Muusikoiden.net
11.12.2016

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tanssiminen alkanut kiinnostaa
1
Brownie
05.07.2014 22:32:37 (muokattu 05.07.2014 22:43:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On alkanut musiikkiharrastuksen myötä kiinnostaa tanssiminenkin. Ongelmia kuitenkin piisaa: en osaa tanssia, minulla on parantumaton jalkavamma(joka ei tosin ole kovin voimakkaasti päällepäin näkyvä), enkä tunne ketään naista, joka voisi olla kiinnostunut lähtemään pariksi.

Vinkkejä?

Olen siis 31 vuotias ja olen itse ''muusikko''. Mutta en ole koskaan itse tanssinut(jos ei jotain humalasekoilujorailuja lasketa).

Ja se itse tanssiminen ei rehellisesti sanottuna mua niin kauheasti edes kiinnosta, mutta kun tykkään iskelmämusiikista, niin eikös siellä iskelmästarojen keikoilla yleensä tanssita? Vois olla aika kornia mennä sinne vaan istua jököttämään, kun muut pyörähtelee.

Olen ihan tosissani, mutta en ole kovin hyvä ilmaisemaan itseäni. Joku voi luulla, että tää on joku vitsi.

Onko täällä muuten ketään muusikkoa, joka itse myös tanssii?

Brownie
05.07.2014 23:03:30 (muokattu 06.07.2014 22:12:00)

Paritanssikursseilla pitää kuulemma olla oma pari jo valmiiksi?

pekkajau
05.07.2014 23:45:30

http://www.tanssi.net/fi/vanhat.html

EP
05.07.2014 23:53:52 (muokattu 05.07.2014 23:54:06)

pekkajau: http://www.tanssi.net/fi/vanhat.html

Ai siellä on tollanenkin säie?

"Kisapurren lava", mielenkiintoinen juttu (en ole käynyt).

"Reuhari" myös mainittu, " Tansseja ainakin 1960-luvulla."
Höpsistä, oli vielä pitkälle 70 -luvulle!

Musiikissa nimenomaan laatu ratkaisee, eikä määrä. (Lasse Mårtenson)
Linsessa
06.07.2014 01:44:31

Kyllä monikin aloittaa nimenomaan vanhemmalla iällä tanssimisen. Tanssikouluja on ympäri Suomen ja voin kertoa, että miehistä on huutava pula. Eli yleensä naisia on, sen kuin marssit sisälle. Tai sitten huutelet paria jossain keskustelupalstalla tms.
Tosin mutulla näyttäisi siltä, että nykynuoret (alle suurten ikäluokkien ikäiset) enemmän joraavat salsapippaloissa ( ilmainen liikeidea osaavalle orkesterille! Ei ole kovin montaa suomalaisorkesteria, joka salsaa vetelisi...), ainakin kaupungeissa.

Kiltti kultakurkku
Roweami
06.07.2014 02:33:12 (muokattu 06.07.2014 02:49:30)

Linsessa: .. Ei ole kovin montaa suomalaisorkesteria, joka salsaa vetelisi...), ainakin kaupungeissa.

Näin se on, mutta ei ole suuri puute näinkin kylmässä maassa.

-Mitä tulee tanssin opetukseen..

Niin kannattaa pysyä kaukana siitä.

rintapek
06.07.2014 07:19:39

Brownie:
Vinkkejä?

Onko täällä muuten ketään muusikkoa, joka itse myös tanssii?

Kovat kundit ei tanssi.

Se vähä mitä olen nähny, niin tanssikursseilla on miehille tilaa.

isojussi
06.07.2014 07:55:14 (muokattu 06.07.2014 07:56:14)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin Apian suhteen tieto on väärää tossa tanssi.netin jutussa.

Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
EP
06.07.2014 08:56:16

isojussi: Ainakin Apian suhteen tieto on väärää tossa tanssi.netin jutussa.

Jaa.. Mikä puuttuu, järvi vaiko hanuri?

Brownie
06.07.2014 22:13:12 (muokattu 06.07.2014 22:13:50)

rintapek: Kovat kundit ei tanssi.

Miksei? Naisethan tykkää tanssitaitoisista miehistä.

Se vähä mitä olen nähny, niin tanssikursseilla on miehille tilaa.

Maksaako sellaset kurssit paljon ja missä sellasia järjestetään?

EP
06.07.2014 23:13:32

Brownie: Miksei? Naisethan tykkää tanssitaitoisista miehistä.

Ja sen vuoksi pitäisi alkaa tanssimaan?

Maksaako sellaset kurssit paljon ja missä sellasia järjestetään?

KVG!

Roweami
07.07.2014 01:02:47 (muokattu 07.07.2014 01:19:11)

Brownie: Miksei? Naisethan tykkää tanssitaitoisista miehistä.

Ei, naisille tanssi on itsensä esittelyä (muille).

Miähelle luolamiesotteet on parempia.

Linsessa
11.07.2014 21:39:35

No tanssi ja tanssi. Minä oletin, että kun tanssimusiikki -puolella ollaan, niin puhutaan nimenomaan paritanssista. Yökerhodiskohissipopmusiikki -tanssi on sitten erikseen.

Kursseja järjestävät tanssikoulut ja tanssiurheiluseuroista voi kysellä, varmaankin paikallislehti ja Google ovat kova sana.... Ja sitten nimenomaan lavatanssikurssi, kilpatanssija/tanssiurheilija/Tanssii Tähtien kanssa kohtalaisesti pärjää sosiaalitansseissa, kunhan on jokusen vuoden hiihdellyt...
Myös tanssiravintoloissa ja lavoilla saattaa olla ennen varsinaisen tanssin alkua opetusta, seuraapa ilmoittelua. Ja suu auki kaikille tutuille, jotain kautta se tieto tulee, kun sen tarvii... :)

Hinnoista en osaa sanoa, kun omat tonnit meni sinne kilpapuolelle aikanaan, niin ei sitten tarvinnut lavakursseja juuri käydä. Riippuu varmaan kurssin pituudesta, veikkaisin joitakin kymppejä kokonaisuudessaan tai joitakin euroja-kymppi/kerta.....

Kiltti kultakurkku
Linsessa
11.07.2014 21:48:12

Roweami: Näin se on, mutta ei ole suuri puute näinkin kylmässä maassa.

-Mitä tulee tanssin opetukseen..

Niin kannattaa pysyä kaukana siitä.

Noh, itsekin jokuset salsabileet käyneenä, niin......... On hämmentävää, että suomalaiset jäyhät insinöörit ovat melkoisia öljylanteita, kunhan saavat askeleet haltuun. Ja nimenomaan aika nuoret. Näinkin kylmässä maassa. Tai ehkä nimenomaan siksi. Salsabileisiin ei mennä juomaan, sinne mennään tanssimaan ja nimenomaan parin kanssa. Sanokaa minun sanoneen, tämä on nykyajan lavakulttuuria, suurten ikäluokkien tangot alkaa olla liian hidasta menoa yleiseen elämäntahtiin.....

Voihan sitä opetella mallia katsomalla tietenkin ja juutuuppi on opetusvideoita pullollaan, mutta kyllä asiansa osaava opettaja on silti aina aivan eri asia. Ja osaa korjata juuri ne asiat, jotka pitää. Kannattaa tietysti koettaa varmistaa, että opettajalla on jonkin sortin ammattipätevyys, yrittäjää on silläkin alalla niin kovin monenlaista.... Stol:n (Suomen tanssinopettajien liitto) jäsenyys kertoo jo jotain, muistaakseni sinne ei pääse ihan kuka vaan, vaan pitää olla paperit jostain jollakin kriteereillä.

Mutta kyllähän se harjoitus tekee mestarin ja näin naisena voin sanoa, että kyllä on aikamoinen elämys päästä lavalla liitelemään, kun on partnerina mies, joka osaa viedä.

Kiltti kultakurkku
Roweami
12.07.2014 02:23:10 (muokattu 12.07.2014 02:32:51)

Linsessa: Noh, itsekin jokuset salsabileet käyneenä, niin......... On hämmentävää, että suomalaiset jäyhät insinöörit ovat melkoisia öljylanteita, kunhan saavat askeleet haltuun. Ja nimenomaan aika nuoret. Näinkin kylmässä maassa. Tai ehkä nimenomaan siksi. Salsabileisiin ei mennä juomaan, sinne mennään tanssimaan ja nimenomaan parin kanssa. Sanokaa minun sanoneen, tämä on nykyajan lavakulttuuria, suurten ikäluokkien tangot alkaa olla liian hidasta menoa yleiseen elämäntahtiin.....

Juu kyllä näin (vaikka vahingossa kuulun suuriin ikäluokkiin).

Salsa on Rumbamainen, asettuu Cha-chaan (Suamessa) nopeuteen.

Kaikki oikeastaa veljeskiä, jos osaa yden niin muutkin, ei niin hätäinen kuin yleensä luullaan, vaan ehtii vähä (hyvinvähä) tansiakkin.

Salsa voisi nostaa tanssikultuurin uuteen uskoon, kera pukin.

Linsessa
12.07.2014 15:14:10

Mitähän mä tein, painelin kaikkia nappuloita...... O_o

Kyyyyylllä nyt on ihan pakko nillittää sen verran, että salsa, rumba ja chacha ovat aaaaaaivan eri asioita, kuten samba ja humppa.... Mutta lavalla se ei niin nuukaa minusta ole, kilpailut on asia erikseen.

Kiltti kultakurkku
Brownie
20.08.2014 17:33:20

Vaakamambo on parasta mitä voi tehdä housut jalassa.

:)

Roweami
22.08.2014 01:33:26

..Kyyyyylllä nyt on ihan pakko nillittää sen verran, että salsa, rumba ja chacha ovat aaaaaaivan eri asioita, kuten samba ja humppa.... Mutta lavalla se ei niin nuukaa minusta ole, kilpailut on asia erikseen.

Kyyllää, niitä ei voi opettaa toiselle.

Nee pitää opetella itte.

-Kuuntelemalla paljohkosti sitä musiikkia mikä uupuu.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti