Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keikkapalkat??
1 2 3 4 5 6
MatRa
26.03.2014 13:09:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Nyt on kyllä oikein klassisen musiikin Liimatainen kehissä: http://muusikoiden.net/wanted/nayta.php?id=119189
 
...tuo kuulostais markkoinakin aika halvalta, muistaaksen aloittelevana humppapändinä 1983 oli keikkaliksa neljälle n.800-1000 smk, ja se rahan arvo vielä heikentää vertailua. No, keikkakokemusta tuosta ainakin saa..
 
yykaakookaakaatadada mmzatsaa ymzaztaa...
Anonymous-jazz
26.03.2014 17:26:37 (muokattu 26.03.2014 17:26:59)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MatRa: ...tuo kuulostais markkoinakin aika halvalta, muistaaksen aloittelevana humppapändinä 1983 oli keikkaliksa neljälle n.800-1000 smk, ja se rahan arvo vielä heikentää vertailua. No, keikkakokemusta tuosta ainakin saa..
 
Mut onks tossa mitään järkeä joidenkin lähteä 25 € liksalla soittamaan teatteriesityksiä. Siinähän voi mennä jo pelkissä matkakuluissa miinukselle.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
MatRa
26.03.2014 18:17:12 (muokattu 26.03.2014 18:30:59)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Mut onks tossa mitään järkeä joidenkin lähteä 25 € liksalla soittamaan teatteriesityksiä. Siinähän voi mennä jo pelkissä matkakuluissa miinukselle.
 
No sanotaanko jos on niin hyvä soittajan alku, että prima vistana menee mikä vaan, niin esiintymiskokemusta tuosta saa, ei mitään muuta.
Kokemusta tulee VAIN keikkailemalla,itellä otti sellaisen sata keikkaa, ettei ollut ns. "löysät" kun lähti keikalle. Siinä ajokortti-iässä alkoi nauttia enemmän jo sitten yleisön edessä soittamisesta, ja armeijasta kun sai managerin järjestämiä keikkalomia, niin aatteli, että tämähän on kivaa;)
 
Toki lupaava soittajan alku ei 25 egellä rinnallensa saa mitään nykäsansseja soittamaan, että sen esiintymiskokemuksen nautinnollisuudesta en tiedä..
 
EDIT: Tuo manageri on reteähkö ilmaus, kyllähän tämä musiikin lehtori ja säveltäjä toki manakeroi, mutta veti kansalaisopiston bändikerhoa, jossa olimme, ja siinä samassa kieltämättä ahkerasti buukkas keikkoja meille.
 
yykaakookaakaatadada mmzatsaa ymzaztaa...
Janus
26.03.2014 20:39:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Savonlinnan oopperajuhlien kuoro maksaa kuorolaisille saman n. 25 € (ensikertalaisen ollessa kyseessä) /esitys, eli opiskelijoiden kesätyöstä on siinäkin kyse. Totta kai Savonlinnassa puitteet ja (liiderin) ammattitaito on selkeästi eri tasolla kuin ko. ilmoituksessa, ja samaten mahdollisuudet verkostoitumiseen ovat huomattavasti paremmat. (Tosin olen ymmärtänyt, että klasarilaulajan CV:ssä ei loppupeleissä ole oikeiden duunien kannalta juuri merkitystä sillä, monenako vuonna on ollut Savonlinnan produktioissa mukana...)
 
Toki Savonlinnassa maksetaan myös vakiokorvauksena asumiskuluja, sillä suurin osa kuorolaisista tulee ympäri Suomea. Jyväskyläläiselle konservatorio-opiskelijalle toi voi olla ihan OK keikka riippuen senhetkisestä muusta työtilanteesta - mutta eipä tosiaan juuri muille.
 
KoskPaavo
26.03.2014 21:38:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän tuossa ole järjen hiventäkään. Voin paljastaa että viime kesän hääkeikoista , 10-11kpl, OMB-vehje (minä) ja 2 kitaristia , 3x 45 min, kaikista tuli yli 240 € netto.Siis minulle, enkä ole liideri.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
MatRa
27.03.2014 00:09:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Eihän tuossa ole järjen hiventäkään. Voin paljastaa että viime kesän hääkeikoista , 10-11kpl, OMB-vehje (minä) ja 2 kitaristia , 3x 45 min, kaikista tuli yli 240 € netto.Siis minulle, enkä ole liideri.
 
Hääkeikat on hyviä, samoissa suunnilleen mennään...persoonallinen kokoonpano, soittivatko kitaristit vuorotellen leadeja, vai peräti kaksäänisiä sooloja? Mun nykykokoonpanossa on rummut ja basso omb-vehkeen lisäksi, klikeillä sisään biisiin, perccuja, torvia ja kitarakomppeja mausteeksi koneelta,vasemman käden ohjauksella, En tykkää mideistä, ovat aina samoja. Vaatii hyvän monitoroinnin, ainakin rumpalille, että kuulee percut ym hyvin.
Oon kans tehnyt kitaran kanssa keikkoja, se toimii duopohjalta mainiosti, joten trio kitaroilla varmaan kans ei huono ole.
 
yykaakookaakaatadada mmzatsaa ymzaztaa...
EP
27.03.2014 06:17:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Mut onks tossa mitään järkeä joidenkin lähteä 25 € liksalla soittamaan teatteriesityksiä. Siinähän voi mennä jo pelkissä matkakuluissa miinukselle.
 
Normikeikalle ei olekaan, mutta tuossa tapauksessa mun mielestä aika ok, harrastajilla ei ole varaa maksaa ja kuitenkaan ei haluta tinkiä laadusta.
 
Janus
27.03.2014 10:23:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Eihän tuossa ole järjen hiventäkään. Voin paljastaa että viime kesän hääkeikoista , 10-11kpl, OMB-vehje (minä) ja 2 kitaristia , 3x 45 min, kaikista tuli yli 240 € netto.Siis minulle, enkä ole liideri.
 
Ei tässä ollut tarkoituksena lähteä kusemiskilpailuun siitä, paljonko mistäkin keikasta on kullekin maksettu. Jos malttaa kauhistelultaan käydä vilkaisemassa tuon ilmoituksen järjestävän tahon nettisivuja, niin huomaa, että kyse on yhdistystoiminnasta, jossa suurin osa mukana olevasta työryhmästä maksaa vuosimaksua siitä, että saa olla mukana harrastamassa.
 
Tuon Savonlinna-casen otin esille vain vertailukohdaksi siitä, että tuollaiset opiskelijavoimin toteutetut kesäteatteriproggikset liikkuvat tuolla korvaustasolla ihan yleisesti. Ei noilla ole OMB/humppa/pimeiden hääkeikkojen/tms. liksojen kanssa mitään tekemistä. Teatteripestin lisäksi ehtii sitäpaitsi käydä ihan leppoisasti "oikeillakin" keikoilla.
 
Epämuusikko
27.03.2014 10:23:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vieläkö on ihmisiä jotka tilaa omb:n häihinsä?
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Anonymous-jazz
27.03.2014 10:50:37 (muokattu 27.03.2014 10:50:46)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Vieläkö on ihmisiä jotka tilaa omb:n häihinsä?
 
:)
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
artope
27.03.2014 10:57:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Vieläkö on ihmisiä jotka tilaa omb:n häihinsä?
 
Vieläkö on ihmisiä jotka tilaa elävää musiikkia tässä taloustilanteessa häihinsä?
 
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
Santukka
27.03.2014 13:57:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

artope: Vieläkö on ihmisiä jotka tilaa elävää musiikkia tässä taloustilanteessa häihinsä?
 
Vieläkö on ihmisiä?
 
"Ei mitään sointuja vaan meininkiä!"
EP
27.03.2014 17:08:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Santukka: Vieläkö on ihmisiä?
 
Vieläkö on häitä?
 
MatRa
27.03.2014 17:20:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Vieläkö on ihmisiä jotka tilaa omb:n häihinsä?
 
Kyllä yleisin kokoonpano häissä on 2-4hlön bändi, synttäreillä taas omb. Puhun siis omasta puolestani.
 
yykaakookaakaatadada mmzatsaa ymzaztaa...
Janus
27.03.2014 17:42:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MatRa: Kyllä yleisin kokoonpano häissä on 2-4hlön bändi, synttäreillä taas omb. Puhun siis omasta puolestani.
 
Jos otanta on vain ne hääkeikat, joilla on itse ollut esiintymässä (tai on pyydetty keikalle, mutta on joutunut myymään aikataulusyistä ei-oota, jne jne), niin ei siitä voi hirveästi johtopäätöksiä vetää. Näin kiipparistina, joka ei laula liidiä voisin itse todeta tuohon, että yleisin kokoonpano häissä on 5, joskus jopa 6 hengen bändi (mies- ja naissolisti erikseen).
 
Anonymous-jazz
12.05.2014 23:08:35 (muokattu 12.05.2014 23:12:15)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

artope: Vieläkö on ihmisiä jotka tilaa elävää musiikkia tässä taloustilanteessa häihinsä?
 
Eikun levyt pyörimään, eikä maksa mitään.
 
Sitten kun lama vielä tästä syvenee tarpeeksi, niin tulee TEOSTON ja TTVK:n HÄÄPOLIISI.
 
Jossain häissä on soitettu laittomasti Mestarit Areenalla tupla CD:tä, josta tekijälle kuuluvat häämusiikkikorvaukset ollaan jätetty maksamatta. Muuten Hectorin ja Pave Maijasen talous on kuralla, ellei juuri näiden yksien häiden järjestäjät maksa teostenhaltijoille muutamia kymmeniä euroja.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
pekkajau
12.05.2014 23:57:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Eikun levyt pyörimään, eikä maksa mitään.
 
Sitten kun lama vielä tästä syvenee tarpeeksi, niin tulee TEOSTON ja TTVK:n HÄÄPOLIISI.
 
Jossain häissä on soitettu laittomasti Mestarit Areenalla tupla CD:tä, josta tekijälle kuuluvat häämusiikkikorvaukset ollaan jätetty maksamatta. Muuten Hectorin ja Pave Maijasen talous on kuralla, ellei juuri näiden yksien häiden järjestäjät maksa teostenhaltijoille muutamia kymmeniä euroja.

 
Pepeä unohtamatta joka on tehnyt uuden loistavan levyn!
 
bossguitar
13.05.2014 11:56:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Eikun levyt pyörimään, eikä maksa mitään.
 
Sitten kun lama vielä tästä syvenee tarpeeksi, niin tulee TEOSTON ja TTVK:n HÄÄPOLIISI.
 
Jossain häissä on soitettu laittomasti Mestarit Areenalla tupla CD:tä, josta tekijälle kuuluvat häämusiikkikorvaukset ollaan jätetty maksamatta. Muuten Hectorin ja Pave Maijasen talous on kuralla, ellei juuri näiden yksien häiden järjestäjät maksa teostenhaltijoille muutamia kymmeniä euroja.

 
Vitsihän tää oli, mutta kai tiesit ettei yksityisiin juhliin tarvitse Teostolta lupia?
 
Einherjar
13.05.2014 12:34:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bossguitar: Vitsihän tää oli, mutta kai tiesit ettei yksityisiin juhliin tarvitse Teostolta lupia?
 
...vielä.
 
(Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!)
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Vilhelmus
13.05.2014 16:35:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Eikun levyt pyörimään, eikä maksa mitään.
 
Levyt? Spotifai.
 
Jäätävä mänkkinen.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «