Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: TES, totta vai tarua..
1 2 3 4 5
isojussi
29.04.2013 03:53:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

walttoni:...En ole nänhyt kuin TES:n mukaisia palkkakuitteja, jos jollakin on näyttää muita, niin otan pikaviestein sellaisia vastaan hyvinkin mielelläni. Näillä näytöillä TES on totta, ja alle TES on tarua.
 
Eli voidaan ruveta listaamaan nimiä, ketkä tässäkin ketjussa puhuvat paskaa.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
walttoni
30.04.2013 16:45:56 (muokattu 30.04.2013 16:46:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Eli voidaan ruveta listaamaan nimiä, ketkä tässäkin ketjussa puhuvat paskaa.
 
Näin voidaan ruveta. Onko sinulla parempaa tietoa kuin minulla?
 
COVS2.
isojussi
30.04.2013 19:18:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

walttoni: Näin voidaan ruveta. Onko sinulla parempaa tietoa kuin minulla?
 
Ei. Ihmehtelen kans, notta monet täällä itkee, muttei vastaa puheistaan...
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
walttoni
30.04.2013 23:02:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Ei. Ihmehtelen kans, notta monet täällä itkee, muttei vastaa puheistaan...
 
Eikä sähköposteihin.
 
COVS2.
WanhaWetäjä
01.05.2013 02:08:23 (muokattu 01.05.2013 02:10:11)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

walttoni: Eikä sähköposteihin.
 
No...laitappas sinä ikiaikojen urkuesa jo aiemmin pyytämäni edes YHDEN bandiliiderin yhteystieto tämän päivän maailmasta jonka bandin JOKAINEN jäsen saa JOKAISESTA keikasta kaikki TES-sopimuksessa luetellut saatavat! Ei taida aivan heti löytyä?
 
En nyt oikeen ymmärrä tätä kuvioo...minäkö olen se paskanpuhuja ja valehtelija kun kerron totuuksia siitä mitä liksapolitiikka on?
Trio,450€/ilta laivalla, ison toimiston tarjous, se on ihan faktaa, ainakin minä uskon näin koska olen sen kuullut kaverilta jolle ko keikkaa oli tarjottu...400€/trio, kapakka, myös toimiston kautta, tieto kaverilta joka on moisen keikan tehnyt...näitähän piisaa mutta eihän noissa ole mitään laitonta kun on se FIRMA joka laskuttaa!
 
Aivan sama...kusenpolttama ja varsin kuvaava trioSIHKUTUS (gramexit mack the knifelle) on kohta mennyttä maailmaa ja meidän huru-ukkojen kaltaiset vanhat pierut ovat historiaa, hyvä niin, maailma muuttuu ja kehittyy, tässä tapauksessa (=trio forrerster) se ei voi mitenkään mennä ainakaan huonompaan suuntaan.
 
walttoni
01.05.2013 02:26:36 (muokattu 01.05.2013 02:27:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: No...laitappas sinä ikiaikojen urkuesa jo aiemmin pyytämäni edes YHDEN bandiliiderin yhteystieto tämän päivän maailmasta jonka bandin JOKAINEN jäsen saa JOKAISESTA keikasta kaikki TES-sopimuksessa luetellut saatavat! Ei taida aivan heti löytyä?
 
En nyt oikeen ymmärrä tätä kuvioo...minäkö olen se paskanpuhuja ja valehtelija kun kerron totuuksia siitä mitä liksapolitiikka on?
Trio,450€/ilta laivalla, ison toimiston tarjous, se on ihan faktaa, ainakin minä uskon näin koska olen sen kuullut kaverilta jolle ko keikkaa oli tarjottu...400€/trio, kapakka, myös toimiston kautta, tieto kaverilta joka on moisen keikan tehnyt...näitähän piisaa mutta eihän noissa ole mitään laitonta kun on se FIRMA joka laskuttaa!
 
Aivan sama...kusenpolttama ja varsin kuvaava trioSIHKUTUS (gramexit mack the knifelle) on kohta mennyttä maailmaa ja meidän huru-ukkojen kaltaiset vanhat pierut ovat historiaa, hyvä niin, maailma muuttuu ja kehittyy, tässä tapauksessa (=trio forrerster) se ei voi mitenkään mennä ainakaan huonompaan suuntaan.

 
Minähän olen etsiskellyt ja kysellyt kollegoilta ainakin puoli vuotta edes yhtä laitonta palkkakuittia, en sen enempää. Olen kuullut aika paljon noita juttuja, mutta jossain vaiheessa informaatio loppuu. Vähän turhan haastavaa puuttua ongelmiin, joita tuntuu olevan, mutta sitten niitä ei loppupeleissä olekaan.
 
COVS2.
rintapek
01.05.2013 02:29:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä:
En nyt oikeen ymmärrä tätä kuvioo...minäkö olen se paskanpuhuja ja valehtelija kun kerron totuuksia siitä mitä liksapolitiikka on?
Trio,450€/ilta laivalla, ison toimiston tarjous, se on ihan faktaa, ainakin minä uskon näin koska olen sen kuullut kaverilta jolle ko keikkaa oli tarjottu...400€/trio, kapakka, myös toimiston kautta, tieto kaverilta joka on moisen keikan tehnyt...näitähän piisaa mutta eihän noissa ole mitään laitonta kun on se FIRMA joka laskuttaa!

 
Mun stressiklubini ei noilla hinnoilla lähde keikalle edes pimeänä. Paskoja ollaan, mutta vaatia pitää osata.
 
One kind of music only - the good kind
Isotalo
01.05.2013 11:45:18 (muokattu 01.05.2013 11:45:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos Tes on tarua, eli huijausta, eli pilaa... Niin onko se sit niinku Pila-Tes?
 
I get my coat....
 
jazzbass-73
01.05.2013 20:39:19 (muokattu 01.05.2013 20:42:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite en ole koskaan soittanut kapakkatriossa esim. 1-2 viikon vetoja ( onko niitä muutes edes nykyään olemassa paitsi laivojen lihapullapuolella?) , vaan yleensä jonkun LH:n taustabändissä tai sitten vaan ihan bändikeikkoja ns. humppapuolella. Liksat on AINA sovittu joko solistin tai liiderin kanssa ja yleensä homma on pelannut . Ei siinä mitään Tessejä oo mietitty , vaan sovittu sellainen liksa että kaikki osapuolet on tyytyväisiä . Ei miulla muuta .
 
WanhaWetäjä
02.05.2013 01:52:11 (muokattu 02.05.2013 01:54:48)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

walttoni: Minähän olen etsiskellyt ja kysellyt kollegoilta ainakin puoli vuotta edes yhtä laitonta palkkakuittia, en sen enempää.
Hoho... kissojen ja koirien kanssa olet maata kiertänyt kuittien perässä, tietty?
 
Olen kuullut aika paljon noita juttuja, mutta jossain vaiheessa informaatio loppuu.
Se loppuu just siinä vaiheessa kun nämä jotka ko keikkoja ovat tehneet eivät halua niistä ihan hirveesti ääntä pitää, tiedäthän tämän "ollaan hiljaa, saadaan kalaa" ;-)
Ethän sinäkään ole IKINÄ tehnyt harmaan talouden keikkoja saati alle tariffien, ethän? Ei kukaan ole...tosiasiassa KAIKKI noita on tehnyt, vähän niinkuin siinä laulussa "siinä ja miinä, siinä ja miinä"...
 
Vähän turhan haastavaa puuttua ongelmiin, joita tuntuu olevan, mutta sitten niitä ei loppupeleissä olekaan.
Tällä alalla on kaikki hyvin kunhan muistaa pari asiaa :
1. ollaan hiljaa, saadaan kalaa
2. nuollaan perseet AINA kun on mahdollista
3. ei kysellä turhia, tehdään ne keikat mitä vielä tarjotaan ja
kumarretaan syvään, ja muistetaan sanoa "kyllä,sir"! Mieluusti hieman pelokkaan kunnioittavasti!
4. muistetaan viedä se konjakkipullo keikkamyyjälle joulun alla, ja se syvä kumarrus ja terveiset vaimolle suklaarasian ja ruusujen kera...
 
EDIT ja joka keikan jälkeen vielä kiitokset Face Bookkiin ;-)
 
walttoni
05.05.2013 02:27:28 (muokattu 05.05.2013 02:30:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Hoho... kissojen ja koirien kanssa olet maata kiertänyt kuittien perässä, tietty?
 
Se loppuu just siinä vaiheessa kun nämä jotka ko keikkoja ovat tehneet eivät halua niistä ihan hirveesti ääntä pitää, tiedäthän tämän "ollaan hiljaa, saadaan kalaa" ;-)
Ethän sinäkään ole IKINÄ tehnyt harmaan talouden keikkoja saati alle tariffien, ethän? Ei kukaan ole...tosiasiassa KAIKKI noita on tehnyt, vähän niinkuin siinä laulussa "siinä ja miinä, siinä ja miinä"...
 
Tällä alalla on kaikki hyvin kunhan muistaa pari asiaa :
1. ollaan hiljaa, saadaan kalaa
2. nuollaan perseet AINA kun on mahdollista
3. ei kysellä turhia, tehdään ne keikat mitä vielä tarjotaan ja
kumarretaan syvään, ja muistetaan sanoa "kyllä,sir"! Mieluusti hieman pelokkaan kunnioittavasti!
4. muistetaan viedä se konjakkipullo keikkamyyjälle joulun alla, ja se syvä kumarrus ja terveiset vaimolle suklaarasian ja ruusujen kera...
 
EDIT ja joka keikan jälkeen vielä kiitokset Face Bookkiin ;-)

 
ei kun ihan tämän kansainvälisen internetin kautta. Odottelen edelleen sitä ensimmäistä laittomasti tehtyä työsopimusta ja sen myötä maksettua palkkakuittia, aikaisemmin en voi tehdä asialle yhtään mitään. Eli edelleen TES on totta. Kuittien mukaankin. Jos on jotain muuta näyttää, niin ota ilomielin informaation vastaan.
 
COVS2.
paice60
23.05.2013 20:59:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

4. muistetaan viedä se konjakkipullo keikkamyyjälle joulun alla, ja se syvä kumarrus ja terveiset vaimolle suklaarasian ja ruusujen kera...
 
EDIT ja joka keikan jälkeen vielä kiitokset Face Bookkiin ;-)

 
En ole yhtään konjakkipulloa ostanut muuta kuin itselleni, enkä osta.
 
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
half
29.05.2013 21:36:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd. … 6_10151611373653418_807784693_n.jpg
 
http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw
walttoni
12.06.2013 02:23:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hiljaista edelleen.
 
COVS2.
WanhaWetäjä
24.06.2013 13:09:06 (muokattu 26.06.2013 21:19:21)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

walttoni: Hiljaista edelleen.
 
Jospa rikkoisin hiljaisuuden muutamalla juuri kuulemallani FAKTALLA alueesta mitä on olla bandiliideri/tesmuusikko tänä päivänä, puhuin pitkän puhelun erään kollegan kaa jolla on vetovastuu eräästä bandista ....
 
1. Taas vaihteeksi oli peruttu 2 keikkaa ILMAN mitään ilmoitusta toimistolta, ko vedot piti olla ens pe ja la. Liideri oli sattumoisin eilen vilkaissut kapakan nettisivuja...
Toki saattaa olla että kyseessä on ollut ns kalenterikeikka jota liideri ei ole ajoissa varmistanut. Oli miten oli, nyt siellä raksuttaa sekvensseri ja mimmisolisti. Nice...mitään ei ole tehtävissä koska ko keikasta EI OLE mitään dokumenttia, toki toimisto lupasi yrittää hommata korvaavat keikat elokuulle samasta mestasta joten se viittaa siihen että keikat on ollut alunperin sovittu ihan toiselle ryhmällä kuin mikä ne nyt tekee.
 
2. trion iltahinta 380€ TOIMISTON kautta, toteutuuko tes, TÄH?
Me ei noita keikkoja olla tehty mutta tämä on silkkaa faktaa koska tämän kertoi henkilö jolle ko keikkaa on tarjottu, toimiston ja ravintolan nimet saa pikaviestillä. Tämä homma parin vuoden takaa, nyt hinnat ovat "nousseet" mutta liiderin mukaan taso on edelleen "aivan perseestä" kuten hän asian hienovaraisesti ilmaisi.
 
3. trion iltahinta 475€, matkaa riittävästi joista ei makseta latiakaan, entäpä tässä? Mahdollisuus laskuttaa suoraan toimistoa tai tehdä työntekijän statuksella, kummallakaan tavalla tes ei voi mitenkään toteutua, jos sinulla on näyttää laskutoimitus jolla tes toteutuu tuolla liksalla niin ole hyvä! Paikan voit varmasti päätellä tuosta matkasta...
 
4. jopa eräät suuret toimistot eivät vaivaudu lähettämään edes TYÖMÄÄRÄYSTÄ
keikoista vaan ne pitää jokoi itse tarkistaa netista, onko niitä vai ei, tai sitten soittaa toimistoon, hyvissä ajoin.
 
Mites se esittämäni haku bandista jonka jokaselle jäsenelle maksetaan KAIKKI STANA SENTÄÄN ASIANMUKAISET korvaukset tessin mukaan, joka olet sellaisen ihmeen löytänyt? Niinpä.
Karu totuushan on se että ketään ei kiiinosta nämä asiat, tehdään ne keikat mitä tarjotaan ja ollaan tyytyväisiä...mieluusti vielä hamutaan toistenkin keikat jos vaan väliin päästään, jos ei muuten niin tehdään vieläkin halvemmalla, stana!
Kun on se FIRMA!
 
Epämuusikko
25.06.2013 09:09:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Repesin sanalle "asiankukaiset"
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Timi
25.06.2013 19:14:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ny.Miksi unohtuu tuo sovittu sopimus työn ehdoista.Muusikon palkasta työn antajan ja tekijän välillä?Onhan kumpienkin edustajat allekirjoittaneet .Että noudattavat alan työehtosopimuksia.Lain mukaan!
 
Vaikea.Mutta varma!
WanhaWetäjä
26.06.2013 21:21:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Repesin sanalle "asiankukaiset"
 
Repesit sentään jostain...hiljaisuus näiden asioiden ympärillä tarkoittaa vissiin sitä
että kaikki on hyvin...mitä väliä, kuoleva ala.
 
Isotalo
27.06.2013 00:49:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Repesit sentään jostain...hiljaisuus näiden asioiden ympärillä tarkoittaa vissiin sitä
että kaikki on hyvin...mitä väliä, kuoleva ala.

 
Olisiko kyseessä ennemminkin luonnollisen poistuman kautta hiipuva ala? Ravintolamuusikkous tanssimusan ympärillä pitkine kiinnityksineen on lähes kokonaan poistunut, tilalla on muuta. Tanssiravintola-asiakkaat ovat samoja kuin 80-luvulla, nyt vain vanhentuneina.
 
KoskPaavo
27.06.2013 02:51:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Isotalo: Olisiko kyseessä ennemminkin luonnollisen poistuman kautta hiipuva ala? Ravintolamuusikkous tanssimusan ympärillä pitkine kiinnityksineen on lähes kokonaan poistunut, tilalla on muuta. Tanssiravintola-asiakkaat ovat samoja kuin 80-luvulla, nyt vain vanhentuneina.
 
Tanssiravintola-asiakkaita on suunnilleen 5% siitä määrästä mitä oli 1980-luvulla. Samoja naamoja on edelleen kyllä joukoissa.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «