Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Polkka (d-) mollissa
1 2 3
KoskPaavo
29.12.2014 00:00:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: En minäkään tunnustaudu tosikoksi. Kärsään tulee, jos epäileekään.
 
Sama täällä. Haitarinsoittoa olen harjoitellut ja keikoillakin soittanut tuhansia tunteja, enkä siltikään ymmärrä tätä vanhoillisvakavuutta ko. pelin kanssa. Soittoon suhtautuminen pitää olla hauskaa vaikka Ketronilla.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
okabass
29.12.2014 08:02:39 (muokattu 29.12.2014 08:02:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Sama täällä. Haitarinsoittoa olen harjoitellut ja keikoillakin soittanut tuhansia tunteja, enkä siltikään ymmärrä tätä vanhoillisvakavuutta ko. pelin kanssa. Soittoon suhtautuminen pitää olla hauskaa vaikka Ketronilla.
 
Kyllä. Minäkin suhtaudun niihin suurella huvittunuisuudella. Samoin passon soittoon: pums, pums...ei älyn häivää.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Prophet
29.12.2014 21:32:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittakaa Iloinen velikulta!
 
KanttoriPiiparinen
29.12.2014 22:05:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Kyllä. Minäkin suhtaudun niihin suurella huvittunuisuudella. Samoin passon soittoon: pums, pums...ei älyn häivää.
 
Paras koominen efekti syntyy tuuban ja haitarin yhteis-soitolla. Kokeiltu on.
 
Nuotin vieressä on aina tilaa...
okabass
29.12.2014 22:06:07 (muokattu 29.12.2014 22:07:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prophet: Soittakaa Iloinen velikulta!
 
Ei millään voi kun on nuotti hävinny. Oliskohan nimim. kallekivi nuottia. Apuvaa!
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
okabass
29.12.2014 22:10:02 (muokattu 29.12.2014 22:14:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KanttoriPiiparinen: Paras koominen efekti syntyy tuuban ja haitarin yhteis-soitolla. Kokeiltu on.
 
Varmaan. Aika hyvä on kanssa, jos vetopasunisti soittaa pelkällä suukappaleella ja kello-osalla. Eli luisti ruuvattu irti. Samoin baritonitorvi sopivan falskisti ja huonolla ansatsilla soitettuna.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Roweami
30.12.2014 00:23:08 (muokattu 30.12.2014 00:39:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Polkka taitaa olla kohta puolin katoavaa kansanperinnettä.
 
Tilalle änkee mannermainen (entisen suurvallan) bugi.
 
.mää en osaa polokkaa.
 
EP
30.12.2014 05:32:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roweami: Polkka taitaa olla kohta puolin katoavaa kansanperinnettä.
 
Tilalle änkee mannermainen (entisen suurvallan) bugi.
 
.mää en osaa polokkaa.

 
Minnekäs se olis katoomassa?
 
Tanssipändit on soittanu yhden polkan, korkeintaan kaksi illassa.
Kyllä polkantanssijat/ -soittajat on ollu ihan muualla kun tanssimusiikin puolella.
 
KoskPaavo
30.12.2014 09:52:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun mielestä banjo on koomisin soittopeli, yritäppä Kuusujuhlassa vakavana vetää "Enkeli taivaan" banjolla käsin.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
baron
30.12.2014 10:54:48 (muokattu 30.12.2014 10:55:09)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Minun mielestä banjo on koomisin soittopeli, yritäppä Kuusujuhlassa vakavana vetää "Enkeli taivaan" banjolla käsin.
 
Ai, mä mun ex-duunipaikan bändissä soitin banjoa ja esiinnyttiin aina jouluaaton joulujuhlissa jossain jouluevankeliumin ja Enkeli taivaan välissä. Tosin ei viime mainittua soitettu.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
kallekivi
01.01.2015 17:44:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kieltämättä välillä hämmästelee että kuinka nää kaikki "veikot" saa tienaamansa fyrkat omalle tililleen , puhumattakaan siitä että osaa maksaa omat laskunsa oikeeseen paikkaan ?
 
Ollos huoleton. Kyllä sossutädit veikoista huolen pitävät. ;-)
Sen verran vielä kommenttia, ennenkuin poistan itseni tältä palstalta:
Tosiaan, ei tanssipaikoilla soitossa yleensä (paitsi digihaitareilla) noita bassopuolen melodioita paljon kuule. Kyllä ne sieltä yleensä kyllä soitetaan, niin kuin soolona soittaessakin (en ainakaan tiedä yhtään soittajaa, joka valitsee soittotavan sen mukaan, soittaako yksin vai bändissä). Muu komppiryhmä kun hoitaa yleensä sen puolen, niin hanuribasso yleensä vähän kuin hukkuu nihin. Monissa haitareissa mikkikin on vain soolopuolella. Nykyään kyllä taitaa mikki yleisemmin olla palkeiden sisällä, jolloin ainakin mahdollisuus bassopuolen esiintuomiseen on (miksaajan hommeleita).
 
kallekivi
01.01.2015 18:06:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Ei millään voi kun on nuotti hävinny. Oliskohan nimim. kallekivi nuottia. Apuvaa!
 
Ainiinvielä... Jäipi vastaamatta tähän henkilökohtaiseen kysymykseen.
Eipä löydy nuottia minultakaan, valitettettavasti.
Irwinin nuotteja minulla on runsaasti. Kelpaisiko esim. "Terveisiä perseestä"?
 
EP
01.01.2015 18:39:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kallekivi: Ainiinvielä... Jäipi vastaamatta tähän henkilökohtaiseen kysymykseen.
Eipä löydy nuottia minultakaan, valitettettavasti.
Irwinin nuotteja minulla on runsaasti. Kelpaisiko esim. "Terveisiä perseestä"?

 
Mutta nythän sieltä alkoi tulemaan palstalle sopivaa tekstiä ..et mee minnekään!
 
Roweami
01.01.2015 22:44:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

..ei tanssipaikoilla soitossa yleensä (paitsi digihaitareilla) noita bassopuolen melodioita paljon kuule..
 
Oo ny siinä sitte iloonen.
 
KoskPaavo
02.01.2015 05:53:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Häh???"en ainakaan tiedä yhtään soittajaa, joka valitsee soittotavan sen mukaan, soittaako yksin vai bändissä".
Siis jokaikisen pitäis olla semmoinen.
Haitarin bassopuoli pitää olla hallussa, mutta ei sitä silloin tarvitse käyttää kun on ryhmässä.Vaan ikävä kyllä suurimmalla osalla on näin että alkeellisimmatkin ryhmäsoittotaidot puuttuvat, kaaos jatkuu.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
KanttoriPiiparinen
02.01.2015 10:05:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Häh???"en ainakaan tiedä yhtään soittajaa, joka valitsee soittotavan sen mukaan, soittaako yksin vai bändissä".
Siis jokaikisen pitäis olla semmoinen.
Haitarin bassopuoli pitää olla hallussa, mutta ei sitä silloin tarvitse käyttää kun on ryhmässä.Vaan ikävä kyllä suurimmalla osalla on näin että alkeellisimmatkin ryhmäsoittotaidot puuttuvat, kaaos jatkuu.

 
Joo. Aloittelija täyttää liikaa. Itsekin juuri bändihommia aloitellessani poljin bassoja vasemmalla jalalla aivan vimmatusti. Älysin mokani vasta kun varsinainen basistimme tiedusteli: -Mikäs homma minulle tässä jää vai kävelenkö naapuriin kaljoille?
 
Nuotin vieressä on aina tilaa...
okabass
02.01.2015 18:30:21 (muokattu 02.01.2015 19:56:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kallekivi: Ainiinvielä... Jäipi vastaamatta tähän henkilökohtaiseen kysymykseen.
Eipä löydy nuottia minultakaan, valitettettavasti.
Irwinin nuotteja minulla on runsaasti. Kelpaisiko esim. "Terveisiä perseestä"?

 
Voi, voi. Nuotinhävitystonttu iskenyt, kun ei löydy oikein mihinkään nuottia. Ja ne nuatit, jotka löytyvätkin, ovat aivan kuraa.
Kyseinen sävelteos, sopii ilmeisesti teitän armollenne, kun ei ole hävinnyt.
Mutta minä jatkan d-mollipolkan jahtaamista.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
EP
02.01.2015 20:12:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kun lukkoon!!
 
okabass
03.01.2015 14:28:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Ei kun lukkoon!!
 
Mutta kun ei löytyny d-mollin nuottiva. Apuva!
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
baron
03.01.2015 15:19:20 (muokattu 03.01.2015 15:20:56)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Häh???"en ainakaan tiedä yhtään soittajaa, joka valitsee soittotavan sen mukaan, soittaako yksin vai bändissä".
 
Mä aloitin pianon soittamisen yksin ja sitten kun eka bändi tuli aikaiseksi niin basisti valitti että se haluaa soittaa bassokuviot ja mä en saa tulla päälle ja kitaristi valitti että se haluaa soittaa sointukompin ja mä en saa tulla sinne ja sitten mun piti keksiä mitä mulla on tilaa soittaa ja edelleenkin kun teen sekä soolo että bändikeikkoja niin kyllähän niissä pitää soittaa ihan eri tavalla.
 
Pianohan on soitin jolla sä voit olla koko bändi tai sitten vain osa siitä!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «