Muusikoiden.net
11.12.2016

Elektroninen ja elektroakustinen musiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ambientia sähköbassolla..
1
mr_randomizer
01.11.2014 22:27:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!

Olen ammattibasisti, joka katkaisi sormensa. Olen haaveillut aina ambient-musiikin säveltämisestä, mutta olen kokenut aina ongelmalliseksi käytännön toteutuksen, johtuen osittain pääinstrumenttini luonteesta. Tapaturman myötä jouduin muuttamaan omaa filosofiaani soittamista kohtaan ja samalla tajusin myös faktan, että ambient-musiikkia voi toteuttaa myös omalla instrumentillani. Tavoitteenani oli luoda perinteistä Brian Enon visioimaa tekstuureihin perustuvaa ambientia, mutta toteutettuna bassolla.

Linkin takana kokeiluja aiheesta. Kaikki äänet on tuotettu sähköbassolla, eikä yhtään päällekkäisäänitystä ole tehty.

https://soundcloud.com/mr_randomizer

m.savis
14.11.2014 20:12:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minua kiinnostaa myös Ambientmusiikki. Olisikin tiedustellut kun olet tehnyt nuo teokset niin millä laittetta olet käsitellyt sähköbasson ääntä?

mr_randomizer
23.11.2014 23:43:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

m.savis: Minua kiinnostaa myös Ambientmusiikki. Olisikin tiedustellut kun olet tehnyt nuo teokset niin millä laittetta olet käsitellyt sähköbasson ääntä?

"Ambient 1", "NgHh" ja "In Berlin with Fripp & Eno" raidoilla käytössä on olleet seuraavanlaiset muljuttimet tässä järjestyksessä:

Boss FV-500
Boss OC-2
EHX Bass Big Muff Pi
Mooer Sweeper Bass Filter
Digitech DL-8
Mooer Slow Engine
EBS DynaVerb
Boss RC-20XL
...ja vahvistimen efektiloopissa vielä Alesis Nanoverb

"Hollow Brain" on tehty käyttäen Boss GT-6B multiefektiä...

Ovat siis toki kaikki vielä demoja...

Tämäniltaisessa Avaruusromussa soi "Ambient 1". Tässä linkki:

http://areena.yle.fi/radio/2402127

Kohdasta 44.07->

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti