Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kokemukset Liimiksistä
1 2 3 4
EP
26.07.2015 23:56:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tankoprinssi: Tässä se jatkuu, eli keikkaa bukkaa: https://www.youtube.com/watch?v=zAS9DcKZdgA
 
Ok, pitää tsekata.
 
Pauli Lappalainen
27.07.2015 09:26:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Helpompi olisi tehdä lista heistä jotka eivät ole joskus kusettaneet...
Itse en viitsi edes alkaa moiseen, tapauksia on liiian paljon, ensimmäiset heti uran alkutaipaleella about 1977, viimeisin kesältä 2013. Tähän väliin mahtuu jos jonkimoista kusetusta.
 

 
Eiköhän noista pahimmat ole jo eläköityneet tai ainakin kuolleet.
 
Ostakaa jotain. Jos hintapyyntö ei miellytä, niin tee tarjous.
WanhaWetäjä
28.07.2015 03:52:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pauli Lappalainen: Eiköhän noista pahimmat ole jo eläköityneet tai ainakin kuolleet.
 
No mitä tohon vois sanoa, valitettavasti ei? Suurin osa koijareista kyllä...ja hyvä niin.
Ehkä eniten ja edelleen vituttaa se tosiasia että liimistä kiinnostaa tasan tarkaan vain se myyty keikka ja siitä saatu provikka, ei se onko logistiikassa mitään järkeä, onko bandille majoitus etc...meneppä sanomaan jotain tyyliin " ei meidän kannata tehdä tuota" niin vastaus on "eikö keikat kelpaa???" ja sen jälkeen on hiljaista. Tämä ihan itse koettua.
 
Ei sillä, eihän noita ole pakko tehdä ja kukapa tekisikään jos ei olis pakko.
Edessä on pohjoisen "kiertue"' 2 vetoa, 1600km, ei siis mitään hevon vitun järkeä mutta vaihtoehtona on istua himassa ja nuokin pennoset jää saamatta. Positiivista on se että ei sentään joudu ite maksamaan matkoista.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Epämuusikko
28.07.2015 16:57:06 (muokattu 28.07.2015 16:58:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajatus siitä, että näin kännyköiden, kotisivujen, Facebookkien ja puhelinvastaajien aikakaudella on ohjelmatoimistojen setiä ja tätejä vielä olemassa, on absurdi.
 
Yhtyeelle eksklusiivisesti töissä olevat keikkamyyjät ja levy-yhtiöiden pr-hemmot tjsp. erikseen.
 
Vai olenko vieraantunut todellisuudesta enemmän kuin luulin?
 
+ haluan anekdootteja siitä tosielämän henkilöstä, johon Liimatainen perustuu.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
baron
28.07.2015 21:13:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: + haluan anekdootteja siitä tosielämän henkilöstä, johon Liimatainen perustuu.
 
No eiks Tappi Suojanen oo se perushahmo jonka ympärille muutkin liimisjutut on nivottu?
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Lyyki
30.07.2015 13:55:21 (muokattu 30.07.2015 14:19:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohjelmatoimiston "liimiksien" kanssa ei oo ollu koskaan mitään ongelmia rahojen suhteen, aina on liksat tullu ennemmin tai myöhemmin.
 
Yhen käteismaksuliimiksen kanssa on sitte ollu joskus ongelmia kun ilman artistia on väännetty humppaa sen heleveteissä, mm. Merikievarissa. Tais tosin kilpailuttaa omilla tanssilavoilla itsensä ulos koko bisneksestä.
 
Ettei kukaan tee turhia ilmiantoja niin mainittakoon että käteismaksu tarkoittaa laskun maksua käteisellä, ja reippaat soittajat siirsivät rahat ohjelmatoimiston tilille.
 
ferodoz
30.07.2015 19:45:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vai olenko vieraantunut todellisuudesta enemmän kuin luulin?
 
+ haluan anekdootteja siitä tosielämän henkilöstä, johon Liimatainen perustuu.

 
Sen verran joo, että nykyään tosi moni keikkapaikka solmii omaa hässäkkää helpottaakseen ohjelmatoimiston kanssa diilin että KO tsto hoitaa kaikki esiintyjät KO paikkaan.
 
Just a face in the crowd.
Epämuusikko
31.07.2015 12:00:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: No eiks Tappi Suojanen oo se perushahmo jonka ympärille muutkin liimisjutut on nivottu?
 
Ei kai. Kyseessä on kuulemani mukaan joku tietty K-alkuisessa kaupungissa vaikuttanut hahmo jonka joku fyysinen reaktio olisi plokattu "tarpeeksi lähelle" -meiningillä PPP:n esittämään rooliin.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
KoskPaavo
31.07.2015 12:35:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Ei kai. Kyseessä on kuulemani mukaan joku tietty K-alkuisessa kaupungissa vaikuttanut hahmo jonka joku fyysinen reaktio olisi plokattu "tarpeeksi lähelle" -meiningillä PPP:n esittämään rooliin.
 
En pysty yhdistämään, olen nähnyt paljon tuota touhua. Henkilön kyllä ...no olkoon.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
EP
31.07.2015 14:54:19 (muokattu 31.07.2015 15:40:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu onhan niitä muitakin joista juttuja kulkee kun Suojanen, mutta tietenkin kuuluisin.
 
Eräs paikallinenkin josta keikkareissuilla oli usein juttuja, mutta en muista meidän kohdalle mitään kovin hätkähdyttävää. Tosin aika paljon omat liiderit myi siihen aikaa suoraan järjestäjille keikat mitä tehtiin.
 
Myöhemmin kun olin itse yhteydessä edellä mainittuun tstoon niin homma toimi todella asiallisesti, oli sitte isä tai poika kyseessä. :)
 
Jalmus
04.08.2015 09:33:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Ei kai. Kyseessä on kuulemani mukaan joku tietty K-alkuisessa kaupungissa vaikuttanut hahmo jonka joku fyysinen reaktio olisi plokattu "tarpeeksi lähelle" -meiningillä PPP:n esittämään rooliin.
 
Kyllä mä sanoisin, että tässä esikuvana on selkeästi Lingmann...
 
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
Epämuusikko
04.08.2015 11:45:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jalmus: Kyllä mä sanoisin, että tässä esikuvana on selkeästi Lingmann...
 
Lisätietoja plz.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Jalmus
06.08.2015 14:52:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Lisätietoja plz.
 
Noh, olemus on Lingmannin ja ulkonäkökin saatu sinne päin. Ja Lingman vääntyy aika helposti Liimataiseksi.
 
Linkkuhan tuli 1960-luvulla Danny-shown myyjäksi huhujen mukaan Huberin putkimiehen hommista. Pyörittänyt ainakin Viihde-Kallio -nimistä ohjelmatoimistoa, mutta firmoja lienee ollut useita, jotka on sitten "sopivalla hetkellä" kaadettu. Esimerkiksi joensuulaiselta soittajakaveriltani jäi juuri tuon sopivalle hetkelle ajoitetun firman kaatamisen takia 8000 markkaa saamisia Lingmanilta. Oon tavannut pari kertaa yhden keikkarundin tiimoilta yli 10 vuotta sitten; ei katso silmiin kätellessään eikä puhuessaan. :-)
 
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
Epämuusikko
31.08.2015 11:17:22 (muokattu 31.08.2015 11:19:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jalmus: Noh, olemus on Lingmannin ja ulkonäkökin saatu sinne päin. Ja Lingman vääntyy aika helposti Liimataiseksi.
 
Linkkuhan tuli 1960-luvulla Danny-shown myyjäksi huhujen mukaan Huberin putkimiehen hommista. Pyörittänyt ainakin Viihde-Kallio -nimistä ohjelmatoimistoa, mutta firmoja lienee ollut useita, jotka on sitten "sopivalla hetkellä" kaadettu. Esimerkiksi joensuulaiselta soittajakaveriltani jäi juuri tuon sopivalle hetkelle ajoitetun firman kaatamisen takia 8000 markkaa saamisia Lingmanilta. Oon tavannut pari kertaa yhden keikkarundin tiimoilta yli 10 vuotta sitten; ei katso silmiin kätellessään eikä puhuessaan. :-)

 
Kuulostaa hyvältä :D
 
Itselleni näitä "en tajua miten tällaisia ihmisiä voi olla edes olemassa" -tyyppejä edustaa lähinnä eräs pitkän linjan yksityisten musiikkikoulujen pitäjä. Elämää suurempia tarinoita. Huhhuh.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Anonymous-jazz
31.08.2015 12:15:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhden tarinan olen kuullut eräästä baarinpitäjästä, joka jätti maksamatta työntekijöilleen ja lähti rahojen kanssa oikeuslaitosta pakoon jonnekin Grand Kanarialle. Eihän se ole mikään Liimis vielä, joka ei pakene rahojen kanssa.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
uusiipe
05.09.2015 14:18:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kohdasta 26:55 alkaen kerrotaan varhaisista Liimiksistä http://areena.yle.fi/1-2201614
 
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
okabass
05.09.2015 15:41:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jalmus: Noh, olemus on Lingmannin ja ulkonäkökin saatu sinne päin. Ja Lingman vääntyy aika helposti Liimataiseksi.
 
Linkkuhan tuli 1960-luvulla Danny-shown myyjäksi huhujen mukaan Huberin putkimiehen hommista.

 
Vaikea uskoa, että olisi kyennyt tekemään mitään ammattitaitoa vaativaa hommaa.
Ehkä joku varastovetelehtijä korkeintaan.
 
KoskPaavo
05.09.2015 19:39:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Vaikea uskoa, että olisi kyennyt tekemään mitään ammattitaitoa vaativaa hommaa.
Ehkä joku varastovetelehtijä korkeintaan.

 
Erään huhun mikaan Linkku olis soittanut jossain elämänsä vaiheessa huilua. Kotialho tais tuon kuullessaan sanoa että "on korkeintaan haistellut".
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Roweami
05.09.2015 23:01:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lyyki: ..Tais tosin kilpailuttaa omilla tanssilavoilla itsensä ulos koko bisneksestä..
 
Taitaa hyvinni olla niin
 
WanhaWetäjä
06.09.2015 13:55:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Sen verran joo, että nykyään tosi moni keikkapaikka solmii omaa hässäkkää helpottaakseen ohjelmatoimiston kanssa diilin että KO tsto hoitaa kaikki esiintyjät KO paikkaan.
 
Näinhän se on pääosin mennyt iät ja ajat tanssimuusikoita työllistävissä mestoissa, baarit/klubit/"pizzeriat" ovat ehkä eri asia, ne ovat vielä villimpää aluetta vs perinteisemmän tanssimusan mestat, liksakin voi olla mitä vaan kuin myös maksutapa.
 
Nykyään ja tanssimusapuolella homma menee jopa korostetusti niin että isot toimistot omistavat/ovat vuokranneet itse kapakoita/lavoja ja soitattavat näissä pääosin oman tallin artisteja.
Laivoilla ja Lapissa usemman illan vedoissa lienee edelleen olemassa ns vuosisopimukset, mm Viikkarin paatit vaihtavat ohjelmatoimittajaa ensi vuoden alusta, näin kuulin eilen kyseisiä keikkoja soittavalta muusikolta.
Taitaa mennä tänä(kin) päivänä niin että se liimis joka pystyy hoitamaan ohjelman edullisimmin saa diilin, onko se tingitty osa liksasta sitten soittajan pussista pois, paha sanoa.
 
Laivakuviot ovat melko pienen piirin touhua ja osin hyvä veli hommaa, siihen rinkiin on lähes mahdoton päästä ellei sitten joku bandi mokaa ja putoa sitä kautta kuvioista. Sinänsä ymmärettävää, sillä systeemillä saadaan työllistettyä suhteellisen pieni määrä bandeja ja paletti on helposti hallittavissa.
Tähän liittyen ja itse aiheesta, eräs hyvin tunnettu liimis tarjosi yhdelle tutulle bandiliiderille laivakeikkaa, ehtona oli se että bandilla pitää olla firma, tätä kautta päästiin sitten sitten siihen että laskutushinta/päivä/äijä jäi alle sen aikaisen minimipalkan. Kaveri ei tähän lähtenyt mutta varmasti joku lähti ja lähtee.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «