Muusikoiden.net
10.12.2016

Elektroninen ja elektroakustinen musiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä sampleri?
1
PENKNIFE
08.11.2014 12:32:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yo!

Oon tässä tovin tehnyt musiikkia (lähinnä beatteja yms. instruja) teitokoneella Ableton Livellä.
Jossain vaiheessa on kuitenkin tää softilla leikkiminen ruvennu ottaan päähän ja oon samalla ruvennut miettimään, että jos hankkisin samplerin.

Joten mitäs sampleria jengi suosittelee perus sämpläilyyn ja rumpujen yms hakkaamiseen?

Jotakin Akain MPC:tä oon ite oon miettinyt. Olis varmaan aika kova yleistyökalu tähän puuhaan.

MPC500:sen sais kohtuu halpaan hintaan, mutta onko se hieman rajoíttunut?
MPC1000 olis sitten vähemmän rajoittunut. Enemmän sisään- ja ulostuloja, isompi näyttö yms. Samalla se on myös kalliimpi, enkä tiedä tarvinko niinkään paljon ominaisuuksia..

Jos joku, joka tietää enemmän näistä raudoista viitsisi vähän neuvoa meikää ja vaikka kirjoittaa sellasen valaisevan yhteenvedon hyvistä samplereistä tähän hommaan, niin olisin kovin iloinen.

Kiitti jo etukäteen :)

Juntunen
14.11.2014 09:13:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos et varsinaista rautasampleria tartte, ni sähän pystyt käyttämään ton Liven kans Pushia: https://www.ableton.com/en/push/

Sillä saa jo melkoisen monipuolisesti värkättyä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti