Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Konetaustat - Huijausta vai tekniikan suoma apukeino?
1 2 3 4 5 6 7
KoskPaavo
07.08.2015 19:29:35 (muokattu 07.08.2015 19:33:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan tavallisen 5-rivisen haitarin näprääminen tuo ainakin mulle oivaa vastapainoa noihin OMB-juttuihin, vasurilla pystyy ihan mihin tahansa kun vaan kiinnostusta riittää.OmBillakin olen pyrkinyt kääntämään oikean bassoäänen niin hyvin kuin osaan, nykyvehkeillä pystyy aika hyvin, eipä esim. Whiter Shade-juttu onnistu pelkästään vasuria lepuuttaen, helppohan on tosin.
Noitahan riittää, nämä ovat ns oikeita huijauksia , väitän että tuhannet bändit käyttävät näitä jokaikinen päivä:http://www.guitarbackingtrack.com/bts/Santana,_Carlos.htm
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Timi
07.08.2015 20:09:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Ihan tavallisen 5-rivisen haitarin näprääminen tuo ainakin mulle oivaa vastapainoa noihin OMB-juttuihin, vasurilla pystyy ihan mihin tahansa kun vaan kiinnostusta riittää.OmBillakin olen pyrkinyt kääntämään oikean bassoäänen niin hyvin kuin osaan, nykyvehkeillä pystyy aika hyvin, eipä esim. Whiter Shade-juttu onnistu pelkästään vasuria lepuuttaen, helppohan on tosin.
Noitahan riittää, nämä ovat ns oikeita huijauksia , väitän että tuhannet bändit käyttävät näitä jokaikinen päivä:http://www.guitarbackingtrack.com/bts/Santana,_Carlos.htm

 
Mut me ei!
Tsekkasin noita sun klippejä ja välil aikamoista läiskintää.
 
Vaikea.Mutta varma!
Timi
07.08.2015 21:38:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kukin käyttää apuja harkintansa mukaan.Vaan haastavaa ja opettavaa timen kannalta.Jos ja kun yrittää soittaa valmiille "Taustalle"Pärkkele ko tahtoo kiilata!Laulussa pitäisi huomioida.Miten sanat todella lausutaan.Eikä oikaista.Rytmiikka ei silloin osu ja treeniksissä hierotaan jotain kohtaa vitutukseen saakka!
 
Vaikea.Mutta varma!
WanhaWetäjä
07.08.2015 23:24:59 (muokattu 08.08.2015 00:13:40)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo:
Noitahan riittää, nämä ovat ns oikeita huijauksia , väitän että tuhannet bändit käyttävät näitä jokaikinen päivä:http://www.guitarbackingtrack.com/bts/Santana,_Carlos.htm

 
Tuskin, suuri osa on äänentasollisesti ihan hirveetä gm-midi kökköä mp3 muodossa, kuulee varsinkin rumpufilleistä, ei ole tätä päivää nuo soundit.
Löysin tuolta myös yhden Chicagon levypohjan josta oli kitarat veks, en tiedä miten tuo muuten onnistuu kuin masternauhoja editoimalla ja sen laittomuudesta lienemme yhtä mieltä. Tai no, noihan niitä softiakin joila tuo onnistunee http://www.guitarbackingtrack.com/play/chicago/25_or_6_to_4.htm
Tuossakin oli todella huono äänenlaatu, ei noilla ole bandikäyttöä. Mutta kitaroita voi treenata, saa soittaa 60-luvun huippubandin kanssa ;-)
 
Sen sijaan netista suoraan kopsattu editoimattomia miditaustoja käyttää tänäkin päivänä ainakin yksi kuulemani bandi, nimiä mainitsematta. Todellakin, bandi, ei omb.
 
Mitä tulee treenipohjiin, niitä saa kaupallisena oikeitten soittajien soittamina kuin myös you tuubista löytyy runsaasti todella laadukkaita taustoja, tosin ei suomi-turvetta jos hakee haetar mussaan taustoja.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Einherjar
08.08.2015 02:25:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: ...Löysin tuolta myös yhden Chicagon levypohjan josta oli kitarat veks, en tiedä miten tuo muuten onnistuu kuin masternauhoja editoimalla ja sen laittomuudesta lienemme yhtä mieltä. Tai no, noihan niitä softiakin joila tuo onnistunee...
 
Btw, Guitar Hero ja muiden vastaavien pelien musiikkiraitoja saattaa löytää netistä joku soitin poistettuna. Ainakin rummuttomia ja kitarattomia versioita tiedän löytyvän. Niissä on ihan alkuperäiset taustat hyvin pitkälti. Se kitaroiden/bassojen/jne. poistaminen jotenkin onnistuu sen takia, kun se itse pelin käyttämä tiedosto sisältää datan kullekkin soittimelle. Ovat ripanneet alkuperäisesityksistä moniraitaisena ne sinne softaan.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
WanhaWetäjä
08.08.2015 13:51:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Einherjar: Btw, Guitar Hero ja muiden vastaavien pelien musiikkiraitoja saattaa löytää netistä joku soitin poistettuna. Ainakin rummuttomia ja kitarattomia versioita tiedän löytyvän. Niissä on ihan alkuperäiset taustat hyvin pitkälti. Se kitaroiden/bassojen/jne. poistaminen jotenkin onnistuu sen takia, kun se itse pelin käyttämä tiedosto sisältää datan kullekkin soittimelle. Ovat ripanneet alkuperäisesityksistä moniraitaisena ne sinne softaan.
 
Ok, kuulostas aika loogiselta että kö tausta on Guitar Herosta, biisi on Chicagon 24 to 64, se sisältää aikamoisen kitarasoolon ottaen huomioon että levytys on vuodelta 69.
Ihmettelen vaan todella heikkoa äänentasoa, esim laulu on hirveen kaikuisa ja balanssit muutenkin aika eri mitä originaalissa.
 
Itse aiheeseen liittyen ja kerraten aiemmin sanottua, tuskin noita kukaan käyttää banditouhuissa, osa on midista mp3 versioiksi tehtyjä, osa ihan jees soitettua audiota mutta äänenlaatu on luvattoman heikkoa kautta linjan, mm Creamin "White room" oli hiton hyvin soitettu karaoketausta. Midejäkin löytyy, osa erittäin laadukkaasti tehtyjä MUTTA kun ovat muotoa mp3 niin eipä noilla moulinexien kanssa ole mitään käyttöä.
Miditiedostonhan voi muutta au/vst taustaksi millä tahansa laadukkaalla seksvensserisoftalla, soundimaailmaa saa huomattavasti paremmaksi.
 
Itellä on laadukkaita mideja, mm Wonderia, Elvista, Beatlesia, Eltonia, Stingia yms, sain aikoinaan kytykykauppana kun ostin ison kasan laitteita Hesasta.
Yks mihin noita voi käyttää eri instrumenttien/laulun treenaamisen lisäksi on nuotinnus tai esim bassolinjojen tai miksei koko roskan kuuntelu kun näkee samalla nuottikuvan, Wonderilla on aika metkoja synabassoja kyllä ;-)
 
Se on varma että noita käytetään aika laajasti omb/pikkubandeissä ja tässä tullaan kysymykseen tyylitajusta, MIKSI yhden miehen pitä kuulostaa sinfoniabandilta? JOS on pianisti niin eikö pelkkä basso/rummut tausta riitä?
Tai vielä enemmän karsittuna, ainoastaan komppi koneelta, basso ja piano ITSE soitettuna livenä, toimii hyvin jos on sitä ammattitaitoa, sitähän omb-miehillä tuntuu piisaavan(?), näin olen asian ymmärtänyt. Taitaa vaan olla usein niin että mennään sen helpoimman kautta, useassa tapauksessa lienee niin ettei vaan lähe kun ei jakseta asiaan perehtyä ja/tai ei taidot riitä, tältä kaverilta onnistuu kyllä livevetokin, plus tietty omien taustojen teko ja niiten kaa vetäminen https://www.youtube.com/watch?v=HGKiVHVCHVc
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
pekkajau
08.08.2015 23:55:36 (muokattu 08.08.2015 23:56:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen mitä nyt olen seurannut niin mitä kovemmat konetaustat niillä on ollut... niin siitä parhaimmat ja kalleimmat PA:t niillä on ollut sitä soundia varmistamassa.
 
Hätä keinot keksii!
pekkajau
09.08.2015 00:54:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle on ihan sama mitä ne hankkii eikä paljon kiinnosta sekään mitä ne vapaa-aikoinaan tekevät.
 
Hätä keinot keksii!
onni
09.08.2015 19:48:32 (muokattu 09.08.2015 20:09:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole joutunut käyttämään konetaustoja juurikaan elämäni aikana.
Nyt olen tehnyt Roland G-70 soittimeen joka on ollut mulla noin 10v. komppeja.
Menee aika mukavasti.
Olen ajatellut asian näin, että rummut, basso ja kitara.
Hyvin yksinkertaisella meiningillä.
Vinkkinä et olen etsinyt koneesta esim. foxin lähellä olevan kompin.
Poistan sieltä kaiken muun paitsi rummut.
Siihen sitten soitan mieleiset jutut.
Rumpu homma on kuitenkin aika aikaa vievää hommaa.
 
Ota lisää!!!
KoskPaavo
09.08.2015 23:35:12 (muokattu 09.08.2015 23:36:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WW:lle. : " Midejäkin löytyy, osa erittäin laadukkaasti tehtyjä MUTTA kun ovat muotoa mp3 niin eipä noilla moulinexien kanssa ole mitään käyttöä."
 
Kyllähän nuo uudet OMB-värkit soittavat wav- ja mp3-juttuja ihan vaivattomasti.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Roweami
10.08.2015 00:05:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: ..nämä ovat ns oikeita huijauksia , väitän että tuhannet bändit käyttävät näitä jokaikinen päivä..
 
Juu kyllä, jokapäiväistä kauraa.
 
Lämmittävät hetken, kuin hosuihinsa kusis.
 
isojussi
10.08.2015 14:45:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Joo MUTTA jos on soittanut sointuautomatiikalla vaikka 2000 keikkaa "vasen käsi lepää" pohjalta ja pitääkin lähteä tuuraamaan vaikkapa trioon ja kaikki pitää soittaa, täytyyhän siinä vaihtaa ajatusmalli täysin? Millä se onnistuu "tosta vaan" jos soittofilosofia on ollut 25 vuotta aivan toinen?
 
Tämäkin on kyllä totta! Simppeli homma - jos treenaat yksipuolisesti, osaat yksipuolisesti.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
half
14.08.2015 21:44:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanokaa mitä sanotte, mutta Saatanasta ne on.
 
http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw
EP
14.08.2015 21:53:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

half: Sanokaa mitä sanotte, mutta Saatanasta ne on.
 
Mun mielestä ne on hanurista!
 
Timi
14.08.2015 22:44:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

half: Sanokaa mitä sanotte, mutta Saatanasta ne on.
 
Nihä se on.Apu tulee kuiteski meille alhaalta ja koskaan ei parane sanoa.Ei!
 
Vaikea.Mutta varma!
isojussi
16.08.2015 14:17:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: ...MIKSI yhden miehen pitä kuulostaa sinfoniabandilta? ...
 
No miks Musti nuolee muniaan ;)
 
Ymmärrän kyllä suon pointin - monissa "moulinexeissa" on kompeissa ärsyttävän paljon "jatsiahan minäkin olisin aina halunnut soittaa" - sälää. Vaihtelu virkistää - jokkut biisit tykkää pianotriosta ja jokkut viinivilharmonikoista...
 
Tossa olis sulle lisää Marco parisia - aiheeseen liittyen:
 
https://youtu.be/hi6ZL9jwByo
 
;)
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
rintapek
19.08.2015 01:07:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nois taustoissa kandee muistaa se, et mitä enemmän homma on taustan päälle hoilaamista niin sitä enemmän se on karaåkea. Ja siihen löytyy mist tahansa kippolasta halukkaita jonoksi asti joten ei siihen o tarvetta palkata ketään.
 
Paul Norrbackia saa aina soimaan levyltä joten kuka palkkaa mies-hanuri-jakkaratrion jos sillä ei ole muuta tarjota kuin Norrbackia levyltä?
Kyl livessä kandee lähteä siitä, et se mahdollinen tausta on ja pysyy apuvälineen roolissa.
Siis mun mielestä.
 
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
pekkajau
19.08.2015 01:30:36 (muokattu 19.08.2015 02:01:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Nois taustoissa kandee muistaa se, et mitä enemmän homma on taustan päälle hoilaamista niin sitä enemmän se on karaåkea. Ja siihen löytyy mist tahansa kippolasta halukkaita jonoksi asti joten ei siihen o tarvetta palkata ketään.
 
Paul Norrbackia saa aina soimaan levyltä joten kuka palkkaa mies-hanuri-jakkaratrion jos sillä ei ole muuta tarjota kuin Norrbackia levyltä?
Kyl livessä kandee lähteä siitä, et se mahdollinen tausta on ja pysyy apuvälineen roolissa.
Siis mun mielestä.

 
Tuon allekirjoitan täysin. Itse olen tehnyt kitara ja mies keikkaa aika paljon ja haaveilen jonain päivänä oppivani näppäilemään kitaraa kuin Mark Knopfler...tai Sting.
https://www.youtube.com/watch?v=lB6a-iD6ZOY
 
Hätä keinot keksii!
Anonymous-jazz
22.08.2015 00:42:55 (muokattu 22.08.2015 00:44:23)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sana kone saa mieleen aina mekaanisen ja kvantisoidun MIDI hutun. Mutta täytyy sanoa midi laitteiden suurkuluttajana, että silloin kun sen kvantisoinnin jättää pois. Niin ei se musa enää ole juurikaan koneellista.
 
Jokainen aivovammastakin kärsinyt osaa kyllä painaa Ketronista humppakompin päälle Start -nappulasta. Mutta sen harvempi tehdä näillä "säestyskeyboardeilla" musiikkia MIDINÄ ilman automaattisäestyksiä.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
pekkajau
22.08.2015 23:59:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Sana kone saa mieleen aina mekaanisen ja kvantisoidun MIDI hutun. Mutta täytyy sanoa midi laitteiden suurkuluttajana, että silloin kun sen kvantisoinnin jättää pois. Niin ei se musa enää ole juurikaan koneellista.
 
Jokainen aivovammastakin kärsinyt osaa kyllä painaa Ketronista humppakompin päälle Start -nappulasta. Mutta sen harvempi tehdä näillä "säestyskeyboardeilla" musiikkia MIDINÄ ilman automaattisäestyksiä.

 
Aivovamma on arpapeliä. Kannatta tarkailla omaa verenpainetta.
 
Hätä keinot keksii!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «