Muusikoiden.net
09.12.2016

Elektroninen ja elektroakustinen musiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Minimalistista, atmosfääristä ambienttia taustamusiikiksi
1
sub zero
04.10.2015 17:06:18 (muokattu 04.10.2015 17:09:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en voi yleensä lukea hyvin taustamusiikin kanssa, paitsi jos taustamusiikki on ihan sieltä minimalistisimmasta päästä - sanoisin että täysin rumpukompitonta - jolloin se voi päin vastoin ehkä auttaa keskittymisessä.

Tätä osastoa ois ehkä ainakin..
Brian Eno - On Land
Brian Eno - Music for Airports
Brian Eno - Thursday Afternoon
Brian Eno - Discreet Music
Biosphere - Substrata

Lisää vinkkejä kuulisin mielelläni, en tunne juuri ambient-genreä.

(Tangerine Dreamin "Zeit" on liian apokalyptinen sävyltään soveltuakseen rauhalliseksi taustamusiikiksi, vaikka onkin varsin minimalistista. Wendy Carloksen "Sonic Seasonings" taas ehkä turhaa keskittyy johonkin yksittäisiin ääniefekteihin, jotka vangitsevat helposti huomion, eivätkä ole kovin miellyttäviä)

Ali
04.10.2015 18:20:34 (muokattu 04.10.2015 20:10:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bass Communion II on mun ehdoton ambient-suosikki.

Sitten näitä "uuden aallon" ambient-bändejä, joita kannattaa vaikka kokeille, niin mitäs näitä olikaan: The American Dollar, Hammock, Helios, Eluvium jne. Mutta nää ei välttis ehkä minimalistista ole (soittimia ja layereita piisaa), mutta atmosfääriä senkin edestä.

"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs
mr_randomizer
04.10.2015 23:12:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä muutama:

Brian Eno - Neroli
Brian Eno - Lux
Stars of the Lid - and Their Refinement of the Decline
Hammock - Sleepover Series vol. 1 ja 2

Noita tulee itse käytettyä kyseiseen tarkoitukseen. Listaltasi myös kaikkia muita...

cyberiad2001
05.10.2015 12:27:53

Steve Roachin ja Robert Richin koko tuotanto sopii erittäin hyvin tuohon osastoon...uudemmista myös brittiläinen Simon Lomax

uusi CD ilmestynyt! Nemesis: Living Statues (retroduction 012) kts. www.nemesisem.net
Henri Henri Olavi
05.10.2015 17:45:24

Tim Heckeriä olen käyttänyt lukemisen taustalla. Sopii hyvin ne, joissa ei ole rytmiä.

Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
Bjarska
05.10.2015 18:16:29

Joo, Enon ambient tuotantoa haltuun vaan! Mulle Music For Airports toimii ihan ''kuuntelumusana'', mutta toi uudempi Lux on kyllä niiiin minimalistista ja jotenkin huomaamatonta, että voisin kuvitella sitä vaikka juuri lukumusiikkina. Sitä on ehkä jopa hankala kuunnella tekemättä mitään muuta :D Taino, riippuu mielentilasta...

EilaPertti
05.10.2015 19:13:37 (muokattu 05.10.2015 19:15:42)

Fennesz toiminee tässä yhteydessä?

"Its either blue cheese with wings or go fuck your mother". -Joey Diaz
Juho L
15.10.2015 21:53:22

Leijailevasta menosta Max Corbacho, Mathias Grassow, Ingenous Flame ja Rudy Adrian.

Vainoisemmasta päästä Lustmord, Sabled Sun, Lull, Kammarheit, Herbst9, Atrium Carceri ja Inade.

Generally speaking, when I have had a cup of tea I don't want another one, and therefore prefer a maitre d' to maintain a respectful distance from my table and only replenish my libations when politely summoned.
Henri Henri Olavi
17.10.2015 19:39:03

Täytyy vielä mainita kotimainen Arktau Eos.

Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
Beorninki
18.10.2015 20:47:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://rewo.bandcamp.com/album/the-first-ten-years

Ainoa ero minun ja hullun välillä on se, että minä en ole Salvador Dali!
Exhausted
17.11.2016 14:19:11

En tiedä onko väärin mainostaa omaa levyä, mutta tein tämmösen albumin, joka kyllä osuu kuvaukseen. Itse tykkään myös juuri tämänkaltaisesta ambientista, eli nuo Enot, Corbachot ja Roachit yms. toimii, mutta heti jos on jotain konebiittiä niin homma tökkää.

https://consciousnessremovalproject … bandcamp.com/album/tidal-resonances
Karwin
17.11.2016 20:50:48 (muokattu 17.11.2016 20:59:14)

Jean-Michel Jarren "Waiting for Cousteau", cd-versio (älä tyydy puolta lyhyempään 22-minuuttiseen kasettiversioon).

Verden tuotantoa laitettiin taannoin ladattavaksi Soundcloudiin. Esimerkiksi "Karhun epäillään paskantaneen golfkentälle" istuu tähän teemaan:
https://soundcloud.com/user-4540399 … epaillaan-paskantaneen-golfkentalle

Elämä on nakki.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti