Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: "Risainen Elämä"
1 2 3 4
pekkajau
12.10.2014 00:54:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno kirja! Sain eka painoksen kun olin nopea! Niinhän se Juicekin oli.
 
Hätä keinot keksii!
Rämppy
12.10.2014 18:06:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helevetisti sivuja ja pientä pränttiä eli paljon ompi asiaa.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Prophet
12.10.2014 21:39:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjastosta lainasin. Eri henkilöt muistelevat tapahtumia vuosien varrelta, mm. Appo.
 
pekkajau
12.10.2014 22:44:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo Juankosken Tanssipaviljonki on jäänyt mieleen. Isäukon kanssa käytiin bingossa siellä muutaman kerran kun olin ihan termospullon kokoinen. Narikkalippuina oli kai Olvin mainoksilla varustetut muoviläpyskät. Sitten kun Juice & Slam teki sinne keikan "Ajan Hengen" aikaan ja tulivat junalla sinne Kuopiosta olin myös paikalla. Safkan urut eivät toimineet ja se kiipeili pitkin lavarakenteita keikan aikana. Lava kai purettiin kun lumikuorma romahdutti sen katon.
 
Hätä keinot keksii!
MatRa
13.10.2014 21:54:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy lukaista tuota pikaa.
1.Muisto vuodelta -80 (plus miinus vuosi, en ihan tarkkan muista). Olin vähän toisellakymmenellä oleva kölli, ja musaharrastus oli ihan alkutaipaleellaan. Coitus Int-bändi, osin tai kokonaan, oli vuokrannut kesällä kotini vastarannalta n. 500 m päästä vanhan maatilan, ja treenaili siellä varmaan noin viikon ajan.
Alussa soitto kuulosti aika rauhalliselta, mutta ennen pitkää soundit, ja sanoituksetkin muuttui aika härskiksi, pojat vähän päästeli paineita. Järven yli kaikki kuului selkeästi, oli pojilla kaiketi ihan kunnon pa-kamatkin paikalla. Sehän kylän vanhemmassa väessä heraätti pahennusta, ja muutaman päivän jälkeen torujen jälkeen meno vähän rauhoittuikin.
Mutta ikuiseksi ajaksi mieleen on jääneet urkusoundit. Tiedä sitten oliki Anssi T.n tai Safkan aikaansaamia, vai molempien, mutta iski kuin miljoona volttia meikään, ja inspiroi valtavasti oman soittoharrastuksen alkutaipaleella.
 
2.Samoihin aikoihin syyslukukausi alkoi ala-asteella, ja iltapäivällä bussilla kotiin. Pysäkiltä Juice& avec tulivat kyytiin, suuntana Tampere. Puskaradio myöhemmin kertoi, että hän vuokraili mökkiä paikkakunnalta useampana vuotena, ja oli arvatenkin sieltä tulossa( Kohdassa 1. olleessa tarinassa hän tiettävästi ei ollut kuitenkaan paikalla.) Muistan elävästi, että avecilla oli kapsäkki jos toinenkin käsissään, mutta Juicella oli olallaan vain se olennainen: akustinen kitara;). Takapenkille menivät, ja me maalaislapset katsoimme toisiamme iloisesti: olimme nähneet ihka oikean julkkiksen!
 
yykaakookaakaatadada mmzatsaa ymzaztaa...
pekkajau
13.10.2014 23:16:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

70-luvun loppupuolella oltiin isävainaan kanssa ostamassa Kuopiossa sähkökitaraa Kärjen musiikkiliikkeestä. Just kun siinä oltiin maksamassa Kumika Les Paulia pölähti Juice susiturkissaan bändeineen kauppaan. Isäukko tuumi että pitäisiköhän noilta kysyä ensin että onko kunnon kitara? Siihen vastasi myyjä joka oli yks Petterssonin veljeksistä: "Nuo ei tiedä kitaroista mitään!"
 
Hätä keinot keksii!
pekkajau
13.10.2014 23:33:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekkajau: 70-luvun loppupuolella oltiin isävainaan kanssa ostamassa Kuopiossa sähkökitaraa Kärjen musiikkiliikkeestä. Just kun siinä oltiin maksamassa Kumika Les Paulia pölähti Juice susiturkissaan bändeineen kauppaan. Isäukko tuumi että pitäisiköhän noilta kysyä ensin että onko kunnon kitara? Siihen vastasi myyjä joka oli yks Petterssonin veljeksistä: "Nuo ei tiedä kitaroista mitään!"
 
http://www.mylespaul.com/forums/mem … -my-guitars-picture21957-kumika.jpg
 
Hätä keinot keksii!
EP
14.10.2014 01:46:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekkajau: 70-luvun loppupuolella oltiin isävainaan kanssa ostamassa Kuopiossa sähkökitaraa Kärjen musiikkiliikkeestä. Just kun siinä oltiin maksamassa Kumika Les Paulia pölähti Juice susiturkissaan bändeineen kauppaan. Isäukko tuumi että pitäisiköhän noilta kysyä ensin että onko kunnon kitara? Siihen vastasi myyjä joka oli yks Petterssonin veljeksistä: "Nuo ei tiedä kitaroista mitään!"
 
..ja oli ihan oikeessa.
 
Tankero
14.10.2014 14:13:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: ..ja oli ihan oikeessa.
 
Jaa, että Petteri Salminen ja Jari Yliahoko eivät ymmärtäneet kitaroista.
Olihan taas kommentti, mutta eipä yllätä.
 
Humppajyrä
Tankero
14.10.2014 14:14:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekkajau: 70-luvun loppupuolella oltiin isävainaan kanssa ostamassa Kuopiossa sähkökitaraa Kärjen musiikkiliikkeestä. Just kun siinä oltiin maksamassa Kumika Les Paulia pölähti Juice susiturkissaan bändeineen kauppaan. Isäukko tuumi että pitäisiköhän noilta kysyä ensin että onko kunnon kitara? Siihen vastasi myyjä joka oli yks Petterssonin veljeksistä: "Nuo ei tiedä kitaroista mitään!"
 
Saattoi se Petteri Salminen ymmärtää vähän enemmän kuin Pettersson.
 
Humppajyrä
EP
14.10.2014 15:51:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicella oli kyllä joitakin ihan hyviäkin ajatuksia, näin myöhemmin olen huomannut.
 
WanhaWetäjä
14.10.2014 20:01:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: ..ja oli ihan oikeessa.
 
Just...oot sä kyllä ihme olento, viljelet aivan mottipäisiä kommentteja tämän tästä!
 
Mulla on ollut onni olla Juicen kakkosbandissa joskus 76/77, eli mentiin samalla bussilla Juicen ja bandinsa kanssa, keikka oli jossain ruåtsinkielisellä paikkakunnalla etelärannikolla. Hehe...keikalla muuan nuori, vielä tuntematon tähti Rickhard Sorsa tuli kännissä vittuileen jotain mun laulusta, olis halunnut tulla näyttään miten vedetään ;-)
Samalla reissulla käytiin Lahdessa Nurmikallion studiolla jossa Juice teki sillon "Lahti kaupungin rullalaluistelijat" levyään, muistan kun Petteri Salminen soitti muuten vaan pianolla "Valssaaja konepajalla" biisia, eli myös pianonosoitto taittui häneltä. Oikeesti helvetin lahjakas kaveri, sääli että keuhkosyöpä(?) vei miehen todella nuorena.
Sen muistan myös hyvin että tuolla keikalla/keikkamatkalla ei ollut mitään totaalista dokailua, olisko nuo kuviot tuleet vasta myöhemmin. Kotimatkalla oli aivan helvetinmoinen sumu, se on jäänyt mieleen, kuin myös että radiosta tuli "Ajetaan tandemilla" ja muistan Juicen sanoneen "Hyvä biisi". Hauskoja muistoja.
 
Prkl, joo, tähän liittyen...tämän oon kertonut ennekin eli tuon keikan lisäksi Juice liittyy mun elämääni siten että mua pyydettiin bandiin joskus 80-luvun alussa, raksutettiin triolla Uimahallin majassa tai oliko se joku Paprika sillon se kuppila, Juice pölähti bandinsä kanssa sisään, tarjoilija tuli sanoon mulle että Juicella on jotain asiaa. Menin pöytään ja Juice sanoi "Me ollaan päätetty että sä olisit sopiva kitaristi meidän bandiin", olivat kuunnellet Alatalon "Elävänä Pispalassa" levyä jossa soitan.
Seuraavaksi tuli kysymys " Mitä viinaa sä juot?" johon vastasin että en mä oikeestaan juo viinaa johon Juice " Tässä bandissa sä opit juomaan".
Ehkä tuo toteamus oli sellanen että en edes harkinnut asiaa, aina voi jossitella mutta ehkä tässä tapauksessa ei kannata, olin nuori ja aika ujo, en elänyt mitään "rockenroll" elämää, taisin opiskella vielä sillon.
Ei tuo olis ollut mun juttu muutenkaan, Puntti Valtonen tuohon sitten meni ja hyvä niin, musikaalinen showmies tuohon hommaan tarvittiinkin.
 
Voihan tuosta olla kirjassa joku maininta mutta epäilen että ei ole.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
EP
14.10.2014 20:27:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo ei ole koskaan oikein kiinnostanut, päinvastoin..
 
pekkajau
14.10.2014 22:40:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tankero: Saattoi se Petteri Salminen ymmärtää vähän enemmän kuin Pettersson.
 
Kyllä...todellakin!
 
Hätä keinot keksii!
Yön siivet
14.10.2014 23:09:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ma en tiedä Juice-aiheesta juurikaan mitään enkä ihmistä tuntenut, mutta pidän paljon tyypeistä, jotka osaavat panna sanoja sellaiseen järjestykseen, että niistä syntyy ajatuksia, milloin pienempiä, milloin isompia. Ja tämä herrahan osasi.
 
Hyviä biisejä ja sanoituksia on monta, mutta omasta mielestäni yksi on ylitse muiden. Siitä kappaleesta loistaa humaanius, ihmisen osan ymmärtäminen ja elämän kiemuroiden tajuaminen, inhimillisyys. Jotka asiat hän todisti hallitsevansa myös päättämällä itse oman kuolemansa hetken.
 
Rakkauden ammattilainen.
 
EP
15.10.2014 11:55:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yön siivet: Ma en tiedä Juice-aiheesta juurikaan mitään enkä ihmistä tuntenut, mutta pidän paljon tyypeistä, jotka osaavat panna sanoja sellaiseen järjestykseen, että niistä syntyy ajatuksia, milloin pienempiä, milloin isompia. Ja tämä herrahan osasi..
 
Kyllä kyllä.. mutta mun suhtautumiseni juontaa siihen ihan uran alkuun jolloin ne biisit oli kyllä kaikkea muuta.. ja vaikkei ne sanoitukset suoraan meikäläistä loukanneetkaan niin varmaan aika monia, tuntui jollakin tapaa siltä, että piti vaan erottua ja tehdä sellaista mikä varmasti uppoo.
Myöhemmin linja hieman muuttui kyllä, mutta jos niitä hyviä biisejä/ sanoituksia onkin niin niitä muita on vielä enemmän..
Näin täältä ja en myöskään tuntenut, vaikka asui ihan lähelläkin jonkun aikaa, mutta soittokaverit hänen kanssaan aikanaan kuulema ..ryyppäs :)
 
KoskPaavo
15.10.2014 16:28:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hui kauheeta!
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
pekkajau
15.10.2014 21:01:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yön siivet: Ma en tiedä Juice-aiheesta juurikaan mitään enkä ihmistä tuntenut, mutta pidän paljon tyypeistä, jotka osaavat panna sanoja sellaiseen järjestykseen, että niistä syntyy ajatuksia, milloin pienempiä, milloin isompia. Ja tämä herrahan osasi.
 
Hyviä biisejä ja sanoituksia on monta, mutta omasta mielestäni yksi on ylitse muiden. Siitä kappaleesta loistaa humaanius, ihmisen osan ymmärtäminen ja elämän kiemuroiden tajuaminen, inhimillisyys. Jotka asiat hän todisti hallitsevansa myös päättämällä itse oman kuolemansa hetken.
 
Rakkauden ammattilainen.

 
Juicella sama ajatus jatkui ja kantoi tarvittaessa jopa yli 12 säkeistöä. Asia säilyi ja loppusoinnut ja väliriimit samoin. Teki tosi tunteella tosi teknistä tekstiä järjen ollessa mukana. Kuka tekee samaa tänä päivänä?
 
Hätä keinot keksii!
pekkajau
15.10.2014 22:10:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä en voi oikein pokkana mitään pahaa kritiikkiä esittää Juicea kohtaan.
 
Hätä keinot keksii!
Yön siivet
15.10.2014 23:41:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on lahjakkaan ihmisen tunnusmerkki, että osaa panna sanoja järjelliseen järjestykseen, tehdä elämän pienistä ja suurista jutuista ymmärrettäviä ajatuksia, jotka menevät jakeluun jopa yksinkertaisimmille.
 
Se taas on rohkean ihmisen merkki, että uskaltaa sanoa ja kertoa asioista, joista harmaa hiirulaisjoukko arjen askareissa mieluummin vaikenee - ja häpeilee kun joku uskaltaa.
 
Juicen juominen oli yhtä surullista ja valitettavaa kuin kaikkien muidenkin, jotka luulevat, että se on hienoa ja että "kaikkihan juovat".
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «