Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitäs vähän wanhempi setä vois vetää nuoremmalle juhlaväelle?
1 2 3 4 5 6
EP
23.02.2014 08:11:33 (muokattu 23.02.2014 08:12:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä toi on ihan upee HUOM! harrastaja Bigband veto!
 
http://www.youtube.com/watch?v=QcRGxfhrisE
 
Ja IJ :n laulusourituskin ihan ok!
 
Luulen, että mä tuota ennen kuuntelen kun..
 
E: Yleensäkään ymmärrä tuollaista toisten haukkumista ja itsensä kehua :/
 
WanhaWetäjä
23.02.2014 12:11:42 (muokattu 23.02.2014 12:20:01)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Kyllä toi on ihan upee HUOM! harrastaja Bigband veto!
 
http://www.youtube.com/watch?v=QcRGxfhrisE
 
Ja IJ :n laulusourituskin ihan ok!
 
Luulen, että mä tuota ennen kuuntelen kun..
 
E: Yleensäkään ymmärrä tuollaista toisten haukkumista ja itsensä kehua :/

 
Siitähän ei ollut lainkaan kyse etteikö Elvikset ja evergreenit lähtisi Jussilta komiasti ja uskottavasti.
"Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" efektistä oli lähinnä kyse, jos osaat lukea ja ymmärrät lukemasi niin ehkä tiedät mistä on kyse ja miksi vedin herneet.
 
Eli tässä mun kommentti Jussille mistä kaikki lähti...
Toisaalta, sinä laulamassa Juha Tapioo...no joo, onhan se ainakin erilaista ;-)
 
Jussin vastine...
Tapsajjussi juurikin esmes toimii. (Vaikkei varmaan WW sulla...)
Toisaalta...asiahan ei kuulu mitenkään sulle, kunhan alleviivaan asioita että sinäkin jotain ymmärtäisit;-)
 
Oli miten oli, mun moka, katson jälleen kerran peiliin, olen vilpittömästi pahoillani ja pyydän anteeksi Jussilta, sanoin taas asioita jotka lähti spontaanisti ja vailla suodatusta. Itse varsin erityyppisenä rivisoittaja/laulajana mulla ei ole mitään asiaa Jussin tontille, tuollanen JT:n tapainen kevyempi iskelmäpop-osasto sen sijaan tuntuu itsestä aika luontevalta
koska sen tyyppistä musaa (Beatles,Eagles etc) olen laulanut ja soittanut pojanklopista tähän päivään.
 
Mitä tulee itse aiheeseen niin 18-30 vuotialla on ihan omat metkunsa ja musansa ja sekin vaihtelee genresta toiseen, se musa mitä mun kersat kuuntelee 12,17,19,21,23, on sellasta että mun taidoilla ja tällä naamalla noita ei vedetä.
Toisaalta yksikään lapsistani ei edusta keskiverto baareissa pörrääjää joten musamakukin on hiukka sivuun tuosta bileosastosta.
 
EP
23.02.2014 12:57:06 (muokattu 23.02.2014 12:59:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Joo ... ei kai mitn Keekkiä tässä ruveta tuuppaamaan. Ei sitä edes kukaan multa odota.
 
Mutta semmosta mitä ny tällä hetkellä toisiaan naivat ynnä muut kolmen kympin korvilla olevat vois haluta kuulla. Tapsajjussi juurikin esmes toimii. (Vaikkei varmaan WW sulla...)
 
Älkääkä turhaan kinakko - vaan tehkää niinko Barska; ehdottakaa jotain...

 
Tuossa olis varmaan sellasta mitä naivat haluaa kuulla:
 
http://www.youtube.com/watch?v=hIri3f4A5XA
 
Ja oikeita soittimia (ja oma imago) niin paljon kun budjetti antaa periksi, sillon ehkä jää ne keekin tms. pyytäjät vähemmälle.
 
isojussi
23.02.2014 14:17:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kauas mennään aiheesta edelleen, mutta pankaas miettien, tartteeko biisin tulla just niinko sillä tietyllä levyllä, vai onko paree sittenkin oma hyvä tulkinta?
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
KanttoriPiiparinen
23.02.2014 14:21:18 (muokattu 23.02.2014 19:29:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Ja oikeita soittimia (ja oma imago) niin paljon kun budjetti antaa periksi, sillon ehkä jää ne keekin tms. pyytäjät vähemmälle.
 
Tuossa on se syvä viisaus, jota en kyennyt aiemmin sanoiksi pukemaan. Olen soittanut kakarakutsuilla 15-25 vuotiaille niin Alatalon känkkäränkkää, kuin Juisen syksyn säveltä. Soittimina on ollut piano ja kiippari. Tunnustan hieman lauleskelleenikin joskus.
 
En ole onnistunut löytämään kotimaisten artistien nyky tuotannosta uskottavasti pianolla soitettavaa kamaa. Ne tuntuvat perustuvan pikemminkin komppiin ja vokalistin persoonaan, kuin sävellykseen, soinnutukseen, tai sanoituksen sujuvaan riimittelyyn.
 
Vuosia sitten yritin kerran huima mymy huulillani piano-tulkintaa Karjalaisen Väinö-Väinöstä. Se oli yritys, jota olen myöhemmin hävennyt ja katunut sangen syvästi.
 
Nuotin vieressä on aina tilaa...
Sir Henry
23.02.2014 20:25:18 (muokattu 27.02.2014 21:22:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päivitä kirjoitus
 
jazzbass-73
23.02.2014 20:35:00 (muokattu 23.02.2014 20:42:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Kauas mennään aiheesta edelleen, mutta pankaas miettien, tartteeko biisin tulla just niinko sillä tietyllä levyllä, vai onko paree sittenkin oma hyvä tulkinta?

OMA hyvä tulkinta peliin ilman muuta , voit vetää vaikka Bohemian Rhapsodyn , kunhan ET yritä kuulostaa Freddie Mercuryltä ;)
 
baron
23.02.2014 22:10:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzbass-73: OMA hyvä tulkinta peliin ilman muuta , voit vetää vaikka Bohemian Rhapsodyn , kunhan ET yritä kuulostaa Freddie Mercuryltä ;)
 
Me vedetään "menestyksellä" Smoke On The Wateria" oman näköisenä ja muuta ei ole originaalin kanssa yksi yhteen kuin riffi joka mielestäni on piisin pointsi ja pitääkin olla!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
pekkajau
23.02.2014 22:46:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veskun (Jota kyllä suuresti kunnioitan!) "Inari" yms. levytykset kyllä ovat pistäneet vähän ajattelemaan. Kauppa varmaan on käynyt... mutta onko niissä ollut sitä aitoa pieteettiä alkuperäisesittäjiä kohtaan?
 
kenonen
24.02.2014 16:52:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

... joo mutta ei ne nuoristakaan kolleista koostuvat hääbändit vedä sitä tekno / räppikamaa siellä. Setissä on varmaan tuoreempia kappaleita kyllä, mutta sellaisia, jota bändeillä voi vetää.
 
Tekno räppiporukat tietenkin ihan erikseen, mutta jos perutaan perus hää / cover bändistä. Perusrungon muodostaa aina tietty tauhkakavalkaadi joita on vedetty 30 vuotta ja sen päälle, jotain, joka tekee bändistä "modernin" tai sitten ei.
 
Muutosta on tapahtunut kyllä. Tarjoan aina perus cover bändiä / akustista kokoonpanoa häihin. 90% menee nykyään konepohjaisella. Kerron asiakkaille huolellisesti mikä ero hommilla on ja tuo konepohjainen juttu on se selkee. Se, että tuleeko Charlie brownista parempi, kun se vedetään euro dance kompilla on taas ihan toinen juttu.
 
COVS no 8
Kyllikki
24.02.2014 18:37:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzbass-73: OMA hyvä tulkinta peliin ilman muuta , voit vetää vaikka Bohemian Rhapsodyn , kunhan ET yritä kuulostaa Freddie Mercuryltä ;)
 
Juu, näin-o. Laulaja ei saa kuulostaa ( Freddie) Mercuryltä, eikä kitaristi (Eric) Johnsonilta. Näin totesi meidänkin entinen solistimme Terhi.
 
Helvetti kun mieli tekis laulaa, mutta kun ei osaa sanoja eikä säveltä...
EP
24.02.2014 18:56:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllikki: Juu, näin-o. Laulaja ei saa kuulostaa ( Freddie) Mercuryltä, eikä kitaristi (Eric) Johnsonilta. Näin totesi meidänkin entinen solistimme Terhi.
 
Muistan poikasen kun lankomies veteli yhtä Terhiä puoli päivää ..sanovat sitte et ois ollu väljä!
 
ferodoz
24.02.2014 19:32:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Tuossa olis varmaan sellasta mitä naivat haluaa kuulla:
 
http://www.youtube.com/watch?v=hIri3f4A5XA
.

 
Ei. Todellakaan. Ole.
 
EP
25.02.2014 16:34:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Ei. Todellakaan. Ole.
 
Kuule laitappa omia ehdotuksia, jos sulla on parempia!
 
Kefiiri
25.02.2014 17:47:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä Tuure Kilpeläinen voi mennä läpi häissä, mutta silloin ollaan menossa naimisiin jo toista tai kolmatta kertaa. Nuorison musaa ei se(kään) ole.
 
En ole musiikin asiantuntija.
EP
25.02.2014 18:07:44 (muokattu 25.02.2014 18:12:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Kyllä Tuure Kilpeläinen voi mennä läpi häissä, mutta silloin ollaan menossa naimisiin jo toista tai kolmatta kertaa. Nuorison musaa ei se(kään) ole.
 
Yleisössä yleensä on ainakin nuoria myös.
 
E: Ja voihan sitä tarjota nuorisolle vaihteeksi jotain muutakin.
Ton tyyppinen musa on mun mielestä ainakin mielenkiintoista soittaa, rytmiikaltaan ja sovituspuoleltaan.
 
ferodoz
25.02.2014 19:01:59 (muokattu 25.02.2014 19:03:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Yleisössä yleensä on ainakin nuoria myös.
 
E: Ja voihan sitä tarjota nuorisolle vaihteeksi jotain muutakin.
Ton tyyppinen musa on mun mielestä ainakin mielenkiintoista soittaa, rytmiikaltaan ja sovituspuoleltaan.

 
Nokun tollanen kama nyt ei vain mene nuorisoon läpi! Miten sä voit edes kuvitella että joku DJ soittaisi baarissa kesken bileiden tollasen biisin? Hyvin kömpelö setämäinen lähestymisyritys. Ja mitä veikkaat kuinka montaa nuorta ihmistä (tai ketään muutakaan ihmistä) kiinnostaa se että mikä bändin mielestä on hyvä soittaa, jos ne haluaa bailata ja bändi soittaa Kaihon Karavaania tai jotain muuta sun mielestä nuorisomusiikkia?
 
EP
25.02.2014 19:07:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Nokun tollanen kama nyt ei vain mene nuorisoon läpi! Miten sä voit edes kuvitella että joku DJ soittaisi baarissa kesken bileiden tollasen biisin? Hyvin kömpelö setämäinen lähestymisyritys. Ja mitä veikkaat kuinka montaa nuorta ihmistä (tai ketään muutakaan ihmistä) kiinnostaa se että mikä bändin mielestä on hyvä soittaa, jos ne haluaa bailata ja bändi soittaa Kaihon Karavaania tai jotain muuta sun mielestä nuorisomusiikkia?
 
No kerro mikä menee!
 
Toisaalta pitää se musa olla soittajastakin jonkin verran mielekästä, ei pelkästä rahasta.
Mikään konemusa ei ainakaan iske, eikä rock coverit niin paljon että niitä viittis koko iltaa tahkota.
 
Epämuusikko
25.02.2014 19:54:12 (muokattu 25.02.2014 19:57:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: No kerro mikä menee!
 
Toisaalta pitää se musa olla soittajastakin jonkin verran mielekästä, ei pelkästä rahasta.
Mikään konemusa ei ainakaan iske, eikä rock coverit niin paljon että niitä viittis koko iltaa tahkota.

 
Sitten ei kannata lähteä hääkeikalle 2000-luvulla. Toki epäilen sinun käyneenkään.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Kefiiri
25.02.2014 20:05:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joudun taas paljastamaan sivistymättömyyteni... mutta onko coverbändien ohjelmistossa nykyään räppimusaa? Voiko sitä coveroida muuten kuin myötähäpeää herättäen?
 
En ole musiikin asiantuntija.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «