Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Taustojen tekeminen
1
Hemmu
18.05.2003 21:39:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on sellainen ongelma että taustoja tehdessäni tungen joko viulu- tai urkumaton lähes jokaiseen biisiin. Kuinka paljon mattoja tanssimusiikin taustoissa käytetään ja käytetäänkö sitä myös tangossa ja humpassa tai jopa jenkassa ja polkassa?
 
isojussi
18.05.2003 21:54:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa lähtee siitä, miten livebändi ko. biisin soittaisi. Viulumatot, urkumatot, padit ymsv. ovat mainioita tehokeinoja vaikkaB-osissa / kertosäkeissä ja antavat mukavan lisäpotkun näihin kohtiin.
 
Maton sijaan voisi läpi biisin laittaa vaikka pianosointuja, sähköpianosointuja, yksiäänisen huilu tmsv. obligaaton.
 
Soittaako joku sointukomppia taustojen mukana? Jos soittaa, niin harmoniaelementtiä tuskin kannattaa ainakaan verseen / A-osaan laittaa. Jos ei soita, niin laita komppi-instrumentti, älä mattoa.
 
Osta mut - ma olen kaupan!
KMT
19.05.2003 00:26:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prkl, viulumatot ovat mitä epämusikaalisia efektejä, urut ja pianosaundit käyttöön...
 
Homma hanskassa, hanskat hukassa... Hoho.
isojussi
19.05.2003 08:33:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prkl, viulumatot ovat mitä epämusikaalisia efektejä...
 
Ja helvetin ärsyttäviä! Niinkuin sanoin: Tehokeino - ei jatkuva "pörinä".
 
Osta mut - ma olen kaupan!
Rantsu
19.05.2003 14:03:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prkl, viulumatot ovat mitä epämusikaalisia efektejä, urut ja pianosaundit käyttöön...
 
Samaa mieltä. Jos tilaisi oikeat jouset keikalle, niin tuskinpa niille kirjoittaisi koko biisiä täyteen kokonuotteja! Toisaalta kyllä pianoa pieksemälläkin saa kaiken soitetuksi niin tukkoon ettei paljoa muille tilaa jää, etenkin ns. kapellimestarityylillä...
 
Teemu Tee
19.05.2003 16:18:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älkäämme unohtako rytmikitaran pitkää perinnettä!!!
 
Tyhjän saa pyytämättäkin
R.W. Piuha
19.05.2003 19:41:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maltti on valttia,eli älä tee siitä matosta semmosta "pommikonelaivueosastoo",joskus riittää esim. kertsissä vaan yksinkertanen taustamelodia,ei siinä tartte olla kuin yks ääni kerralla esim. bassolinjan tai melodian tukena/vastamelodiana,SENSIJAAN noi automaattikitarat kylmii kyllä meikäläistä,vaan voihan niitäkin käyttää jos on pakko,aito on kuitenkin aina aito:-)
PS mistäs arvasit,oon kitaristi;-)
 
vanhami
21.05.2003 08:18:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prkl, viulumatot ovat mitä epämusikaalisia efektejä,
 
Samaa mieltä. Kuunnelkaapa kumminkin minkä tahansa mimmuriitan, toissavuoden maitolavatähden iskelmähuttu levyä. Siellä vinkuu joka kappaleessa nuo perkeleen viulut. Mulla oksettaa.
 
urut ja pianosaundit käyttöön...
 
.. ja haitari, ja ehdottomasti oikea haitari, oikeaa haitaria ei voita mikään. haitari se pitää olla ;)
 
Mika, (acc)
 
KMT
21.05.2003 09:38:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

.. ja haitari, ja ehdottomasti oikea haitari, oikeaa haitaria ei voita mikään. haitari se pitää olla ;)
 
ei ei... kamala ääni niissä vaikka onkin aito soitin...
 
Homma hanskassa, hanskat hukassa... Hoho.
isojussi
21.05.2003 11:20:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

.. ja haitari, ja ehdottomasti oikea haitari, oikeaa haitaria ei voita mikään. haitari se pitää olla ;)
 
Mitäne turhaan sanoo, että "Helsinki-Thunder:issa on kova melu" - menis joskus käymään Ikaalisiin harmonikkaviikolla....;-)
 
Osta mut - ma olen kaupan!
vanhami
21.05.2003 13:45:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäne turhaan sanoo, että "Helsinki-Thunder:issa on kova melu" - menis joskus käymään Ikaalisiin harmonikkaviikolla....;-)
 
Tässä onkin haitarin oivallinen puoli, siitä saa niin perkeleellisen metelin. Mielestäni ainoa soitin, joka itsessään pystyy tuottamaan "valmista musiikkia" vasttaavalla äänenpaineella.
 
Kaikista siistein on vetää "järvenrannalla tyynenä kesäiltana" aivan kympillä. (kaljaa ja haitaria, molempia sopivassa suhteesa) Mökä kuuluu vastarannalle asti. Siistein muistamani tapaus oli, (tällöin oli waffari mukana) kun olin soittamassa somerolla yksin synttärikeikkaa pelkällä kurtulla. Mulla oli gk:n 200W combo, väänsin potikat huolellisesti kaakkoon ja kuuntelin, kun kaiku vastasi. brrrr!
 
Kokeileppa raahata piano samoihin paikkoihin mihin kurttu heilahtaa. Kitarahan on oiva nuotiakapine, mutta sekin tuottama äänenpaine häviää vesakonmyrkyttimelle kertaluokalla.
 
nimim. kurtturit kunniaan ;)
 
mika
 
R.W. Piuha
21.05.2003 15:42:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toivon mukaan sillä järvellä missä myrkytät niitä vesakkoja ei ole muita asukkeja,itse olen suuresti kärsinyt tämmösestä kännisestä vesakonmyrkyttäjästä muutamana suvena kesämökillä,jonkun biisin tunnisti kun oikeen pinnisti,MUUTEN olen sitä mieltä että haitari kesämökillä käy kyllä esim. verkonpainona.ja juhannuskokkoonkin sen voi aivan mainiosti heittää;-)))...itse asiassa olis aika näyttävä kokko jos se olis tehty pelkistä haitareista.ja samallahan poistuisi suuri määrä humppaa ja semmosta kaikkee muuta roskaa mitä niiden sisälle on jäänyt:-))))
 
Rantsu
21.05.2003 19:29:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haitari kaikkine eri muunnoksineen on pahuksen hieno soitin; sen puolustamiseksi olen valmis hakemaan vaikkapa appiukon pistoolin Tammelasta, vaikkei ko. soitin omaan arsenaaliini kuulukaan! Eipä olisi Abban musiikkiakaan olemassa ilman haitaria...:)
 
Chost Chamber
21.05.2003 23:45:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä olisi Abban musiikkiakaan olemassa ilman haitaria...:)
Tango For Fourhan on tehnyt levylleen Money, money moneyn:)
 
Irti Humpasta
22.05.2003 09:44:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinkuin Frank Zappa sanoi: " Parasta hanurissa on liiman haju".
 
P.S. Kukahan keksii vielä sen idean, että bändissä on 3 hanuria, basso ja rummut.... Suosio olisi niin kova, että kannattaisi harkita :)
 
T: Hanurit areenalla
 
.... Onkohan jo Irti Humpasta RY -perustettu?....
vanhami
22.05.2003 12:23:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinkuin Frank Zappa sanoi: " Parasta hanurissa on liiman haju".
 
P.S. Kukahan keksii vielä sen idean, että bändissä on 3 hanuria, basso ja rummut.... Suosio olisi niin kova, että kannattaisi harkita :)

 
Yksi hanuristeistä olisi midihörheebeli joka soittaisi koneelta rummut ja bassot. Bassothan voi toki soittaa itse haitarillakin.
 
M
 
Irti Humpasta jr
23.05.2003 01:21:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinkuin Frank Zappa sanoi: " Parasta hanurissa on liiman haju".
 
P.S. Kukahan keksii vielä sen idean, että bändissä on 3 hanuria, basso ja rummut.... Suosio olisi niin kova, että kannattaisi harkita :)
 
T: Hanurit areenalla

Pitäisköhän tuo toteuttaa 29.5. ...Isäni!
 
Irti Humpasta
23.05.2003 10:01:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisköhän tuo toteuttaa 29.5. ...Isäni!
 
Poikani!!! Tarkoittaako tuo, että jäisin toiselle risteilylle ja "foninketalekin" ottaisi hanurin messiin.... Silloinhan olisi 3 hanuria lavalla :)
 
.... Onkohan jo Irti Humpasta RY -perustettu?....
Irti Humpasta jr
26.05.2003 12:46:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Poikani!!! Tarkoittaako tuo, että jäisin toiselle risteilylle ja "foninketalekin" ottaisi hanurin messiin.... Silloinhan olisi 3 hanuria lavalla :)

Isäni!! Sinä olet vanha, mutta niin viisas. Sitä se juuri tarkottaa:)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «