Muusikoiden.net
18.10.2018

Elektroninen ja elektroakustinen musiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä dj kontrolleri kannattaisi hankkia?
1
Apua amatöörille
09.08.2018 02:44:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro! Elikkäs uusi dj kontrolleri olisi hakusessa, mutta ei mitään käsitystä mikä kannattaisi ostaa. Nyt käytössä Pioneerin xdj-rx ja olen ollut tyytyväinen, mutta tekisi mieli vaihtaa välillä uuteen.

Olen aloitteleva dj ja ymmärrän koko hommasta vielä kohtuullisen vähän, enkä ole ajatellut tehdä soittamisesta ammattia, vaan mukavan harrastuksen. Kontrollerin ei siis tarvitse olla huippuluokkaa, mutta kuitenkin monipuolinen ja laadukas. Ainoa tiukka vaatimus kontrollerille on, että sillä voi soittaa suoraan USB tikulta, eli "stand alone" tyyppinen soitin. Budjetti on 3000e.

Olen harkinnut hankkivani Pioneer xdj-rx 2 tai Denon mcx8000, mutta molemmista löytyy kovin ristiriitaisia arvosteluja. Olisiko kenellekään kokemuksia kummastakaan laitteesta? Mikä olisi paras vaihtoehto jos vaatimukset ovat "standalone" toiminto ja budjetti max 3000e?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Kapane
31.08.2018 22:12:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en oo vähään aikaan soitellut millään lintulaudalla, mutta suosittelisin seuraavia havaintoja.

1. Valmistajat tuppaa nykyään tunkemaan kaikki laitteet täyteen erilaisia vimpaimia. On efektejä, hot cuee, looppereita, samplepadeja jne. Mieti mitä oikeasti niistä tarvitset siinä musagenressä mitä soitat. Jos miksailet jotain poppibiisejä, niin et oikeastaan tarvitse yhtään mitään? Electrohousessa taas käyttöä voi olla useammallekkin eri vipstaakille.

Pääasia on kuitenkin se, että less is more. Mitä enemmän nappuloita, sitä enemmän niitä jää kuitenkin käyttämättä. Lisäksi laitteen koko kasvaa ja nappuloiden määrä ruuhkauttaa laudan.

2. Jogwheelin tuntuma ja tarkkuus. Tän pitää olla vehkeen laadukkain osa.

3. Analysointi softa. Vaikka et käyttäiskään traktoria tai seratoa, niin jotain analyysia kappaleista on kiva saada näkyviin. Itse tykkään, että sävellaji ja tempo näkyy biisissä. Vaikkei ne olis ihan kohdillaan, niin se auttaa setin suunnittelussa, kun miksaan biisejä yhteen. Rekordbox on nykyään kai aika hyvä, joten Pioneer voisi olla hyvä nytkin.

Konttori sinikylkee ja pronssia koteloon
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti