Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Metronomi - ystävä vai vihollinen?
1 2 3 4
Kefiiri
01.12.2014 10:20:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tankero: Miten se sitä voi syödä? Helpompaahan se on klikin kanssa vetää.
 
No jos se fiilis ei tulekaan siitä helppoudesta?
 
En ole musiikin asiantuntija.
ferodoz
01.12.2014 11:21:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dirtyh: Hei Fedoroz, ennen kuin alan hulluna googlailemaan niin onko suoraan heittää joku luomumpi klik track-hommeli jonka sitten lyön seuraavissa treeneissä soimaan?
 
Mä oon siinä mielessä onnellisessa asemassa että oon saanu tehdä klikkiraidat ite pro toolssiin. Mutta kyllä noita cowbell/marimba saundeja löytyy ihan varmasti jostain metronomiappseistäkin.
 
Androidipohjaiselle löyty esmes http://download.cnet.com/Studio-Met … nome-Free/3000-2133_4-75936139.html
 
Just a face in the crowd.
EP
01.12.2014 12:16:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taustanauhojen käytössä ok! ..muuten turha ja syö fiilistä.
 
ferodoz
01.12.2014 12:22:49 (muokattu 01.12.2014 12:24:58)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Taustanauhojen käytössä ok!
 
Joo, näissä hommissa se on käytännössä pakollinen.. Mutta kun sen kanssa opettelee soittamaan, niin esimerkiksi mulla on käynyt nyt se mitä pelkäsinkin, eli ilman klikkiä soittaminen syö fiilistä kun pitää miettiä mennäänkö ny liian nopsaa tai että kiilataanko koko ajan eteenpäin. Tiedän, reenaamalla asiat sais kuntoon muttaku..
 
muuten turha ja syö fiilistä.
 
Edelleen, lisätietoa tästä? Pystytkö perustelemaan tämän jollain? Eikös ne tempot olleetkaan tärkeitä tanssimusassa?
 
Just a face in the crowd.
Tankero
01.12.2014 12:45:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: No jos se fiilis ei tulekaan siitä helppoudesta?
 
Että häh?
Käsittääkseni helpottaa fiilistelyä, jos ei tarvi turhaa miettiä tai keskittyä ylimääräiseen.
 
Humppajyrä
Tankero
01.12.2014 12:46:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tankero: Että häh?
Käsittääkseni helpottaa fiilistelyä, jos ei tarvi turhaa miettiä tai keskittyä ylimääräiseen.

 
Fiiliksen syömisestä puhuminen on amatöörien höpinää.
Klikki on rumpalin paras kaveri.
Ei siinä ole sen kummempaa.
 
Humppajyrä
Epämuusikko
01.12.2014 13:01:11 (muokattu 01.12.2014 13:04:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Mun maikat on sanoneet että jos haluat kehittää rytmitajuasi, pistä metronomi hakkaamaan ainoastaan neloselle!
 
Tästä nyt on sata variaatiota. Itse tykkään ajoittain pistää metronomin paukauttamaan joka kolmannen neljäsosan. Ja äärimmäisyyksiin jos halutaan mennä niin esim https://www.youtube.com/watch?v=o-j … YptjM&list=UUbFJKPOJ6bik0qkZSUgaImw (kannattaa katsoa puolivaiheilta ja lopusta jos tuntuu tylsältä. sori ettei klikki tullu videolle äänekkäämmin)
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Kefiiri
01.12.2014 13:28:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tankero: Fiiliksestä puhuminen on amatöörien höpinää.
 
Korjasin täsmällisemmäksi :)
 
En ole musiikin asiantuntija.
EP
01.12.2014 13:47:06 (muokattu 01.12.2014 14:06:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Joo, näissä hommissa se on käytännössä pakollinen.. Mutta kun sen kanssa opettelee soittamaan, niin esimerkiksi mulla on käynyt nyt se mitä pelkäsinkin, eli ilman klikkiä soittaminen syö fiilistä kun pitää miettiä mennäänkö ny liian nopsaa tai että kiilataanko koko ajan eteenpäin. Tiedän, reenaamalla asiat sais kuntoon muttaku..
 

 
Edelleen, lisätietoa tästä? Pystytkö perustelemaan tämän jollain? Eikös ne tempot olleetkaan tärkeitä tanssimusassa?

 
Nää on kaikki vaan omia mielipiteitä, jokaisella omansa.
No kun se metronomi ei ole aina kelvannut, edes siihen tarkistukseen, joskus taas on tuijotettu sitä lamppua "orjallisesti" ..eli oma mielipide tarkistukseen tosi hyvä!
Biisien dynamiikka, nyanssit tärkeitä ja tempo saa hieman elääkin.
 
Tankero
01.12.2014 14:30:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Korjasin täsmällisemmäksi :)
 
Hassunhauskaa.
 
Humppajyrä
ferodoz
01.12.2014 17:31:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Nää on kaikki vaan omia mielipiteitä, jokaisella omansa.
No kun se metronomi ei ole aina kelvannut, edes siihen tarkistukseen, joskus taas on tuijotettu sitä lamppua "orjallisesti" ..eli oma mielipide tarkistukseen tosi hyvä!
Biisien dynamiikka, nyanssit tärkeitä ja tempo saa hieman elääkin.

 
Dynamiikkaa ja nyansseja saa klikin kanssa ihan siinä missä ilmankin. Ja en mä näe varsinkaan tanssimusiikissa, oli se sitten humppaa ja tiskoa niin mitään syytä miksi tempon pitäisi elää enemmän kuin klikin sallimat rajat antaa myöden. Voin olla väärässäkin, sitä en väitä.
 
Just a face in the crowd.
Dirtyh
01.12.2014 18:00:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musta Fe tuntuu että sä oot nyt liian nuori. Nää Remun ikäset äijät on tässä asiassa Remun linjoilla.
 
Kaipa nimenomaan tanssimusiikissa tempojen pitää olla just eikä melkeen. Jossain Pää Kii tyylisessä tuuttauksessa taas koko touhusta katoaa jotain jos sitä tekee liian hyvin (niin kuin ko. orkesterille on käynyt).
 
ferodoz
01.12.2014 18:57:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dirtyh: Musta Fe tuntuu että sä oot nyt liian nuori. Nää Remun ikäset äijät on tässä asiassa Remun linjoilla.
 
Kaipa nimenomaan tanssimusiikissa tempojen pitää olla just eikä melkeen. Jossain Pää Kii tyylisessä tuuttauksessa taas koko touhusta katoaa jotain jos sitä tekee liian hyvin (niin kuin ko. orkesterille on käynyt).

 
Voi olla. Saanko kuiteski tarkentaa että mihin mä oon liian nuori? :D
 
Just a face in the crowd.
Kefiiri
01.12.2014 19:54:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Voi olla. Saanko kuiteski tarkentaa että mihin mä oon liian nuori? :D
 
Ymmärtämään meidän Remun ikäisten näkemystä. Jos musaa ei pysty toteuttamaan livenä ilman taustanauhoja ja klikkejä, on totetutustavassa meidän mielestämme jotain vikaa. Kaltaisesi modernin maailman sankarit taas ottavat moisen lähestymistavan aivan luonnollisena. Tankerot kysyvät, miksi pitäisi sohlata ilman klikkiä, kun lopputulos sen kera on tasalaatuisempi ja helpompi toteuttaa?
 
Niinpä.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Tankero
01.12.2014 21:00:28 (muokattu 01.12.2014 21:01:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Ymmärtämään meidän Remun ikäisten näkemystä. Jos musaa ei pysty toteuttamaan livenä ilman taustanauhoja ja klikkejä, on totetutustavassa meidän mielestämme jotain vikaa. Kaltaisesi modernin maailman sankarit taas ottavat moisen lähestymistavan aivan luonnollisena. Tankerot kysyvät, miksi pitäisi sohlata ilman klikkiä, kun lopputulos sen kera on tasalaatuisempi ja helpompi toteuttaa?
 
Niinpä.

 
Onko joku väittänyt, ettei voi vetää ilman klikkiä livenä?
Jokainen voi käyttää tai olla käyttämättä klikkiä, mutta helpottaa se elämää.
Paljonkohan sitä lie ikää? Kunhan et vaan olis nuorempi.
 
Humppajyrä
Kefiiri
01.12.2014 21:12:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tankero: Onko joku väittänyt, ettei voi vetää ilman klikkiä livenä?
Jokainen voi käyttää tai olla käyttämättä klikkiä, mutta helpottaa se elämää.
Paljonkohan sitä lie ikää? Kunhan et vaan olis nuorempi.

 
Ferodoz aina muistuttaa, että taustanauhojen (mikä lie oikeaoppinen termi) kanssa klikkiä pitää käyttää, ja toki näin onkin, jotta kokonaisuus saadaan pysymään synkassa.
 
Klikin vastustukseni johtunee amatöörimäisestä kuvitelmasta, että klikitön soitto olisi jotenkin tavoiteltavalla tavalla vapaampaa.
 
Ikäskabaan en lähde, joudun myöntämään, että Remun ikään on vielä hiukan matkaa =D
 
En ole musiikin asiantuntija.
baron
01.12.2014 21:16:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tankero: Onko joku väittänyt, ettei voi vetää ilman klikkiä livenä?
Jokainen voi käyttää tai olla käyttämättä klikkiä, mutta helpottaa se elämää.
Paljonkohan sitä lie ikää? Kunhan et vaan olis nuorempi.

 
On rumpaleita jotka eivät tarvitse klikkiä.
Ja sitten sellaisia jotka tarvitsee sitä ja käyttää sitä.
Ja ainakin mun kuvioissa eniten sellaisia jotka tarvitsisivat sitä mutta eivät käytä!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
EP
01.12.2014 21:24:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle on uutta, että klikkiä käytetään ihan ilman taustanauhojakin tai muuta vastaava syytä ja siis koko ajan soittaessa.
 
Tankero
01.12.2014 21:49:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: On rumpaleita jotka eivät tarvitse klikkiä.
Ja sitten sellaisia jotka tarvitsee sitä ja käyttää sitä.
Ja ainakin mun kuvioissa eniten sellaisia jotka tarvitsisivat sitä mutta eivät käytä!

 
Tiktakin Tuuliahan veti aina klikin kanssa.
 
Humppajyrä
Dirtyh
01.12.2014 21:57:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tankero: Tiktakin Tuuliahan veti aina klikin kanssa.
 
Ja joskus ainakin ihan älyttömän kokoiset luurit päässä.
 
Mikähän historia klikillä on. Ferodozin mukaan nykyisin lähes kaikki rumpalit soittavat klikin kanssa mutta mistä lähtien näin on ollut? Ei Remu vetänyt klikällä. Käyttävätkö muuten muut soittajat myöskin klikkiä vaiko vain rumpalit?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «