Muusikoiden.net
10.12.2016

Elektroninen ja elektroakustinen musiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jean Michel Jarre
1 2 3 4 57 8 9 10 11
-Cale
07.01.2007 21:28:16 (muokattu 07.01.2007 21:35:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on kaiketi oikea alue tälle?

Olen tuossa Youtuben kautta tutustunut kyseisen herran tuotantoon, ja on todella hyvän kuuloista synamusaa. Nyt kysynkin, mistä levystä kannattaisi aloittaa?

En enempää viitsinyt postailla mutta tuossa yksi biisi mistä pidän paljon:

http://www.youtube.com/watch?v=s3mdeOQoY9A

Toki muukin keskustelu herraan liittyen on sallittua, ja kertokaa toki omia mielipiteitänne yms. :)

Edit: Nimenomaan vanhempi tuotanto kiinnostaa, 80-luvun ja 90-luvun alun, nää uudemmat mitä tuossa youtubella kuuntelin oli vähän sellasta mitäänsanomatonta jumputusta :)

Soolokitaristi
08.01.2007 17:01:37

Zoolook on mielestäni miehen paras levy. En kauheasti välitä Jarren musasta mutta kyllähän noi tuli kakarana kaikki kuunneltua ja kyllä edelleenkin saattaa joku syntikkasoundi jonka teen tuoda noita biisejä mieleen.

BotneLapio
08.01.2007 19:00:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alota Oxygene 1-6:sella, eli sillä alkuperäsellä Oxygenella.

-=Botnee!!=-
-Cale
08.01.2007 19:10:07

Zoolook on mielestäni miehen paras levy. En kauheasti välitä Jarren musasta mutta kyllähän noi tuli kakarana kaikki kuunneltua ja kyllä edelleenkin saattaa joku syntikkasoundi jonka teen tuoda noita biisejä mieleen.

Nimenomaan nuo hienot synasaundit Jarren biiseissä kiehtookin, tosin onhan siellä hienoja melodioita sun muutakin mukavaa seassa. Mitä nyt siis synasaundeista ymmärrän, kitaristi kun olen, tai luulen olevani :)

-Cale
08.01.2007 19:35:34 (muokattu 08.01.2007 19:44:50)

Mikäs biisi se oli missä on kaikenmaailman häröjä ääniä, mm. norsun ym...? Ei tuu millään mieleen.

Edit: Löysinpäs. Ei meinannu millään tulla mieleen, vaikka eilen juuri tätäkin kuuntelin.

http://www.youtube.com/watch?v=5zcfYaNY088&mode=related&search=

JPQ
09.01.2007 22:20:24 (muokattu 12.01.2007 00:39:24)

Nimenomaan nuo hienot synasaundit Jarren biiseissä kiehtookin, tosin onhan siellä hienoja melodioita sun muutakin mukavaa seassa. Mitä nyt siis synasaundeista ymmärrän, kitaristi kun olen, tai luulen olevani :)

Kyllä jokainen ymmärtää mikä kuulostaa hyvältä (ei katso äänilähdettä) ja jarrella just soundit on hyviä säveltäjänä ei välttämättä ihan huipuimpia.
ja oxygene 1-6 tosiaan ekaksi ihan tekojärjestyksessä suosittelen
(löytynee netistä jollei equinoxe levy seuraavaksi)
mutta jos vain yksi levy ottaisin silloin concerts in chinan.

pekvuori
31.01.2007 09:23:44

Jos toi Docklands kiehtoi niin mun ehdotus on aloittaa Industrial revolutionista.
Siellä on itse Hank Marvin soittamassa kitara osuudet yhellä biisillä.
Itse pidän juuri tuon ajan (rendes-vous --- Waiting for Custeau) jutuista,
jopa toinen häämarssimme oli Jarren Emigrant joka löytyy Int.revolutionilta :D ...

Lot of noise and bad taste from Lohja since 1966.
jp8000
31.01.2007 09:46:41 (muokattu 03.02.2007 16:19:26)

Jarren Emigrant joka löytyy Int.revolutionilta :D ...

Korjataan sen verran, että albumin nimi, jossa the emigrant on, on nimeltään "Revolutions"

ps. Jos Jarren tuotantoon haluaa tutustua, kannattaa aloittaa Oxygenesta.

http://www.youtube.com/watch?v=EdBTzYTXg2M&mode=related&search=
tuossa on tulevalta albumilta teaser

(albumi julkaistaan jossain 26.3 paikkeilla)

jp8000
08.02.2007 09:29:10

Tiesittekös, että Sessions 2000 ja Geometry of love eivät varsinaisesti ole "oikeita albumeita" vaan tilaustöitä.

Esim. Geometry of love on tehty jotain klubia varten

JPQ
08.02.2007 13:52:34

Tiesittekös, että Sessions 2000 ja Geometry of love eivät varsinaisesti ole "oikeita albumeita" vaan tilaustöitä.

Esim. Geometry of love on tehty jotain klubia varten

Voipi selittää laatua...

Timi
16.02.2007 18:51:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieman kevennyksenä täytyy mainita että meillä oli joku vuotta sitten firman pihalla bileet joissa oli rakovalkeat, tervapadat loistamassa,valtava pannu käryämässä ruokaa,hillittömästi juotava,ei jaffaa!Pressuista tehty,vettä vellova meri odottamassa ylittäjäänsä.Soitin meidän kamoista suruttomasti Jarren kamaa ja eikö lopputulos ollutkin sellainen että naapuritaloista soitettiin poliisi paikalle bakkanaalien menojen johdosta.Pieni neuvottelu,volyymeja pienemmälle,virkavallalle ruokaa kuvun alle ja sopu oli saatu!

Kylmän viileesti!
tvanbeat
24.02.2007 23:20:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jarre Live, mielestäni paras Jarren Levy. Myös Chronologie on ollut kovassa soitossa viime aikoina.

JPQ
25.02.2007 12:38:26

Jarre Live, mielestäni paras Jarren Levy. Myös Chronologie on ollut kovassa soitossa viime aikoina.

Mä olen sitä mieltä taas että live on noista yhtään hyvistä huonoin muut aika tasalaatuisia ja kuuntelu kelvottomat on siis geometry of love,sessions2000 ja metamorphosis. Joista heikoin on ehkä viimeinen ja sessions 2000 paras.

jp8000
14.03.2007 09:24:37

Tänään Klo 23:40, TV2 näyttää uusimman JMJ:n konsertin

Leikari
15.03.2007 09:15:23

Tänään Klo 23:40, TV2 näyttää uusimman JMJ:n konsertin

laitoin talteen kovalevylle - helppo pikakelata tylsät kohdat, joita todennäköisti riittää

Jarren tuotannosta riittävät hyllyyn Oxygene ja Live in China - nekin osittain klassikkoasemansa kuin musiikkinsa puolesta. Jarren ideat loppuivat ensimmäiseen levyyn - kaikki muutkin olen kuullut vaan eivät ole osoittautuneet tarpeellisiksi hankkia.

Soitetaan jamia!
jp8000
15.03.2007 09:22:57

no, jos katsoi AERO-konsertin ei paljoa menettäny, koska samaa kaavaa käytettiin tässäkin, paikka oli vaan toinen, sekä kappalelistassa muutama muunnos

JPQ
16.03.2007 22:42:38 (muokattu 17.03.2007 23:07:51)

laitoin talteen kovalevylle - helppo pikakelata tylsät kohdat, joita todennäköisti riittää

Jarren tuotannosta riittävät hyllyyn Oxygene ja Live in China - nekin osittain klassikkoasemansa kuin musiikkinsa puolesta. Jarren ideat loppuivat ensimmäiseen levyyn - kaikki muutkin olen kuullut vaan eivät ole osoittautuneet tarpeellisiksi hankkia.

Ohoh ja minusta noi ja equinoxe parasta kuten myös uusi oxygene 7-13 toki myös chronologie menee mutta kyllä nykyään jos soundit unohtaa vähän tökkii muuten. Oli tämä sahara SELVÄSTI parempi kun aero. ei yhtä digitaalisen oloinen mutta minä olen vanhana jarre fanina (hänhän sai mut kiinnostumaan musan teosta) alkanut vähitellen kyllästyä hänen musaansa. unohdin mainita Zoolookin.

Scarlet Heavens
16.03.2007 23:29:57 (muokattu 16.03.2007 23:51:47)

Téo & Téa, ilmestyy tänä vuonna ja on loistoalbumi. Soinut muutaman kerran läpi, ja biiseihin ei kyllä kyllästy. Levy ei ole ihan perinteistä Jarrea, mutta miehen tuotantoa tunteva löytää kyllä tuttuja elementtejä biiseistä.

Live-levyistä suosikkini on ehdottomasti Hong Kong.
Studioalbumeista on vaikea valita parhaita, mutta niitä jotka ovat merkittävästi iskeneet ovat Chronologie ja Zoolook.

Images kokoaa hyvin ne suosikit Jarren aikaisemmasta tuotannosta.
Metamorphosis yllätti mut erilaisuudellaan, mutta positiivisesti.

Mahtaakohan mies vielä tulla Suomeen konsertoimaan? Olisi kyllä mahtavaa.

EDIT: Erisnimet isolla.

jp8000
25.03.2007 21:49:10

http://www.wat.tv/playlist/442463/v … ean_michel_jarre-ok-do-it-fast.html

pieni esikatselu uuden albumin kappaleisiin

piiska2
28.03.2007 22:32:29

Mulle tää herra Jarre on mysteeri. Siis mikä on kaverin suuruus?
Aikoinaan hän varmaan teki omaperäistä musiikkia, mutta kyllä hän mielestäni aikalaissensa Kraftwerkiin verrattuna tekee aika simppeliä musiikkia puhumattakaan tämän päivän elektronisista kokoonpanoista. Mielestäni elektroniseen musiikkiin eivät kuulu latteat melodiat vaan rohkeat ja innovatiiviset soundimaailmat ja teknologian hyödyntäminen.
Tarkoituksena ei ole suututtaa Jarre-faneja, mutta viimeisen TV-keikan perusteellla parasta keikassa oli ilotulitteet ja valot. Se leikkihaitari oli korniuden huippu. Olisi kiva kuulla perusteita Jarren kuuluisuudelle.

Olen kiertänyt kaikki Suomen suurimmat konserttilavat, useimmat niistä hyvinkin kaukaa.....
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 57 8 9 10 11

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti