pekkajau 25.07.2003 09:51:24 (muokattu 25.07.2003 12:15:06) | |
---|---|
Millonkahan kansa kyllästyy tohon karaoketouhuun? Toivottavasti mahdollisimman pian! Kattelin tuossa muutama aika sitten yhessä paikallisessa räkälässä kun kansa ilmaisi itseään. Ei helevetti piti lähteä äkkiä pois! Kyllä karmaisi niin syvältä vanhaa soittajaa. Mitähän siitä tulisi kun bändit rupeisi yhtä kännissä "esiintymään" kun nämä kansan syvän rivin "karaokekuninkaat ja karaokekunigattaret"? Kaiken huippu on se kun ravintoloitsija "antaa" näitten em. pässien "viihdyttää" ja "ilmaista itseään" ilmaiseksi ja kerää itse hyvän tilin myymällä kaljaa. Vittu! Kohta kai se on ruvettava järjestämään linja-autoretkiä etelä-Suomeen katsomaan elävää musiikkia kun täällä maalikylissä ei soi kun pelkkä kännisten karaoke? Joku haitta-vero tuolle karaokelle olis keksittävä mahdollisimman pian ja bändit takaisin soittamaan joka kuppilaan elävää musiikkia! | |
Jäärä 25.07.2003 10:25:06 | |
Hehe. Onhan se näinkin, mutta antaa niitten kiekua vaan. Kannattaa katsoa, onko siellä baarissa karaokea ennenkuin käppäilee sisään. Paikallisradio lähetti muuten takavuosina aina torstai-iltaisin livenä ohjelmaa karaokebaarista. Taisi olla ohjelmista pulaa. Kysy mitä vaan, vastaan mitä vaan. | |
Rock n 25.07.2003 10:53:51 | |
Tuntuu vähän hassulta, kun satunnaisesti tansseja järjestävät ovat siirtyneet yhdestä neljään kertaan vuodessa järjestettävissä tansseissa karaokeen. Aiemmin yleisöä saattoi olla alle sadasta kahteenkinsatan ja yli. Nyt on muutama känniläinen örisemässä mikkiin. No... saahan sen toimintatuen kulutettua niihin laitevuokriin. Kaljakuppilakaraoket ovat ihan OK. | |
Malungizimo 25.07.2003 13:54:43 (muokattu 25.07.2003 16:20:14) | |
Olen ajatellut muusikoille omaa karaokea. Lavalla olis koko bändin kamat ja aina tuleva esiintyjä sais valita soittimen. Siittä sitten vaan karaokeisäntä laittaa levyn soimaan ja paikallinen "topi" räjäyttää bassolla vaikka "Katson autiota hiekkarantaa". Varma yleisömenestys. Itse olen aina halunnut soittaa harmonikalla "Varisevat lehdet". Vois olla tiukkaa kuunneltavaa, kun en edes osaa hanuria pitää oikeinpäin sylissä. Niin joo eli Hanuri= harmonikka. poks | |
isojussi 28.07.2003 23:15:00 | |
Olen ajatellut muusikoille omaa karaokea. Lavalla olis koko bändin kamat ja aina tuleva esiintyjä sais valita soittimen. Siittä sitten vaan karaokeisäntä laittaa levyn soimaan ja paikallinen "topi" räjäyttää bassolla vaikka "Katson autiota hiekkarantaa". Varma yleisömenestys... JES! Biisi, jonka olisin aina halunnut soittaa, soittimella, jota olisin aina halunnut osata soittaa...:-) Oikeesti kerrankin hauska idea! Osta mut - ma olen kaupan! | |
Vilhelmus 29.07.2003 21:08:19 | |
Aivan loistava idea! Tuollainen pitää saada! Vichy maistuu tutulle. | |
Liuhu 30.07.2003 11:16:37 | |
Me ollaan kolleegoiden kanssa jo pidempään pohdittu että pitäisi saada yksi kansallinen roudareiden ja muusikoiden kansallispäivä. Tällöin kaikki em. ammattikuntaan kuuluvat saisivat mennä "tavallisten turakaisten" työpaikoille kännissä sekoilemaan pohjalta "miten shä voit tietää miten toi sun shyväpainokone toimii?". Tämän juhlapäivän viettoon voisivat toki osallistua myös poliisit, palomies-sairaankuljettajat, taksikuskit, tarjoilijat etc, eli lähinnä olisi kyse kai nk. yötyöläisten päivästä. Tammikuu olisi mainio ajankohta, silloin kun on muutenkin hiljaisempaa. Meni aikalailla ohi aiheesta mut tulipahan jostain syystä mieleen. -Liuhu- | |
baron 30.07.2003 13:41:27 | |
Eikö olekin ihanaa "bändikaraoke", jossa vieraileva "solisti" laulaa päin peetä, sekä sävellaji että rytmi. Osa bändistä lähtee seuraamaan laulajaa ja osa ei ja sitten kaikki ovat metsässä. | |
Jonte 30.07.2003 14:16:21 | |
Millonkahan kansa kyllästyy tohon karaoketouhuun? Toivottavasti mahdollisimman pian! Kattelin tuossa muutama aika sitten yhessä paikallisessa räkälässä kun kansa ilmaisi itseään. Ei helevetti piti lähteä äkkiä pois! Kyllä karmaisi niin syvältä vanhaa soittajaa. Mitähän siitä tulisi kun bändit rupeisi yhtä kännissä "esiintymään" kun nämä kansan syvän rivin "karaokekuninkaat ja karaokekunigattaret"? Kaiken huippu on se kun ravintoloitsija "antaa" näitten em. pässien "viihdyttää" ja "ilmaista itseään" ilmaiseksi ja kerää itse hyvän tilin myymällä kaljaa. Vittu! Kohta kai se on ruvettava järjestämään linja-autoretkiä etelä-Suomeen katsomaan elävää musiikkia kun täällä maalikylissä ei soi kun pelkkä kännisten karaoke? Joku haitta-vero tuolle karaokelle olis keksittävä mahdollisimman pian ja bändit takaisin soittamaan joka kuppilaan elävää musiikkia! Tule Juankoskelle. Me harrastelijamuusikot teemme kaikkemme että tansseissa olisi elävää musiikkia. Siinä sivussa pidetään solisteilla riittävän korkeaa tasoa yllä. Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". | |
M-Juhana 30.07.2003 14:33:16 | |
Tällöin kaikki em. ammattikuntaan kuuluvat saisivat mennä "tavallisten turakaisten" työpaikoille kännissä sekoilemaan pohjalta "miten shä voit tietää miten toi sun shyväpainokone toimii?". Eiköhän moiset örveltäjät tanssi- yms. muilla esiitymispaikoilla ole ammatin valinnasta johtuvia lieveilmiöitä. Voin sanoa kokemuksesta, että meidän "tavallisten turakaisten" työpaikoilla saa vittuilua ja viisastelua kuulla ihan selvistäpäin olevilta ihmisiltä, 8-9 h per päivä ! Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ... | |
pekkajau 30.07.2003 15:34:52 | |
Tule Juankoskelle. Me harrastelijamuusikot teemme kaikkemme että tansseissa olisi elävää musiikkia. Siinä sivussa pidetään solisteilla riittävän korkeaa tasoa yllä. Kyllä Juankoskella on tullut oltuakin ja vielä monta kertaa ja tunnen paikkakunnan hyvin, koska "äetmuorj" on siellä syntynyt! Valitettavasti Paviljonki on purettu eikä taida paljon Akolassakaan tansseja enää olla? Siellä oli muuten kai aikoinaan Pataruukissa sellainen kapakoitsija joka maksoi kai 50 mk jos juippi antoi kapakanpitäjän ajaa päänsä puliksi? | |
niko 12.08.2003 13:02:09 | |
Tämähan maistuu aivan paskalle. Ja lisäksi tässä on joku outo sivumaku. | |
baron 12.08.2003 13:17:02 | |
R.W. Piuha 12.08.2003 18:52:56 | |
Nyt mä ymmärrän, miks' mä olen aina kännissä karaokebaarissa! Ja miks mä pyrin välttämään kyseisiä mestoja,no olihan tää kyllä ihan hyvä:-)))) | |
Martso 15.08.2003 01:13:25 | |
Cinderellan äänitopit on nauhotelleet tuossa ajan kuluessa viihtyisiä karaoke-hetkiä. Nyt ne oli sitte kooostaneet tälläisen best of/greatest hits tyylisen levyn kaikkein eniten sielua viiltävistä tulkinnoista :) Komeeta kuunneltavaa oli! | |
Blue Note 15.08.2003 18:23:43 | |
Cinderellan äänitopit on nauhotelleet tuossa ajan kuluessa viihtyisiä karaoke-hetkiä. Nyt ne oli sitte kooostaneet tälläisen best of/greatest hits tyylisen levyn kaikkein eniten sielua viiltävistä tulkinnoista :) Komeeta kuunneltavaa oli! Mistä tollasen saa käsiinsä? Humppa. | |
jorevarius 18.08.2003 19:20:52 | |
Karaoke kuriin. Miten hienolta jo pelkkä lause kuulostaakaan. Olen niin kurkkuani myöten täynnä em. "laulajan leikkimistä". Kun tuntuu siltä , ettei kaikki esille änkääjät osaa edes lukea. On se esiintymisen tarve suomalaisilla hirveä. Täällä Satakunnassa pyöritetään kesätanssilavoja karaokella, jopa häitäkin. Jos en olis uskovainen mies niin sanoisin, että voi perkele. | |
KantriKatri 20.08.2003 21:35:19 | |
Olen ajatellut muusikoille omaa karaokea. Lavalla olis koko bändin kamat ja aina tuleva esiintyjä sais valita soittimen. Siittä sitten vaan karaokeisäntä laittaa levyn soimaan ja paikallinen "topi" räjäyttää bassolla vaikka "Katson autiota hiekkarantaa". Varma yleisömenestys. Helsingissä käy ainakin eräs trumpetisti soittamassa karoken tahtiin... "Olen erittäin hyvä(ellen täydellinen)" | |
Fortune 21.08.2003 12:25:00 | |
En tiedä työnnänkö pääni mehiläispesään, mutta nuo esitetyt pointit, että karaoken laulaminen veisi soittajilta töitä tai pitäisi kieltää kuulostavat lähinnä vitseiltä ja sellaisten puheelta, jotka ovat hieman liian täynnä muusikouttaan. Perusteluja seuraa. Mielestäni livenä soittava orkesteri ja karaoke-iltamat ovat kaksi täysin eri asiaa eivätkä toinen toisiaan poissulkevia juttuja, ne karaoke-illat ovat harrastelijalaulajille ja iltaa viettäville ihmisille keino päästä kerrankin laulamaan lempilaulujaan ja ihan mikrofonin kautta, kohtuullisten taustojen päälle. Semmoinen pieni pala laulajan elämää arkipäivän piristeeksi. Ei luulisi haittavaan ketään soittajaa, kapakoista pääsee pois jos häiritsee ja töissäkin ollessa semmoinen soppi löytyy, johon "kaamea rääkyminen" ei kuulu. Toki elitistisen ja itsetietoisen sekä asemastaan tarkan suuren soittajan egoa ei hivele, että joku kehtaakin laulaa, vaikkei ehkä joka nuottiin osukaan. Perkeleet. Ja niiden karaokelaulajien joukkoon sopii monta ihan helvetin hyvää laulajaa, käyvätpä monet ammattilaiset ja puoliammattilaisetkin viikoilla treenaamassa karaokepaikoissa, varsinkin päivisin. Nähty ja kuultu on, ei varmasti mitenkään paskempi harjoitusmetodi. Suvaitsevaisuutta tarvitaan ja ehkä kaikkea ei tarvitse aina ottaa niin vakavasti. En minäkään erityisemmin nauti kaikista karaokepaikkojen laulusuorituksista, mutta nehän voi ottaa huumorin kannalta (oman päänsä sisällä, päin naamaa ei kannattane nauraa :) ja jos itse on homman tasalla niin luulisi ymmärtävän, että tyvestä puuhun noustaan ja kannustaminen sekä hyvien neuvojen antaminen kehittää enemmän kuin se kyräily ja keskustelupalstoilla vittuilu. Tosin monella ns. "pro"-äijällä asenne kaikkia uraansa aloittelevia ja eritoten harrastelijoita kohtaan on se, että he ovat vain syömässä heidän leipäänsä ja parempi on polkea kyseiset tyypit mielipiteineen ja hiomattomine taitoineen mutaan, "etteivät vain rupea silmille hyppimään". Kerrotaan kyllä kaikki virheet ja vittuillaan, mutta kysymälläkään ei neuvoa saa. Onneksi nämä tyypit alkavat olla vähemmistössä, mutta vituttavat ne vähätkin. Nyt rönsyilee, mutta samaa sakkia nämä ovat kaikki pohjimmiltaan. Ei millään pahalla, mutta joskus kannattaa miettiä asioita muidenkin kuin sen oman kuppikunnan kannalta ja mennä itseensä. "Water refinery machinery, lubrication of motors and gearboxes, functionality checks" | |
Emäntä 21.08.2003 13:50:32 | |
Nyt mä ymmärrän, miks' mä olen aina kännissä karaokebaarissa! Ei ihan asiaa mut melkein: http://technology.publicistorma.fi/pop_idols.mpeg Muistatte varmaan ton Pop Idols sarjan... tavalliset turakaiset pyrkii poppareiksi. Tässä yks joka ei päässyt jatkoon... tuomariston ilmeet on melkeen parhaat. Volumet täysille ja nauttimaan! Rocky Balboa rules! Tsaivia, perkele! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)