Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korsuorkesteri ylitti uutiskynnyksen
1 2 3 4 5
tarmo
07.10.2012 20:21:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisää tällaista, ei siis korsuorkesteria vaan tätä keskustelua. Nyt vähän keikkamääriä tiskiin, kiinnostaa....
 
tope2
07.10.2012 20:34:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Lisää tällaista, ei siis korsuorkesteria vaan tätä keskustelua. Nyt vähän keikkamääriä tiskiin, kiinnostaa....
 
Yesh. Kaikki haavat auki, kun on kerran tälle linjalle lähdetty.. ;)
 
Jos on pokkaa niin listoja kehiin: paljonko keikkaa, paljonko liksaa/paljonko niistä jääny säästöön, kuka/ketkä on alan suurimpia kusipäitä.
 
Luulempa, ettei monen pokka riitä tähän kovasta uhosta huolimattta.
 
Mua ainakin ottaa pannuun näissä keskusteluissa sellainen suomalaiseen tapakasvatukseen sopimaton amerikkalaistyylinen ihmissuhdejargoni. "Onnea ja menestystä", "mahtava tyyppi", "hieno ura".
 
Mä ymmärtäisin jos joku ois tehny oikeesti hienon uran oikeesti hienon musiikin parissa, mut kaikki tollaset Korsut sun muut orkesterit on kuiteskin huttua elikkäs humppaa. Turakaismusiikkia. Aatelkaa jotain Finlandersinkin "rannalle sannalle" -biisiä, sehän on ihan hirveetä kuraa. Ainakin pitää olla rahanahne, jos tollasia biisejä kehtaa esittää.
 
EP
07.10.2012 21:05:52 (muokattu 07.10.2012 21:08:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korsuorkesterille kiitokset
myös täältä!
 
E: Kannattaa avata uusi aihe jollei liity Korsuorkesteriin.
 
huilu
08.10.2012 00:42:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän tämä juttu ole käsitelty.Kiitos.No sen verran noista turamis ym.epävireyksistä.Ne nyt on niitä juttuja jolle enään tässä vaiheessa tarvitse antaa mitään arvoa.Voi soitella omaksi iloksi.Tänään on uusi päivä.Hyviä jatkoja keskusteluun osallistuneille.Älkää lyökö päätä seinään.
 
En mä nukkunut...vähän vaan torkuin!
pekkajau
08.10.2012 00:55:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

huilu: Eiköhän tämä juttu ole käsitelty.Kiitos.No sen verran noista turamis ym.epävireyksistä.Ne nyt on niitä juttuja jolle enään tässä vaiheessa tarvitse antaa mitään arvoa.Voi soitella omaksi iloksi.Tänään on uusi päivä.Hyviä jatkoja keskusteluun osallistuneille.Älkää lyökö päätä seinään.
 
No mitäs noista turhista! Kerran näytin yhelle "kouluja käyneelle!" miten bassoa voi soittaa silleen tyylinmukaisesti. Se rupes sen jälkeen esittelemään kalliita kamojaan!
 
Epämuusikko
08.10.2012 15:49:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tope2:
Mua ainakin ottaa pannuun näissä keskusteluissa sellainen suomalaiseen tapakasvatukseen sopimaton amerikkalaistyylinen ihmissuhdejargoni. "Onnea ja menestystä", "mahtava tyyppi", "hieno ura".

 
Vaikkakin otteesi tähän keskusteluun ei ollut kohteliaimmasta päästä, tästä on pakko olla 100% samaa mieltä! Ja joo oli keikkoja viime viikolla (ei sillä että sillä olisi MITÄÄN merkitystä keskustelulle).
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
jjussila
08.10.2012 17:49:14 (muokattu 08.10.2012 19:17:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikkee hyvää vaan ja silleen.
Tulee kuitenkin mieleen, että tämän kolmenkymmenen viiden vuoden aikana, kun on säestetty solisteja ja kuljettu vain orkkana, ainoat lavanjakojoustamattomuudet on löytyneet Yölinnulta ja Korsulta: "mä oon aina soittanu tällä kohti lavaa ja mä en kamojani siirrä pätkääkään." Näin ne epäkohdat vaan kampeaa mielee, vaikkei suoranaisesti asiaan liitykään.
 
..ei helev...olisko noin?.....
Tankero
08.10.2012 17:57:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jjussila: Kaikkee hyvää vaan ja silleen.
Tulee kuitenkin mieleen, että tämän kolmenkymmenen viiden vuoden aikana, kun on säestetty solisteja ja kuljettu vain orkkana, ainoat lavanjakojoustamattomuudet on löytyneet Yölinnulta ja Korsulta: "mä oon aina soittanu tällä koti lavaa ja mä en kamojani siirrä pätkääkään." Näin ne epäkohdat vaan kampeaa mielee, vaikkei suoranaisesti asiaan liitykään.

 
Kas, kun ei yllätä.
 
Humppajyrä
Jonte
13.10.2012 01:00:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OK, kiitos hienosta kirjoituksesta Teiltä ja mukavia eläkepäiviä korsupojille. On jossain teemassa keikalla tullut itsekin vedettyä päälle M/36, ja hyvältä se tuntui. Teille myös tsemeliä ynnä jaksamista ajaa ne kilometrit ja viihdyttää kansalaisia.
 
-jonte
 

 
huilu: Eilen 4.10 tuli kolmosen uutisissa erikoinen pätkä jota harvoin saa nähdä meidän alaa koskien.Korsuorkesterin viimeinen kirkkokonsertti. jota presidenttimme Sauli Niinistökin oli seuraamassa.Harva orkesteri saavuttaa tälläisen kunnioituksen noin korkealta taholta.Pojilla ,siis Korsuorkesterilla oli hieno lopetus kirkkokonserttirupeamalle. Poikia odottaa vielä täydet konserttisalit jäähyäikiertueella,joten Onnea vielä tälle viimeiselle rupeamalle.Ei tässä auta kuin toivottaa mukavia eläkepäiviä Amille ja Pepelle . Muille kavereille jotka on vähän nuorempia, myös heille hyvää jatkoa elämässä, tottakai hyvän musiikin parissa.Teitte hienon työn Suomiviihteen hyväksi.
Toivoo: 7 Seinähullua veljestä. 46 vuotta hyvän viihteen tiellä,jota mennään pienemissä pätkissä.
 
Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas".
MatRa
13.10.2012 19:39:50 (muokattu 13.10.2012 19:46:23)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jjussila: Kaikkee hyvää vaan ja silleen.
Tulee kuitenkin mieleen, että tämän kolmenkymmenen viiden vuoden aikana, kun on säestetty solisteja ja kuljettu vain orkkana, ainoat lavanjakojoustamattomuudet on löytyneet Yölinnulta ja Korsulta: "mä oon aina soittanu tällä kohti lavaa ja mä en kamojani siirrä pätkääkään." Näin ne epäkohdat vaan kampeaa mielee, vaikkei suoranaisesti asiaan liitykään.

 
Mulla taas positiivinen kokemus korsusta, Hartosen Pekka oli silloin vielä solisti, mukavia kavereita yhtä kaikki, hyvin joustivat käytännön asioissa, vaikka harrastajia olimmekin ammattilaisten seassa. Ja arvostusta myös asevelihengestä, kertaakaan en veteraaneilta ole keikkaliksaa ottanut, 80-90 luvulla pitivät vielä tanssejakin, lukuisat karkelot tuli soitettua talkoohengessä :
"maksu on tullut kuitattua -40 luvulla".
 
No, tarkennuksena veteraaneilta yhdistuksenä tms, toki yksityishenkilöiden juhlissa sopiva palkkio on kuulunut asiaan, varsinkin menneinä vuosina kun juhlia veteraanit pitivät synttäreiden ym merkeissä.
 
Sir Henry
13.10.2012 22:58:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luettuani tämän osaston, poltetta kommentoimiseen on: Isäni, jo edesmennyt oli sotainvaliidi, minä itse etulinjassa basso+stemmalaulua 13 v ja 13 v kellarikusenpolttaman studion yrittäjänä kunnes terveys petti.
 
Jokainen pelimanni, bändi, joka repii leipänsä päätoimisesti edes muutaman kusisen vuoden, on työn sankari. Matkustaminen, roudaus, valvominen, yllätyssäestykset ilman treenejä, työnä raskasta......ei rivisoittajalla siis kasosta leipää.
 
Jo ammoin bändit keksivät brändejä, millä erottautua harmaasta massasta ja saada liksoja nousemaan. Bay City Rollers erottui skottiruudullisilla kaulaliinoilla, toisilla maskit naamalla...kyllähän niitä on maailma väärällään, jopa pitkä kieli basistilla toi varmaan USA:ssa taaloja taskuun kottikärryllä.
 
Olen tätä Korsubrändiä huonosti seurannut, mutta tämä sotaveteraani-invaliidiosasto on aina omaan nokkaani tuonut savun hajua, voi olla, että vika on jo varsin vanhassa ja kyynisessä pääkopassa + nenässä.
 
Toisaalta, itse en onnistunut oikein missään, kenkää tuli monestakin ryhmästä, säestykset aikoinaan meni perseelleen ja duunin usein ratkaisi se, että oli abc kortti. Taas toisaalta, hauskaa oli ja onneksi kersat sain turvalliselle musiikin kuunteluosastolle.
 
pekkajau
13.10.2012 23:30:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs vikaa sota-ajan lauluissa? Kuinkahan moni niin sanottu parempikin orkesteri aloittelee vieläkin tutusti ja turvallisesti illan "Ilta Skanssissa"-valssilla?
 
pekkajau
13.10.2012 23:33:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tavallaan itä- ja länsisuomella ei ole ihan tasapeli näiden sotien kanssa. Lännestä lähdettiin sotimaan... mutta idässä oltiin sotimassa ns. omilla mailla.
 
pte57
14.10.2012 19:38:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sir Henry: Luettuani tämän osaston, poltetta kommentoimiseen on: Isäni, jo edesmennyt oli sotainvaliidi, minä itse etulinjassa basso+stemmalaulua 13 v ja 13 v kellarikusenpolttaman studion yrittäjänä kunnes terveys petti.
 
Jokainen pelimanni, bändi, joka repii leipänsä päätoimisesti edes muutaman kusisen vuoden, on työn sankari. Matkustaminen, roudaus, valvominen, yllätyssäestykset ilman treenejä, työnä raskasta......ei rivisoittajalla siis kasosta leipää.
 
Jo ammoin bändit keksivät brändejä, millä erottautua harmaasta massasta ja saada liksoja nousemaan. Bay City Rollers erottui skottiruudullisilla kaulaliinoilla, toisilla maskit naamalla...kyllähän niitä on maailma väärällään, jopa pitkä kieli basistilla toi varmaan USA:ssa taaloja taskuun kottikärryllä.
 
Olen tätä Korsubrändiä huonosti seurannut, mutta tämä sotaveteraani-invaliidiosasto on aina omaan nokkaani tuonut savun hajua, voi olla, että vika on jo varsin vanhassa ja kyynisessä pääkopassa + nenässä.
 
Toisaalta, itse en onnistunut oikein missään, kenkää tuli monestakin ryhmästä, säestykset aikoinaan meni perseelleen ja duunin usein ratkaisi se, että oli abc kortti. Taas toisaalta, hauskaa oli ja onneksi kersat sain turvalliselle musiikin kuunteluosastolle.

 
Plussa.
 
Toi on aivan totta, että erottuakseen joukosta pitää olla jokin oma juttu, ja Korsuorkesterilla se on asepuvuissa soitettu sota-ajan musiikki. Sotaveteraanien ja miksei muidenkin diggajien mielestä on varmaan ollut hienoa tanssata vanhan musiikin tahtiin. Olen sikäli konservatiivinen ja miksei varmaan yksinkertainenkin soittaja, että olen mieluummin luottanut hyvään harjoiteltuun soittoon ilman ajankuviin liittyviä tunnuksia kuin pukeutunut esim. juuri asepukuun tai mexican-rytkyihin tai mihin hyvänsä musiikkilajiin yhdistettyihin vaatteisiin mahdollisen kohderyhmän tavoittamiseksi. Näin ollen massasta ei erotu, mutta ei se pahemmin harmitakaan. En erityisesti diggaa Korsuorkesteria mutta en myöskään ymmärrä miksi sitä pitäisi hirveästi mollata hutun soittamisesta koska sehän se Suomessa elättää (jos elättää), tanssiväki on tyytyväinen kun voi pokata lattialle daamin tutun valssin tai perusfoksin vietäväksi. Voisi sanoa, että KO on käynyt samat taistelut kuin muutkin orkat mutta asepuvut päällä.
 
Sir Henry
14.10.2012 22:08:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pte57: Plussa.
 
Toi on aivan totta, että erottuakseen joukosta pitää olla jokin oma juttu, ja Korsuorkesterilla se on asepuvuissa soitettu sota-ajan musiikki. Sotaveteraanien ja miksei muidenkin diggajien mielestä on varmaan ollut hienoa tanssata vanhan musiikin tahtiin. Olen sikäli konservatiivinen ja miksei varmaan yksinkertainenkin soittaja, että olen mieluummin luottanut hyvään harjoiteltuun soittoon ilman ajankuviin liittyviä tunnuksia kuin pukeutunut esim. juuri asepukuun tai mexican-rytkyihin tai mihin hyvänsä musiikkilajiin yhdistettyihin vaatteisiin mahdollisen kohderyhmän tavoittamiseksi. Näin ollen massasta ei erotu, mutta ei se pahemmin harmitakaan. En erityisesti diggaa Korsuorkesteria mutta en myöskään ymmärrä miksi sitä pitäisi hirveästi mollata hutun soittamisesta koska sehän se Suomessa elättää (jos elättää), tanssiväki on tyytyväinen kun voi pokata lattialle daamin tutun valssin tai perusfoksin vietäväksi. Voisi sanoa, että KO on käynyt samat taistelut kuin muutkin orkat mutta asepuvut päällä.

 
Tästä kirjoituksesta annoin + pisteen, mutta huolimatta kommentin ok näkemyksistä on jotain, mikä tällaista vanhaa pieruaa, edesmenneen sotainvaliidin jälkeläistä rassaa.
 
Esimerkkinä 80-90-luvulta sotaveteraanit keräili rahaa, ja naapurin hemmo avoimesti kertoi, että näillä fyrkillä tehtiin laivaristeilyjä, joissa oli oikein mukavia orkestereita, jotka veti juuri sitä mitä piti. Onhan se tämäkin sodassa olleille kuntotusta, meri-ilma syksyisin on raikasta, heh.
 
No, ok, mutta useimmat sotaveteraanit ja invaliidit eivät kaikesta kokemastaan huolimatta olleet tyhjätaskuja; miksi heille kerättiin rahaa, miksi ei autettu niitä, jotka olivat persaukisia ja joilla ei ollut 500 hehtaaria perämettää?
 
Savu nousee, jos mietitään, mitä sotaveteraani-sotainvaliidijärjestöt nyt tekevät ja kenelle, monelle? Onhan siellä hemmoja töissä, eli ehdotan vilpittömästi, että perustamme sotainvaliidien ja sotaveteraanien muistelujärjesön, mihin edelleen keräämme rahaa, ovelta ovelle, ilman oveluutta.
 
EP
14.10.2012 22:50:00 (muokattu 14.10.2012 23:04:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sir Henry: Tästä kirjoituksesta annoin + pisteen, mutta huolimatta kommentin ok näkemyksistä on jotain, mikä tällaista vanhaa pieruaa, edesmenneen sotainvaliidin jälkeläistä rassaa.
 
Esimerkkinä 80-90-luvulta sotaveteraanit keräili rahaa, ja naapurin hemmo avoimesti kertoi, että näillä fyrkillä tehtiin laivaristeilyjä, joissa oli oikein mukavia orkestereita, jotka veti juuri sitä mitä piti. Onhan se tämäkin sodassa olleille kuntotusta, meri-ilma syksyisin on raikasta, heh.
 
No, ok, mutta useimmat sotaveteraanit ja invaliidit eivät kaikesta kokemastaan huolimatta olleet tyhjätaskuja; miksi heille kerättiin rahaa, miksi ei autettu niitä, jotka olivat persaukisia ja joilla ei ollut 500 hehtaaria perämettää?
 
Savu nousee, jos mietitään, mitä sotaveteraani-sotainvaliidijärjestöt nyt tekevät ja kenelle, monelle? Onhan siellä hemmoja töissä, eli ehdotan vilpittömästi, että perustamme sotainvaliidien ja sotaveteraanien muistelujärjesön, mihin edelleen keräämme rahaa, ovelta ovelle, ilman oveluutta.

 
Liittyykö aiheeseen?
Se olisi ollut asioista päättävien asia ja niiden olisi kuulunut järjestää, mutta aina löytyy "tärkeämpää" rahan reikää, niin kuin tänäkin päivänä ja tavallisen ihmisen turvallisuuden ja toimeentulon kustannuksella!
 
Kannattaako äänestää tollasia johtajia?
 
rauta reino: ..Korsuorkesteri nähty useaan otteeseen ja erityisesti sota-ajan laulut hienoa kansanperinnettä..
 
Jep ja voi vaan yrittää kuvitella mitä ne merkitsevät niille ihmisille jotka sodan vuoksi menettivät niin paljon.
 
Sir Henry
14.10.2012 23:30:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Liittyykö aiheeseen?
Se olisi ollut asioista päättävien asia ja niiden olisi kuulunut järjestää, mutta aina löytyy "tärkeämpää" rahan reikää, niin kuin tänäkin päivänä ja tavallisen ihmisen turvallisuuden ja toimeentulon kustannuksella!
 
Kannattaako äänestää tollasia johtajia?
 

 
Jep ja voi vaan yrittää kuvitella mitä ne merkitsevät niille ihmisille jotka sodan vuoksi menettivät niin paljon.

 
No olkoon, ei liity aiheeseen, ei musiikki ole politiikkaa, vaikka vetimet viittaa aikaan, mistä itse en tiedä mitään.
 
Musiikkibisneksessä fyrkkaa on tehty kautta aikojen isoilla tisseillä, basistin pitkällä kielellä, kauhunaamareilla, skottiruudullisilla kaulaliinoilla......Taisto työstä ja rahasta on showbisneksessä ollut kovaa, ennen, tänään, huomenna, ikuisesti. Ehkä näemme vielä tanssibändin, joka rohkeasti nimeää itsensä esim. Mannerheim Humppa, Raattentien Pojat, Vaaranvuosien Walssiyhtye.... ja kaikki sinänsä voisivat olla musiikillisesti pro. Tästä saa vapaasti ottaa vinkit, ei maksa mitään, ostan omistani kynttilän jouluksi isävainaan haudalle.
 
pekkajau
14.10.2012 23:52:37 (muokattu 14.10.2012 23:55:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olihan se aikoinaan Kollaa Kestää-punk bandi Tampereella mutta ei tainnut olla ihan sama yleisö kun Korsuorkesterilla?
 
Sir Henry
15.10.2012 00:09:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekkajau: Olihan se aikoinaan Kollaa Kestää-punk bandi Tampereella mutta ei tainnut olla ihan sama yleisö kun Korsuorkesterilla?
 
Heh, olihan se M A Nummisen + kumppaneiden Suomen Talvisota 19391940 myös musiikkiprojekti, joka kokeili kuulioiden kaalia, itse kyllä tämän osaston ymmärsin, vähän niinkuin paavin pallit.
 
Eiköhän tuolla rock/punk-osastolla ole tuota liippaavia bändejä ja ryhmiä ollut, mutta heitin lähtökohta on kai ollut enemmän ärsyttää kuin tehdä fyrkkaa, siinä on se ero.
 
No, Takaisin Karjalaan, tämä lahtelaisten osasto oli siinä ja siinä, siis siinä oli jo savun hajua.
 
pekkajau
15.10.2012 00:16:44 (muokattu 15.10.2012 00:17:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No onneksi kai tuo turha sotiminen unohtuu kokonaan pikkuhiljaa kun kaikki varuskunnat lakkautetaan ja kaikki ikuvääpelit koulutetaan kilteiksi lähihoitajiksi! Siinä se sankaruus unohtuu!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «