Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: iPad apuna keikalla
1 2 3 4 513 14 15 16 17
EP
16.01.2013 14:05:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastaava tulee varmaan ajankohtaiseksi kohtapuoliin, eri käyttöön tosin ja Win!
 
ÄM
16.01.2013 15:58:26 (muokattu 17.01.2013 17:50:33)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Ei se mene niin. Muakin vitutti että se ei ole niin yksinkertaista. Se on varmaan Applen vittuilua Microsoftille.
Ainoa tapa saada iPad ja PC kommunikoimaan keskenään on ladata iTunes ohjelma PC:lle ja senkin jälkeen se on hankalaa.
 
Eli: Mulla on iTunes kirjasto jossa on iPadille ladatut ohjelmat ja kun käytän forScorea niin pistän siihen haluamani PDF:t ja sitten saan siirrettyä ne iPadille.

 
Mut mitä jos ne pdf:t on tikulla tai sd-kortilla, niin eikö saa kiinni iPadiin ja siitä sitten otettua sisään siihen?
Ja eikö ne näy sielä iPadissa kansiossa silleen, että senkun klikkailee auki?
 
Ehkä tää homma aukee mulle paremmin, kun saan laitteen käteeni, mut kunhan tässä utelen vaan.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
baron
16.01.2013 16:35:04 (muokattu 16.01.2013 16:36:14)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄM: Mut mitä jos ne pdf:t on tikulla tai sd-kortilla, niin eikö saa kiinni iPadiin ja siitä sitten otettua sisään siihen?
Ja eikö ne näy sielä iPadissa kansiossa silleen, että senkun klikkailee auki?
 
Ehkä tää homma sukee mulle paremmin, kun saan laitteen käteeni, mut kunhan tässä utelen vaan.

 
iPadista ei saa siirrettyä PC:lle tai päinvastoin niin kuin esim USB-tikulta tai mistä tahansa hiirellä siirtämällä tai kopioimalla ja liittämällä.
PC:ltä iPadille siirtäminen vaatii sen iTunesin.
iPadissä ei ole USB-porttia, siinä on piuha jonka saa liitettyä jonkun toisen paikan (PC:n) USB-porttiin.
Eli muistitikku PC:n USB-porttiin, iPAD toiseen USB-porttiin, iTunes PC:ssä auki ja sitten sä voit nähdä mitä sulla iPadilla on ja iTunesin avulla voit siirtää tiedostoja edestakaisin.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Klezberg
16.01.2013 19:03:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen järjestänyt failien siirron iPadiin Air Sharing -appilla. Sillä pääsee selaamaan lähiverkossa olevien tietsikoitten yms. jaossa olevia hakemistoja, ja siirtämään sieltä tiedostoja iPadiin ja siellä edelleen haluamilleen sovelluksille.
 
iTunesin kanssa synkkailin vain ensimmäisen kuukauden, sitten hankin tuon. Vaatii tosin, että lähiverkon kautta pääsee se toisen koneen tiedostoihin käsiksi, mutta mulla on siihen muutakin tarvetta.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
baron
16.01.2013 19:35:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Mä olen järjestänyt failien siirron iPadiin Air Sharing -appilla. Sillä pääsee selaamaan lähiverkossa olevien tietsikoitten yms. jaossa olevia hakemistoja, ja siirtämään sieltä tiedostoja iPadiin ja siellä edelleen haluamilleen sovelluksille.
 
iTunesin kanssa synkkailin vain ensimmäisen kuukauden, sitten hankin tuon. Vaatii tosin, että lähiverkon kautta pääsee se toisen koneen tiedostoihin käsiksi, mutta mulla on siihen muutakin tarvetta.

 
Siis pääsee PC:lle eikä vain Macille?
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Klezberg
16.01.2013 19:57:20 (muokattu 16.01.2013 20:29:03)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Siis pääsee PC:lle eikä vain Macille?
 
Hyvä kysymys... täytyy nyt vielä kokeilla tukeeko tuo sitä Windowsin tavallista tiedostojen jakoa. Se tukee kyllä kaikenlaista, että se saa myös näkymään lähiverkossa levyasemana (FTP tai WebDAV --kumpikaan ei ole mitenkään Mac-spesifinen, mutta se tavallinen Windows-jako, SMB, ei näy tuossa listassa.). Mutta mun windows- miniläppäri on taas hukassa. Kokeilen kun löydän.
 
Jatkoa: Ei tolla miniläppärin windowsilla pystynyt tekemään tiedostonjakoa, että jäi kokeilematta. Aika todennäköistä, että tuo Air Sharing ei sellaisenaan näkisi tavallista Windowsin levyjakoa. Mutta jos kotona on vaikka erillinen levyasema verkossa, niin sen saa todennäköisesti näkymään tuossa Air Sharingissakin. Sitten on tosiaan se DropBox. Ilmaiseksi saa 5 GB levytilaa, jonka saa näkymään tietokoneessa ulkoisen levyaseman tapaan, ja samaten iPadissa vaikka tuossa Air Sharingissa.
 
Vaikka moni app tukee DropBoxia suoraankin, niin pdf:t ja vastaavat talletan tuohon Air Sharingiin, ja voin niitä sitten availla haluamassani appissa.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
baron
16.01.2013 21:13:26 (muokattu 16.01.2013 21:15:31)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Hyvä kysymys... täytyy nyt vielä kokeilla tukeeko tuo sitä Windowsin tavallista tiedostojen jakoa.
 
Olin niin utelias että ostin ja asensin ja:
Air Sharingin kansiot ja niiden sisällöt näkyvät PC:ssä ja voi vapaasti siirtää hiirellä filejä niiden ja PC:n välillä.
PC ei näy iPadilla mutta se ei ole mulle tärkeä ominaisuus.
 
Mutta osaatko neuvoa: Kun olen siirtänyt haluamani nuotit Air Sharingin kansioon niin miten siitä eteenpäin haluaamaani Appsiin eli forScoreen?
(Täähän on vain Apple ongelma ja niissä en ole hyvä)
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Klezberg
16.01.2013 21:43:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Olin niin utelias että ostin ja asensin ja:
Air Sharingin kansiot ja niiden sisällöt näkyvät PC:ssä ja voi vapaasti siirtää hiirellä filejä niiden ja PC:n välillä.
PC ei näy iPadilla mutta se ei ole mulle tärkeä ominaisuus.
 
Mutta osaatko neuvoa: Kun olen siirtänyt haluamani nuotit Air Sharingin kansioon niin miten siitä eteenpäin haluaamaani Appsiin eli forScoreen?
(Täähän on vain Apple ongelma ja niissä en ole hyvä)

 
Siellä oikeassa yläreunassa on nappi Edit. Paina sitä. Sinne tulee semmoiset valintapallukat tiedostojen viereen. Valitse yksi niistä (vain yksi). Alhaalla oikeassa alanurkassa on ... . Paina sitä ja valitse sieltä Open In. Saat listan ohjelmista jotka ymmärtävät pdf-tiedostoja (jos olit pdf:ää avaamassa). Valitse forScore, niin se aukeaa ja tiedostosi on siellä (pysyvästi).
 
Ikävä kyllä tämä täytyy tehdä jokaiselle tiedostolle erikseen. Jos valitset useita, niin ainakaan mulla ei tule se Open In vaihtoehto enää näkyviin. (Tässä mielessä, jos sulla on paljon nuotteja, niin iTunesin käyttö voi olla kätevämpää. Yksittäisiä tiedostoja haettaessa tämä on kyllä kätevää).
 
Mulla itsellä tuo Air Sharing on eräänlaisena file managerina, lähes kaikki mitä käytän on siellä. Videoita, kuvia ja musiikkia voi käyttää sieltä suoraan. Samaten vilkaista pdf-tiedostoja, vaikka nuottihommiin forScore on parempi, kirjanlukuun iBook ja oikolukuun pdfAnnotate. Air Sharingista saa sitten siirrettyä niihin ("avattua niissä") jos tarvitsee.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
baron
16.01.2013 22:01:58 (muokattu 16.01.2013 22:05:52)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Siellä oikeassa yläreunassa on nappi Edit. Paina sitä. Sinne tulee semmoiset valintapallukat tiedostojen viereen. Valitse yksi niistä (vain yksi). Alhaalla oikeassa alanurkassa on ... . Paina sitä ja valitse sieltä Open In. Saat listan ohjelmista jotka ymmärtävät pdf-tiedostoja (jos olit pdf:ää avaamassa). Valitse forScore, niin se aukeaa ja tiedostosi on siellä (pysyvästi).
 
Toimi juuri kuten kerroit, kiitos!
 
Jonkun yksittäisen filen siirtämiseen tuo on varmaan kätevä, jos on monta niin silloin varmaan iTunes.
Näköjään ton iPadin käytössä on opettelemista ja vaikka mä oon käyttänyt tietokoneita kohta 50 vuotta niin ei Applen laitteet ole itsestään selviä ilman käyttöohjeita kuten Mac-fanit sanoo.
 
Edit: Tietysti sellainen hyötykäyttö voisi olla että kopion kaikki nuotit mitä omistan (näytti olevan 768 nuottia irto-PDF:nä, albumit sitten erikseen) Air Sharing kansioon ja jos sitten treeneissä/keikalla tulee tarve johonkin harvinaisuuteen niin sitten siirrän sen forScoreen. Tai saahan sen Air Sharingissakin auki.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Klezberg
16.01.2013 22:11:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Toimi juuri kuten kerroit, kiitos!
 
Jonkun yksittäisen filen siirtämiseen tuo on varmaan kätevä, jos on monta niin silloin varmaan iTunes.
Näköjään ton iPadin käytössä on opettelemista ja vaikka mä oon käyttänyt tietokoneita kohta 50 vuotta niin ei Applen laitteet ole itsestään selviä ilman käyttöohjeita kuten Mac-fanit sanoo.

 
Nää iOS-pohjaiset laitteet, iPhone ja iPad, on ihan oma maailmansa kuin Macit ja OSX. Macit on tietokoneita kuitenkin joissa on tiedostojärjestelmä, tiedostoja ja ohjelmia. Jostain syystä Applellä on näissä iOS-laitteissa se ajatus, että on parempi ettei käyttäjän tarvitse nähdä tiedostojärjestelmää eikä huolehtia missä mikäkin tiedosto on. Se varmaan sopiikin mummoille joilla ei ole muuta konetta eivätkä edes tiedä mikä on tiedosto. Mutta niille joilla on jo muita koneita (mukaanlukien Macit) jotka on täynnä tiedostoja joita haluaa jatkossakin käyttää, tässä on tiettyjä ongelmia.
 
Siis, iPad on ihan eri värkki kuin Mac.
 
Just tästä syystä neuvoin yhdelle tutulle, että vaikka iPadissa on noin keskimäärin laadukkaampi ohjelmistotarjonta kuin Android-värkeissä, niin hänen kannattaa hankkia Android-tabletti, siitä yksinkertaisesta syystä että sen sai näkyviin usb-levyasemana windowsissa.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
Klezberg
16.01.2013 22:15:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron:
 
Edit: Tietysti sellainen hyötykäyttö voisi olla että kopion kaikki nuotit mitä omistan (näytti olevan 768 nuottia irto-PDF:nä, albumit sitten erikseen) Air Sharing kansioon ja jos sitten treeneissä/keikalla tulee tarve johonkin harvinaisuuteen niin sitten siirrän sen forScoreen. Tai saahan sen Air Sharingissakin auki.

 
Just näin. Air Sharingiin on helppo siirtää tiedostoja ja siksi se sopii semmoiseksi mukana kulkevaksi tietovarastoksi, josta niitä saa sitten tarvittaessa muihin ohjelmiin.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
Lennu
16.01.2013 22:16:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, toi iPad on jääny mulle mysteeriksi just sen takia että se on niin rajoittunut, tai ainakin tuntuu siltä. Kaikki muut macit jo löytyykin, tai no ei Miniä. Pädi tuntuu vaan semmoselta yli-isolta iPhonelta.
 
no is any good musics maked anymore...
Klezberg
16.01.2013 22:26:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Juu, toi iPad on jääny mulle mysteeriksi just sen takia että se on niin rajoittunut, tai ainakin tuntuu siltä. Kaikki muut macit jo löytyykin, tai no ei Miniä. Pädi tuntuu vaan semmoselta yli-isolta iPhonelta.
 
Yli-iso iPhonehan se onkin. Sama käyttis ja iso osa softatarjonnasta samaa. Mutta kyllä tuo iso näyttö tekee monesta hommasta helpompaa. Tosin mulla ei ole sitä iPhonea, vaan android-samsung älykännykkänä ja vanha nokialainen puhelimena. Kyllä mulle reissussa käy usein niin että kun näen kännykästä että tuli sähköposti mihin pitää vastata, niin kaivan iPadin repusta sen vastauksen kirjoittamista varten. Hoituu ainakin multa isommalla (softa)näppiksellä niin paljon nopeammin ja ilman kiroilua.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
baron
16.01.2013 23:17:05 (muokattu 16.01.2013 23:19:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ostin sen iPadin sen takia että kun olin jazzleirin jameissa ja joku laulaja halusi laulaa jazzstankun jostain kummallisesta sävellajista niin joka nuori kaivoi taskustaan iPhonen ja sen iReal B ohjelman jolla saivat soinnut transponoitua ja mä jouduin luovuttamaan suurella vaivalla hankkimani flyygelituolin kun omituisten kappaleiden lennosta transponointi ei multa onnistu.
Mä aattelin että en mä iPhonesta mitään näe mutta jollain vanhemmalla soittajalla oli sama iPadissa ja ajattelin että tuo kelpaa mullekin.
 
Myöhemmin keksin sitten että iPadia voi muuhunkin käyttää. Aluksi se oli mulla vain Band-In-A-Boxin ja Aebersoldin komppilevyjen korvaaja kun sen saa soittamaan taustat pariin tuhanteen jazzstankkuun.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Anonymous-jazz
17.01.2013 06:25:49 (muokattu 17.01.2013 06:26:33)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jenkeissä toi on käsittääkseni jo ihan tätä päivää, että esim. American Idols taustabändillä on soittaessaan IPADIT.
 
Näin se niiden rumpali Teddy Campbell selitti vuodentakaisella rumpuklinikallaan.
 
Tiedä sitten, että onko niillä joku IPAD nuotinkääntäjä verhon takana Wifillä kääntämässä sivuja oikeissa kohdassa :)
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
kenonen
17.01.2013 07:05:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ipad on perseestä, juuri noiden yo seikkojen vuoksi, mutta sen kanssa on pakko elää, koska esim mikseri tottelee tuota ja monet muut enemmän musajutut. Päivittäisessä käyyössä on samsung. Joutuu olemaan molemmatjotta homma toimii. Nyt ostaisin samsungin tilalle windows raudan, itseasiassa duuniin tuleekin.
 
Bändikaveri synccaa dropboxin kautta. Kaikki menee niin kauan hyvin, kun netti pelaa ja dp ei kaadu. Molemmat tapahtuu säännöllisesti
 
COVS no 8
EP
17.01.2013 07:13:33 (muokattu 17.01.2013 07:24:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon aina ollu hyvin treenatun ohjelmiston kannattaja, tietenkin tolla käyttöö on,
ehkä treenatessa ja jos pitää nopeesti jokin toive täyttää mutta
saa tuolla mun mielestä paljon "pahaakin" aikaan jos kaikki biisit aletaan vetää tosta vaan extempore.
 
baron
17.01.2013 09:09:40 (muokattu 17.01.2013 09:15:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Mä oon aina ollu hyvin treenatun ohjelmiston kannattaja, tietenkin tolla käyttöö on,
ehkä treenatessa ja jos pitää nopeesti jokin toive täyttää mutta
saa tuolla mun mielestä paljon "pahaakin" aikaan jos kaikki biisit aletaan vetää tosta vaan extempore.

 
Mulla se korvaa
1. Pari paksua nuottikansiota
2. BIABin
3. Aebersoldit
 
Lisäksi mulla on niin paksu kallo että 40-50 keikasta toiseen vaihtuvaa piisiä ei mun päässä pysy.
Kun joutuu kaikenlaisten tilaajien toiveita täyttämään niin se ei vakkariohjelmistolla onnistu.
Sitten kun meistä tulee tähtiä niin aletaan vetää omaa linjaa mutta siihen menee varmaan vielä tuokio?
 
Mun PC:n musakansion koko on 20 GB (nuotit, mp3:t, videot, tekstit ym) ja iPadissa on tilaa vielä 52 GB eli saan kaiken mukana kulkemaan!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Speedy
17.01.2013 12:35:20 (muokattu 17.01.2013 12:36:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Just tästä syystä neuvoin yhdelle tutulle, että vaikka iPadissa on noin keskimäärin laadukkaampi ohjelmistotarjonta kuin Android-värkeissä, niin hänen kannattaa hankkia Android-tabletti, siitä yksinkertaisesta syystä että sen sai näkyviin usb-levyasemana windowsissa.
 
Eikai se vielä mitään meinaa?? Vai ymmärtääkö Android miten isoa muistitikkua vaan? Entäs jos muistitikku on kiinni, onnistuuko lataaminen - kestääkö akku yhden keikan verran, toimittaen virtaa kokoajan palavalle näytölle ja kiinni olevalle muistitikulle? Ja eikö Androidkin tarvitse jonkun ohjelman, jolla tiedostoja aukoo.. Siksi en näe pelkästään tuota syyksi valita androidilaitetta ipadin sijaan. Paitsi jos haluaa olla puritanisti ja olla käyttämättä iTunesia, niin sitten..=I
 
Yksi vaihtoehto olisi varmaan koota koko nuottikirjasto (irto pdf:stä) yhdeksi jöötiksi, esim. PDF Combiner ohjelmalla. Mutta jokainen biisi pitäisi etsiä erikseen. Pystyykö jollain ohjelmalla järjestelemää nuotteja erilaisiksi seteiksi, jos biisijärjestys muuttuu eri keikoilla?
 
Mitä muita ohjelmia olette käyttänyt, kuin nuottikansiona?
 
E: Niin, onhan niitä erilaisia Wifi/bluethoot muisteja, voisko niitä käyttää jopa koko bändi?
 
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
Klezberg
17.01.2013 13:02:04 (muokattu 17.01.2013 13:05:20)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Speedy: Eikai se vielä mitään meinaa?? Vai ymmärtääkö Android miten isoa muistitikkua vaan? Entäs jos muistitikku on kiinni, onnistuuko lataaminen - kestääkö akku yhden keikan verran, toimittaen virtaa kokoajan palavalle näytölle ja kiinni olevalle muistitikulle? Ja eikö Androidkin tarvitse jonkun ohjelman, jolla tiedostoja aukoo.. Siksi en näe pelkästään tuota syyksi valita androidilaitetta ipadin sijaan.
 
Tuossa en kirjoittanut muistitikuista mitään, vaan siitä että panee tabletin usb-piuhalla kiinni tietsikkaan ja siirtää siihen ohjelmia. Eikä kyseessä ollut muusikko- eikä keikkakäyttö, vaan kirjoittava henkilö ja teksti-pdf:t. Piti sähköpostin, e-kirjojen ja surffauksen lisäksi saada pdf:iä luettavaksi. iTunesin asennus ja käyttö etäneuvonnalla oli mielestäni liian hankala ajatuskin, kun tiesin että Android toimii tuossa suoraan. Ei tuo ollut tarkoitettu yleiseksi neuvoksi kaikille, vaan että tässä tapauksessa arvioin että Android on helpompi ottaa käyttöön, tiedostoja voi siirrellä tutuilla konsteilla usb-tikun tapaan ja Android-tabletin softat riittävät.
 
Noihin kysymyksiin. Mulla on iPadin lisäksi Acerin Android-tabletti itsellä, jouduin hommaamaan sen kun aloin kehittää appeja. Acer ymmärsi alkuun muistitikkua, mutta lopetti sen, mahdollisesti käyttispäivityksen yhteydessä. Muistikortti toimii. iPadiin löytyy parempia ohjelmia, ainakin musa- ja piirtämispuolella. Acerin kanssa on virrankulutusongelmia, mutta siinä voi olla vika (näyttää että virtaa kuluu nukkuessakin niin että akku tyhjenee 10 tunnissa). Acerissa on usb-liitännät (sekä host että device, siis siihen saa muistitikun kiinni ja sen saa tietsikkaan kiinni), muistikortti ja latausliitin erikseen. Aceria en suositellut tuolle tutulleni, vaan hän hommasi Samsungin.
 
Paitsi jos haluaa olla puritanisti ja olla käyttämättä iTunesia, niin sitten..=I
 
Mullahan on pääasiallisina työvälineinä 2 macbookkia. iTunesista en silti erityisesti pidä. Niinkuin edellä kerroin, olen järjestänyt tiedostojen siirron iPadille lähiverkon kautta ilman iTunesia.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 513 14 15 16 17

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «