Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Elektroninen ja elektroakustinen musiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sähköpiano, syntikka, joku muu nuorelle biisin tekijälle?
1
MiiaL
15.09.2018 08:30:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
 
Poikani 14 v. on tehnyt musiikkia muutaman vuoden. Tarkoituksena ostaa soitin, jolla hän voi tehdä musiikkia ja siirtää tämän suoraan läppärille. Esim. soittamansa melodia läppärillä olevaan ohjelmaan. Toimiiko sähköpianot tässä mitenkään? En ymmärrä oikein mikä on keyboardin ja syntikan ero. Voisiko joku vääntää rautalangasta. Itse osaan soittaa pianoa hyvin, joten itse haluaisin sähköpianon, mutta pojan tarve tässä ykkösasia, ja hänen kehittyminen. Mukavaa jos saisi täältä tietoa kun esim. Thomanin sivuilla vaihtoehtoja piisaa eikä noi erot oikein selviä.
 
T. Miia
 
Klezberg
15.09.2018 19:51:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Digipiano on pianon korvike, jossa on täysmittainen ja painotettu koskettimisto. Usein voi olla muitakin soitinääniä ja ominaisuuksia, mutta tuo on tärkein.
 
Keyboardeiksi sanotaan sitten kevyemmällä koskettimistolla olevia soittimia, joissa on enemmän tai vähemmän erilaisia soitinääniä, usein myös automaattisäestysmahdollisuus.
 
Syntikassa taas ratkaisevaa on äänien muokkausmahdollisuus, pääsee itse säätämään ja luomaan soitinääniä.
 
Välillä kyllä näkee keyboardeja mainostettavan tai myytävän syntikoina, ikäänkuin se syntikaksi kutsuminen nostaisi jotenkin arvoa.
 
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
McValley_P
16.09.2018 03:17:38 (muokattu 16.09.2018 03:19:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokin kosketinsoitin missä on USB-liitäntä riittää.
Tai kivikautinen MIDI.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «