Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Työhistoriasi
1 2 3
Qsine
26.12.2011 12:51:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mack the knife: En muista unohtuiko jotain.
 
Paimenen hommat unohdit mainita.
 
http://jannekuusinen.blogspot.com/
Bronks
26.12.2011 12:59:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rahaa on tullut
 
- nurmikoiden kunnossapidosta
- komponenttien kolvailusta
- koiranmakkaran pakkaamisesta
- tsupparina toimimisesta
- urheilusta
- soittamisesta
- opettamisesta
 
Don't take me serious, I'm just playing.
Kyllikki
26.12.2011 13:27:54 (muokattu 26.12.2011 13:30:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hauska kuvaus työhistorian syntymisestä:
 
EDIT: Linkin lisäys
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkel … nsuon_kaalet_43731.html#media=43736
 
Helvetti kun mieli tekis laulaa, mutta kun ei osaa sanoja eikä säveltä...
Jamz
26.12.2011 21:42:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päivätyön puolelta:
-Prosessityöntekijä
-Koneistaja
-Levyseppä
-Hitsaaja
 
Musiikin:
-Kitaristi
-Basisti
 
Raja se on raittiudellakin.
Kuusnelonen
26.12.2011 21:58:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai minäki laitan ku muutama tuttuki..
Renki, urheilukentän ruohojennyppijä, maalari, raksamies, elementtityöntekijä, duunari.
Arvostettuja ammatteja kaikki tyynni.
Viimeses työpaikas kohta 10 vuotta, ei hyvältä näytä.
 
Ukko
26.12.2011 22:04:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Qsine: Paimenen hommat unohdit mainita.
 
Tuotakin on tullut palkatta tehtyä.
 
COVS jäsen nro 6
Nelisormimangusti
26.12.2011 22:05:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuusnelonen: Kai minäki laitan ku muutama tuttuki..
Renki, urheilukentän ruohojennyppijä, maalari, raksamies, elementtityöntekijä, duunari.
Arvostettuja ammatteja kaikki tyynni.
Viimeses työpaikas kohta 10 vuotta, ei hyvältä näytä.

 
Mikä on urheilukentän ruohojennyppijä? Oikeasti.
 
Kuusnelonen
26.12.2011 22:28:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tiedät urheilukentän ja ruohot niin saatat ehkä kuvitella, mitä on ruohojen nyppiminen. Siis hiekkakentältä.. Muutaman viikon kesätyöhän tuo oli vuosia sitten.
 
Nelisormimangusti
26.12.2011 22:33:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuusnelonen: hiekkakentältä.
kiitti
t
ä
y
t
e
 
TiVe
26.12.2011 22:47:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Halkojen heitto/latominen koulu kellariin
Istutus (metsän)
Lannoittaminen (metsän)
Risusavotta (vesuri)
Risusavotta (raivaussaha)
Uitto
Puhelinasentaja
Asentaja modemitehtaalla
Prosessikoneen ylläpito
Päätelaitehuolto
Tuotepäällikkö
 
2+2=~5, hyvin suurilla kakkosen arvoilla.
duane
26.12.2011 23:01:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hmm, ikää 31-v...
 
- tallirenki
- leipomohommissa
- pizzeriassa
- puhelinmyyjänä
- puistohommissa
- panimon varastomies
- panimon prosessinhoitaja
- myyjä levykaupassa
- myyjä Apple -kaupassa
- basisti
- kokoonpanolinjalla elektroniikka-alalla
- ääniteknikko, viime vuodet paljolti merillä
 
katellaan...
HotWheels
26.12.2011 23:22:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metsuri
Opettaja
Rajamies
Palomies
Talonmies-vahtimestari
Huoltomies
Asiakasneuvoja
Maataloustyöntekijä
Putkiasentaja
Myyjä
Tutkimusapulainen
Muusikko
 
Jos seuraavaksi vaikka kansanedustajaksi tai lääkäriksi.
 
leprechaun
27.12.2011 01:04:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Lisää uusi kirotus aiheeseen"
Koska olen kränkkä ja nuori kapinallinen niin tahtoisin tuoda julki toisenkin puolen. Kuinka paljon on tehnyt eri hommia ei ehkä olekaan ydin vaan se että elämästä on tullut mielenkiintoisempaa kun on syöksynyt ennakkoluulottomasti eri ammatteihin ja juttuihin. Työttömyyttä ei ole ollut päivääkään, päinvastoin. Olen huomannut myös että koulutus johonkin hommaan oppikeskuksissa ei ole se juttu jolla homma oikeasti opitaan vaan mielenkiinto hommaan ja sitä kautta ahkera omatoiminen opiskelu ja alan tiedon herkeämätön kerääminen. Parhailla oman alansa ammattimiehillä tuntuu olevan myös melkoisen laaja tietomäärä muistakin asioista eikä vain suppeasti omasta alastaan. Omaa kundiani olen myös patistanut tekemään kaikenlaisia juttuja jotta ei olisi kädetön jos tarvitsee tehdä jotain vieraampaa hommaa joskus vaan ennakkoluulottomasti edes yrittäisi.
Olen joskus tehnyt perunatehtaassa duunia, autosähkiksenä, sähköautoasentajana, toimittajana ja pakinoitsijana, mainosmiehenä, kylmämiehenä kaikkia kylmävehkeitä, korjannut ja tutkinut elektroniikkaa eri puolilta sisältäen kompuutterit, tutkinut ja valmistanut äänentoistoa, keksijänä, soittajana ja laulajana (!), putkimiehenä pienenä faijan mukana. Suurinta osaa noista läpi elämän useana rinnakkaisena hommana. Typeriä titteleitä on kasaantunut kohtuullisesti, asentaja, kouluttaja, tekninen johtaja, mainosmies, toimittaja ym. hassua joilla ei yleensä tee mitään. Eri firmoissa pienistä maailman 50:neksi suurimpaan (United Technologies) ja joskus jopa omassa.
Ei kaduta mikään mutta vielä olisi tutkittavaa ja tehtävää yllin kyllin. Ja soittohommaa vielä lisää, ei ole tarpeeksi järkytetty yleisöä, paljon on tehtävissä. Tanssisoittohommiin on saatava uutta esittävää otetta jossa mahdollisesti saisi mukaan myös kantaaottavampaa eikä vaan tyhjänpäiväisiä riimittelyjä. Maailmassa on niin paljon jo tehtyjäkin hyviä biisejä joita vaan ei elävänä yleensä esitetä.
 
haitari
27.12.2011 01:49:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ennen valmistumista vaikka mitä.
Valmistumisen jälkeen:
1. pankinjohtaja
2. maahantuonti-/tukkumyyntifirman myyntijohtaja
3. koti-isä
 
www.keikkamestari.com
KanttoriPiiparinen
27.12.2011 07:39:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

leprechaun: "Lisää uusi kirotus aiheeseen"
Koska olen kränkkä ja nuori kapinallinen niin tahtoisin tuoda julki toisenkin puolen. Kuinka paljon on tehnyt eri hommia ei ehkä olekaan ydin vaan se että elämästä on tullut mielenkiintoisempaa kun on syöksynyt ennakkoluulottomasti eri ammatteihin ja juttuihin. Työttömyyttä ei ole ollut päivääkään, päinvastoin. Olen huomannut myös että koulutus johonkin hommaan oppikeskuksissa ei ole se juttu jolla homma oikeasti opitaan vaan mielenkiinto hommaan ja sitä kautta ahkera omatoiminen opiskelu ja alan tiedon herkeämätön kerääminen. Parhailla oman alansa ammattimiehillä tuntuu olevan myös melkoisen laaja tietomäärä muistakin asioista eikä vain suppeasti omasta alastaan. Omaa kundiani olen myös patistanut tekemään kaikenlaisia juttuja jotta ei olisi kädetön jos tarvitsee tehdä jotain vieraampaa hommaa joskus vaan ennakkoluulottomasti edes yrittäisi.
Olen joskus tehnyt perunatehtaassa duunia, autosähkiksenä, sähköautoasentajana, toimittajana ja pakinoitsijana, mainosmiehenä, kylmämiehenä kaikkia kylmävehkeitä, korjannut ja tutkinut elektroniikkaa eri puolilta sisältäen kompuutterit, tutkinut ja valmistanut äänentoistoa, keksijänä, soittajana ja laulajana (!), putkimiehenä pienenä faijan mukana. Suurinta osaa noista läpi elämän useana rinnakkaisena hommana. Typeriä titteleitä on kasaantunut kohtuullisesti, asentaja, kouluttaja, tekninen johtaja, mainosmies, toimittaja ym. hassua joilla ei yleensä tee mitään. Eri firmoissa pienistä maailman 50:neksi suurimpaan (United Technologies) ja joskus jopa omassa.
Ei kaduta mikään mutta vielä olisi tutkittavaa ja tehtävää yllin kyllin.

 
Plussalla piti kumauttaa. Noita latuja se on mennyt itsellänikin. Olen heittäytynyt sinne minne on pyydetty. Noiden piitkälle koulutettujen maailma näyttää minunkin silmiini melko suppealta. Tyhmyys tiivistyy opettajien huoneessa.
 
Olen korjannut ja huoltanut kodinkoneita. Ollut raksoilla putkimiehenä ja toiminut talkkarina. Musan opena ja kanttorina erinäisiä pätkinä. Hassu juttu: Näitä akateemisia virkoja on tullut hoideltua hyvillä työtodistuksilla, ilman minkään valtakunnan loppututkintoa. Pianon viritys on lienee vaativinta ja samalla myös viksuinta, mitä olen työkseni tehnyt.
 
Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua.
JussiG
27.12.2011 10:11:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

leprechaun: "Lisää uusi kirotus aiheeseen"
Koska olen kränkkä ja nuori kapinallinen niin tahtoisin tuoda julki toisenkin puolen. Kuinka paljon on tehnyt eri hommia ei ehkä olekaan ydin vaan se että elämästä on tullut mielenkiintoisempaa kun on syöksynyt ennakkoluulottomasti eri ammatteihin ja juttuihin.

 
Hyvin sanottu.
 
Omalta osaltani ennakkoluulottomuutta lienee se, että valtion virassani olen liikkunut kohtuullisen paljon ympäri Suomea, suurelta osin omastakin halusta. Hyvää siinä on tietysti se, että näkee erilaisia työyhteisöjä, vaikka sinänsä puitteet Puolustusvoimissa ovat samanlaiset. Asuinpaikkakunnat, työympäristöt ja erilaiset ihmiset eri paikoissa ovat olleet sitä parasta antia. Toki tehtävätkin ovat aina muuttuneet hieman, joten mielekkyys on säilynyt.
Viimeiset 24 vuotta on mennyt Tikkakoski-Rovaniemi-Korppoo-Tammisaari-Vaasa-Kauhava-Tammisaari, aina muutaman vuoden välein. Ja alku-uran pari puolen vuoden mittaista virkakurssia Lappeenrannassa.
Huonoa siinä on tietysti se, että on vähän juureton olo, kun ei ehdi missään kunnolla tutustua ja ystävystyä kehenkään, ja sitten jo taas vaihdat maisemaa. Työn kautta tuttuja on ympäri Suomea, mutta ystävät ovat vähissä.
Varsinaista kotiseutuakaan ei ole, kun vanhemmatkin olivat "maankiertäjiä", tosin maatalousalalla.
Soittohommissa sitten taas kiertäminen alkoi kymmenisen vuotta sitten, että varsin kulkurin elämää tässä on tullut vietettyä.
 
Sirmakka-ukko
27.12.2011 17:19:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En viitsi kertoa koko työhistoriaani. Päätoimiseksi kapakka ja -tanssimuusikoksi aloin v. 1973 elokuussa ja lopetin 90-luvun alkupuolella. Sen jälkeen karaokeisäntänä jonkun vuoden, jossa toimessa pilasin loputkin hermoni. Nyt täysin yhteiskunnan armoilla ja liki jatkuvasti perse auki. Velaton. Maaliskuussa ensi vuonna olen eläkeukko näillä näkymin.
 
poppamies
27.12.2011 21:14:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sirmakka-ukko: En viitsi kertoa koko työhistoriaani. Päätoimiseksi kapakka ja -tanssimuusikoksi aloin v. 1973 elokuussa ja lopetin 90-luvun alkupuolella. Sen jälkeen karaokeisäntänä jonkun vuoden, jossa toimessa pilasin loputkin hermoni. Nyt täysin yhteiskunnan armoilla ja liki jatkuvasti perse auki. Velaton. Maaliskuussa ensi vuonna olen eläkeukko näillä näkymin.
 
Minusta tulee puolikas eläkeukko kunhan paperit löytää leimaajansa vakuutusyhtiössä.
 
G strings are for strippers
Ukko
27.12.2011 22:05:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Minusta tulee puolikas eläkeukko kunhan paperit löytää leimaajansa vakuutusyhtiössä.
 
Löysäilijät. Mä en voi jäädä eläkkeelle vielä moniin vuosiin, ellei mieli tai fysiikka petä, ja niistä ei koskaan tiedä.
 
COVS jäsen nro 6
kenonen
27.12.2011 22:52:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elektroniikka-asentaja on tausta. Kaikenlaista on tullut kokeiltua. Palkkatyöllä aina elänyt, mutta toistaitoisella muusikoinnilla maksanut laskut vuosikaudet.
 
Otin eli en, so not, kunhan humppa kulkee. COVS no 8
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «