemmän musikaalisen, mutta rautatiehallituksen eri viroissa ja KHO:n kaikissa lakimiestehtävissä sekä virkaylioikeudessa toimineen tuomari, sotaveteraani ja urheilija isäni eräs sukulainen, joka perusti kuuluisan musiikkikaupankin, oli äidin mukaan kuulemma tunnettu saksofonisti ja pikkuserkku isän mukaan kuulemma muuan tunnettu oopperalaulajatar, mutta äitini puolelta suku, vaikka olikin hyvin musikaalista, kuten hänen tätinsä, korkea sopraano, joka lauloi suomen laulussa, ei edustanut yhtä tunnettuja muusikoita kuin isäni sukulaiset, vaikka äitini, joka oli tunnettu aseman ääni ja paljon TV:ssä elokuvissa ja mainoksissa esiintynyt ammattilaiseksikin pyydetty ja näyttämötaiteen olympiadeissa ainoana pohjoismaista mukana olleen kerhonsa kanssa käynyt harrastelijanäyttelijätär, sävelsi kuorolle Jarvolan sovittamia lastenlauluja ja kirjoitti Kajavan kehaisemia lastennäytelmiä, joiden esityksiä myös itse ohjasi kerhossaan, jonka puheenjohtaja oli, lauloi kuorossa ja soitti myös TV:ssä pianoa, joten oletan että olen perinyt kyvyn ymmärtää taidemusiikkia ja myös unohdettuja mutta laadukkaita suomalaisia sinfonioita, niin kuin vain harva, syvällisesti isoisältäni, josta piti tulla kanttori ja äidiltäni joka oli taiteellisesti lahjakas, vaikka ei niin paljon taidemusiikkia kuunnellutkaan kuin minä, mutta kävi nuorena paljon oopperassa mm. sodan jälkeen Lontoossa työtehtävissä ollessaan.
 
Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «