Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mistä bändi "Wanhukselle"
1
huzar
24.11.2014 13:25:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ropleema:soitin vuosikausia bassoa kvintetissä jonka toiminta loppui kuin kanan
lento rumpalin loukattua kätensä ja kiipparin muutettua toiselle puolelle Suomea
miltei saman aikaisesti. Kyseessä siis monipuolinen tanssibändi, ohjelmisto eli tietenkin, laajeni, lopussa 300 + biisiä.
 
Muusikoiden netissähän on tuo Wanted- palsta, missä nuoret soittajat etsivät kave-
reita metallitappohevitrash - yhtyeisiinsä. Ko. palstalta ei löydy minulle mitään.
Tiedättekö jotakin paikkaa mistä kaltaiseni suht. kokenut soittoniekka voisi löytää
bändin?? Sormet syyhyävät mutta paremman puutteessa olen ajautunut
viulu - haitari - rummut - kontra - bändeihin joiden ohjelmiston tyylikirjo on hyvin
rajoittunut eikä klangikaan suuremmin miellytä. Raha ei ole minulle tärkeä.
 
50 + ikäisten bändit tuntuvat olevan "täynnä". Siis tanssi - kantri - Elvis - rautalanka
jatsibändi - palstoja kiitos! jos itse olette basistia vaille niin tulen mielelläni koe-
soittoon.
 
Asun Kirkkonummella.
 
Terveisin Freddie Fasfinger (=Nakkisormi - Niilo)
 
House Band
24.11.2014 19:10:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko etsinyt uusia kavereita lopettaneiden tilalle?
Voisi olla helpompaa täydentää vanhaa,kuin etsiä kokonaan uutta.
 
Soittaja soittaa,haitaristi haittaa.
töräytän
24.11.2014 19:44:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

50 + ikäisten bändit tuntuvat olevan "täynnä". Siis tanssi - kantri - Elvis - rautalanka
jatsibändi - palstoja kiitos! jos itse olette basistia vaille niin tulen mielelläni koe-
soittoon.
 
Asun Kirkkonummella.
 
Terveisin Freddie Fasfinger (=Nakkisormi - Niilo)
 
Sujuuko kontrabasson soitto? ja olisko sulla treenipaikkaa
 
JK
25.11.2014 07:52:39 (muokattu 25.11.2014 12:25:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vinkki:
 
Wanted palstalle voit laittaa myös oman ilmoituksesi jossa
kerrot Spexit itsestäsi ja mitä haet.
 
Itse olen löytänyt kaksi viimeisintä soittoporukkaa
tuolla menetelmällä.
 
En tiedä onko basisteista (ainakin jossain vaiheessa tuntui olevan)
jonkinlaista pulaa sillä edelliseen ilmoitukseeni tuli toistakymmentä
vastausta.
 
Palstaa seuraillee yllättävän moni joka ei laita hakukuulutusta
soittajista itse sinne.
 
Juuei.
okabass
25.11.2014 09:59:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JK: Vinkki:
 
Wanted palstalle voit laittaa myös oman ilmoituksesi jossa
kerrot Spexit itsestäsi ja mitä haet.
 
Itse olen löytänyt kaksi viimeisintä soittoporukkaa
tuolla menetelmällä.
 
En tiedä onko basisteista (ainakin jossain vaiheessa tuntui olevan)
jonkinlaista pulaa sillä edelliseen ilmoitukseeni tuli toistakymmentä
vastausta.
 
Palstaa seuraillee yllättävän moni joka ei laita hakukuulustusta
soittajista itse sinne.

 
Off topic. Hienoja bassoja.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Eki C
25.11.2014 22:26:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

50 + ikäisten bändit tuntuvat olevan "täynnä". Siis tanssi - kantri - Elvis - rautalanka
jatsibändi - palstoja kiitos! jos itse olette basistia vaille niin tulen mielelläni koe-
soittoon.
 
Asun Kirkkonummella.
 
Terveisin Freddie Fasfinger (=Nakkisormi - Niilo)
 
Kyllähän juuri tuon lajin "wanhus"soittajia löytyy. Ja bluespieruja. Todellinen ongelma on löytää Suomesta tuon ikäisiä, jotka soittavat jotain tuoreempaa kamaa. Jämähtänyttä jengiä. Täytyy kai muuttaa jenkkeihin ;)
 
"Work. Wasted time between gigs."
ismo-r
26.11.2014 11:59:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"50 + ikäisten bändit tuntuvat olevan "täynnä"."
 
Tää on jo niin osuva kirjoitus että on pakko ottaa kantaa. Olen siis kohderyhmää, 54v, ja soittanut erilaisissa kokoonpanoissa 80-luvulta saakka. Meidän nykyinen terapiabändi soittaa uutta ja vanhaa pop-rock musaa ja uusia piisejä opetellaan sen kun keretään. Jokunen keikkakin saatetaan tehdä jos joku hoksaa kysyä kun ei juurikaan mainosteta.
 
Mutta tunnistan ongelman, bändejä on vähemmän kuin soittajia. Miksi on näin vaikka ruuhkavuodet on takana ja aikaa olisi soittohommille. No sehän johtuu yksinkertaisesti siitä että treenipaikkoja on rajallisesti. Ainakin minun kokemukseni mukaan on tasan niin että se jolla on treenipaikka on myös bändi. Toinen syy saattaa olla se että vuosien saatossa soittoporukasta on muotoutunut kiinteä kaveriporukka ja uuden hemmon luiskahtaminen joukkoon voi vaatia pientä totuttelua puolin ja toisin.
 
Eikä me kaikki olla jämähtänyttä jengiä vaikka nivelet paukkuukin.
 
Ismo
Rämppy
27.11.2014 09:09:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ismo-r: "50 + ikäisten bändit tuntuvat olevan "täynnä"."
 
...Toinen syy saattaa olla se että vuosien saatossa soittoporukasta on muotoutunut kiinteä kaveriporukka ja uuden hemmon luiskahtaminen joukkoon voi vaatia pientä totuttelua puolin ja toisin.

 
Tämän kyllä tunnistan. Uuden tyypin sulautuminen jo vuosikaudet kimpassa soittaneeseen porukkaan vaatii motivaatiota, yritystä ja asennoitumista sekä tulokkaalta että KAIKILTA vanhoilta bändiläisiltä. Jos yksikin tyyppi on edes passiivisen vastahakoinen muutokselle, niin homma tuskin onnistuu harrastelijabändissä. Ammattikuvioissa tilanne on toinen, kun ollaan liikkeellä pro-asenteella. Työkavereiden kanssa ei tarvtse kaveerata, riittää että on asialliset välit ja hommat sujuu.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
töissätäällävaan
27.11.2014 11:11:38 (muokattu 27.11.2014 11:13:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirkkonummella varmaankin on "meitä"soittajia,mutta tämä nyt on tälläinen tuppukylä.jossa ollaan niin sisäänpäin lämpeneviä että ei täällä kehenkään ulkopuolelta tullut ainakaan helpolla tutustu. Muutenkin tuntuu että me yli viisikymmentä täyttäneet ei osata kuin harvoin tutustua uusiin ihmisiin ,ehkä vain työpaikalla tai baarissa,jos sielläkään...
 
Itse haluaisin myös soittaa kimpassa,mutta en osaa tutustua ihmisiin,en haluaisi mitään keikkoja,enkä muita sitoumuksia,mitä bändit joutuu kohtaamaan,esim treenitilan etsiminen yms,joten kasiraidan ja Garagebandin kanssa mennään.
No,ehkäpä sitten eläkkeellä,silloin soitetaan sitä,mitä muistetaan...
 
Euphonium
27.11.2014 15:45:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

töissätäällävaan: Kirkkonummella varmaankin on "meitä"soittajia,mutta tämä nyt on tälläinen tuppukylä.jossa ollaan niin sisäänpäin lämpeneviä että ei täällä kehenkään ulkopuolelta tullut ainakaan helpolla tutustu. Muutenkin tuntuu että me yli viisikymmentä täyttäneet ei osata kuin harvoin tutustua uusiin ihmisiin ,ehkä vain työpaikalla tai baarissa,jos sielläkään...
 
Itse haluaisin myös soittaa kimpassa,mutta en osaa tutustua ihmisiin,en haluaisi mitään keikkoja,enkä muita sitoumuksia,mitä bändit joutuu kohtaamaan,esim treenitilan etsiminen yms,joten kasiraidan ja Garagebandin kanssa mennään.
No,ehkäpä sitten eläkkeellä,silloin soitetaan sitä,mitä muistetaan...

 
Meillä on toiminut keskikokoisessa kaupungissa pari vuotta kuusi miehinen terapiabändi, jossa nuorin on kolmekymppisnen ja vanhin soittaja kuusissa kymmenissä muut siltä väliltä. Soittajia olisi lisääkin tulossa, mutta vakiintuneeseen porukkaan ei mahdu uusia ja jostain syystä kaikki soittaisivat kitaraan, mitä on jo kolme kappaletta bändissä. Keikkoja ei olla tehty, mutta viime aikoina on alettu puhua, että pieniä ei ammattimaisia keikkoja voitaisiin tehdäkin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «