Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Elektroninen ja elektroakustinen musiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pari kyssäriä, Roland MC-808 groove box
1
Woodoo
21.01.2009 06:59:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vielä en ole uskaltanut ostaa. Kovasti mieli tekis. Mut ei ole missään päässyt kokeilemaan ko laitetta. Joten turvaudun teihin. Räp/groove henkistä jolkottelua teemme ja hardware rumpumasiina on ruvennut kovasti kiinnostamaan. Myös kokeellista junkkaa olisi ko. laitteella mukava puuhailla. Kuitenkin asiaan.
 
Miten ko laitteen synkronointi pc:n tai macin kanssa toimii. Itselläni on pro tools ja kaverilla cubase. Eli saako esim. PT:n kanssa synkattua siten että kun painan playta softasta lähtee rumpukone soimaan oikeaa tahtia?
 
Ja ihan käyttäjämielipiteitä. Oon koittanut netistä bongailla. Kovin ristiriitaisia kommentteja. Silti sellainen fiilis ois että se on se laite mitä tässä nyt kaivataan :)
 
maelstorm
21.01.2009 10:30:43 (muokattu 21.01.2009 10:40:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kannattaa seurata fiilistään.
 
mut jos on raha tiukassa niin suosittelisin pidättäytymään tuon hankkimisesta.
 
Koita päästä jossain testailemaan? Voi olla vähän hankalaa ehkä kuitenkin.
 
Groovareilla on vähän huono maine, mutta tuo mc-808 vaikutti paperilla kuitenkin ihan kelpo peliltä. jos se sillä tavalla saa silmät säihkymään ja inspiraation kohoamaan, niin hommaa sitten toki kyseinen laite käyttöösi. Ihan nykypäivää vaikutti vehje edustavan usb-portteineen ja tietokone-editoreineen.
 
mitä tulee tietokoneen kanssa synkkaamiseen, niin tuo usb-portti ja kompuutterieditorit vihjaisivat siitä, että synkka on helppo saavuttaa. tiedä sitten käytännössä. rolandin sivuilta kuin vilkuilin, niin vaikuttaisi ettei tuo ohjelma integroidu tietokoneen studiosoftaan? olet jo tutkinut aihetta netistä ja sillä polulla kannattaa jatkaa - tällä forumilla ei välttämättä ihan heti kävele vastaan mc-808:n omistajaa.
 
ainoa mistä itse olen kuullut paljon kehuja, noinniinku 2000-luvun hardis rumpukone, on Machinedrum. mut se on aika tyyris peli kyllä ja itse valitsisin kuitenkin softarumpukoneet, laiskana ja mukavuuden haluisena. ;)
 
Siivet.
jp8000
21.01.2009 21:43:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ihan mukava laite käyttää, vaikkakin hieman hankala parin viikon (ja ekan boksin) kokemuksella. Synkronointiin en ole editoria lukuunottamatta vielä perehtyny kunnolla
 
Although Kraftwerk has taken its part from my playlist, I will always love the music of JMJ.
Woodoo
22.01.2009 06:19:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meidän ihan youtube on antanut kipinää paljonkin tuon ostamiselle. Meillä on kaverin kanssa, jonka kans puoliksi ostetaan ajatuksena studiokäytön lisäksi live meininki. Lähinnä kokeellisen rumpu ja basso musan kanssa, mut kuitenkin. Efektimeininki ir-sensoreineen vaikuttaa ihan sika mageelta :)
 
Hiukan tässä nyt tulee jo seillainen fiilis, että osto tulee joka tapauksessa. Omistajien mielipiteitä edelleenkin kaivetaan, jos joku sellaisen omistaa.
 
ja jos ei kukaan laitteesta innostu kertomaan niin pari viikkoa kun maltatte niin tykitämme tänne infoa kunnolla ja vaikka soundi pätkääkin :)
 
Woodoo
22.01.2009 11:31:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kylläpäs pompsahti! Hintoja olen katsellut netistä ja siinä pyörinyt 800eekkerin tienoilla. Roland on kuitenkin nostanut Japsivaluutan nousun jälkeen hintojaan melko rutkasti 15.1. lähtien. Tarkoittaa että tänään ko. laitteen ovh. on 1399e. Tais jäädä hankkimatta jos ei mistään löydy vanhalla hintaa ja huonolta näyttää mitä nyt soitellut olen.
 
ganesha
04.02.2009 20:49:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luulisi että joku pettynyt kotistudioveijo olisi valmis luopumaan omastaan sopuhintaan. MC-808:sta en voi mennä sanomaan juu enkä jaata, mutta kaikki ne aiemmat versiot ovat olleet kyl enemmän ja vähemmän leluja, eivätkä edes aikanaan kovin halpoja sellaisia. MC-505:lla joskus kikkaillut ja itsellä nurkassa pölyttymässä kivikautinen MC-303. Noh, on siinä ohjemoituna Kraftwerkin Robots-riffi, minkä päälle on kiva kännijamitella :D
 
Jos ei budjetti veny Elektronin rumpuhärveleihin niin sitten satsaa mielummin vaikka kunnollisiin softiin, luulis niiden päihittävän Rolandin 6-0.
 
viina. hanuri. ja naiset.
Woodoo
06.02.2009 21:18:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli hankittua Korg Electribe EMX-1 ja on todellinen kalu :) Putket paukkuu ja juuri sopivaa meinikiä mun tarpeisiin. Soundi on pehmeä ja tarvittaessa kylmäkin. Monitoimikalu sekään ei tosin ole, syystä että sampleja ei voi voihtaa. Omat soundinsa kuitenkin toimii hyvin ja synakin skulaa vaikka monofoninen onkin. Synia on 5. Ja miletön meno vielä syntyy kun sekkari pätkii sisääntulevan signaalin halutulla tavalla tahtiin. Kitaraa nauhoittelin yhteen rojektiin. Kunhan kiireiltäni ehdin voisin soundi samplea laittaa :D
 
JPQ
07.02.2009 05:33:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh jotenkin tuo rolandi kiinnostaa täällä vähempi itseäni kuin tuo korg. vaikka en ole kumpakaan ostamassa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «