Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Olisiko Irwin Goodman ilmiö mahdollinen nykyaikana ?
1 2 3
Anonymous-jazz
12.01.2016 00:00:12 (muokattu 12.01.2016 00:06:22)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Toivottavasti tää ei nyt ollu mitään uhkailua. :)
 
On siinä pohojalaasta järjen käyttöä kerrakseen.
 
Muistan kun vuonna 2009 Kari Tapio kertoi bäkkärillä, että oli Seinäjoen tangomarkkinoilla tuomaroimassa 2007, jolloin Henri Stenroth voitti tangomarkkinat. Sitten tangokadulla hänelle tuli uhoilemaan pari paikallista.
 
Paikalliset junkkarit uhoilivat Klabbille, että hän olisi tarkoituksellisesti ratkaissut voiton Stenrothille ja paikallinen Seinäjokelainen finalisti ei saanutkaan tangokuninkaan kruunua päähänsä. Mikä Ahonpelto se nyt oli.
 
Junkkarit uhosivat Klabbille, että "Luulekkos vielä uskaltaa kävellä täällä", johon Klabbi totesi, että "Perkele minä en pelkää mitään".
 
Seinäjoella on siis voimissaa yhä vahva puukkojunkkareilta peritty uhoamiskulttuuri :)
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
ferodoz
12.01.2016 00:03:20 (muokattu 12.01.2016 00:07:53)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: On siinä pohojalaasta järjen käyttöä kerraksee.
 
Lienee hedelmätöntä jatkaa keskustelua kaltaisesi verbaalikon kanssa?
 
Muistan kun vuonna 2009 Kari Tapio kertoi bäkkärillä, että oli Seinäjoen tangomarkkinoilla tuomaroimassa 2007, jolloin Henri Stenroth voitti tangomarkkinat. Sitten tangokadulla hänelle tuli uhoilemaan pari paikallista.

Paikalliset junkkarit uhoilivat Klabbille, että hän olisi tarkoituksellisesti ratkaissut voiton Stenrothille ja paikallinen Seinäjokelainen finalisti ei saanutkaan tangokuninkaan kruunua päähänsä. Mikä Ahonpelto se nyt oli.

Junkkarit uhosivat Klabbille, että "Luulekkos vielä uskaltaa kävellä täällä", johon Klabbi totesi, että "Perkele minä en pelkää mitään".

 
Tämä nyt ei varmaan enää liittyny mitenkään aiheeseen? Mä oon ihan ok sen asian kanssa että asun Seinäjoella, mutta ei mulla tänne mitään sen kummempaa tunnesidettä ole. Eli toi on vähä turhaa puuhaa nyt.
 
Just a face in the crowd.
Anonymous-jazz
12.01.2016 00:11:53 (muokattu 12.01.2016 00:17:43)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Lienee hedelmätöntä jatkaa keskustelua kaltaisesi verbaalikon kanssa?
 

 
Tämä nyt ei varmaan enää liittyny mitenkään aiheeseen? Mä oon ihan ok sen asian kanssa että asun Seinäjoella, mutta ei mulla tänne mitään sen kummempaa tunnesidettä ole. Eli toi on vähä turhaa puuhaa nyt.

 
No viimeinen kysymys, sä et taida digata Irwinistä, kun sen mainitseminen sai teissä aikaan tuon voimakkaan kognitiivisen dissonanssin ?
 
Varsinkin tämä biisi herättää sen parhaiten :) https://www.youtube.com/watch?v=ADilN0erl_k
 
Tuon soittaminen missä tahansa saa suvakit hyppimään seinille ja parasta vielä se, että suvakit eivät tajua sitä, että Vexi teki noi sanat huumorilla.
 
Mutta kun pakolaisia ja raiskaajia suvaitsevaisella suomalaisella ei ole ollenkaan tervettä huumorintajua.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
ferodoz
12.01.2016 00:19:02 (muokattu 12.01.2016 00:20:24)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: No viimeinen kysymys, sä et taida digata Irwinistä, kun sen mainitseminen sai teissä aikaan tuon voimakkaan kognitiivisen dissonanssin ?
 
On sille aikansa ja paikkansa. Näin uskoisin.
 
Varsinkin tämä biisi herättää sen parhaiten :) https://www.youtube.com/watch?v=ADilN0erl_k
 
Tuon soittaminen missä tahansa saa suvakit hyppimään seinille.

 
No niin no, ton biisin tekstin todellinen tarkoitus lienee kuitenkin hieman eri kuin mitä te maahanmuutosta viisaasti keskustelevat äärirealistit haluatte luulla. Jopa Vexi Salmi on itse valottanut asiaa, kaivan sen haastiksen kunhan jaksan ja muistan, nyt on pakko tehdä vähän töitä välillä.
 
E: En jaksa editoida vastaustani enää. Voisit kirjoittaa viestisi valmiiksi keralla että niihin vois vastata asiaankuuluvalla tavalla.
 
Just a face in the crowd.
Anonymous-jazz
12.01.2016 00:20:32 (muokattu 12.01.2016 00:27:17)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: On sille aikansa ja paikkansa. Näin uskoisin.
 

 
No niin no, ton biisin tekstin todellinen tarkoitus lienee kuitenkin hieman eri kuin mitä te maahanmuutosta viisaasti keskustelevat äärirealistit haluatte luulla. Jopa Vexi Salmi on itse valottanut asiaa, kaivan sen haastiksen kunhan jaksan ja muistan, nyt on pakko tehdä vähän töitä välillä.

 
Kaverin kanssa melkein lyöty vetoa, että kuka uskaltaa tuon biisin vetää karaokessa. Haastehan ois paljon kovempi, jos karaokeilta olisi feministi ry:n tai satenkaariporukoiden tilaisuudessa, tai vaikka somalinuorten varainkeruutilaisuudessa.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Funkånaut
17.01.2016 21:39:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika totaalinen dorka pitää olla, ettei huomaa biisin "Mutakuono ja lakupelle" sanojen vittuilevan lähinnä kantiksille.
 
"Henkilökunta, tärpättiä!"
Qsine
18.01.2016 00:02:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Salmi itse on myöntänyt tuon olevan epäonnistunut. Ja niinhän se onkin, epäonnistuneinta "ironiaa" maamme laululyriikkahistoriassa koskaan. Alatalon "Neekerin poika":kin on onnistuneempi, mikä nyt ei ole paljoa sekään.
 
http://www.jannekuusinen.net http://jannekuusinen.blogspot.fi http://shitegeistcomics.blogspot.fi www.google.com/+JanneKuusinen http://www.mikseri.net/user/Qsine https://twitter.com/Janne6nen
Bullitt
18.01.2016 01:38:53 (muokattu 18.01.2016 01:39:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toisaalta, itse näkisin että suurimpana haittatekijänä tässä on Suomen kansan ilmeinen kyky olla ymmärtämättä minkäänlaista ironiaa ja sarkasmia. Ei voine lauluntekijöitäkään liiaksi syyttää, jos yleisö on sitä luokkaa, että viesti pitää vääntää ratakiskosta ennen kuin se saattaa mahdollisesti upota edes osan yleisöstä tajuntaan.
 
I started out with nothin and I still got most of it left.
EP
18.01.2016 06:01:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin tai näin toi biisi olis saanu jäädä kolmikolta Halonen-Järnström-Salmi kokonaan tekemättä!
 
mondo
18.01.2016 10:49:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan löytyis oma kuulijakunta "uudelle"Godmanille tämän päivän probleemat ja politiikka.
 
Funkånaut
19.01.2016 12:24:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bullitt: Toisaalta, itse näkisin että suurimpana haittatekijänä tässä on Suomen kansan ilmeinen kyky olla ymmärtämättä minkäänlaista ironiaa ja sarkasmia. Ei voine lauluntekijöitäkään liiaksi syyttää, jos yleisö on sitä luokkaa, että viesti pitää vääntää ratakiskosta ennen kuin se saattaa mahdollisesti upota edes osan yleisöstä tajuntaan.
 
Melko pitkälti tämä.
 
Näin rankkaan saatananpalvontaan ei enää kyllä Casiot riitä.
Lunnu
19.01.2016 12:36:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bullitt: Toisaalta, itse näkisin että suurimpana haittatekijänä tässä on Suomen kansan ilmeinen kyky olla ymmärtämättä minkäänlaista ironiaa ja sarkasmia. Ei voine lauluntekijöitäkään liiaksi syyttää, jos yleisö on sitä luokkaa, että viesti pitää vääntää ratakiskosta ennen kuin se saattaa mahdollisesti upota edes osan yleisöstä tajuntaan.
 
Toisaalta, monet ymmärtävät laulujen viestin niinkuin haluavat - miten parhaiten sopii tukemaan omaa ajatusmaailmaa
 
Nostalgy is not what it used to be
pekkajau
19.01.2016 23:21:19 (muokattu 19.01.2016 23:24:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on vähän semmoinen samanlainen tilanne yhteiskunnassa kun silloin aikoinaan kun valuutta pantiin kellumaan. Ei oikein synny protestilaulua kun ei tiedetä että ketä vastaan nyt voisi protestoida. Kohde on epämääräinen joku "valtio" josta loppupäätelmissä ei kukaan ihan oikeasti ota minkäänlaista vastuuta. Kyllä se "omaperse" kuitenkin aina kaikilla siinä ihan lähinnä niin kuin Hassisen Kone aikoinaan lauloi. Tuhannet sähkökitarat....
https://www.youtube.com/watch?v=QB8AHJffldw
 
Hätä keinot keksii!
EP
20.01.2016 06:12:15 (muokattu 20.01.2016 06:46:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

----------------------
 
EP
21.01.2016 06:47:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.youtube.com/watch?v=blKu1L-lR5A
 
Mut ku se tehdaskin sulki porttinsa! :/
 
Rocket Records
21.01.2016 07:12:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Tuon soittaminen missä tahansa saa suvakit hyppimään seinille ja parasta vielä se, että suvakit eivät tajua sitä, että Vexi teki noi sanat huumorilla.
 
Mutta kun pakolaisia ja raiskaajia suvaitsevaisella suomalaisella ei ole ollenkaan tervettä huumorintajua.

 
Sanoittaja Salmi on toiminut jo 1960-luvulla liberaalien kunnallispoliitikkona ja liputtanut myöhemmin julkisesti vihreiden ehdokkaiden puolesta eri vaaleissa. Eli on mitä suurimmassa määrin "suvakki" - ja hyvä niin.
 
Se, että joku Rajat kiinni -jengi jaksaa linkitellä tuon tuostakin kyseistä kappaletta ymmärtämättä sen luonnetta, kertoo vain siitä kuinka kuutamolla tuo porukka on.
 
http://www.rocket-records.com
EP
21.01.2016 07:31:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rocket Records: Sanoittaja Salmi on toiminut jo 1960-luvulla liberaalien kunnallispoliitikkona ja liputtanut myöhemmin julkisesti vihreiden ehdokkaiden puolesta eri vaaleissa..
 
Jokainen varmaan on nuorempana liberaalimpi kuin vanhempana ja viisaampana.
 
Rocket Records
21.01.2016 07:36:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Jokainen varmaan on nuorempana liberaalimpi kuin vanhempana ja viisaampana.
 
Viisaampi varmasti, mutta se ei toki ole liberaalin ajattelun vastakohta. Ja tarkennettakoon, että Vexi on siis liputtanut julkisesti vihreiden puolesta 2010-luvulla.
 
Ja vielä Mutakuono ja lakupelle -kappaleesta Vexin sanoin: "Tarkoitin kappaleen satiiriseksi kuvaukseksi mainiosta maasta, jossa ulkomaalaisille pitäisi jakaa mitali meidän ryynästen ja horttanaisten keskuudessa elämisestä. Yleisö kuunteli vain laulun kertosäkeen, ja suurin osa ymmärsi sen täysin päinvastoin, ulkomaalaisvastaisesti."
 
http://www.rocket-records.com
EP
21.01.2016 09:17:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rocket Records: Viisaampi varmasti, mutta se ei toki ole liberaalin ajattelun vastakohta. Ja tarkennettakoon, että Vexi on siis liputtanut julkisesti vihreiden puolesta 2010-luvulla.
 
Enhän mä vastakohtana sitä maininnutkaan, mutta nyt kun noin sanoit niin aika usein se niinkin on.
 
rintapek
17.03.2016 20:31:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Palatakseni otskikon kysymykseen, niin totta hemmetissä olis. Miksi ei olisi?
 
Irwinhän oli rakennettu roolihahmo. Semmoisiahan syntyy joka vuosi ja aina joku menestyy. Madonna ja LadyGaga on eri tavalla rakennettuja roolihahmoja. Beatlesitkin olivat parin ekan levyn ajan.
 
Jos Irwin&Vexi parivaljakko syntyisi vasta tänään, niin ehkä ei olisi käyttöä Irwinin kaltaiselle renttuhahmolle. Sen sijaan voisivat hoksata, että menisköhän sutkin poliitikon hahmo läpi, semmoinen jolla olis puku ja skraga ja laulais kansaa halveksuen lapsilisien leikkauksista, vatuloinnista, pyrkimyksistään huippuvirkaan Brysseliin jne.
Kyllä Vexiltä tommoiset tekstit syntyis ihan lennosta.
 
Toi siis niinku esimerkkinä, et mimmoinen hahmo tän päivän Irwin vois olla. Jos se ei menis läpi, niin tommoinen nerokas parivaljakko keksis jonkun toisen hahmon.
 
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «