Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Muistoja Karpaateilta
1 2 3
KoskPaavo
20.01.2012 17:23:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

half: Humppabändin basisti saa soittaa soolon myös Aika kumiteräsaappaiden - humppaan.
 
Ahaa, joku sovitus siis, myös "Yö Altailla"- humpan B-osassa on 8 ääntä basistille sallittu
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
EP
20.01.2012 17:28:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Ahaa, joku sovitus siis, myös "Yö Altailla"- humpan B-osassa on 8 ääntä basistille sallittu
 
No sit on lähes joka humpassa bassosoolo jos tolle tielle hähdetään! :D
 
poppamies
20.01.2012 17:34:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Ei mut tos on:
 
http://open.spotify.com/track/07xKvDBHr4B969TsKUKoIA

 
Eikai ny tuota sooloksi voi sanoa?
 
G strings are for strippers
EP
20.01.2012 17:36:55 (muokattu 20.01.2012 17:44:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Eikai ny tuota sooloksi voi sanoa?
 
Jaa miksei?
 
Onhan se totta, että unisonoksihan se yleensä bändissä menee, vaikka pitäis olla soolo.
 
Sirmakka-ukko
20.01.2012 18:09:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

half: Humppabändin basisti saa soittaa soolon myös Aika kumiteräsaappaiden - humppaan.
 
Jes! Basisteille pitää antaa tilaisuus toteuttaa itseään myös soolo-osuuksin -ja ko. humppa voi antaa siihen mainion mahdollisuuden, sikäli kun se sallitaan.
 
EP
20.01.2012 18:18:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sirmakka-ukko: Jes! Basisteille pitää antaa tilaisuus toteuttaa itseään myös soolo-osuuksin -ja ko. humppa voi antaa siihen mainion mahdollisuuden, sikäli kun se sallitaan.
 
Ainoo keino taistella kyllästymistä tylsistymistä ..vittuuntumista jne. vastaan on sovitella biisejä, eikä vetää enää ns. hatusta, oli sitten humppa tai rokki tai mikä vaan!
 
poppamies
20.01.2012 18:28:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Ainoo keino taistella kyllästymistä tylsistymistä ..vittuuntumista jne. vastaan on sovitella biisejä, eikä vetää enää ns. hatusta, oli sitten humppa tai rokki tai mikä vaan!
 
Tästä oon harvinaisen samaa mieltä sun kans. On todella vittumaista basistina kuunnella jotain tanssibändiä missä basisti vetää omasta elämästä jotain coveria missä tunnuksenomainen bassolinja.
 
G strings are for strippers
Sirmakka-ukko
20.01.2012 18:43:07 (muokattu 20.01.2012 18:51:43)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Tästä oon harvinaisen samaa mieltä sun kans. On todella vittumaista basistina kuunnella jotain tanssibändiä missä basisti vetää omasta elämästä jotain coveria missä tunnuksenomainen bassolinja.
 
Onko sellaisia nyrkkibasisteja vielä viljalti nykyisinkin tanssipändeisssä tai joissain muissa vaikkapa kolmen perussoinnun rock-kokoonpanoissa?
 
e: "tunnuksenomainen bassolinja". Tarkenneppa mitä tuolla halusit sanoa.
Hyvä basisti tuntee harmoniaa eli soinnutusta sen verran, jotta päälläänkin pystyy oivia bassolinjoja soittamaan. Nuottituntemus on etu, kun linjat on sovittajan osalta läpikirjoitettu.
 
EP
20.01.2012 18:51:13 (muokattu 20.01.2012 18:51:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Tästä oon harvinaisen samaa mieltä sun kans. On todella vittumaista basistina kuunnella jotain tanssibändiä missä basisti vetää omasta elämästä jotain coveria missä tunnuksenomainen bassolinja.
 
Mä laajentaisin ton ihan kaikkiin pändin soittimiin, en pelkästään bassoon.
 
Ukko
20.01.2012 18:53:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Ainoo keino taistella kyllästymistä tylsistymistä ..vittuuntumista jne. vastaan on sovitella biisejä, eikä vetää enää ns. hatusta, oli sitten humppa tai rokki tai mikä vaan!
 
Tuosta puuttuu seikkailun maku. Ja menee liukuhihna hommiksi. Olen siis erimieltä.
 
COVS jäsen nro 6
Sirmakka-ukko
20.01.2012 19:32:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Tuosta puuttuu seikkailun maku. Ja menee liukuhihna hommiksi. Olen siis erimieltä.
 
HOHOO !! Seikkailu jo sinänsä on monikymmenvuotinen keikkailu. :)
 
Timi
20.01.2012 20:35:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sirmakka-ukko: Onko sellaisia nyrkkibasisteja vielä viljalti nykyisinkin tanssipändeisssä tai joissain muissa vaikkapa kolmen perussoinnun rock-kokoonpanoissa?
 
e: "tunnuksenomainen bassolinja". Tarkenneppa mitä tuolla halusit sanoa.
Hyvä basisti tuntee harmoniaa eli soinnutusta sen verran, jotta päälläänkin pystyy oivia bassolinjoja soittamaan. Nuottituntemus on etu, kun linjat on sovittajan osalta läpikirjoitettu.

 
Mä oon hirmuisen tyytyväinen meittin kiipparin vasuribassotuksiin.Soundit on tanakat .Oikeastaan helkutin hyvät.Löytyy vaikka "Peukkubassoa"
 
Vaikea.Mutta varma!
Sirmakka-ukko
20.01.2012 21:02:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timi: Mä oon hirmuisen tyytyväinen meittin kiipparin vasuribassotuksiin.Soundit on tanakat .Oikeastaan helkutin hyvät.Löytyy vaikka "Peukkubassoa"
 
Näin varmasti ja edelleenkin ei-pianistina etenkin hyvä nykykiipparisti osaa nuo asiat vasurillaan tai miten vaan ja meitä basso-orpoja jopa kouluttaessaan.
Kaksi kättä ja vaikka Mä****n M***u, niin jotain sentään päähän jää. ;.)
 
Jucciz
20.01.2012 21:31:17 (muokattu 20.01.2012 21:31:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aijai. Tämän hienon sävelteoksen esitimme pariinkin otteeseen noin viikko sitten viiden päivän laivakiertueella Viking XPRS:llä. (Vasuri)bassosoolokin pölähti, luonnollisesti jälkipuolisko oktaavia ylempää. A-mollista mentiin me.
 
Hyväksi pariksi tälle sopii vähintään yhtä pirtsakka ja hyväntuulinen Ilta Scaniassa.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
EP
20.01.2012 21:33:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Tuosta puuttuu seikkailun maku. Ja menee liukuhihna hommiksi. Olen siis erimieltä.
 
Nimenomaan EI mene "liukuhihnahommiksi", vähän enemmän työtä/ biisi, mutta palkitsee kyllä.
 
EP
20.01.2012 21:38:11 (muokattu 20.01.2012 21:38:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Aijai. Tämän hienon sävelteoksen esitimme pariinkin otteeseen noin viikko sitten viiden päivän laivakiertueella Viking XPRS:llä. (Vasuri)bassosoolokin pölähti, luonnollisesti jälkipuolisko oktaavia ylempää. A-mollista mentiin me..
 
Saiko kiipparisti kaksinkertaisen palkan ku hoitaa kahden soittajan työt? ..ja se hymiö ;)
 
Timi
20.01.2012 21:52:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Aijai. Tämän hienon sävelteoksen esitimme pariinkin otteeseen noin viikko sitten viiden päivän laivakiertueella Viking XPRS:llä. (Vasuri)bassosoolokin pölähti, luonnollisesti jälkipuolisko oktaavia ylempää. A-mollista mentiin me.
 
Hyväksi pariksi tälle sopii vähintään yhtä pirtsakka ja hyväntuulinen Ilta Scaniassa.

 
Voihan vinde!Oi että oisin tuo pariksi valitun kappaleen halunnut kuulla
 
Vaikea.Mutta varma!
Timi
20.01.2012 22:11:07 (muokattu 21.01.2012 10:03:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Saiko kiipparisti kaksinkertaisen palkan ku hoitaa kahden soittajan työt? ..ja se hymiö ;)
 
Ei saa tuplapalkkaa.Koska joutuu myös laulamaan ja roudaamaan bassottelun ja soittamisen lisäksi.Tosin olisi kyllä sen ansainnut.Mutta keikkapalkkio jaetaan kolmella.
 
Vaikea.Mutta varma!
KoskPaavo
20.01.2012 23:32:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä opin 30 vuotta sitten jokseenkin kullanarvoisen neuvon Huurroksen Reijolta, joka oli mun mielestä äärimmäisen musikaalinen kiipparisti, viulukoneen käyttöön; "Soita niin pitkään urkupisteääntä kuin se vaan sopii", esimerkkinä hänellä oli Woman in love- biisi , jossa koko a-osa meni yhdellä äänellä , nerokasta, sanon ma.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Jucciz
21.01.2012 00:15:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timi: Voihan vinde!Oi että oisin tuo pariksi valitun kappaleen halunnut kuulla
 
Kun ilta tummentuu / ja syttyy lamput Scanian ...
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «