Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kateus.. Onko sitä, oletteko kokeneet ?
1 2 3 4 5
bossguitar
23.05.2019 20:45:28 (muokattu 23.05.2019 20:45:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Mun mielestä kateus taas on sellainen asia, joka usein myrkyttää ilmapiirin ja yhteishengen oltiin sitten missä tahansa ympäristössä.
 
Kateus on suomalaisten perisynti.

 
No viitsisikö aloittaja valottaa hieman omaa runsasta kokemustaan ja vastata omaan avauspostauksen kysymykseensä? (ilmeisesti ihan käytännön esimerkkejä tässä kuitenkin haettiin)
 
"oletteko itse kokeneet mm. bändeissä ja mitenkä ilmeni ? Johtiko mihin jne."
 
artope
24.05.2019 10:26:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo, olen kateellinen koska triomme kaksi muuta on musikaalisempia kuin minä. Mulla mm nuotinlukutaito on onneton.
 
Mutta bändin liiderinä mulla etuoikeus jyrätä mielipiteitä ym koska muut ei tee bändin eteen juurikaan mitään.
 
"Siwa-stemma - yllättävän lähellä"
Jäärä
24.05.2019 10:50:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz:
Kateus on suomalaisten perisynti.

 
On sitä muissakin maissa ihan vastaavalla tavalla. Esim. ruotsalaiset ovat sitä mieltä, että he ovat maailman kateellisin kansa.
 
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Eläkeläissoittaja
24.05.2019 13:06:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


"oletteko itse kokeneet mm. bändeissä ja mitenkä ilmeni ? Johtiko mihin jne."

 
Koin aikoinaan, että johti irtisanomiseeni pändistämme ainakin osin. Koskaan ei asiaa perusteltu mitenkään minulle millään järkevällä tavalla tai syillä.
No, siitä on jo aikaa ja kenkää antanut henkilökin kuollut.
 
Päivystäväbasisti
26.05.2019 10:09:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, kateudesta johtuvaa vai mitä lie akkamaista, amatöörimäistä selkään puukottamista ja juoruilua, valehtelua saattaa myös esiintyä tässä taiteen lajissa?
 
Kaikki voi periaatteessa mennä hyvin ja jopa bändin henki on hyvä koko yhteistyön ajan.
 
Kaikki voi mennä hyvin silloinkin jos jaksat katsella artistin tai "bändinpomon" Elvistelyä ja keulimista, tai muuta konstailua, ja "teet aina vain niin kuin käsketään"-et sano vastaan, etkä kehtaa antaa ympäri korvia, vaan hoidat oman tonttisi ammattimaisesti.
 

 
Siinä kohtaa ei välttämättä mene hyvin jos olet ollut bändissä 0.5-5 vuotta ja sanot itsesi irti vaikka 1kk irtisanomis ajalla, siitä syystä että haluat "edetä urallasi", eli vaihtaa parempaan bändiin, tai bändiin jonka kalenteri näyttää paremmalta.
 
Tuon seurauksena voi törmätä ihan uskomattomiin tarinoihin ja valheisiin kentällä.
 
" Konstan konsti oli oiva, kun viululla pesäpalloa pelas"
Kefiiri
26.05.2019 10:45:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

geggo: Niin, kateudesta johtuvaa vai mitä lie akkamaista, amatöörimäistä selkään puukottamista ja juoruilua, valehtelua saattaa myös esiintyä tässä taiteen lajissa?
 
Vastustan ilmaisun "akkamainen" käyttöä tässä yhteydessä. Minua harmittaa nykyinen yltiökorrektiuden vaatimus, aina on joku loukkaantumassa sanoi mitä vaan, mutta näkyy se välillä itselläkin heräävän tarve pahoittaa mielensä toisten (tässä tapauksessa akkojen) puolesta.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Eläkeläissoittaja
26.05.2019 10:51:11 (muokattu 26.05.2019 11:07:15)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enemmänkin minua kyrsii kateuden sijaan joidenkin ihmisten ja soittajien ylimielisyys.
Se saattaa tulla ilmi aivan asiallisistakin kommenteissani heille, koskien heidän omaa toimeaan vaikkapa soittajina. Vähätellään mm. hyviä perusteltuja neuvoja, jotka koetaan vittuiluiksi. Tämän takia olen facessa poistanut nuo muutamat tututkin tyypit kavereistani vielä eston kera, kun itse ovat kaveruuteni evänneet näkemyksistäni, jotka eivät olleet mitään joutavia ilkeilyjä. Toki on myönnettävä, että oma käytöksenikään ei aina ole ollut asiallista. Tavat ovat kai hieman ainakin parantuneet, kun jätin alkoholinkäytön uskoakseni kokonaan pois. :)
 
WanhaWetäjä
26.05.2019 13:27:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

geggo: Niin, kateudesta johtuvaa vai mitä lie akkamaista, amatöörimäistä selkään puukottamista ja juoruilua, valehtelua saattaa myös esiintyä tässä taiteen lajissa?
No joo, itse olen ollut parinkin patologisen valehtelijan ja narsistin bandissa joiden tempausten/valehtelun takia on itsekkin ajautunut asiattomiin kirjoituksiin joista ei voi olla ylpeä. Mutta kun joutuu kusetuksen ja valehtelun kohteeksi niin on helppo maksaa potut pottuina. Myös bandin sisäistä kateutta/vääntöä olen kohdannut mm niinkin käsittämättömästä asiasta kuin kuka saa laulaa biisiparin ekan biisin kun se saa enemmän ablodeja kuin se parin toinen biisi eli ollaan kateita siitä jos toinen saa isommat sateet, uskomatonta mutta totta. Sekin on koettu että ollaan kateita siitä kun yksi ostaa suht arvokkaan keikka-auton, hoitaa sen kaikki kulut, roudaa kamat yksin autoon ja keikan jälkeen autotalliinsa, kadehtiva kaveri haetaan kotiovelta joka keikalle ja keikalta takas, kama/kuljetusvastaava saa liksan päälle naftarahaa, TÄSTÄ ollaan kateita ja aleteaan huutaa "sää tienaat ajamisella!". Huikeeta.
 
Kaikki voi periaatteessa mennä hyvin ja jopa bändin henki on hyvä koko yhteistyön ajan.
Joo, sehän onkin ihanne että tehdään duunit asiallisesti ja ollaan ns töissä, siviilissä on sitten ihan muut kuviot ja kaikilla omat elämät.
 
Kaikki voi mennä hyvin silloinkin jos jaksat katsella artistin tai "bändinpomon" Elvistelyä ja keulimista, tai muuta konstailua, ja "teet aina vain niin kuin käsketään"-et sano vastaan, etkä kehtaa antaa ympäri korvia, vaan hoidat oman tonttisi ammattimaisesti.
Tyrannimaiset liiderit/solistit olen onnistunut välttämään jos noita paria mainitsemaani turakaista ei oteta lukuun + joitakin säestyksiä joissa solisti on ollut melkolailla yhteistyökyvytön kusipää, mm yksi tangoprinsessa takavuosilta.
Muutama onneton lapanenkin on koettu eli ei uskalleta keikkojen menettämisen pelosta olla mitään mieltä mistään, "tehdään nyt vaan nämä keikat mitä vielä saadaan" tyyppinen ajattelutapa tai "ollaan hiljaa, saadaan kalaa" ei ole mun juttu.
 
Siinä kohtaa ei välttämättä mene hyvin jos olet ollut bändissä 0.5-5 vuotta ja sanot itsesi irti vaikka 1kk irtisanomis ajalla, siitä syystä että haluat "edetä urallasi", eli vaihtaa parempaan bändiin, tai bändiin jonka kalenteri näyttää paremmalta.
Tämä on paha paikka, toisaalta tiedän tapauksia että otetaan tuuraaja kun saadaan toisesta keikasta enemmän ja se on lähempänä, tätä en ymmärrä jos ollaan vakibandissa. Soittajissa on myös heitä jotka eivät viihdy samoissa kuvioissa kauaa tai kuningas alkoholi aiheuttaa vääjäämättä kenkälaatikon jossain kohtaa.
Se on toki ymmärrettävää että jos hommaa tekee työkseen ja keikat alkaa hiipumaan tai bandi ei vaan toimi ja sen takia irtisanoo itsensä.
 
Tätä päivää on se että aika moni bandi joutuu käyttäämään jatkuvasti tuuraajia koska osa soittajista on päivätyöläisiä jotka eivät pääse kaikille keikoille. Miksi näin on, sitä en ymmärrä koska on työttömiä soittajia jotka tekisivät mieluusti ne vähäisetkin keikat.
 
Tuon seurauksena voi törmätä ihan uskomattomiin tarinoihin ja valheisiin kentällä.
No varmasti. 40 vuotta näitä kuvioita on tullut katseltua, valehtelisin jos sanoisin että en päivääkään vaihtaisi pois.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Anonymous-jazz
28.05.2019 01:09:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eläkeläissoittaja: Enemmänkin minua kyrsii kateuden sijaan joidenkin ihmisten ja soittajien ylimielisyys.
 
Suureen egoonhan tuo ylimielisyyskin miltei aina liittyy.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Anonymous-jazz
28.05.2019 01:21:44 (muokattu 28.05.2019 01:30:45)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon taas kuullut, että näitä tyrannimaisia diivoja voi olla ihan sellaisetkin humppaprinsessat, jotka ovat kolunneet näitä vastaavia karaoke/laulukisoja sekä pyrkivät aina myös tangomarkkinoille.
 
Kun mun mielestäni tuo, että joidenkin pitää joka vuosi osallistua kaiken maailman laulukisoihin viestii siitä, että näistä laulajadiivoista suurin osa hakee vain itselleen huomiota, jotka ei ole ehkä kotona lapsena saanut itselleen tarpeeksi, niin siihen haetaan sitten korviketta tuolla touhulla.
 
Kerran kuulemma tuolla Pohjanmaan suunnalla jollain suht. tuntemattomalla naispystöllä nousi ns. päähän ja sanoi bändin soittajille, että hän vaatii tästä lähtien enemmän liksaa. No nää pari taustasoittajaa siihen, että "asia selvä" ja ne pakkasi kamansa kesken keikan ja läksivät kotiinsa.
 
Eiks se yks rumpalilegenda A.H. tehnyt tuollaisen tempun kerran T.K:lle, kesken konsertin, kun kävi ensin siihen riittävän monta vuotta ns. Kansakoulua :)
 
T.K. oli sanonut, että "no haluuksä tehä näitä hommia, vai et", ja A.H. siihen, että "no en" ja lähti kesken keikan kotiinsa.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Epämuusikko
28.05.2019 11:14:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysytäänpä uudestaan että miten tämä mainitsemasi ilmiö on Omalle Kohdallesi osunut?
 
So smooth you can hear the beard.
mondo
28.05.2019 11:29:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katteliko kukaan UB40 dokumenttiä eilen? Kunnolla oli asiat menny solmuun.
 
Päivystäväbasisti
28.05.2019 13:53:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se taisi tulla joskus aikaisemmin myös?
 
Menikös juttu niin että solisti jonka pää kellui erosi omasta bändistään ja yritti omia orkan nimen mukaansa (mm.), ja nyt niitä on kaksi saman nimistö orkkaa kun kumpikaan ei anna periksi?
 
" Konstan konsti oli oiva, kun viululla pesäpalloa pelas"
Anonymous-jazz
29.05.2019 02:45:07 (muokattu 29.05.2019 17:04:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

geggo: Se taisi tulla joskus aikaisemmin myös?
 
Menikös juttu niin että solisti jonka pää kellui erosi omasta bändistään ja yritti omia orkan nimen mukaansa (mm.), ja nyt niitä on kaksi saman nimistö orkkaa kun kumpikaan ei anna periksi?

 
Oliks toi se sama tapaus, jossa kyseinen orkesterin jäsen ajautui lopulta soittamaan kyseisen alkuperäisyhtyeen coverbändissä ?
 
On täytynyt olla sitten melkoinen uralasku.
 
Noihinkin tapauksiin liittyy yleensä epäilemättä enemmän tai vähemmät vahvemmat päihteet ja niihin kulminoituvat ongelmat.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
bossguitar
01.06.2019 16:39:46 (muokattu 01.06.2019 16:40:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Kysytäänpä uudestaan että miten tämä mainitsemasi ilmiö on Omalle Kohdallesi osunut?
 
Anonymous-jazz! Minun taviksen älykkyysosamäärällä tulkitsen tämänkin kysymyksen sinulle osoitetuksi, kuten aikaisemman omani. Off-topiciin vastailet, muttet itse aloittamaasi aiheeseen. Onko siis käsitettävä niin että puheet omakohtaista havainnoista olivat ns. bullshittiä?
 
Anonymous-jazz
02.06.2019 00:31:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bossguitar: Anonymous-jazz! Minun taviksen älykkyysosamäärällä tulkitsen tämänkin kysymyksen sinulle osoitetuksi, kuten aikaisemman omani. Off-topiciin vastailet, muttet itse aloittamaasi aiheeseen. Onko siis käsitettävä niin että puheet omakohtaista havainnoista olivat ns. bullshittiä?
 
Olen kokenut tuota ilmiötä ja enemmän minä olen joutunut olemaan sen kohteena.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Epämuusikko
02.06.2019 13:49:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Olen kokenut tuota ilmiötä ja enemmän minä olen joutunut olemaan sen kohteena.
 
Anna esimerkkiä sitten.
 
So smooth you can hear the beard.
Anonymous-jazz
02.06.2019 16:12:26 (muokattu 02.06.2019 16:43:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Anna esimerkkiä sitten.
 
Ihan lapsuudesta lähtien kun alkoi 8 vuotiaana toisella luokalla soittamaan rumpuja ja pääsi niitä ylipäänsä treenaamaan välitunneilla ja koulun jälkeen 4-5 h, niin luonnollistahan se oli, että siinä kehittyi koko ajan.
 
Mutta siitä sitten oltiin kateellisia ja heiteltiin aina kiviä päähän näiden kateellisten toimesta välitunnilla.
 
Yllättäen näiltä kateellisilta ei taipunut edes lippukomppi ilman, että bassari ja virveli alkoi horjumaan epärytmisesti.
 
Yla-asteella sama homma jatkui ja eräitä samalla luokallakin olevia oppilaita vitutti jos vaikka fillasin jenkkityyliin, tuli näiltä tyypeiltä oikein vihaisia katseita :) Ja mistäkö syystä.... No koska kateus.
 
Että mikä tässä Suomessa on, että jos olet jossain muita parempi, niin sitä katsotaan aina vihaisesti ja koetaan kateutta.
 
Vaikka Epis sanoi ihan perustellusti, että kaikki on treenattavissa... Niin on, mutta suurin osa näistä kadehtijoista ei sitä tiedä, vaan jumittuvat siihen, että "tuo on minua parempi.." ja jumittuvat siihen.
 
Kateushan aiheuttaa myös eräänlaista selkäänpuukotusta ja näiden lahjakkaiden kadehdittujen hyväksikäyttöä.
 
Monet konservatoriot ovat edelleen laitoksia, joissa ei suorannaisesti suvaita lahjakkuuksia, koska siellä pyritään muokkaamaan kaikki oppilaat samaan muottiin. Mutta jos sinne sitten joskus sattuu huippulahjakkaita, niin he joutuvat automaattisesti kateuden kohteeksi. Tiedän heti yhden esimerkin eräistä huippulahjakkaista veljeksistä, joista oltiin eräässä konsan kahvilassa todettu heidän sukunimensä ja asiayhteydessä, "Eniten mua vituttaa ne".
 
Kyllähän se varmaan jotain konsan kitaristiopiskelijaa mahtaa ottaa pannuun, jos siellä on joku muu kitaristiopiskelija tehnyt yli 10 000 tuntia enenmmän hommia kuin tämä kadehtija itse. Kun siinä saa melkoisen spurtin yrittää ottaa päästäkseen edes lähemmäs.
 
Mutta onhan kateutta myös monenlaatuista, joista se joka kannustaa treenaamaan enemmän on sitä jossa ei jumituta sinne, että aletaan vihaamaan tätä kateuden kohdetta.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
EP
02.06.2019 20:59:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz:
 
..Monet konservatoriot ovat edelleen laitoksia, joissa ei suorannaisesti suvaita lahjakkuuksia, koska siellä pyritään muokkaamaan kaikki oppilaat samaan muottiin..

 
Öh, en mä nyt ihan tuota mieltä olisi ..tosin mä en taida olla lahjakas?? Hahaaa!!
Mä ainakin opin siellä ihan helevetisti, eikä pistetty samaan muottiin.
Basson ja kitaran lisäksi jonnin verran myös pianoa,mutta ehkä eniten teoriaa kuitenkin.
 
Luonnonlahjakkuuksia on myös jotka oppinut itse, hyvä nuottikorva korvaa paljon.. joillakin ei teoria tuntemusta eikä nuotinlukutaitoa, mutta eivät tunnu tarvitsevankaan?
 
Epämuusikko
02.06.2019 23:15:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Ihan lapsuudesta lähtien kun alkoi 8 vuotiaana toisella luokalla soittamaan rumpuja ja pääsi niitä ylipäänsä treenaamaan välitunneilla ja koulun jälkeen 4-5 h, niin luonnollistahan se oli, että siinä kehittyi koko ajan.
 
Mutta siitä sitten oltiin kateellisia ja heiteltiin aina kiviä päähän näiden kateellisten toimesta välitunnilla.
 
Yllättäen näiltä kateellisilta ei taipunut edes lippukomppi ilman, että bassari ja virveli alkoi horjumaan epärytmisesti.
 
Yla-asteella sama homma jatkui ja eräitä samalla luokallakin olevia oppilaita vitutti jos vaikka fillasin jenkkityyliin, tuli näiltä tyypeiltä oikein vihaisia katseita :) Ja mistäkö syystä.... No koska kateus.
 
Että mikä tässä Suomessa on, että jos olet jossain muita parempi, niin sitä katsotaan aina vihaisesti ja koetaan kateutta.
 
Vaikka Epis sanoi ihan perustellusti, että kaikki on treenattavissa... Niin on, mutta suurin osa näistä kadehtijoista ei sitä tiedä, vaan jumittuvat siihen, että "tuo on minua parempi.." ja jumittuvat siihen.
 
Kateushan aiheuttaa myös eräänlaista selkäänpuukotusta ja näiden lahjakkaiden kadehdittujen hyväksikäyttöä.
 
Monet konservatoriot ovat edelleen laitoksia, joissa ei suorannaisesti suvaita lahjakkuuksia, koska siellä pyritään muokkaamaan kaikki oppilaat samaan muottiin. Mutta jos sinne sitten joskus sattuu huippulahjakkaita, niin he joutuvat automaattisesti kateuden kohteeksi. Tiedän heti yhden esimerkin eräistä huippulahjakkaista veljeksistä, joista oltiin eräässä konsan kahvilassa todettu heidän sukunimensä ja asiayhteydessä, "Eniten mua vituttaa ne".
 
Kyllähän se varmaan jotain konsan kitaristiopiskelijaa mahtaa ottaa pannuun, jos siellä on joku muu kitaristiopiskelija tehnyt yli 10 000 tuntia enenmmän hommia kuin tämä kadehtija itse. Kun siinä saa melkoisen spurtin yrittää ottaa päästäkseen edes lähemmäs.
 
Mutta onhan kateutta myös monenlaatuista, joista se joka kannustaa treenaamaan enemmän on sitä jossa ei jumituta sinne, että aletaan vihaamaan tätä kateuden kohdetta.

 
Näistä kohdallesi osuneet ovat varmasti totta, konservatorioväitteet lyttään täysin, ja viimeinen lause on tärkeä. Joka tapauksessa niitä ammattipuolen kateuskohtauksia penäsin.
 
So smooth you can hear the beard.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «