Muusikoiden.net
08.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Klassinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kevään kitarakonsertteja Tampereella
1
JulliH
26.01.2006 13:34:25 (muokattu 26.01.2006 13:34:52)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osui silmään tuossa seuraavat ilmoitukset.

su 19.2 klo 16
Tuomo Tirronen
Bach, Brouwer, Ponce, Takamitsu
Pirkanmaan musiikkiopisto

su 23.4 klo 13
Heiki Mätli
Bach, Mägi, Pärt, Reger, Vähi
Pääkirjasto Metso, luentosali 1

Tuonne helmikuun konserttiin ajattelin mennä. Osaako joku sanoa, millaista tuotantoa Ponce, Takamitsu + virolaiset tarjoavat? Bachin kitara(luuttu)tuotantoa tunnen hieman, mulla on mielikuva Brouwerista häiriintyneenä ihmisenä (muutaman häiriintyneen oloisen kappaleen jälkeen) mutta noista muista en ole kuullut.

Ai niin ja sitten kesällä on tietysti Tampere Guitar Festival (4.-11.6) jossa on tarjolla kaikkea kivaa.

Älä viitti olla tollanen
Esko Piirimäki
26.01.2006 16:48:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on mielikuva Brouwerista häiriintyneenä ihmisenä (muutaman häiriintyneen oloisen kappaleen jälkeen)

:D

Brouwerin sävellykset kuullostavat alkuun lievästi häiriintyneiltä (johtunee kai niin modernista tavasta säveltää musiikkia kitaralla), mutta kun niitä harjoittelee (tai kuulee ylipäätään hyvin soitettuna) ja siihen ko. kappaleeseen pääsee kunnolla sisälle niin eron nerouden ja häiriintyneisyyden välillä huomaa heti.
Pari Brouwerin piisiä soittanut ja tykännyt olen... en alkuun mutta sitten kun alkaa sujumaan niin kaunista on. Hyviä sävelkulkuja ja rytmikikkailuja, minä ainakin suosittelen jos tätä pääsee kuuntelemaan.

Ira furor brevis est.
JulliH
26.01.2006 17:47:35

Todellakin mulla on vasta varsin pieni kokemus Brouwerista, mutta en minä silti ole ristiretkelle tässä lähdössä, kunhan vaan mainitsin ensivaikutelmani.

En ole vieläkään päässyt lukuisista yrityksistä huolimatta Brouwerin Fandangos y Boleros:iin sisälle. Kuuntelen siis Julian Breamin tulkintaa kappaleesta. Löytyy Nocturnal - levyltä.

Älä viitti olla tollanen
18is9
27.01.2006 08:30:39 (muokattu 27.01.2006 08:33:02)

Kyllä se Brouwer on näistä moderneista säveltäjistä sieltä selväpäisimmästä päästä, on se joskus säveltänyt jopa ihan kokonaan tonaalistakin musiikkia joka pysyy merkityissä sävellajeissa. Lähes aina hänen biiseistään on löydettävissä selkeitä melodisia ja rytmillisiä ja harmonisia linjoja joiden seuraaminen ei ole kamalan vaikeaa kun saa vain juonesta kiinni.

Mikäli tuo Takamitsu viittaa Toru Takemitsuun, niin siinä on ehkä hieman kovempi pala purtavaksi. Hänen musiikistaan on sanottu että "suurin osa sisällöstä on äänten välissä". Tiedä häntä mitä se sitten tarkoittaa, mutta ainakin minulle osa biiseistä on jäänyt avautumatta. Puhun nyt siis herran taiteellisemmasta tuotannosta, muutakin tavaraa taitaa löytyä elokuvamusiikista lähtien.

"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Kitarajeesus
30.01.2006 14:19:16

Takemitsun tuotantoa en muutama häröilevämpää biisiä lukuunottamatta juuri tunne,mutta Brouweria ja Poncea olen soittanut itsekin melko paljon ja muutamia pääosin heidän musiikkiinsa keskittyvää konserttiakin nähnyt. Brouwerilla on tuon "vaikeamman" tuotannon ohella myös perinteisempää matskua josta olen kovasti pitänyt. Hieno säveltäjä. Ponce ei ole itselleni hirveästi iskenyt,mutta se on ainakin melko perinteistä ehkä hieman latinovaikutteista klasaria. Ihan mielenkiintoisia konsertteja varmasti.

Musiikki on elämä.
Kapt. Bratislava
02.02.2006 21:28:17 (muokattu 02.02.2006 21:28:54)

Tahdon lisätä vielä seuraavan konsertin:

La 18.3. klo 16
JUUSO NIEMINEN
Bach, Ponce, Rodrigo, Walton.
Pirkanmaan musiikkiopisto

Juuso on ehdottomasti nähtävä, sen verran kova soittaja on kyseessä. :)

Kritiikin tulee olla ei ainoastaan häikäilemätöntä vaan myös henkilökohtaista. -Wilhelm Peterson-Berger / Taiteilija ei harjoittele vaan kokee. -Charlie Christensen
guitarfestival
16.05.2011 13:34:17

Tampere Guitar Festival 10.-17.6.2011 on taas kohta täällä!

VII Tampere Guitar Festival tuo kitaramusiikin kansainväliset kärkinimet Pirkanmaalle! Manuel Barrueco & Beijing Guitar Duo, Assad Brothers, Celso Machado ja muut huippukitaristit tarjoavat konserttielämyksiä Tampere-talossa, Tampereen alueella ja lähikunnissa.

Festivaalilla järjestetään kitaransoiton mestarikursseja opiskelijoille ja ammattilaisille sekä kitaraleiri harrastajille. Seminaarit ja työpajat tarjoavat mielenkiintoista kuultavaa ja koettavaa kaikille kitaramusiikin ystäville. Tampere Guitar Show kokoaa Tampere-taloon maan parhaat kitaranrakentajat. Tervetuloa kuulemaan, näkemään ja kokemaan Tampereelle!

Konsertit 2011:

- Pe 10.6. klo 19 Violin & Guitar: Cecilia Zilliacus & Mats Bergström
- La 11.6. klo 18 Spanish Night: Francisco Albert Ricote & Iberian Folk Ensemble
- Su 12.6. klo 19 Virtuoso Guitar I: Juuso Nieminen
- Ti 14.6. klo 19 Virtuoso Guitar II: Marcin Dylla
- Ke 15.6. klo 19 Guitar Legend I: Manuel Barrueco & Beijing Guitar Duo
- To 16.6. klo 19 Guitar Legend II: Assad Brothers
- To 16.6. klo 21 Brazilian Night: Celso Machado & Guitar Orchestra
- Ilmaisia Off-klubeja

Muut tapahtumat:

- Tampere Guitar Show 15.-16.6. klo 11.00-20.00
- Kitaransoiton mestarikursseja 10.-17.6.
- Workshopeja ja seminaareja

Lisätietoja: www.tampereguitarfestival.com

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti