Muusikoiden.net
07.12.2016

Klassinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuinka paljon voi pyytää yksityistuntien annosta palkkaa?
1
varför
04.04.2012 16:22:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kerron vähän nyt taustoja omasta kokemuksestani, helpottaakseni ehkä teidän arviointi. Olen tosiaan 14 vuotta soittanut klassista pianoa (olen itse täyttämässä 20v.) ja pyrin tänä vuonna musiikin opettaja koulutukseen. Olen suorittanut koko musiikkiopiston loppuun + vapaa säestys PT3:sen.
Nyt mulle tarjottiin mahollisuus yksityisoppilaaseen, mutta mulla ei ole mitään hajua mimmosta hintaa olisi "sopivaa" pyytää kun en kuitenkaan ammattilainen ole. Millaista hintaa itse pyytäisitte/mimmosta hintaa olette pyytäneet? Kyse 60min tunneista.

levesinet
04.04.2012 20:34:19

Wanted-palstalle vilkaisun perusteella 20-40 EUR 60 minuutista olisi normaalia.
http://muusikoiden.net/wanted/index … d=7&location=all&province=&type=all

baron
04.04.2012 22:29:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua on monellakin palstalla haukuttu kun mä oppilaan ominaisuudessa vastaan mutta mulla on ollut useampikin pianomaikka ja hinnat vaihdelleet 30-50.

You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Timo.T
06.04.2012 19:15:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varför: Eli kerron vähän nyt taustoja omasta kokemuksestani, helpottaakseni ehkä teidän arviointi. Olen tosiaan 14 vuotta soittanut klassista pianoa (olen itse täyttämässä 20v.) ja pyrin tänä vuonna musiikin opettaja koulutukseen. Olen suorittanut koko musiikkiopiston loppuun + vapaa säestys PT3:sen.
Nyt mulle tarjottiin mahollisuus yksityisoppilaaseen, mutta mulla ei ole mitään hajua mimmosta hintaa olisi "sopivaa" pyytää kun en kuitenkaan ammattilainen ole. Millaista hintaa itse pyytäisitte/mimmosta hintaa olette pyytäneet? Kyse 60min tunneista.

minkä arvosta sun aika on?

Cliffies
09.04.2012 17:35:26

Paljonko maksaisit harrastajaputkimiehelle tunnista?

Mmmmm, unexplained bacon...
baron
09.04.2012 18:37:06 (muokattu 10.04.2012 00:09:13)

Cliffies: Paljonko maksaisit harrastajaputkimiehelle tunnista?

Mulla on ollut sekä sellaisia maikkoja joilla on muodolliset tutkinnot että sellaisia joilla ei ole.
Oleellista on että mä oon käynyt kuuntelemassa niiden keikan ja jos niitten soitto kuulosta niin hienolta että siinä mulla olisi oppimista niin oon tehnyt diilin.

Edit: Ihan kiva panna vähän painetta ope-ehdokkaalle: Tuun kuuntelemaan sen keikan ja sitten kerron arvioni siitä ja sen perusteella päätän kelpuutanko sen opekseni vai en:-)
(Jos kelpuutan niin kyllä ne antaa takaisinkin!)

You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
ope16
09.04.2012 22:56:45

Opettaja et siis vielä ole, vaan (ehkä) tuleva opiskelija. No, olen mäkin opettanut jo kaikkien opiskeluvuosien aikana ja ihan oikeissa kouluissakin. Nykyisin hinta on 30-35e/45 min riippuen ajomatkasta ja siitä montako oppilasta saan samalle reitille, 60min=40-45e. Yhden oppilaan takia en välttämättä lähde liikkeelle, jos oppilas tulee meille, tietty opetan.

Ja kyllä, maksan verot.

Ota ihmeessä oppilas, näet pian, onko ala sinua varten. Ehkäpä onkin.

Sergei Fallinen
10.04.2012 05:50:49 (muokattu 10.04.2012 05:51:16)

Cliffies: Paljonko maksaisit harrastajaputkimiehelle tunnista?

Mäkin vähän tällä linjalla. Kyl se 20-30 euroa/45min max olis se mitä ite maksasin opettajalle joka ei ole koskaan ketään opettanut. Instrumentti mikä hyvänsä. Mutta hinnotteluun vaikuttaa moni asia, jos se vaikka soittaa "suosikkibändissä" niin mahdollisuus toki pyytää kovempaa liksaa. Jos asuu alle 20 000 ihmisen paikkakunnalla, jossa on konservatorio tms, niin kilpailu asettanee puolestaan hinnan matalammaksi. Jos maksaa koko vuoden tunnit kerralla ja antaa konjakkipullon joululahjaks, saa vähän alennusta. Jne.

vain taito on rajana
Abendspiel
12.04.2012 21:58:40 (muokattu 12.04.2012 22:00:00)

Oleellista on että mä oon käynyt kuuntelemassa niiden keikan ja jos niitten soitto kuulosta niin hienolta että siinä mulla olisi oppimista niin oon tehnyt diilin.

Tähän huomauttaisin, että voi olla erinomainen pianisti, mutta huono pedagogi. Myös päinvastoin voi olla, erinomainen pedagogi ei välttämättä ole erinomainen esiintyjä. Myönnän toki, että erinomaisen pedagoginkin täytyy osata soittaa erinomaisesti, eihän hän muuten voi tietää, mistä puhuu eikä pysty näyttämään malliksi oikein. Mutta soittotaito ei aina korreloi esiintymistaitoon. Tästä ei useinkaan puhuta.

Mutta pelkällä konserttikuulemisella ei kannata tehdä ainakaan koko lukuvuoden mittaisia sopimuksia ;-) (tämä viimeinen oli vitsi, ei niitä varmaan kukaan teekään yksityistunneista)

viisi_kitaraa
22.04.2012 11:28:30

Tällä hetkellä minä oppilaana maksan opetuksesta 20e/tunti.
Opettaja opiskelee musiikkia, joten ei kai ole "virallisesti pätevä".
Todella hyvä kuitenkin.

Mielestäni tuo on melko halpa hinta.

baron
22.04.2012 18:34:43

viisi_kitaraa: Tällä hetkellä minä oppilaana maksan opetuksesta 20e/tunti.
Opettaja opiskelee musiikkia, joten ei kai ole "virallisesti pätevä".
Todella hyvä kuitenkin.

Mielestäni tuo on melko halpa hinta.

Mä oon maksanut 20-50. Mun mielestä oleellista on se mitä sä koet saavasi.
Mun opeina on ollut sekä opiskelijoita että jonkun "hienon" musiikkilaitoksen vakkariopettajia. Ei niillä muodollisilla meriiteillä mitään merkitystä ole, oleellista on että
1. Onko tunnit kivoja
2. Koetko saavasi sellaista joka sun muusikkourallesi on hyödyllistä.

Notsofast
17.07.2012 10:17:19

varför: Eli kerron vähän nyt taustoja omasta kokemuksestani, helpottaakseni ehkä teidän arviointi. Olen tosiaan 14 vuotta soittanut klassista pianoa (olen itse täyttämässä 20v.) ja pyrin tänä vuonna musiikin opettaja koulutukseen. Olen suorittanut koko musiikkiopiston loppuun + vapaa säestys PT3:sen.

Oppilas minäkin. Maksan kitaransoiton opettajaksi valmistuneelle maikalleni 50e/60min.

Opettaminen ja pedegoginen osaaminen ovat oppilaalle, rahan vastikkeeksi, tärkeitä asioita, siinä missä opettajan soittotaitokin.

50e:lla saan kokonaisvaltaista opetusta, jossa on ratkottu teknisiä - näennäisiä - umpikujia ja kehitetty musiikillista hahmottamistakin. Järkevän harjoittelemisen suunnittelu ja kehittäminen tarpeiden mukaisesti on kuulunut pakettiin. Samoin välillä maikka soittaa kappaleen malliksi ja lähettää sen sähköpostiini.

Teoriapohjani on aika heikko joten sitäkin tulee pieninä annoksina välillä.

Iso urakka tehtiin kovan esiintymisjännitykseni saamiseksi hallintaan, jotta saatoin suorittaa perustutkinto 1:n vajaa vuosi sitten.

Hinta voi jonkun mielestä olla korkea, mutta kun ensimmäisillä tunneilla opettajani piti taivutella keski-ikäisen duunaritaustaisen ukkelin vasemman käden sormia oikeisiin paikkoihin ja puolen vuoden päästä aloin harjoitella ensimmäistä helppoa etydiä, niin maksan ihan mielelläni.

Vaimoni maksaa pianotunneista 20e/30 min. Opettaja tulee meille. Itse joudun menemään kitaramaikan luokse :).

Tsemppistä opettajan uralle. Haasteita tulee riittämään, etkä tule rypemään rahassa.

Nakit muussina
JudeJude
13.09.2012 11:34:40 (muokattu 13.09.2012 11:36:02)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku sanoi joskus silviisii, että:

Opettajalle ei makseta rahaa opettamisesta. Rahalla varataan opettajan aikaa. Opettamisesta maksetaan olemalla innostunut ja työteliäs oppilas, joka kehittyy opetuksen ja oman työn ansiosta paremmaksi. (Oma kömpelö suomennos.)

Kuinka arvokasta sun aika on?

Edit: Ja niin, itse maksan SibAn tuntiopettajana toimivalle musiikin maisterille 45 €/ 60 min.

"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta http://soundcloud.com/hohka
R85
15.09.2012 20:39:40

JudeJude: Joku sanoi joskus silviisii, että:

Opettajalle ei makseta rahaa opettamisesta. Rahalla varataan opettajan aikaa. Opettamisesta maksetaan olemalla innostunut ja työteliäs oppilas, joka kehittyy opetuksen ja oman työn ansiosta paremmaksi. (Oma kömpelö suomennos.)

Kuinka arvokasta sun aika on?

Edit: Ja niin, itse maksan SibAn tuntiopettajana toimivalle musiikin maisterille 45 €/ 60 min.

Toi oli aikas hyvin sanottu, maksamisesta nääs.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti