Muusikoiden.net
21.04.2021

Elektroninen ja elektroakustinen musiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Drumbruten tyyppivika ja Arturian esimerkillinen asiakaspalvelu
1
Valkyrian
24.02.2021 10:31:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin täältä M-netistä käytettynä Arturian Drumbrute-rumpukoneen ja olin muuten tyytyväinen mutta snare, clap ja pari muuta rumpupädiä kuulosti tosi tuhnulta. Pienen googlettelun jälkeen selvisi että kyseisen laitteen varhaiset tuotantokappaleet sisältää tyyppivian, joka pikkuhiljaa tuhoaa laitteen noise generaattorin ja pilaa tiettyjen rumpujen saundin: https://www.arturia.com/faq/drumbru … r-snare-clap-tambourine-and-maracas

Arturia on tämän vian huomannut ja tarjoaa kyseisille laitteille huoltoa kunhan sen rekisteröi Arturian sivuilla. Ilmeisesti katsovat sarjanumeron perusteella että onko laitteessa viallinen piiri sisällä. Rekisteröinti onnistui vaikka ei ollut kuitteja tai takuuta tai mitään muutakaan alkuperäistä dokumentaatiota laitteesta (piti vain lähettää kuva laitteen pohjassa olevasta numerosarjasta Arturian asiakaspalveluun). He pyysivät lähettämään laitteen ranskaan tehdashuoltoon, mutta ehdotin että he mieluummin lähettävät vaihdettavan osan minulle jotta voin tehdä huollon itse. Sieltä tulikin sähköpostiin todella selkeät huolto-ohjeet ja n. viikon sisällä postipakettina vaihdettava osa. Itse huolto oli n. 30 min mukavaa puuhastelua, eli potikoiden nupit irti, takakansi auki, osan vaihtoo ja kansi takaisin kiinni. Tubesta löytyi vielä videolla ohjeet: https://www.youtube.com/watch?v=kdHWH3nrvAo

Saundi muuttui huomattavasti paremmaksi ja nyt laite on taas täydessä iskussa. Tämä koko prosessi maksoi ainoastaan aikaa parin sähköpostin kirjoittamisen ja yhden iltapuhteen verran. Halusin siis vain suitsuttaa Arturian aivan erinomaista asiakaspalvelua ja vinkata että jos täällä on muita Drumbruten omistajia joilla snaresta yms. puuttuu potku, vaihdattakaa ihmeessä uusi virtapiiri kun kerran ilmaiseksi saa!

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2021, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti