Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sata-Häme soi
1 2
blaekie
07.07.2012 20:56:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllikki Mitta alkaa olla jo aika täysi nykyisistäkin kaupallisten kanavien tosi-TV, ruoka- , hää- , remontti- , ihanapiha- , arvostele_mun_illallinen_Suomessa/Ruotsissa/Hollannissa/Kiinassa/Mosambikissa, bigbrother yms. skeidasta, joten kyllä tähänkin pieneen maahan mahtuisi kanava, jota ei ole väkisin "nuorennusleikattu".
 
Samat sanat.
 
Miksi kaikkien ohjelmien tulee mennä sen keskimääräisen seiskahyvääpäivääpäivääpäivää.. lukevan puusilmän ns. oletetun toiveen mukaan.
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
pekkajau
07.07.2012 23:22:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä yks haitari pitäis mahtua joka formaattiin. Säkkijärven polkalla on pelastettu sota-aikaan aikamoinen historiallinen rakennus. Mitä näillä nykyisten pissiksien keikoiluilla muka pelastetaan?
 
Ukko
08.07.2012 14:52:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Mä en oo ollu mitään soitinta koskaan vastaan, sen sijaan joidenkin soittajien asenteita oon vähän ihmetelly?
 
Juu. Ei soittimissa mitään vikaa ole.
 
COVS jäsen nro 6
rintapek
08.07.2012 14:58:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Juu. Ei soittimissa mitään vikaa ole.
 
Säkkipillin suhteen en menis vannomaan.
 
One kind of music only - the good kind
Ukko
08.07.2012 15:01:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Säkkipillin suhteen en menis vannomaan.
 
Tunnustan että olen harkinnut sellaisen hankkimista. Perhe on jostain kumman syystä vastaan. Itse olen senverran pervo että pidän soittimen äänestä.
 
COVS jäsen nro 6
rintapek
08.07.2012 15:09:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Tunnustan että olen harkinnut sellaisen hankkimista. Perhe on jostain kumman syystä vastaan.
 
No mä sit lahjoitan lapsillesi linkkuveitsen. Kortissa lukee, et "kattokaa mitä sen pussin sisällä on".
 
One kind of music only - the good kind
Ukko
08.07.2012 15:14:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: No mä sit lahjoitan lapsillesi linkkuveitsen. Kortissa lukee, et "kattokaa mitä sen pussin sisällä on".
 
Toi on säkkipillejä vastaan kohdennettua vihapuhetta.
 
COVS jäsen nro 6
rintapek
08.07.2012 15:34:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Toi on säkkipillejä vastaan kohdennettua vihapuhetta.
 
No eikä oo. Ihan perheesi ja naapurustosi parasta ajattelen.
 
Mut tulonhankkimisvälineenä toi on tietty oivallinen. Tommoinen kaulassa katusoittajaksi, hattu nurin eteen ja sit lappu, mis lukee, et eurolla minuutti hiljaisuutta. Tienaapi taatusti viiskymppiä tunnissa.
 
One kind of music only - the good kind
Ukko
08.07.2012 16:15:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: No eikä oo. Ihan perheesi ja naapurustosi parasta ajattelen.
 
Kieltämättä ihmisystävällisesti ajateltu. Ja korostuu valtavasti koska ajattelun takana on kylmäkiskoinen virkamies.
 
Mut tulonhankkimisvälineenä toi on tietty oivallinen. Tommoinen kaulassa katusoittajaksi, hattu nurin eteen ja sit lappu, mis lukee, et eurolla minuutti hiljaisuutta. Tienaapi taatusti viiskymppiä tunnissa.
 
Taitaa mennä jo yli tessin ?
 
COVS jäsen nro 6
rintapek
08.07.2012 16:23:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko:
Taitaa mennä jo yli tessin ?

 
Joo, mut ollaan asiasta ihan hyshys, eikä kerrota Isojussille.
 
One kind of music only - the good kind
rintapek
08.07.2012 16:35:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja et päästäis takasin aiheeseen, niin jos YLE nuorennusleikkauksistaan huolimatta jonain vuonna päättää televisioida säkkipillinsoiton sm- kisat, niin mä tältä istumalta lupaan ettiä tuoksi illaksi jotain muuta tekemistä kuin töllöntuijottamisen.
 
Kukas niit pitsinnypläyksen alkeiskursseja järjestikään?
 
One kind of music only - the good kind
Veksi
10.07.2012 21:13:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, ja taskubiljardin SM kisat olisi hyvä televisioida?
 
EP
10.07.2012 21:19:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=HrQvrippNgE
 
Tankero
11.07.2012 00:43:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Ja et päästäis takasin aiheeseen, niin jos YLE nuorennusleikkauksistaan huolimatta jonain vuonna päättää televisioida säkkipillinsoiton sm- kisat, niin mä tältä istumalta lupaan ettiä tuoksi illaksi jotain muuta tekemistä kuin töllöntuijottamisen.
 
Kukas niit pitsinnypläyksen alkeiskursseja järjestikään?

 
Missäs ne säkkipillikisat järjestetään?
 
Humppajyrä
jankonbetoni
11.07.2012 11:08:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haitari on hieno soitin. Soittajasta se on vain kiinni, onko soitanta aivan hirveän kuulosta vai korvia hivelevää. Minun mielipiteeni on, että nämä Ylen "nuorennusleikkaukset" on aivan "hanurista". Kyllä kultainen ja hopeinen harmonikka kuuluis näkyä televiisiosta. Haitari kuuluu suomalaisuuteen. Sitten tämä kesäillanvalssin tilalle tullu sinkkutanssit ohjelma on kyllä melekosta sontaa. Pysyisivät Ylellä vaan entisessä mallissa. Taitaa olla turha niiden kilpailla kaupallisten kanavien kanssa, ainakaan sinkkutanssit tyyppisten ohjelmien kanssa.
 
http://www.youtube.com/watch?v=wfYe4UicOvE&NR=1
jape2
11.07.2012 11:14:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jankonbetoni: Haitari on hieno soitin. Soittajasta se on vain kiinni, onko soitanta aivan hirveän kuulosta vai korvia hivelevää. Minun mielipiteeni on, että nämä Ylen "nuorennusleikkaukset" on aivan "hanurista". Kyllä kultainen ja hopeinen harmonikka kuuluis näkyä televiisiosta. Haitari kuuluu suomalaisuuteen. Sitten tämä kesäillanvalssin tilalle tullu sinkkutanssit ohjelma on kyllä melekosta sontaa. Pysyisivät Ylellä vaan entisessä mallissa. Taitaa olla turha niiden kilpailla kaupallisten kanavien kanssa, ainakaan sinkkutanssit tyyppisten ohjelmien kanssa.
 
Jep! Plussa
 
Soettakkee humppoooooooo!
KoskPaavo
11.07.2012 15:01:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Silloin kun jenkki , ranskalainen tai Sivuca soittaa haitaria se on varsin jees, sitten kun suomalainen tai ryssä , nuotioon vaan. Se on varsin muodikasta huumoria se.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
rintapek
11.07.2012 18:14:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jankonbetoni: Haitari on hieno soitin...
 
Otahan se blussa.
 
Kyl tos pätee se ihan vanha totuus, et kaikkee voi yhtähyvin käyttää kuin väärinkäyttää.
 
Omist haittariopinnoistani on ny jo kolkytvuotta ja vallan mainiosti muistan sen, et siel opeteltiin hallitsemaan soitinta ja sit soittamaan opetusohjelman mukaisia tai vastaavantasoisia kappaleita kuten ne on nuotteihin merkitty.
Muutamas vuodessa sit ne tasovaatimukset nousi sillai, et tartti melodiabassohaittarin ja ohjelmisto siirtyi klasarin puolelle, joka oli mulle ihan outoa.
Toisekseen, se lähes parikytäkiloinen viiskytkakssenttinen melodiabassoBugari oli kyl ihan väärä soittopeli pienikokoiselle kolmetoistavuotiaalle.
Niinpä, viistoista täytettyäni just ennen sitä 3/3 tutkintoa mä löin hanskat tiskiin ja haittarin naulaan, enkä edes koskenu siihen ennenko palasin armeijasta. Tolla kosketuksella vekotin vaihtui tohon mun nykyiseen standardibassoiseen mustaan Orpheukseen.
 
Koskaan en o saanu minuuttiakaan opetusta siihen, et miten haittarilla säestettäis laulajaa, tai et miten sil bändissä soitettais jotain muutakin kuin instrumentaalisoolot. Niinpä toi sit tartti yhdessä vaiheessa keksiä ihan itte, koska tarvetta asialle oli. Mut se oli mulle vaikeeta, koska olen urautunut putkiaivoinen virkamies vailla mielikuvitusta. Mut jossain vaiheessa ihan omasta, ja jopa bändikavereiden mielestä pääsin asiasta jossain määrin jyvälle, tai ainakin alkuun.
 
Mut sit vaan iski Murphyn laki, joka ilmoitti et stressiklubin toinen rumpujakkaralla istumaan kykenevä jätti bändin. Sit se haittarinsoitto pikkuhiljaa taas väheni ja on nykyään käytännössä kuihtunu pois. En o tainnu Orpheukseen koskea vissiin vuoteen.
 
One kind of music only - the good kind
Qsine
11.07.2012 18:15:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Silloin kun jenkki , ranskalainen tai Sivuca soittaa haitaria se on varsin jees, sitten kun suomalainen tai ryssä , nuotioon vaan. Se on varsin muodikasta huumoria se.
 
Vaan silloin jos (mielellään "kun") Jonna Pirttijoki kurittaa bandoneonia tai Zoe Tiganouria harmonikkaa, se on varsin erektio, ja rehdinkarskia faktaa se!!!
 
http://jannekuusinen.blogspot.com/
Tankero
11.07.2012 20:04:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Silloin kun jenkki , ranskalainen tai Sivuca soittaa haitaria se on varsin jees, sitten kun suomalainen tai ryssä , nuotioon vaan. Se on varsin muodikasta huumoria se.
 
Käsitän, mitä ymmärrät. Haitari on hyvä soitin, siinä missä joku muukin. Tykkään, kun osaaja sillä vetää. Riippumatta mistä on kotoisin. Tykkään joistakin haitarinsoittajistakin. Virn jne.
 
Humppajyrä
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «