Muusikoiden.net
09.12.2016

Klassinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kappale hukassa
1
plimmm
10.08.2011 11:54:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen seurannut Se on barokkia-ohjelmaa ja ensimmäisessä jaksossa kuulin ihanan kitaralla tai luutulla soitetun pikku sävellyksen. Ihastuin siihen ja olen etsinyt sitä kaikkialta mutta sävel eikä säveltäjä ole minulle selvinnyt.

Auttakaa ihmeessä jos pystytte!

Hakemani pikku sävellys löytyy http://areena.yle.fi/video/1311355467906
kohdasta 0.30.27. Se on soitettu kitaralla tai sitten luutulla. Musiikki soi taustalla kun Waldemar Januszchzhzhzhzh.. kertoo Berninin teoksesta Avilan pyhimys.

Olisiko tästä apua ollenkaan? Kiitän jo etukäteen :)

sellisti
10.08.2011 13:22:27

plimmm: Olen seurannut Se on barokkia-ohjelmaa ja ensimmäisessä jaksossa kuulin ihanan kitaralla tai luutulla soitetun pikku sävellyksen. Ihastuin siihen ja olen etsinyt sitä kaikkialta mutta sävel eikä säveltäjä ole minulle selvinnyt.

Nätti kipale. Muutamista - sanoisinko viihteellisistä - elementeistä päätellen veikkaisin että kyseessä on ohjelmaa varten hieman barokkityyliä mukaillen sävelletty kappale. Voin tietysti olla väärässäkin, ja kyseessä on jonkun barokkisäveltäjän passacaglia tms. teos vapaasti tulkittuna. Varmaan voisit kysyä Teemalta suoraan tietäisivätkö he mitä musiikkia ohjelmassa on. Jos eivät tiedä niin osaavat varmasti neuvoa että mistä suunnalta kannattaisi kysyä, eiköhän joku ohjelman tekijöistä tiedä. Eikö lopputeksteissä sanottu mitään musiikeista..?

"It's called 'the American dream' because you have to be asleep to believe it." -George Carlin
plimmm
10.08.2011 21:13:48

Nyt kun mainitsit niin ihmettelin kuinka "nykyaikaisia" elementtejä kappaleessa on. Mietin kovasti syytä mutta nyt ymmärrän.

Kiitos vastauksestasi kumminkin :)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti