Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Topi Sorsakoski - Tummansininen sävel
1 2 3
EP
26.12.2011 17:22:27 (muokattu 26.12.2011 17:23:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tami:
..Kun lueskelin aamusella "toimituksella" tätä palstaa päädyin plokkaamaan tuota biisiä kun siitä oli puhetta ja viisu tuli iskelmältä samaan aikaan... ... Hain googlella sanat, kuuntelin radiosta tuota biisiä ja näpyttelin samalla iphonella pienolla noita sointuja. No tästä seurasi se, että noi mollit puuttui ja tuo ab-Bb hommat tuli tuohon. Kuitenkin jouluruuan jälkeen toimituksessa ei hirveän kauaa mene => en nyt ihan oikeasti viilannut tuota karttaa kohdalleen vaan päädyin postaamaan oman tuotokseni tänne. Ehkä tuo lappu kannattaa tehdä valmiiksi jos haluaa tuota jossain soitella, ja toisaalta melko moni täällä saapi tuon biisin toimimaan pikaisestikin, ilman kunnollisia lappuja, kunhan vaan sen oman soittimen saa käteen eikös??

 
No tossa biisissähän on paljon enemmän niinkun WW mainitsi ja originaali sävellajikin taitaa olla G#m kun sitä tuolta spotifystä kuunteli kitaraa samalla näppäillen.
Mun mielestä toi biisin plokkaaminen kantsii tehdä aina kunnolla, muuten siitä tulee vaan sellanen huitaisu sinnepäin.
Tässä tapauksessa kysyttiin sointuja sai sellaisen käsityksen että itselle omaan käyttöön esim. kitarasäestykseen mihin noi soinnut riittää ihan mainiosti.
 
baron
26.12.2011 19:27:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: No tossa biisissähän on paljon enemmän niinkun WW mainitsi ja originaali sävellajikin taitaa olla G#m kun sitä tuolta spotifystä kuunteli kitaraa samalla näppäillen.
 
Mitä mä kuuntelin niin ainaskin Spotify versio oli just G#m.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Jamz
26.12.2011 21:38:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pukki toi mulle tämän levyn ja tänään ehdin pyöräyttää pari kertaa läpi. Viimeiseen korttiin on kyllä hieno biisi. Sovituksetkin oli hienoja, mutta ehkä liian samanlaisia. Ehkä pari biisiä, oisi voinut olla, vaikka kitaravetoisammalla sovituksella. Oisiko sitten sopinut kokonaisuuteen..? Hyvä levy kuitenkin.
 
Raja se on raittiudellakin.
Sirmakka-ukko
27.12.2011 11:39:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samoin sain ko. äänitteen, mutta en ole ehtinyt vielä kuunnella rauhassa.
 
pava
07.02.2012 00:54:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Kannattaa lukea kirjoittamansa vielä uudestaan sitten, kun pahin känni on laantunut :)
 
On niin ison isännän puhetta, että...

 
totta joka sana, isäntä olen ollut jo 40 vuotta, ei kiinostanut renkinä olo!! Eikä ole tapana ollut kännissä esiintyä eikä tarvetta kännissä uhota..rengit ruikuttaa ja koirat haukkuu.. karavaani kulkee vaan...ehkä se pieni minä löytyy viimeinkin sieltä mökin takaa muutamat kupit ottaneena, tai sitten ei?????
 
laulun sanoin: mitäs siitä, josset saanutkaan mitä toivoit sä elämältä
vaan sait sinä toivehet suuret vaan ja kaihojen karkelot hältä,
sä laps olet pieni, pieni vaan ja jumalten riemuja ilman jäät..
 
tarmo
07.02.2012 06:38:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pava: totta joka sana, isäntä olen ollut jo 40 vuotta, ei kiinostanut renkinä olo!!
 
Taksikuski?
 
EP
07.02.2012 06:46:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Taksikuski?
 
Saattaa olla ku eiks hää tuonu sen karaoken Suomeen?
 
mack the knife
07.02.2012 10:15:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Taksikuski?
 
Älä meidän sakkiin sitä pistä.
 
COVS n:o 1.
tarmo
07.02.2012 13:34:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mack the knife: Älä meidän sakkiin sitä pistä.
 
Sori!!!
 
EP: josko hän olisikin tuonut ensimmäisen karaoketaksin Suomeen? Sen saattaisin jopa uskoa :)
 
artope
07.02.2012 13:37:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Sori!!!
 
EP: josko hän olisikin tuonut ensimmäisen karaoketaksin Suomeen? Sen saattaisin jopa uskoa :)

 
Tai jos sillä on joku velkanen sukumaatila ja siellä karaookkevehkeet.
 
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
punttih
22.07.2012 21:17:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viimeiseen Korttiin
 
Am Em H C
Rakkautta etsin kuin koira koditon se kulkijalle vain hetken huumaa on
Am Em
Kun valot vilkkuu soitto soi mä riemut maistaa sain
H C D
ja aamuin kuulin omantunnon kolkutusta vain
 
Em C G H Em C G H
Viimeiseen korttiin mä pelin pelasin viimeiseen korttiin ja kaiken menetin
Em C G H
En purjeita mä reivannut vaan syöksyin myrskyihin
C H
viimeiseen korttiin, sysimustaan yöhön seilasin
 
Em, C, G, D x2
 
Soolo | Am | Em | H | C | Am | Em | H | C D |
 
arse
03.08.2012 18:43:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parhaiten toimii se Pulliaisen soittama instrumentaali. Topin äänikin on komea, mutta joku balanssista vastaava taho on niihin jousiarreihin niin rakastunut, ettei oikein meinaa kuulua. Viimeiseen korttiin kuulostaa ihan Martti Servon biisiltä.
Melkein erittäin hyvä levy!
 
molemmat soittaa samaa mutta toinen enemmän oikein kun toinen... sisältä on kuitenkin sama..=I -Speedy
jajuhani
03.08.2012 20:25:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olan versio on kuiteski parempi - Topin kokonaistuotantoa väheksymättä.
 
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
blaekie
13.11.2012 19:34:29 (muokattu 13.11.2012 19:51:39)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blaekie: Mulle taas toimi parhaiten tällä levyllä Lou Reed / Perfect Day käännös "Paras Päivä" . Topi laulaa sen minusta kohtuullisen sydämmellisesti
 
Ja itseäni lainaten tuo, ja Levoton mieli. Vinyylis soi aivan loistavasti.
 
EDIT: Ja se ketä ei ehtinyt hakea vinyyliä Anttilasta (DVD:n kera) , saa syyttää itseään. Hintakin oli vain törkeän alhainen 5 euroa.
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «