Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hääbändi haussa Helsingistä
1 2 3
Jaa
27.01.2004 10:57:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko kellään tiedossa hyvää orkesteria, jolta taipuisivat niin tanssimusiikki, kuin uudempikin rock/pop-musiikki.
Häät olisi siis tiedossa, piti mennä omalla bändillä, mutta tuli aikatauluesteitä. Ja juhlat siis Helsingin alueella.
 
Ja jonkinlainen musiikkinäyte plussaa, ettei tarvitse ihan sikaa säkissä..
 
Kiitos
 
vanhami
27.01.2004 11:04:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko kellään tiedossa hyvää orkesteria, jolta taipuisivat niin tanssimusiikki, kuin uudempikin rock/pop-musiikki.
Häät olisi siis tiedossa, piti mennä omalla bändillä, mutta tuli aikatauluesteitä. Ja juhlat siis Helsingin alueella.
 
Ja jonkinlainen musiikkinäyte plussaa, ettei tarvitse ihan sikaa säkissä..
 
Kiitos

 
Me, tietysti!
 
http://www.orkesteri.info
 
Mika
 
absqua
27.01.2004 11:16:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko kellään tiedossa hyvää orkesteria, jolta taipuisivat niin tanssimusiikki, kuin uudempikin rock/pop-musiikki.
Häät olisi siis tiedossa, piti mennä omalla bändillä, mutta tuli aikatauluesteitä. Ja juhlat siis Helsingin alueella.
 
Ja jonkinlainen musiikkinäyte plussaa, ettei tarvitse ihan sikaa säkissä..
 
Kiitos

 
Kyllä vain. Ota yhteyttä! Musiikkinäytteet postitse.
e-mail: absqua@hotmail.com
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
baron
27.01.2004 11:31:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä kans.
 
Omat Pojat/banditrekisteri.com
 
Musanäyte mikseri.net
 
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
isojussi
27.01.2004 12:03:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Me, tietysti!
 
http://www.orkesteri.info
 
Mika

 
No no, Mika! Sun piti varmaan laittaa:
 
http://www.banditori.com/
 
;-)
 
Pannaan vielä varoiksi:
 
http://members.surfeu.fi/isojussi/
 
Osta mut - ma olen kaupan!
baron
27.01.2004 12:16:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä kans.
 
Omat Pojat/banditrekisteri.com
 
Musanäyte mikseri.net

 
Jos aletaan isotteleen niin mäkin:
 
http://www.musicfinland.com/sml/banditori/
Hae sekstetit/Omat Pojat
 
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
JK
28.01.2004 10:10:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko kellään tiedossa hyvää orkesteria, jolta taipuisivat niin tanssimusiikki, kuin uudempikin rock/pop-musiikki.
Häät olisi siis tiedossa, piti mennä omalla bändillä, mutta tuli aikatauluesteitä. Ja juhlat siis Helsingin alueella.
 
Ja jonkinlainen musiikkinäyte plussaa, ettei tarvitse ihan sikaa säkissä..
 
Kiitos

 
Tossa jokin aika sitten tuli samankaltainen? ongelma, jonka alku juontaa syksylle.
Joku naisihminen soitteli syksyllä ja kyseli kovasti bändiämme hääkeikalle, juttelimme pitkät tovit ja sovimme että hän soittelee vielä asiasta tarkemmin vuodenvaihteen jälkeen.
 
No, soitto tulikin pari viikkoa sitten tyyliin "Kun te nyt tuutte sinne meidän häihin soittamaan niin sovittais muutama juttu tarkemmin"
 
Olin hiukan huuli pyöreenä kun ei sitä keikkaa oltu mitenkään lyöty lukkoon, vaikka kyseinen henkilö niin olikin käsittänyt...Eikä sille päivälle millään saatu enää onnistumaan...
 
Alkoi hillitön soittorumba, sillä ei antanut luonto periksi vaan sanoa että ei me mitään olla sovittu.

Kiitokset Mikalle vielä kerran tässä kohtaa!!!!
 
Sain sitten kiinni kaverin jonka bändille keikkapäivä sopi ja annoin tilaajalle puhelinnumeron kovasti pahoitellen...
 
Mitä tästä opin???
 
1. On helkkarin vaikeaa myydä viiden hengen bändin keikkoja liki vuodenkin eteenpäin
 
2. AINA systeemi niin, että yhteydenotto sähköpostilla meihin päin, vastaan sähköpostilla jossa kerron bändistä, systeemeistä, hinnoista jne.
 
3.TÄMÄN jälkeen tilaaja joko ilmoittaa että ottaa meidät tai ei. Jos päätyy ottamaan niin sitten vielä varmistus meiltäpäin että hoidamme keikan.
 
ja kohdan 2-3 välissä selvitän muilta bändin jäseniltä, käykö keikka ja tämä on se vaikein rasti useinmiten.
 
Kieltämättä rupesin ottamaan hiukan "paineita" tästä kaikesta "rumbasta" jossain vaiheessa, mutta nyt alkaa kesä olla myyty ja uusille tilaajille annan Bänditorin kotisivuosoitteen tai muun vinkin siitä mistä bändiä vois kysellä.
 
Mielestäni tämä viimeinen kohta on vähintäänkin kohteliasta ja antaa ehkä mukavamman kuvan soittajista... Eikä nuo keikat ole omalta bändiltä "pois" millään lailla...
 
Mutta summa summarun. Kieltämättä kaipailis jonkinlaista "rinkiä" tähän juttuun, kun tiedän että keikkatarjouksia tulee ( ja on koko ajan tullutkin) niin vois niitä tilaajia ohjata eteenpäin.
 
"Tottakai sä nyt KUSELLA voit käydä"
Pula-Aho
28.01.2004 11:10:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

, mutta nyt alkaa kesä olla myyty ja uusille tilaajille annan Bänditorin kotisivuosoitteen .
 
Siitä nöyrimmät kiitokset.
 
, Kieltämättä kaipailis jonkinlaista "rinkiä" tähän juttuun, kun tiedän että keikkatarjouksia tulee ( ja on koko ajan tullutkin) niin vois niitä tilaajia ohjata eteenpäin.
 
Samasta ajatuksesta sai alkunsa Bänditori pari vuotta sitten.
 
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
klunssila
28.01.2004 11:54:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samasta ajatuksesta sai alkunsa Bänditori pari vuotta sitten.
 
Mutta miten kattavan tarjonnan bänditori tarjoaa, jos kyseisellä sivustolla on 10 bändiä ja pikavilkaisulla näyttäisi olevan pk-seudulta. Olisiko järkeä laajentaa myös bänditorin toimintaa kattamaan koko Suomea? Ymmärrän tietysti, että siitä tulee lisää työtä päivitysten ja yms. kanssa. Mutta jotta ko. www-osoite saadaan koko kansan tietoisuuteen pitää olla kattava kokonaisuus bändejä.
 
En halua kritoisoida mitenkään bänditoria, ajatus on minustakin tosi hyvä. Mika ja kumppanit olette tehneet hyvää työtä.
 
Minusta aktiivisessa sisäringissä(bänditorilla) voisi olla vaikka Suomi jaettuna 4 osaan (etelä, länsi, itä, pohjois), jossa kaikille osioille olisi oma ylläpitäjä ja ylläpidon työmäärä saataisiin kuriin. Samalla saataisiin kattava ja ennenkaikkea toimiva palvelu syntymään. Itsekin törmään kuukausittain tilanteisiin, joissa tarvittaisiin toista bändiä tekemään keikka pois.
 
Mitäs mieltä muut olette?
 
Usein tyhmästä päästä kärsii joku muu.
isojussi
28.01.2004 12:33:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bänditori on tosiaankin siinä mielessä hyvä, että jos ei itse tosiaankaan pääse, pitää olla suht' laadukas vaihtoehto tarjota.
 
Mika varmaan tietää paremmin, mikä on bänditorilaiste aluajakauma.
 
Mä oon Hämeestä!
 
Osta mut - ma olen kaupan!
vanhami
28.01.2004 14:21:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bänditori on tosiaankin siinä mielessä hyvä, että jos ei itse tosiaankaan pääse, pitää olla suht' laadukas vaihtoehto tarjota.
 
Mika varmaan tietää paremmin, mikä on bänditorilaiste aluajakauma.
 
Mä oon Hämeestä!

 
Moi
 
Aluejakaumaksi voitaneen sanoa, että pääosin uudenmaan alueelta. Isojussi hämeestä ja yksi bändi, Galaxie (pirun kova pumppu) keskisuomesta. Jos ajatellaan, että jokainen tekisi keikkaa 200-300km sektorilla, jää sen ulkopuolelle itäisimmät kolkat ja lappi. Olikin jossain vaiheessa puhetta, että otettaisiin joku pohjoissuomalainen bändi vielä joukkoon, mutta se jäi vain ajatukseksi. Toisaalta ei ole tullut mitään sielunvelibändiä vielä vastaan
 
Mutta jotta ko. www-osoite saadaan koko kansan tietoisuuteen pitää olla kattava kokonaisuus bändejä.

En halua kritoisoida mitenkään bänditoria, ajatus on minustakin tosi hyvä. Mika ja kumppanit olette tehneet hyvää työtä.

Minusta aktiivisessa sisäringissä(bänditorilla) voisi olla vaikka Suomi jaettuna 4 osaan (etelä, länsi, itä, pohjois), jossa kaikille osioille olisi oma ylläpitäjä ja ylläpidon työmäärä saataisiin kuriin. Samalla saataisiin kattava ja ennenkaikkea toimiva palvelu syntymään. Itsekin törmään kuukausittain tilanteisiin, joissa tarvittaisiin toista bändiä tekemään keikka pois.
 
Juu, ideana kaunis, mutta ei tulisi välttämättä toimimaan. Mitä useempi kokki, sitä sakeempi soppa. Homma on toiminut nyt hyvin tällä sakilla. Dikatatuurismin ja tasa-arvon välimaastossa.
 
Meillä on ideana ollut se, että saadaan juuri tämä sisärenkaan keikkamyynti tasoittumaan ja sopivasti näkyvyyttä kaikille, ja että kaikille on varmasti keikkaa. Jos bändien määrä olisi vaikka nelinkertainen, joku poppoo saattaisi jäädä vähemmälle huomiolle tai vähemmälle keikkamäärälle tms.
 
Hommahan toimii nyt "talkoovoimin" eikä sillä ole minkäänlaista kaupallista toimintaa. www operaattorin vuosimaksut jaettiin tasan 10:llä ja mä pystytin sivut lauantai-iltaisin kaljaa naukkaillen.
 
Yllättävän monesta bändistä ollaan oltu yhteydessä ja kysytty pääseekö remmiin. Me olemme ottaneet linjan, että 10 on nyt sopiva sakki.
 
Tällä linjalla ja tällä väkimäärällä mennään eteenpäin ja seurataan, miten alkaa väkeä pyörimään ja keikkaa tulemaan. Katsotaan sitten mitä tapahtuu.
 
Mika
 
Pula-Aho
28.01.2004 14:23:19 (muokattu 28.01.2004 14:24:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta miten kattavan tarjonnan bänditori tarjoaa, jos kyseisellä sivustolla on 10 bändiä ja pikavilkaisulla näyttäisi olevan pk-seudulta. Olisiko järkeä laajentaa myös bänditorin toimintaa kattamaan koko Suomea?
 
Tämä keskustelu ei nyt liity enää alkuperäiseen aiheeseen mutta menkööt.
 
Bänditori toimi ensimmäiset pari vuotta sähköposti/puhelin pohjalta. Eli pistettiin viestiä muille, jos ei itse päästy. Bändejäkään ei ollut ensi alkuun kuin kolme-neljä. Siitä se on pikkuhiljaa laajentunut, ja viime syksynä Mika rakensi nuo kotisivut.
 
Tällä hetkellä bändejä on kymmenen ja maantieteellisesti ne painottuvat Etelä-Suomeen. Suurin osa on eri puolilta Uudellamaalta , pari Hämeestä ja yksi Jyväskylän tienoilta. Osa bändeistä keikkailee parin sadan kilometrin säteellä, osa koko Suomessa. Mutta käytännössä kattavuus on Pohjois-Suomea lukuunottamatta kohtuulinen.
 
Puhetta on ollut, että yhden pohjois-suomalaisen bändin mukanaolo ei olisi haitaksi. Muutoin ei ole ajatuksena nopeaan laajentumiseen. Asiat mutkistuvat kun porukka kasvaa. Se hallittu kasvu nääs ...
 
..No perskele, Mika ehtikin vastaamaan
 
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
klunssila
28.01.2004 19:51:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä on ideana ollut se, että saadaan juuri tämä sisärenkaan keikkamyynti tasoittumaan ja sopivasti näkyvyyttä kaikille, ja että kaikille on varmasti keikkaa. Jos bändien määrä olisi vaikka nelinkertainen, joku poppoo saattaisi jäädä vähemmälle huomiolle tai vähemmälle keikkamäärälle tms.
 
Kiitos poijjaat vastauksista!!
 
Lähinnä omalla bändillä onkin ollut ongelmana sopivien tuurausbändien löytäminen, ei itselleen lisäkeikkojen hankkiminen. EI sillä että keikkatarjouksia tulisi meille ovista ja ikkunoista vaan siksi että siviilityöt osaporukalla rajoittavat
keikkailua.
 
En tietenkään tarkoita, että bänditorille otettaisiin vaikka 100 orkesteria, se on selvä että keikkaa ei kaikille riitä. Mutta mistä me Itä-Suomen edustajat saadaan tuuraaja kehiin?
 
Pitääkö meidänkin viritellä oma bänditori?
 
Usein tyhmästä päästä kärsii joku muu.
Mynthor
28.01.2004 20:13:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.zme.fi/
 
Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat.
isojussi
29.01.2004 11:20:38 (muokattu 29.01.2004 11:22:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bänditorista vielä:
 
Mä olinkin tontyyppistä jakaumaa uumoillutkin ja musta se on aika toimiva, sillä ylivoimaisesti suurin osa kyselyistä tulee kuitenkin pk-seudulta.
 
Vaikka muutakin kehumista olisi, niin jo se, että kyselyitä pukkaa kohtuulliseen tahtiin kertoo siitä, että sivujen tekijä (Mika) on hoitanut hommansa vähintäänkin hatunnoston arvoisesti. Tämmöinen jutska ei toimi ilman kunnollista puuhahenkilöä.
 
Semmonen juttuhan tossa on kyllä muistettava, että nyt tulee enemmän kyselyitä, jotka eivät johda tilaukseen. Suurin osahan meistä on tottunut siihen, että kun asiakas ottaa yhteyttä ja kysyy bändiä, on valinta jo siinä vaiheessa käytännössä tehty.
 
Välillähän ollaan jopa "kilpailutilanteessa" toisten torilaisten kesken, mutta kun bändit ovat tarpeeksi erilaisia ja kukaan ei polje hintoja, ei ole niin vaarallista, jos useampi tarjoaa samaa keikkaa.
 
Jos mä oon jotain jääny vähän "kaipaamaan" bänditorilta, on toinen OneManBändi - vai tekikö Mika yksin keikkoja? Mulla on kyllä yks tuttu kollega Nokialta, jolle oon sitten selkeet OneManJutut ohjannu - tosin aina oon antanu Bänditorinkin osoitteen.
 
EDIT: Tehkää vaan mun puolesta toinen vastaava rinki - pidetään sitten yhtä ja "kilpaillaan terveesti" toisia morkkaamatta, niin poikii varmasti keikkoja ja hyvää mainosta molemmille.
 
Osta mut - ma olen kaupan!
JK
29.01.2004 14:46:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDIT: Tehkää vaan mun puolesta toinen vastaava rinki - pidetään sitten yhtä ja "kilpaillaan terveesti" toisia morkkaamatta, niin poikii varmasti keikkoja ja hyvää mainosta molemmille.
 
Tää oli osuvasti sanottu!!!
Kukaan ei varmasti hyödy siitä että muita moittii tai ei ainakaan pitkään... Antaa tekojen puhua puolestaan ja asiakkaat valitsevat vapaasti. Kertaakaan ei oo tullut kadetta tai huonoa fiilistä siitä että joku ilmoittaa päätyneensä muuhun bändiin...
 
"Jos vielä vitt....lette niin ostan taas nauhattoman basson"
vanhami
30.01.2004 08:19:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos mä oon jotain jääny vähän "kaipaamaan" bänditorilta, on toinen OneManBändi - vai tekikö Mika yksin keikkoja?
 
Teki.
 
Mika
 
Neljä Ruuvia
30.01.2004 09:09:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielenkiintoista on se että missä on Muusikkojen Liiton vastaava palvelu tai nettisivu? Joku on olemassa mutta se oli muistaakseni aika vaatimaton.
 
KB
30.01.2004 09:30:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Baron taisi tämän liiton sivun jo postata - uusintana:
 
http://www.musicfinland.com/sml/banditori/
 
Tasan ei käy jalkapohjat.
klunssila
30.01.2004 09:32:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielenkiintoista on se että missä on Muusikkojen Liiton vastaava palvelu tai nettisivu? Joku on olemassa mutta se oli muistaakseni aika vaatimaton.
 
Niin ja palveleeko Liiton sivu tavallista turakaista, jos on sopivaa orkesteria vailla. Yksi paikka tietysti on banditrekisteri.com, mutta taso on mitä on ja musiikkityylit ovat edustettuan laidasta laitaan.
 
Usein tyhmästä päästä kärsii joku muu.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «