Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: SuomiLove
1 2
EP
12.12.2015 07:40:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli ekan kerran katteltua..
 
Isokynä oli kyllä hyvä ja siinä hyvä sovitus puhaltimilla ja koko pändillä.
Samoin sitten ihan erilainen akustinen "Aaveratsastajat", hyvä laulaja!
Kasevan "Tyhjää", äh, mitähän tosta sanois?
Se (alkuperäinen) tunne puuttu kyllä kokonaan, toisenlaisesta sovituksesta sanoisin, että se Loirin versio ON HYVÄ erilainen!
Tosin siitäkin puuttui se Tapsan stratolla vetämä täynnä tunnelatausta oleva soolo!
Mutta Askon muistolle, ymmärrän..
 
Eläkeläissoittaja
12.12.2015 08:16:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iso pändi puhaltajineen ja muine soittajineen oii upea. Moderni sovitus Tyhjää-biisistä oli mielenkiintoista kuultavaa, enkä minä sitä sovitusta moiti, olipahan vain erilainen. Rap-pikapuhuminen ei iske tämänikäiselle ollenkaan, vaikka pändi mukavasti taustalla siinä esityksessä velloikin. Suvi Teräsniskasta olen aina pitänyt omassa genressään. :)
 
EP
12.12.2015 08:23:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eläkeläissoittaja: ..Suvi Teräsniskasta olen aina pitänyt omassa genressään. :)
 
Kyllä kyllä, sillähän on tosi hyvä ääni!
 
Kyllikki
12.12.2015 17:10:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, erinomainen bändi ja mielenkiintoisia sovituksia, joskin ne kaikkein suurimmat uudelleenkäsittelyt joidenkin vanhojen ja tuttujen kappaleiden osalta tuntuvat hieman "yliprosessoinnilta".
 
House-bändin solistitkin osaavat hommansa, aina_niin_ihana Johanna Iivanainen tulkitsee palan kuin palan taidokkaasti tunteella ja lämmöllä, eikä Osmo Ikonen jää juurikaan heikommaksi. Itseäni on tosin hieman ruvennut "rasittamaan" Ikosen jenkkityylinen laulutyyli ja fraseeraus lähes joka kappaleeseen, mutta menköön, onhan Ikonen todella taitava, ja selvästikin työskentelee omalla alallaan.
 
Tästäkin kirjoituksesta saa antaa plussan... Ei oo pakko.
artope
12.12.2015 18:08:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllikki:eikä Osmo Ikonen jää juurikaan heikommaksi. Itseäni on tosin hieman ruvennut "rasittamaan" Ikosen jenkkityylinen laulutyyli ja fraseeraus lähes joka kappaleeseen, mutta menköön, onhan Ikonen todella taitava, ja selvästikin työskentelee omalla alallaan.
 
Nappasin tuolta alapääketjusta tämän. Taitavia ovat Ikosen sisarukset:
 
https://www.youtube.com/watch?v=7-hfUk5NRZ8
 
"Siwa-stemma - yllättävän lähellä"
EP
12.12.2015 18:56:08 (muokattu 12.12.2015 19:00:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllikki: Juu, erinomainen bändi ja mielenkiintoisia sovituksia, joskin ne kaikkein suurimmat uudelleenkäsittelyt joidenkin vanhojen ja tuttujen kappaleiden osalta tuntuvat hieman "yliprosessoinnilta".
 
House-bändin solistitkin osaavat hommansa, aina_niin_ihana Johanna Iivanainen tulkitsee palan kuin palan taidokkaasti tunteella ja lämmöllä, eikä Osmo Ikonen jää juurikaan heikommaksi. Itseäni on tosin hieman ruvennut "rasittamaan" Ikosen jenkkityylinen laulutyyli ja fraseeraus lähes joka kappaleeseen, mutta menköön, onhan Ikonen todella taitava, ja selvästikin työskentelee omalla alallaan.

 
Juu, siis taidoistahan ei ole ollut epäilystä aikaisemminkaan.
Johanna Iivanaisesta sen verran, että paitsi lahjakas myös loistava tunteiden tulkitsija.
 
Bullitt
14.12.2015 03:00:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Se (alkuperäinen) tunne puuttu kyllä kokonaan, toisenlaisesta sovituksesta sanoisin, että se Loirin versio ON HYVÄ erilainen!
 
Mitä uutta tämä nyt muka tarjoaa alkuperäiseen verrattuna? Loiri ähkii itsetietoisessa taiteellisuustuskassaan ennalta-arvattavaa köyhän miehen Joihnny Cash -Loiri-ähkinää tylsän taustan päälle. Alkuperäisen version herkkyys on kadotettu täysin, plus alkuperäisen version pirun hyvästä sovituksesta ja hyvistä saundeista (mm. kitara) ei ole mitään tietoa, eikä niiden tilalle ole keksitty mitään järkevää.
 
Kaikkinensa turha cover, kun ei tuo tuo mitään uutta alkuperäiseen versioon verrattuna eikä tee mitään vetoavammin kuin orkkis.
 
Eläkeläissoittaja
14.12.2015 08:24:57 (muokattu 14.12.2015 08:26:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, makuasioitahan nämä ovat, toiset tykkäävät, toiset eivät. Huonosta maustakin jotkut voivat ilkeillen huomauttaa ja siten vielä riidellääkin. ;-)
 
EP
14.12.2015 09:17:18 (muokattu 14.12.2015 10:24:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se kolmas cover:
 
https://www.youtube.com/watch?v=NnKkQWpwIA0
 
Paras tähän mennessä kuulemistani!
 
WanhaWetäjä
14.12.2015 11:33:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP:
Kasevan "Tyhjää", äh, mitähän tosta sanois?
Se (alkuperäinen) tunne puuttu kyllä kokonaan, toisenlaisesta sovituksesta sanoisin, että se Loirin versio ON HYVÄ erilainen!
Tosin siitäkin puuttui se Tapsan stratolla vetämä täynnä tunnelatausta oleva soolo!
Mutta Askon muistolle, ymmärrän..

 
No jos tollasesta ampiaspesän ja sirkkelin väliltä olevasta surinasta diggailee niin mikäs siinä, kitaristina ajattelen asiaa kenties vähän eri kantilta ja oma soundi/tyylitajuajattelu ja toteutus ovat vähän erilaisissa maailmoissa. Mutta legendaarinen ja varmasti omaperäinen soolohan tuo on, kaikessa kammottavuudessaan ;-)
Asiaan liittyen, eipä ole tullut vastaan ainuttakaan kuvaa missä Rauma soittaisi stratoa, Gibson SG:llä veteli yleensä. Tuosta "Tyhjää " soolosta nyt ei pysty sanomaan millä se on vedetty kun tuo sirinäsurinafuzz peittää kitaran alkuperäisen soundin aika tarkkaan.
Livepätkissä vetää tuon SG:lla mutta koska en asiaa tunne tuon levytyksen suhteen niin en käy siitä myöskään väittelemään.
 
Ite kattelen ko ohjelmaa koneelta ja hyvillä soundeilla, normi telkkarin alapäättömän äänentoiston kera musaohjelmien seuraaminen on aika tuskaa.
Pro housebandi ja sen todella pro laulajat, ihan jo noiden takia tota on kiva kattella ja kuunnella vaikka kaikista esiintyjistä ei niin pitäisikään.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
EP
14.12.2015 12:29:33 (muokattu 14.12.2015 14:50:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: No jos tollasesta ampiaspesän ja sirkkelin väliltä olevasta surinasta diggailee niin mikäs siinä, kitaristina ajattelen asiaa kenties vähän eri kantilta ja oma soundi/tyylitajuajattelu ja toteutus ovat vähän erilaisissa maailmoissa. Mutta legendaarinen ja varmasti omaperäinen soolohan tuo on, kaikessa kammottavuudessaan ;-)
Asiaan liittyen, eipä ole tullut vastaan ainuttakaan kuvaa missä Rauma soittaisi stratoa, Gibson SG:llä veteli yleensä. Tuosta "Tyhjää " soolosta nyt ei pysty sanomaan millä se on vedetty kun tuo sirinäsurinafuzz peittää kitaran alkuperäisen soundin aika tarkkaan.
Livepätkissä vetää tuon SG:lla mutta koska en asiaa tunne tuon levytyksen suhteen niin en käy siitä myöskään väittelemään.
 
Ite kattelen ko ohjelmaa koneelta ja hyvillä soundeilla, normi telkkarin alapäättömän äänentoiston kera musaohjelmien seuraaminen on aika tuskaa.
Pro housebandi ja sen todella pro laulajat, ihan jo noiden takia tota on kiva kattella ja kuunnella vaikka kaikista esiintyjistä ei niin pitäisikään.

 
Juu, äänentoistohan on tänä päivänä ihan toista.
Mutta vastaavasti monessa kohdin sovituspuoli on kärsiny, kuten tuossa Loirin versiossa ja toi SuomiLove -pändin esityshän olikin live..
 
Kasevasta sen verran, että eka levyn julkaisuvuosihan oli -74 ja senaikaisissakin arvosteluissa mainittiin muistaakseni, että "kymmenen vuotta liian myöhään..".
60 -luvun kavereitahan noi kaikki on.
 
Mielestäni kaverit tuossa haastattelussa sanoi sen tärkeimmän jotenkin niin, että esityksen pitää olla aito, vaikka oliskin fiktio!
Ton biisin kohdalla se särökitara on kyllä tarkkaan mietitty, kun kuuntelee missä kohtaa se tulee sen 'hempeen pianon' jälkeen jo taustalla mukaan kvartti -intervalleina ja se kohta missä se taas häipyy taustalle.
Mun mielestäni kuvaa niitä ristiriitaisia tunteiteita mitä tollasessa elämäntilanteessa kokee.
Sen jälkeinen soolo ja miten se kehittyy tokassa soolossa on ihan must!
 
WanhaWetäjä
14.12.2015 14:52:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Ai, että mä tätä jo odotinkin.. :)
 
Vastaan ku ehdin.

 
Kyse on puhtaasti makuasioista kuin myös siitä miten kukin asiat kuulee ja mitä kuulemastaan ymmärtää .
 
Ko soolon soundimaailma on kuin suoraan 60-luvulta ja myös soittotyyli sisältää kyseiselle aikakaudelle tyypillistä paikoin hyvinkin epätarkkaa rytmiikkaa, epäpuhdasta bendailua yms .
Myös tietyt erikoiset äänivalinnat eivät ole sitä mikä minun makuuni on hyvää kitaransoittoa, jos se on sitä jollekkin muulle niin se on ihan ok .
 
60-luku meni jo, itse en sitä kaipaa varsinkaan jos kyse on sen ajan kitaransoitosta.
Tässä lienee riittävästi suoraan ja asiallisesti esitettyjä perusteluja siitä miksi minä en erityisemmin pidä originaalin "Tyhjää" -levytyksen kitarasoolosta.
 
Sori että meni vähän aiheen vierestä, itse aiheesta ja miksei myös hyvään ja huonoon liittyen voisi todeta että housebandin kitaristi Mikko Kosonen on kyllä erittäin kova ja monipuolinen,tyylitajuinen soittaja.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
EP
14.12.2015 14:57:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Kyse on puhtaasti makuasioista kuin myös siitä miten kukin asiat kuulee ja mitä kuulemastaan ymmärtää .
 
Ko soolon soundimaailma on kuin suoraan 60-luvulta ja myös soittotyyli sisältää kyseiselle aikakaudelle tyypillistä paikoin hyvinkin epätarkkaa rytmiikkaa, epäpuhdasta bendailua yms .
Myös tietyt erikoiset äänivalinnat eivät ole sitä mikä minun makuuni on hyvää kitaransoittoa, jos se on sitä jollekkin muulle niin se on ihan ok .
 
60-luku meni jo, itse en sitä kaipaa varsinkaan jos kyse on sen ajan kitaransoitosta.
Tässä lienee riittävästi suoraan ja asiallisesti esitettyjä perusteluja siitä miksi minä en erityisemmin pidä originaalin "Tyhjää" -levytyksen kitarasoolosta.
 
Sori että meni vähän aiheen vierestä, itse aiheesta ja miksei myös hyvään ja huonoon liittyen voisi todeta että housebandin kitaristi Mikko Kosonen on kyllä erittäin kova ja monipuolinen,tyylitajuinen soittaja.

 
Muistaakseni niistä "epätarkkuuksista" oli silloin aikanaan puhetta ja juuri erään tietyn kaverin toimesta, mutta ne päätettiin jättää kun kuulostaa aidommalta mitä ne tietenkin onkin.
 
Kefiiri
14.12.2015 16:18:50 (muokattu 14.12.2015 16:19:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä se orkkis soolo on kyllä älyttömän vakuuttava karuine soundeineen ja epämääräisine venytyksineen.
 
En ole musiikin asiantuntija.
EP
16.12.2015 06:09:52 (muokattu 16.12.2015 06:12:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Mun mielestä se orkkis soolo on kyllä älyttömän vakuuttava karuine soundeineen ja epämääräisine venytyksineen.
 
Näin juuri ja erittäin tärkeä mies koko pändiä ajatellen.
"Epämääräisyys" sinänsä sopii noin lahjakkaaseen ja monitaitoiseen kaveriin ja koko porukkaankin erittäin huonosti!
Kuten Kasevan kaverit tuossa kertoivat jokainen hoiti oman tonttinsa ja homma perustui biisien tarkkoihin sovituksiin.
 
Eläkeläissoittaja
16.12.2015 08:02:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vielä sen verran, että Heikki Annala taisi tehdä osasovituksia Kasevan äänitteelle, kuten esim. jouset, jos oikein muistan. :)
 
EP
16.12.2015 10:22:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eläkeläissoittaja: Vielä sen verran, että Heikki Annala taisi tehdä osasovituksia Kasevan äänitteelle, kuten esim. jouset, jos oikein muistan. :)
 
En tiedä, mulla on käsitys että olisivat aika pitkälle kavereitten omia, lähinnä Jokelan
mutta Otto Donner oli mukana myös aika vahvasti kuten tuossa jutussa kerrotaan:
 
http://www.nrgm.fi/artikkelit/24-kaseva-joku-jota-rakastan-1976/
 
Eläkeläissoittaja
16.12.2015 10:54:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: En tiedä, mulla on käsitys että olisivat aika pitkälle kavereitten omia, lähinnä Jokelan
mutta Otto Donner oli mukana myös aika vahvasti kuten tuossa jutussa kerrotaan:
 
http://www.nrgm.fi/artikkelit/24-kaseva-joku-jota-rakastan-1976/

 
Ok. olin väärässä. Kasevan kanssa kerran oltiin samalla keikalla ravintolassa Turussa -80-luvulla ja muistan, kuinka pändin basisti totesi minulle, että onpas sinulla upea basso. Olin vasta hankkinut kalliin Ovation Magnum II basson, josta kommenttinsa mainitsi. :)
 
EP
16.12.2015 15:07:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eläkeläissoittaja: Ok. olin väärässä. Kasevan kanssa kerran oltiin samalla keikalla ravintolassa Turussa -80-luvulla ja muistan, kuinka pändin basisti totesi minulle, että onpas sinulla upea basso. Olin vasta hankkinut kalliin Ovation Magnum II basson, josta kommenttinsa mainitsi. :)
 
No enpä ole tuollaista bassoa varmaan koskaan nähnytkään, erikoinen on!
 
Eläkeläissoittaja
16.12.2015 15:25:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: No enpä ole tuollaista bassoa varmaan koskaan nähnytkään, erikoinen on!
 
Jossain maailmalla basso on uudella omistajalla. Paristolla oli varustettuna, sekä vielä kolmialueisella eq-liukusäätimillä. Body oli Hondurasin mahonkia ja kaula samaa puuta hiilikuituotelaudalla, jossa nauhat. Hinta 5500 mk. tuohon aikaan. Laivakeikalla basso kaatui lavalla myrskyssä ja pieni pala puuta irtosi viritinlavasta. Ei muita vaurioita. Vaihdoin basson pois, mutta en millään muista mihin uuteen merkkiin, kun mulla on noita ollut aika useita eri merkkisiä aikanani työvälineinä. :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «