Muusikoiden.net
11.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Klassinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nuotinnusohjelma hakusessa
1
Ellu.sa
12.12.2012 21:03:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!

Löytyyköhän netistä jotain ohjelmaa, joka pystyisi tekemään valmiin musiikin nuotiksi?

Kiitos vastauksista!

baron
13.12.2012 00:05:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ellu.sa: Hei!

Löytyyköhän netistä jotain ohjelmaa, joka pystyisi tekemään valmiin musiikin nuotiksi?

Kiitos vastauksista!

Tarkoitatko että musiikki on valmiina äänitteenä, jossa bändi soittaa vai valmis idea päässäsi?

You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
sellisti
13.12.2012 00:06:09 (muokattu 13.12.2012 00:07:31)

Ainakin tällanen:

http://www.finalemusic.com/notepad/default.aspx

E. Niin tosiaan, ei tää mitään mp3-tiedostoa nuoteiksi kirjoita, jos sitä haettiin...

"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -jami
baron
13.12.2012 00:14:14 (muokattu 13.12.2012 00:15:52)

sellisti: Ainakin tällanen:

http://www.finalemusic.com/notepad/default.aspx

E. Niin tosiaan, ei tää mitään mp3-tiedostoa nuoteiksi kirjoita, jos sitä haettiin...

Joo, tota mäkin aioin tarjota mutta sitten aloin miettiä mitä "valmis musiikki" on.
Midifilethän saa nuoteiksi melkein miten vain.
Mä olen joskus kokeillut Powertracks Pro:lla nuotittaa mp3:sia mutta sen verran huonosti onnistuu että korjailemiseen menee sama aika kuin korvalla plokkaamiseen eli oon luopunut sen käytöstä siihen.

You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
sellisti
13.12.2012 13:38:20

baron: Mä olen joskus kokeillut Powertracks Pro:lla nuotittaa mp3:sia mutta sen verran huonosti onnistuu että korjailemiseen menee sama aika kuin korvalla plokkaamiseen eli oon luopunut sen käytöstä siihen.

Vähän sama homma siis kuin siinä kun Finale lukee skannatun nuottisivun. Saahan sen nopeammin koneelle niin, mutta korjailuun menee lopulta sama aika kuin nuotin kirjoittamiseen.

"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -jami
baron
13.12.2012 18:22:42

sellisti: Vähän sama homma siis kuin siinä kun Finale lukee skannatun nuottisivun. Saahan sen nopeammin koneelle niin, mutta korjailuun menee lopulta sama aika kuin nuotin kirjoittamiseen.

Tasan sama kokemus:-)

Ellu.sa
14.12.2012 00:03:47

Kiitos vastauksista! Niin, tarkoitin lähinnä, että jos mulla on vaikka omaa soittoa mp3:sena tietokoneella, että sen musiikin pystyis siirtään johonki just ohjelmaan ja se kirjottas nuotiksi. :) kiitos vaan kaikesta avusta!

baron
14.12.2012 10:23:54

Ellu.sa: Kiitos vastauksista! Niin, tarkoitin lähinnä, että jos mulla on vaikka omaa soittoa mp3:sena tietokoneella, että sen musiikin pystyis siirtään johonki just ohjelmaan ja se kirjottas nuotiksi. :) kiitos vaan kaikesta avusta!

Mikähän sun soittimesi on? Jos sun soittimeltasi saa midiä ulos niin sen saa heti nuoteiksi.

jazzmies
16.12.2012 21:23:11

Siitä vaan plokkaamaan. Kandee ostaa Finale 2012. Se on tosi hyvä!

"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
damn u
18.12.2012 22:20:04

Osta Sibelius7, siinä on mukana audio score lite, joka ainakin periaatteessa lupaa nuotintaa mikrofonin kautta soitetun musiikin ja "yksinkertaiset cd-raidat". En ole kylläkään kokeillut omaani, vielä.

Jucciz
27.12.2012 00:38:06 (muokattu 27.12.2012 00:38:33)

damn u: Osta Sibelius 6, jos vielä jostain löydät: selkeämpi, kevyempi ja halvempi kuin seiska ja riittävä ihan kaiken musiikin kirjoittamiseen, mitä ylipäätään nuoteiksi voidaan kirjoittaa.

Kutosella oon tehnyt itse paljon, seiskan esittelyvideot pelästyttivät sen verran pahanpäiväisesti, että tuskinpa tulee päivitettyä.

Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
damn u
01.01.2013 22:42:52 (muokattu 01.01.2013 23:03:04)

Jucciz: 6, jos vielä jostain löydät: selkeämpi, kevyempi ja halvempi kuin seiska ja riittävä ihan kaiken musiikin kirjoittamiseen, mitä ylipäätään nuoteiksi voidaan kirjoittaa.

Kutosella oon tehnyt itse paljon, seiskan esittelyvideot pelästyttivät sen verran pahanpäiväisesti, että tuskinpa tulee päivitettyä.

SEiska on kieltämättä vähän kankea aloittaa koska valikkofilosofia on uusittu aika radikaalisti aiempiin, mielestäni kuitenkin kannatti. Kutosella tai vitosella saa kyllä
tehtyä varmasti melkein kaiken mitä tarvitsee.

Oliko kutosessa tuota audioscorea mukana? Muistaakseni ei.

EDIT: itse asiassa siirtyminen sibelius vitosesta seiskaan ei sitten lopulta ollut
käytettävyyden kannalta niin suuri kuin pelkäsin. Uutuudet saa hyvin käyttöön,
näppäinoikotiet ohjelmoimalla voi kuitenkin operoida vanhasta muistista.

Timo.T
28.01.2013 13:36:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ellu.sa: Kiitos vastauksista! Niin, tarkoitin lähinnä, että jos mulla on vaikka omaa soittoa mp3:sena tietokoneella, että sen musiikin pystyis siirtään johonki just ohjelmaan ja se kirjottas nuotiksi. :) kiitos vaan kaikesta avusta!

sen verran tammosia ohjelmia koodanneena sanon etta jos et lue musiikkia ja et soita midipianoa, en todellakaan suosittele mitaan nuotinnos ohjelmia mitka toimii audion kautta. Toisaalta jos soitat ainoastaan yhden nuotin kerralla ja se tulee suoraan soittimesta (ei siis laulu mikista) niin voihan sita kokeilla.

Old Guitar
30.01.2013 02:08:58

Tuossa on ihan ilmainen softa ja hintaansa nähden yllättävänkin hyvä!

MuseScore

http://musescore.org/fi

Olen nähnyt tämän toiminnassa ja näytti ihan hyvältä. Nyt täytyy itsekin ladata softa.

Tuolla sivulla on video-ohjeet, joiden avulla pääsee alkuun. Tämä on todella hienoa, että köyhätkin voi nyt säveltää kunnon nuotinnosohjelmalla. Toivotaan tästä uutta musiikillistakin nousua nuukahtaneeseen musiikkimaailmaan.

Ota iisisti - loppu lähestyy...
outoniemi
31.01.2013 20:43:55

Musescorea olen käyttänyt ja ilmaiseksi ohjelmaksi on kyllä ihan hyvä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti