Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Elektroninen ja elektroakustinen musiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikrofoni
1
jopasoli
05.12.2009 19:11:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Tarviin mikin, joka sopis kaikenlaisten äänien, esim. luonnonäänien, sähkötyökalujen, veden lorinan, pierujen, puheen, soittimien yms. äänitykseen. Tähän asti olen käyttänyt jotain sysipaskoja mikkejä (esim. kannettavan omaa) ja nyt tekisi mieli hieman laadukkaampaa saundia.
 
Tässä ääninäytettä musatyylistä: http://www.mikseri.net/artists/?id=114350
 
Ajattelin Rode m3:sta. Olisiko sopiva? Kenties muita ehdotuksia?
 
Tämä ei ole provoa.
Henri Henri Olavi
05.12.2009 19:45:17 (muokattu 05.12.2009 19:46:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan tuollekin linjalle lähteä, mutta noin laajaan käyttötarkoitukseen hommaisin itse ehdottomasti Zoom H2:n tai Zoom H4n:n.
 
(Zoom H2) http://www.thomann.de/fi/zoom_h2.htm
 
Aivan loistava monikäyttöinen mikki. Tuolla saa hyvää ääntä talteen lähteestä kuin lähteestä, tosin mikään ultraherkkä se ei ole. Tarpeeksi herkkä kuitenkin.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
jopasoli
05.12.2009 22:19:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Voihan tuollekin linjalle lähteä, mutta noin laajaan käyttötarkoitukseen hommaisin itse ehdottomasti Zoom H2:n tai Zoom H4n:n.
 
(Zoom H2) http://www.thomann.de/fi/zoom_h2.htm
 
Aivan loistava monikäyttöinen mikki. Tuolla saa hyvää ääntä talteen lähteestä kuin lähteestä, tosin mikään ultraherkkä se ei ole. Tarpeeksi herkkä kuitenkin.

 
Kiitti vinkistä!
 
Toi vaikuttas hyvältä ton sisäisen tallentimen takia, olishan mukava päästä poimimaan ääniä myös kenttäolosuhteissa. Ja stereonauhotus myös kiva.
 
Zoomilla on kuitenkin omissa mielen sopukoissa negatiivinen kuva, joten onko toi todellakin hyvä? Toisaalta en kyllä kultakorvahifisti ole, joten sen puolen laadun ei tarvitse parasta mahdollista ollakaan.
 
Onko tossa Rodessa mitään varsinaista huonoa? Kuitenkin selkeä ero näillä kahdella, toinen perus konkkamikki ja toisessa on integroitu tallennin.
 
Tämä ei ole provoa.
Henri Henri Olavi
06.12.2009 14:39:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jopasoli: Zoomilla on kuitenkin omissa mielen sopukoissa negatiivinen kuva, joten onko toi todellakin hyvä? Toisaalta en kyllä kultakorvahifisti ole, joten sen puolen laadun ei tarvitse parasta mahdollista ollakaan.
 
Olen itse äänittänyt sillä kahteen lyhytelokuvaan soundit ja minulla ei ole pahaa sanaa sanottavana soundeista. On se saanut myös hyviä arvioita netissä, lehdissä..., mutta eipä niillä oikeastaan ole hirveästi painoarvoa.
 
Onko tossa Rodessa mitään varsinaista huonoa? Kuitenkin selkeä ero näillä kahdella, toinen perus konkkamikki ja toisessa on integroitu tallennin.
 
Hyvä mikkihän tuo on. Käyttötarkoitus vain on eri kuin tuossa Zoomissa.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
jopasoli
06.12.2009 15:06:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Olen itse äänittänyt sillä kahteen lyhytelokuvaan soundit ja minulla ei ole pahaa sanaa sanottavana soundeista. On se saanut myös hyviä arvioita netissä, lehdissä..., mutta eipä niillä oikeastaan ole hirveästi painoarvoa.
 

 
Hyvä mikkihän tuo on. Käyttötarkoitus vain on eri kuin tuossa Zoomissa.

 
Ok. Luin tuota ketjua, joka käsittelee tätä Zoomia, ja hyvältä vaikuttaa. En olis varmaan älynnyt tutkia tätä vaihtoehtoa, joten kiitokset tästä vinkistä. Ilmeisesti lähtee Zoom tilaukseen.
 
Tämä ei ole provoa.
Henri Henri Olavi
06.12.2009 16:07:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ole hyvä vaan.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «