Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Määrittele keikka ?
1 2 3 4 5 6
tarmo
03.08.2014 22:56:27 (muokattu 03.08.2014 22:59:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Eilen tuli tuossa yhden vanhanliiton trumpetistin kanssa juteltua ja hän heitti aika hyvän kysymyksen, että "Miten määrittelisit keikan?".
 
Mielestäni se on yleensä sellainen joko julkinen tai yksityinen tilaisuus, josta saa rahallista korvausta ja siellä soitetaan yleisölle, eikä itselle.
 
Mutta jos ei jollain löydy tätä yleisölle soittoviettiä, niin silloin on kyse enemmin harrastelijoista.
 
Kysehän ei ole asiakkaiden perseennuolennasta, vaan viihdyttämisestä, mistä ylipäänsä koko elävässä musiikissa on lopppupeleissä kysymys.

 
Määrittele rahallinen korvaus? Onko se joku vahingonkorvaus vai onko kyse kulukorvauksesta? Onko palkka korvaus? Entäpä keikkaliksa, onko se palkkaa vai korvausta? Täytyykö yleisössä olla ihmisiä, voiko yleisössä olla myös eläimiä? Mikä on eläin?
 
Määrittele trumpetisti? Miten kysymys heitetään? Saitko kopin?
 
E: Kuinka vanhasta liitosta on kysymys?
 
baron
03.08.2014 23:31:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

peaak: Keikka on työsuoritus, johon liittyy matkustaminen.
 
Mikä on matkustamista? Mulla on aika usein keikkoja joista saan ihan oikeaa rahaa 50-100 m päästä himasta. Meen niihin kävellen. Onko se matkustamista?
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Anonymous-jazz
04.08.2014 09:29:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Määrittele rahallinen korvaus? Onko se joku vahingonkorvaus vai onko kyse kulukorvauksesta? Onko palkka korvaus? Entäpä keikkaliksa, onko se palkkaa vai korvausta? Täytyykö yleisössä olla ihmisiä, voiko yleisössä olla myös eläimiä? Mikä on eläin?
 
Määrittele trumpetisti? Miten kysymys heitetään? Saitko kopin?
 
E: Kuinka vanhasta liitosta on kysymys?

 
Määrittele TRIO FORRESTER
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
jukkajylli
05.08.2014 20:18:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Mikä on matkustamista? Mulla on aika usein keikkoja joista saan ihan oikeaa rahaa 50-100 m päästä himasta. Meen niihin kävellen. Onko se matkustamista?
 
Joo aika selkeesti mullakin keikkamäärät pienenis jos aina pitäis lähtee zadista ollakseen keikalla.
 
And it's just a waste of time..
Jamz
06.08.2014 09:34:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sax-pappa: Minusta keikka on soittotilaisuus johon soittaja/soittajat on pyydetty esiintymään.
 
Esim. katusoittaja ei ole keikalla, vaikka yleisölle soittaakin.

 
Näin mieki näen asian.
 
Raja se on raittiudellakin.
Anonymous-jazz
06.08.2014 15:37:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä katusoittajillakin voi olla yleisöä ja varsinkin silloin jos kyseessä on musiikista jostain tajuava katusoittaja.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
EP
06.08.2014 15:38:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sax-pappa: Minusta keikka on soittotilaisuus johon soittaja/soittajat on pyydetty esiintymään.
 
Esim. katusoittaja ei ole keikalla, vaikka yleisölle soittaakin.

 
Mut entäs jos pyydetään muualle soittaan ..onks sitte?
 
Kefiiri
06.08.2014 15:56:47 (muokattu 06.08.2014 15:58:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Kyllä katusoittajillakin voi olla yleisöä ja varsinkin silloin jos kyseessä on musiikista jostain tajuava katusoittaja.
 
Jos pyytämättä soittaa, on kyseessä esiintyminen, mutta ei keikka. Oli yleisöä tai ei. Mutta tosiaan, jos pyydetään menemään muualle soittelemaan, ja menee, niin sekös sitten jo on keikka? Hmm...
 
Edit: voikohan sittenkään olla esiintymistä ilman yleisöä?
 
En ole musiikin asiantuntija.
WanhaWetäjä
06.08.2014 16:53:40 (muokattu 06.08.2014 18:49:21)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Mikä on matkustamista?
Se on pahimmillaan sitä kun istutaan saunaa muistuttuvaan keikkabussiin jossa ei ole ilmastointia ja matkaa on 300-500km TAI vaihtoehtoisesti pakkasta on -30 ja lämmitys ei ole ihan parasta laatua.
Jos keikka on 0-10km päässä niin mun mielestä kyseessä ei ole matkustaminen sanan varsinaisessa merkityksessä.
 
Mulla on aika usein keikkoja joista saan ihan oikeaa rahaa 50-100 m päästä himasta. Meen niihin kävellen. Onko se matkustamista?
No saatko kävelemisestä km-korvausta? Tuskin...keikathan tehdään nykyään hyvin pitkälle niin että suuri(n) osa palkasta on kulukorvauksia....
 
...ainakin mikäli uskomme tätä tanssienjärjestäjää https://dl.dropboxusercontent.com/u/62628467/IMG_1044.jpg
Eli ei keikkaa tehdä rahan takia vaan huvin vuoksi, joopa joo ja heh heh...
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
EP
07.08.2014 06:04:28 (muokattu 07.08.2014 06:14:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä:
 
..No saatko kävelemisestä km-korvausta? Tuskin...keikathan tehdään nykyään hyvin pitkälle niin että suuri(n) osa palkasta on kulukorvauksia....
 
...ainakin mikäli uskomme tätä tanssienjärjestäjää https://dl.dropboxusercontent.com/u/62628467/IMG_1044.jpg
Eli ei keikkaa tehdä rahan takia vaan huvin vuoksi, joopa joo ja heh heh...

 
Eihän toi kirjoitus nyt ihan paikkaansa pidä muutenkaan, mistäs ne eläkemaksut ym. lakisääteiset maksetaan jos ei palkkaa edes makseta?
 
E: Tossa ny vaan yritetään tanssikansalle kertoa, mistä se pääsylipun hinta kertyy, vaikka nii kauhianpal tehhään sitä talkoota.
 
Rämppy
07.08.2014 09:19:34 (muokattu 07.08.2014 09:31:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä näkisin, että keikka on semmoinen tapahtuma missä mennään jonkun tilauksesta esiintymään yleisölle. Siksi keikasta ei käy pelkkä kokoontuminen kavereiden kesken musisoimaan tai lauluvuoro karaokessa / soittovuoro jameissa. Ja tosiaan jonkinlainen tilaus on oltava, jotta kyseessä on keikka. Jos mä tungen omin päin jonnekin kitaraa rämpyttämään, en mielestäni ole keikalla, vaan muuten vaan esiintymässä tai häiriköimässä. Raha ei ratkaise, ilmaiskeikkakin on keikka.
Ei ihan aukoton ajatusmalli, mutta jotain tähän suuntaan...
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
jajuhani
07.08.2014 15:41:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikka on kun soittaa muuten kuin kotiterassilla itsekseen. Silloinkin saattaapi tulla keikka, kun ohikulkijat "koirapolullansa" pysähtyvät kuuntelemaan. Maksullisen keikan määritelmähän on helppo, kun esiintyy ja saa siitä rahaa! Toisaalta keikka voi olla ruokapalkallakin!
 
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
baron
07.08.2014 21:46:48 (muokattu 07.08.2014 21:48:23)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos mä oon jazzleirillä ja joka ilta on jamit yleisessä paikassa (esim Kotkan Kairo) niin onko se keikka?
Entäs jazzleirin loppukonsertti joka on yleisölle tarkoitettu mutta siitä ei saa liksaa?
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Anonymous-jazz
08.08.2014 02:22:55 (muokattu 08.08.2014 02:23:17)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jajuhani: Toisaalta keikka voi olla ruokapalkallakin!
 
Kyllä se voi olla ilman mitään = Ilman ruokaa.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
tarmo
08.08.2014 07:38:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä ketju itsessään on loistava määritelmä sille, että jengillä on keikat vähissä.
 
EP
08.08.2014 08:38:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Kyllä se voi olla ilman mitään = Ilman ruokaa.
 
Mites toi pilu? ..jalu?
 
Sax-pappa
08.08.2014 09:19:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Jos mä oon jazzleirillä ja joka ilta on jamit yleisessä paikassa (esim Kotkan Kairo) niin onko se keikka?
Entäs jazzleirin loppukonsertti joka on yleisölle tarkoitettu mutta siitä ei saa liksaa?

 
Jamit yleensäkin on vähän sellainen rajatapaus, mutta en niitä keikaksi nimeäisi.
Loppukonsertille on selkeästi joku järjestävä taho ja se on keikaksi luettava IMHO.
 
Juu, älköön kukaan ottako tätä liian vakavasti :-)
 
Epämuusikko
08.08.2014 10:28:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sax-pappa: Jamit yleensäkin on vähän sellainen rajatapaus, mutta en niitä keikaksi nimeäisi.
Loppukonsertille on selkeästi joku järjestävä taho ja se on keikaksi luettava IMHO.

 
kompkomp. Myöskään teatteriproduktioita en itse laske keikoiksi, vaikka niillä musiikkia soitetaan. Mutta siitä saa olla muuta mieltä. Tuosta jami- ja leirinlopetusesiintymisestä ei.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
baron
08.08.2014 22:28:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entäs Mnet-miittien tribuutit?
 
Niihin on etukäteen kerätty soittajat, sovittu piisit, hyvässä lykyssä jopa vähän harjoiteltu.
Tribuutin kesto noin 15-20 minuuttia, 3-4 piisiä, yleisönä muut miittiin osallistuvat, ei liksaa?
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
okabass
09.08.2014 00:42:05 (muokattu 09.08.2014 00:43:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellainen tapahtuma, jonka päätyttyä syödään the keikkamakkara.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «