Muusikoiden.net
06.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lapusta hilloa..
1
vekotin75
21.05.2014 08:29:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millaisia summia olette ottaneet iskelmien transkriptioista? Käyttääkö joku esimerkiksi tuntiveloitusta? Hintoihin on lisättävä vero..

Joku saattaa sanoa, että pyydä niin paljon kuin kehtaat, mutta..

baron
21.05.2014 09:51:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vekotin75: Millaisia summia olette ottaneet iskelmien transkriptioista? Käyttääkö joku esimerkiksi tuntiveloitusta? Hintoihin on lisättävä vero..

Joku saattaa sanoa, että pyydä niin paljon kuin kehtaat, mutta..

Mä en oo myynyt mutta oon ollut ostavana osapuolena. Hinnat jotain 30-60/kpl simppeli melodia/sointulappu sen mukaan kuinka vaativana plokkaaja on pitänyt, kait se jotenkin on korrelaatiossa käytettyyn aikaan.

You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
EP
21.05.2014 12:35:21

baron: Mä en oo myynyt mutta oon ollut ostavana osapuolena. Hinnat jotain 30-60/kpl simppeli melodia/sointulappu sen mukaan kuinka vaativana plokkaaja on pitänyt, kait se jotenkin on korrelaatiossa käytettyyn aikaan.

Jep, toi vois olla noin hinta.. aika vaikee on sanoo kpl/ hinta, kun riippuu niin monesta tekijästä, pitääkö plokata esim. levyltä, vai pelkkä transponointi olemassa olevasta nuotista ja mitä muuta halutaan?
Sovitus, tai vaan vaikka intron/ soolon tms. teko TLK versioon?
Toisaalta tekijöitä on aika paljon, laatu vaihtelee, kun ohjelma itsessään tarvitsee myös ihmisen joka osaa myös perinteisen nuottikirjoituksen.

Musiikissa nimenomaan laatu ratkaisee, eikä määrä. (Lasse Mårtenson)
HotWheels
21.05.2014 16:10:29

20 eq olen maksanut, hyvä nuotti levytetystä biisistä.

Anonymous-jazz
21.05.2014 22:54:00 (muokattu 21.05.2014 22:57:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä nyt asiasta tiedän, niin ns. tosi ammattilaiset sovittajat veloittavat jopa 200 € + alv uudesta sovituksesta ja jos se on ns. laatukamaa, niin kyllä sen minusta pitää silloin myös maksaakin. Mutta näitä arreja (sov) yleensä käytetään enemmin kaupallisissa studiosessioissa jne. Mutta usein sitten kulkeutuvat kopioina tanssibändien keskuuteen.

Nykyään kun on jo Sibeliuksella tehtyjä lappuja, niin ei enää tarvitse lukea Hyvärisen Antin sutkuisia arreja :)

"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
baron
21.05.2014 23:21:22 (muokattu 21.05.2014 23:24:53)

Anonymous-jazz: Mitä nyt asiasta tiedän, niin ns. tosi ammattilaiset sovittajat veloittavat jopa 200 € + alv uudesta sovituksesta ja jos se on ns. laatukamaa, niin kyllä sen minusta pitää silloin myös maksaakin. Mutta näitä arreja (sov) yleensä käytetään enemmin kaupallisissa studiosessioissa jne. Mutta usein sitten kulkeutuvat kopioina tanssibändien keskuuteen.

Nykyään kun on jo Sibeliuksella tehtyjä lappuja, niin ei enää tarvitse lukea Hyvärisen Antin sutkuisia arreja :)

Jos tanssibändi alkaa maksaa 200 + alv per piisi niin keikka kusee!

You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Qsine
22.05.2014 00:15:21

Riippuu kaikesta. Hinta yleensä tuntiarvioon perustuva könttäsumma. Hinta ei saa jäädä harmittamaan tekijää eikä lopullisen työn laatu ostajaa. Ammatti-ihmistä ei ole sopivaa loukata tarjoamalla kymppejä. Minulla ei aiheesta muuta.

http://www.jannekuusinen.net http://jannekuusinen.blogspot.fi http://shitegeistcomics.blogspot.fi https://twitter.com/janne6nen www.google.com/+JanneKuusinen
baron
22.05.2014 10:44:01 (muokattu 22.05.2014 10:49:10)

Qsine: Riippuu kaikesta. Hinta yleensä tuntiarvioon perustuva könttäsumma. Hinta ei saa jäädä harmittamaan tekijää eikä lopullisen työn laatu ostajaa. Ammatti-ihmistä ei ole sopivaa loukata tarjoamalla kymppejä. Minulla ei aiheesta muuta.

Mä oon nähnyt vierestä kun ammatti-ihminen muutamassa minuutissa plokkaa äänitteeltä simppelin piisin melodian ja soinnut.
(Kuuntelee kerran ja samalla kirjoittaa soinnut, kuuntelee toisen ja tarkistaa ja sitten kirjoittaa melodian muistista)
Tietenkin pitää maksaa ei ainoastaan siitä että tekee vaan myös siitä että osaa tehdä.

HotWheels
22.05.2014 13:14:41

Qsine: Ammatti-ihmistä ei ole sopivaa loukata tarjoamalla kymppejä. Minulla ei aiheesta muuta.

Minulta ammatti-ihminen pyysi itse sen 20 ja lähetti nuotin bassolinjoineen, melodioineen, sointuineen ja sanoineen täysin levyversion mukaan ;)

Eläkeläissoittaja
22.05.2014 13:57:08

Sopimuksen mukaan hinta eli melodia, soinnut ja bassolinja. Tällaisia perusnuotteja olen joskus kirjoitellut joillekin kavereilleni. Nyttemmin harvemmin, kun en niin kovin ole innostunut moisiin toimiin. :)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti