Muusikoiden.net
12.12.2018
R-JAM Group Oy | Italia Guitars | Demokitaroita myynnissä 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Taustat läppärillä.Saisko siihen sanat myös?
1
Halicali
12.09.2018 13:29:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
Teen ns. One man band-keikkaa.Taustat tulee läppäriltä, mutta sanoja ja nuotteja täytyy plarata kansiosta.Onko kellään tietoa, miten sanoitukset saisi myös koneelle siten, että ne aukeaisivat helposti esim. aina samalla, kun laittaa uuden biisin soimaan?

WanhaWetäjä
12.09.2018 15:26:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Halicali: Hei!
Teen ns. One man band-keikkaa.Taustat tulee läppäriltä, mutta sanoja ja nuotteja täytyy plarata kansiosta.Onko kellään tietoa, miten sanoitukset saisi myös koneelle siten, että ne aukeaisivat helposti esim. aina samalla, kun laittaa uuden biisin soimaan?

Voisi olla järkevämpää/helpompaa hommata joku halpa padi vaikka vaan keikkailua varten. Niihin löytyy softia tarkoituksiisi ja onhan ne kätevämpiä käyttää kaikin tavoin.

Itellä on ForScore iPadilla, siihen(kin) saa tarvittaessa taustat synkattua lappujen kaa, monet ombit käyttävät OnSongia https://onsongapp.com/videos/

Pikasesti googlettamalla ihan vastaavia softia en läppärille löytänyt, kai niitäkin on.

Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
ferodoz
12.09.2018 16:12:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haluat siis karaokelaitteet?

Just a face in the crowd.
marpula
15.09.2018 23:48:55 (muokattu 15.09.2018 23:55:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Halicali: Hei!

Joskus vuosia sitten väkästelin Windows-softan itselleni juuri tuohon käyttöön. Kun tabletit yleistyivät ja tulivat tarpeeksi tehokkaiksi, päästin vanhan läppärin sekä softan eläkkeelle ja siirryin tablettiaikaan.

Olen WW:n kanssa samaa mieltä niiden kätevyydestä, yhdellä täppäyksellä lähtee tausta soimaan ja nuotti tulee näkyviin. Itse tosin vierastan omppufirman tuotteita ja olen pinttynyt Android-käyttäjä. Softana käytän nykyisin tuotetta Mobile Sheets Pro.

Tabletin näyttö on useimmissa tapauksissa pienempi kuin läppärin, joten siihen yleensä mahtuu vain yksi tavallinen nuottisivu kerrallaan. Sivun kääntäminen onnistuu kuitenkin kätevästi jalkapolkimella, jollaisia löytyy esimerkiksi t-kaupasta nimellä Page Flip.

Nuotit ovat minulla pdf-tiedostoina. Yhtä hyvin näytettävä asia voi olla pelkkiä sanoja tai mitä ikinä haluatkaan laulaessasi katsella. Jos pelkät sanat riittää, niin sivujakaan ei ehkä tarvitse käännellä.

Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti