Muusikoiden.net
08.12.2016

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Joka kotiin piano!
1
Eläkeläissoittaja
19.08.2016 23:46:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisipa lapsuudenkodissani sellainen ollutkin sormitusoppejajostain saaden.
Tunnustan katkeruuden, seassa muiden sihkuttimien ja isän haitarien.

Väistelen mielummin, mutta tarvitessa vittuilen., jos koen sen tarkoitusenmukaiseksi, muuten en.
half
20.08.2016 00:17:21

Eläkeläissoittaja: Olisipa lapsuudenkodissani sellainen ollutkin sormitusoppejajostain saaden.
Tunnustan katkeruuden, seassa muiden sihkuttimien ja isän haitarien.

Isäni oli wannabe-haitaristi ja välillämme oli Grand Canyonin syvyinen musiikillinen kanjoni, vaikka muuten ei suurempia ristiriitoja ollutkaan. Näin ollen tukea ei musiikkiharrastukselle paljon herunut, mutta paskaaks noista.

http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw
Anonymous-jazz
20.08.2016 01:42:09 (muokattu 20.08.2016 01:43:39)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä ei koskaan ollut akustista pienoa, eikä se kuitenkaan musikaalisuutta yhtään verottanut. Koska aivan yhtä sitä oppi noilla sähköisilläkin kosketinsoittimilla soittamaan.

Tietystihän sitä pääsi sitten koulussa akustista pianoa soittamaan ja musiikkikouluissa hakkaamaan vielä flyygeliäkin, joista Steinway Sons lopulta soi parhaimmin korvaan.

"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Prophet
20.08.2016 07:47:39

Nyt niitä saa ilmaiseksi, kun ovat ongelmajätettä.

Eläkeläissoittaja
20.08.2016 09:25:36

Prophet: Nyt niitä saa ilmaiseksi, kun ovat ongelmajätettä.

Eipä sellaista kerrostalo-osakkeeseen arvaa ottaa. Sähköpiano olisi ok. mutta ei nyt kunnollista sellaista ole varaa hankkia. MIDI-juttuja väsään vain nykylaitteineni.

Väistelen mielummin, mutta tarvitessa vittuilen., jos koen sen tarkoitusenmukaiseksi, muuten en.
baron
20.08.2016 09:43:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä aikoinaan ruinasin vanhemmiltani akustista pianoa ja sitten kyllästyivät kuuntelemaan ja ostivat akustisen kitaran.

Niinpä valmistuttuani heti urheiuauton jälkeen ostin 100 vuotta vanhan Blüthnerin!

You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Eläkeläissoittaja
20.08.2016 10:29:38

baron: Mä aikoinaan ruinasin vanhemmiltani akustista pianoa ja sitten kyllästyivät kuuntelemaan ja ostivat akustisen kitaran.

Niinpä valmistuttuani heti urheiuauton jälkeen ostin 100 vuotta vanhan Blüthnerin!

Muuten Baron, onko noita humppamittejä enää ollut?
eka on hyvin vielä muistoissani. Hauskaa oli. :)

Väistelen mielummin, mutta tarvitessa piruilen, jos koen sen tarkoitusenmukaiseksi, muuten en. :)
EP
20.08.2016 12:35:58

baron: Mä aikoinaan ruinasin vanhemmiltani akustista pianoa ja sitten kyllästyivät kuuntelemaan ja ostivat akustisen kitaran.

Mulla on opiskeluaikoina vanhemmilta saatu Fazer edelleen.
Ollu virittämättömänä vuosia.
Kyllä mä sen vielä joskus.. veivi on jo hankittuna.
Mutta ei ny aleta siitä virittämisestä sen enempää ..eikös? :D

On vain yksi genre: Musiikki!
Epämuusikko
20.08.2016 15:55:51

Otsikon kanssa olen 100% samaa mieltä.

"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
sonorman
20.08.2016 15:59:16

Niinpä tuo omakin soittoharrastus alkoi vanhoihin kattiloihin viritetyillä muoveilla ja moponsatula toimi haitsuna.Katkera en ole omilla hankkeillani olen ostanut soittimeni ja musiikiopistoa kävin oppia ottamassa ja siitä huolimatta liki 40v tuli kulettua ihmisiä kiusaamassa.Into ja palo oli kova nuorempana mutta sitten kun alkoi terveydelliset rempat oli pakko jäädä pois.Vielä välillä akustisella kitaralla tulee soiteltua ja poikakin innostunut kitaraoppia ottamaan kurssi muotoisena kun ostin kunnon pelin hänelle.

Anonymous-jazz
21.08.2016 09:09:42 (muokattu 21.08.2016 09:10:54)

Sormiot (Yamahan yksitasoiset sähköurut) kuitenkin saapuivat kotiin vasta 6:n vanhana.

Tästä meni pari vuotta, niin 1989 kesäkuussa kotiin tuli vielä 2-taso jalkiourut (Yamaha Electone HS8).

"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
EP
21.08.2016 12:09:55

Toi olis jonkun kauppiaan mainio slogan!

On vain yksi genre: Musiikki!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti