Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kännissä keikalla
1 2 3 4 5 6 7
Kyllikki
29.04.2014 18:48:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tankero: Enpä muista milloin oisin viimeksi nähnyt keikalla humalaisen soittajan.
 
Enpä muista minäkään, kun yleensä sammun jo alkuillasta.
 
Helvetti kun mieli tekis laulaa, mutta kun ei osaa sanoja eikä säveltä...
EP
29.04.2014 19:09:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllikki: Enpä muista minäkään, kun yleensä sammun jo alkuillasta.
 
Meillä kävi joskus kauan sitten noinkin! ..piti sitten vaan kuuluttaa, että rumpalille tuli kramppi käteen ei pysty soittamaan! :D
 
baron
29.04.2014 19:12:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Meillä kävi joskus kauan sitten noinkin! ..piti sitten vaan kuuluttaa, että rumpalille tuli kramppi käteen ei pysty soittamaan! :D
 
Meillä kerran basisti sammui kesken piisin mutta pystyttiin samanaikaisesti tsekkaamaan että hällä ei muuta hätää ja soittamaan piisi loppuun ilman ongelmia!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
okabass
29.04.2014 22:19:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikoinaan silloisen bändin rumpali putosi viimeisen valssin aikana kaksi kertaa jakkaralta. Kolmatta ymmärsi olla yrittämättä: konttasi takahuoneeseen. Meillä ja yleisöllä oli hulvattoman hauskaa. Ei siitä kukaan hermostunut. ;)
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Jucciz
30.04.2014 00:44:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Aikoinaan silloisen bändin rumpali putosi viimeisen valssin aikana kaksi kertaa jakkaralta. Kolmatta ymmärsi olla yrittämättä: konttasi takahuoneeseen. Meillä ja yleisöllä oli hulvattoman hauskaa. Ei siitä kukaan hermostunut. ;)
 
Supliikkimies ois vaan juontanut mikkiin, että nyt rumpalin soitossa tapahtui eräänlainen inversio, ette te siitä mitään ymmärrä.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Anonymous-jazz
01.05.2014 03:56:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Aikoinaan silloisen bändin rumpali putosi viimeisen valssin aikana kaksi kertaa jakkaralta. Kolmatta ymmärsi olla yrittämättä: konttasi takahuoneeseen. Meillä ja yleisöllä oli hulvattoman hauskaa. Ei siitä kukaan hermostunut. ;)
 
Yksi huvittavimpia näkyjä on, kun rumpali sammuu jakkaralle ja meinaa tipahtaa ja kitaristi joutuu kitaransa varrella herättämään rumpalin, että "hei ollaan keikalla, lyös komppi käyntiin". Ja sitten kun komppi käy taas, niin rumpali meinaa taas sammua ja lopulta tipahtaa rumpujakkaransa taakse.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Niebu
23.05.2014 08:02:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, sitkesässähän tuo istuu, että kaikki muusikot ovat "juoppoja".
Monasti esim. hääkeikoilla takahuoneessa on kyllä kaljaa yms. soittajille mutta ei missään nimessä esim kivennäisvettä tai limua. Ja tosiaan autolla kotiin.
 
Anonymous-jazz
23.05.2014 08:03:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niebu: Joo, sitkesässähän tuo istuu, että kaikki muusikot ovat "juoppoja".
Monasti esim. hääkeikoilla takahuoneessa on kyllä kaljaa yms. soittajille mutta ei missään nimessä esim kivennäisvettä tai limua. Ja tosiaan autolla kotiin.

 
Niinhän se hääkeikalla aina on, että kolmannen setin jälkeen bändissä ei ole enään yhtään ajokuntoista.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
jjussila
23.05.2014 14:30:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Vanhemmasta veljestä tuli muusikko, mutta kyllä se ryyppää se nuorempikin...!"
 
..ei helev...olisko noin?.....
Kumiankka
23.05.2014 15:29:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eräs suurista staroista mainosti lehtien tanssi-ilmoituksissa että "nnnnn selvänä keikalla".
 
Timi
23.05.2014 21:01:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Niinhän se hääkeikalla aina on, että kolmannen setin jälkeen bändissä ei ole enään yhtään ajokuntoista.
 
Eikä oo.Nykyään noilla hääpalstoilla ruoditaan bändin toimintoja aikas tarkasti ja mokat taatusti kerrotaan.
 
Vaikea.Mutta varma!
isojussi
23.05.2014 21:41:28 (muokattu 23.05.2014 21:41:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Niinhän se hääkeikalla aina on, että kolmannen setin jälkeen bändissä ei ole enään yhtään ajokuntoista.
 
Diletanteilla ehkä, mutta joka ammattimaisella asenteella noita tekee, niin sit ei kännätä...
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Tankero
23.05.2014 22:59:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Diletanteilla ehkä, mutta joka ammattimaisella asenteella noita tekee, niin sit ei kännätä...
 
Nimenommaa ja mistäpä tuo ano mahtaa tietää.
 
Humppajyrä
isojussi
24.05.2014 00:38:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tankero: Nimenommaa ja mistäpä tuo ano mahtaa tietää.
 
nii-i....
 
Enkä mä muutenkaan jaksa näillä kilometreilla mitään luokkaretkiä.
 
Ei mun bändissä välttämättä virallisessa ajokunnossa tarvii olla, mutta en mä kattele kännisiäkään.
 
Töissä siä ollaan, eikä muissakaan duuneissa olla kännissä. Tai siis ainahan poikkeuksia on, mutta normisti napsahtaa kalossia kankulle.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Tankero
24.05.2014 00:58:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: nii-i....
 
Enkä mä muutenkaan jaksa näillä kilometreilla mitään luokkaretkiä.
 
Ei mun bändissä välttämättä virallisessa ajokunnossa tarvii olla, mutta en mä kattele kännisiäkään.
 
Töissä siä ollaan, eikä muissakaan duuneissa olla kännissä. Tai siis ainahan poikkeuksia on, mutta normisti napsahtaa kalossia kankulle.

 
Näinhän se on, että rajat tulee aikuisten ihmisten tietää.
 
Humppajyrä
Roweami
24.05.2014 01:58:19 (muokattu 24.05.2014 02:00:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Molemmat, jos vanhat merkit pitävät paikkansa ovat juovutuksissa (pystö).
 
Välimatkaa noin satakolkytviis.
 
Luonnollisempaa on samaistua heihin kotona.
 
WanhaWetäjä
24.05.2014 02:25:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: nii-i....
 
Enkä mä muutenkaan jaksa näillä kilometreilla mitään luokkaretkiä.

Näillä kilometreillä? Mikäs se sun totaalinen keikkamääräsi mahtaa olla?
Ja mistäs ne "kilometrit" on syntyneet? Privaa nurkilla...täh?
 
Ei mun bändissä välttämättä virallisessa ajokunnossa tarvii olla, mutta en mä kattele kännisiäkään.
-sekvensserit ei ryyppäää, eihän?
-sekvensserit eivät myöskään aja
Sun keikkasi on olleet kuitenkin enempi tuolta pohjalta, eikö? Siis ei pahalla vaan realismin kautta.
 
Töissä siä ollaan, eikä muissakaan duuneissa olla kännissä. Tai siis ainahan poikkeuksia on, mutta normisti napsahtaa kalossia kankulle.
Joo, sellasta totaalista "vedetään päiväpellit" osastoa ei nykyään ole, tämähän oli
varsin suosittu urheilumuoto kapakkabandeilla muinoin kun oltiin samassa mestassa kuukausi kerrallaan. Näitä tarinoita riittäisi varmasti vähintään Raamatun paksuisen oopuksen verran, poiketen Raamatusta nämä ovat myös ihan todistettavasti totta. Itse olen todistanut bandin kenkälaatikkoa laivalla, toki asiaan saattoi vaikuttaa jonkin verran se että basisti yritti päästä kiipparin hyttiin tappaakseen tämän ;-)
Itse olin kitaristi tuossa bandissa. Olihan muuten aika ..ttumaisen nöyryyttävää roudata yksin kun muu joukkio oli ns kamiinat mustana, kiippari tosin livisti laivasta ja jätti kioskinsa lauteille, pelkäsi vissiin henkensä puolesta;-)
 
Ylipäätään kapakkamuusikon arki oli pahimmillaan 70-80 luvuilla, ensin vedettiin turpa täyteen keikan jälkeen, sitten kankkuseen päiväpellit, nukuttiin muutama tunti ja lauteille sekavassa tilassa ja taas sama homma keikan jälkeen...raskasta hommaa ja taloudellisesti erittäin plus miinus nolla. Itse en ole moista harrastanut.
 
Mistähän muuten on tullut tämä "legenda" että kaikki muusikot ovat juoppoja?
Varmaan aika monella alan veteraanilla on peilin paikka, itse voin katsoa humpanpolttamaa mutta karua naamaani tyynesti, kenkää ei ole tullut kännäämisestä eikä sitä ole tullut harrastettua muutenkaan keikoilla, muutama olut esim laivavedoilla sillon tällön ei ole juopottelua.
Keikan jälkeen voi sitten vetää, mutta se jää ainakin mulla siihen että kun tietää rajansa niin ei tarvi korjailla.
 
isojussi
24.05.2014 16:17:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En mä WW mitään tarkkaa määrää osaa sanoo ... yli kolkyt vuotta sitten eka humppakeikka ... sen jälkeen pääasiassa privoja ympäri Etelä-Suomee ... 20 - 80 vuodessa.
 
Omb- keikkojahan mä oon pääsääntösesti tehny vasta viimeset vähä reilut 10 vuotta.
 
että kai nyt tollakin pohjalla jotain ymmärtää, vaikken pelkästään olekaan tehny ainoaa oikeaksiluettavaa tanssikeikkaa eli kyrpäotsaista ravintolapessimistitrioa.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Roweami
25.05.2014 02:56:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

..Mistähän muuten on tullut tämä "legenda" että kaikki muusikot ovat juoppoja?
Varmaan aika monella alan veteraanilla on peilin paikka, itse voin katsoa humpanpolttamaa mutta karua naamaani tyynesti, kenkää ei ole tullut kännäämisestä eikä sitä ole tullut harrastettua muutenkaan keikoilla, muutama olut esim laivavedoilla sillon tällön ei ole juopottelua..

 
Näin se menee nykyaikaan, kesäisin jos terassilla tuttuja, lasillinen.
 
Yleensä yritän pitää hauskaa yllä, jos voin.
 
Vessajono
25.05.2014 17:49:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Niinhän se hääkeikalla aina on, että kolmannen setin jälkeen bändissä ei ole enään yhtään ajokuntoista.
 
Meillä oli eilen kolmannen setin jälkeen kaksi ajokuntoista ja kolme nauttinutta, jotka nauttimisestaan huolimatta hoitivat tonttinsa tunnollisesti ja kunnollisesti, eikä kellään ollut mitään valittamista.
 
Mulla ei henkilökohtaisesti ole mitään pakottavaa tarvetta keikoilla juoda yhtään mitään saatika sit vetää hirveitä lärvejä mutta kun tällä kertaa ei tarvinnut ajaa ja sulhanen niin kovasti siinä patisti että "otatte siitä nyt kaljaa vaan" niin mikseipä sitä nyt sitten muutaman. Kun oli vielä niin kovin kaunis kesäpäivä ja bäkkärinä toimi rantasauna. Eli kohtuus kaikessa.
 
Funkånaut: enemmän NYT LÄHTEE SAATANAA!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «