Muusikoiden.net
05.12.2016

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tunnettu solisti kehuu lauluasi
1 2
Eläkeläissoittaja
02.07.2014 15:27:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, niitä kai harvemmin saa heiltä, ei kai ainakaan spontaanisti ja rehellisen
vilpittömästi koskaan. Mitä luulette?

Vääksyssa, Hotelli Tallukassa aikoinaan soittaessamme (v.1980), niin siellä esiintyi väliajoilla Katri Helena silloisen miehensä pianisti Timo Kalaojan kanssa kahden.

Satuin hyvässä laulukunnossa tenorina tuolloin vielä ollessani vetäisemään eräällä esiintymisosuudellamme ko. iltana ns. paremman biisin eli 'My Prayer' ( Ennen kuolemaa ) -ja harakoillehan se ns. yleisön reaktion osilta meni.

Tauolle mennessämmei Katri Helena oli keittiössä kahvilla ja uskoakseni rehellisesti totesi meille pändiläisille ohimennen, että kuka veti tuon äskeisen biisin ja noin vielä komeasti kohilleen. Rumpalimme osoitti minua ja sanoi, että tuo se oli.
Tuolloin tunsin vähintäänkin olevani kuningas, vaikkakaan en sentään tangokuningas.
Katrin vain kolme eri kertaa tavanneena, niin tuo oli se paras kohtaaminen ja ne pari muutakin mieleenjääviä. :)) Kaikkea hyvää hänelle.

"Lippu korkealla ja tanko liukkaana" (Maantiesusi)
WanhaWetäjä
02.07.2014 23:20:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eläkeläissoittaja: Niin, niitä kai harvemmin saa heiltä, ei kai ainakaan spontaanisti ja rehellisen
vilpittömästi koskaan. Mitä luulette?

Ite oon huono soittaja ja laulaja mutta Aron Make kehui tulkintaani Billy Joelin "Just the way you are" evergreenista. Olin jotain 22 v, Make tais täyttää 30 eli nuoria oltiin, vuosi oli 79 tai 80.
Hämmästytävää tässä on se että oltiin samassa bandissa ja useinhan solistit ovat niin
oman egonsa vankeja että bandiläisten laulusuorituksia ei kommentoida mitenkään ja jos bandissa on liian hyviä laulaja vs itse solisti niin kenkälaatikko saattaa heilahtaa.

Lauluhölmöys, tuo ehtymätön luonnonvara...sitten ne prkl rupee neuvomaan mitä bandin pitäisi soittaa ja miten vaikka oma tietämys soittamisesta on nolla.
Ei Make mutta moni muu, varsinkin naiset.

Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
EP
03.07.2014 05:18:03 (muokattu 03.07.2014 05:19:39)

WanhaWetäjä:

..sitten ne prkl rupee neuvomaan mitä bandin pitäisi soittaa ja miten vaikka oma tietämys soittamisesta on nolla..

Useimmilla kuitenkin korvat päässä, vaikkei soittaa osaisikaan.
Saattaa joskus soittajilta se tyylinmukaisuus unohtua, varsinkin tanssimusiikissa.

E: Kannustava suhtautuminen ja huomioonottaminen on aina ihan positiivinen piirre, puolin ja toisin.

Musiikissa nimenomaan laatu ratkaisee, eikä määrä. (Lasse Mårtenson)
Anonymous-jazz
04.07.2014 15:33:42 (muokattu 04.07.2014 15:34:14)

WanhaWetäjä: jos bandissa on liian hyviä laulaja vs itse solisti niin kenkälaatikko saattaa heilahtaa.

Noinhan se yleensä tuppaa menemään :) Varsinkin jos kyse on vielä sellaisesta solistista, jonka taustabändi alkaa saamaan liikaa huomiota.

"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
EP
04.07.2014 17:04:14

Anonymous-jazz: Noinhan se yleensä tuppaa menemään :) Varsinkin jos kyse on vielä sellaisesta solistista, jonka taustabändi alkaa saamaan liikaa huomiota.

Niin, tuossa tapauksessa varmaan ihan sovussa ja järjestelyhän on silloin ihan järkevä.

Agents, Charlies, Elonkerjuu etc.

isojussi
06.07.2014 08:09:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pentti Hietanen kehu mun laulua kun tossa viime syksynä oltiin samalla keikalla. Kuunteli viä usevamman biisin

Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
EP
06.07.2014 08:54:25

Ihmisiähän nekin vaan on : )

Eläkeläissoittaja
06.07.2014 18:38:16

Syystäkin Pentti kehui Jussi Sinua. :)

EP
06.07.2014 19:12:40

Eläkeläissoittaja: Syystäkin Pentti kehui Jussi Sinua. :)

Joo, siis jos puhutaan (klassistyylin) laulusoundista niin myös parempi.

hoomollinen
06.07.2014 19:15:31 (muokattu 06.07.2014 19:17:18)

On moni kehunut. Eilen viimeksi mies Reinoissaan tuli kädestä pitäen kiittämään tulkinnoista.......niin ja W.W:tä kompaten kenkälaatikoitakin on jaettu. Yksi mieltä lämmittävimmistä kehuista tuli rav. Tammerkosken keikalla Veera Teleniukselta.

jakeni
07.07.2014 11:19:03

Se on simmosta joo...eipä nuilla laskuja ole makseltu yhtään!

Anonymous-jazz
07.07.2014 17:06:07

Tunnetitkin solistit käyvät paskalla

"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Jalmus
07.07.2014 20:05:39

jakeni: Se on simmosta joo...eipä nuilla laskuja ole makseltu yhtään!

Ei oo vissiin sitten Jakea kehuttu... :-P

Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
pekkajau
08.07.2014 01:51:09

Kauko Simonen kehui Kuhmossa aikoinaan minun basson soittoa.

huilu
08.07.2014 17:09:06

Pakko kehua Jakea.Mukavan keikan jälkeen juotuaan (harvoin ) Jallupullon nopeasti.
(pikakänni)Jake tykkää laulella.Täytyy todeta,että harvalla Topilla on niin kova ääni ja laulaa komioita kappaleita, ja korkealta, bändipoikien iloksi.Ei siinä mitään pahaa olla nähty.Ollaan aina kehuttu.Vanha juttu, kun kehu tulee ammattiveljeltä nii se sitä oikiaa kehua.

En mä nukkunut...vähän vaan torkuin!
jakeni
08.07.2014 18:44:38

KIITOS Ribbe!
-onnex tää tapahtuu tosi harvoin.....mutta sitäkin tärkeämpää pitää tovereille ohjelmaa!

Thefish
10.07.2014 18:03:32

Menee vähän ohi aiheen mutta tuo mun allekirjoitus on peräisin elävästä elämästä.

"This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson
Eläkeläissoittaja
10.07.2014 19:50:39

Anonymous-jazz: Tunnetitkin solistit käyvät paskalla

Aivan. Papitkin vielä kiroilevat ja aika rankastikin.

pekkajau
11.07.2014 02:16:23 (muokattu 11.07.2014 02:17:08)

Eläkeläissoittaja: Aivan. Papitkin vielä kiroilevat ja aika rankastikin.

Näin kerran kaupassa kun kunnanjohtajan akka osti halvinta tarjousjauhelihaa. Sitten se meni ottamaan kärryihinsä koko kaupan kalleinta kosmetiikkaa.

Jäärä
11.07.2014 21:12:53

Thefish: Menee vähän ohi aiheen mutta tuo mun allekirjoitus on peräisin elävästä elämästä.

Kerro lisää! Tän tyyppisiä juttuja on mukava lukea.

Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti