Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: trio vorresterin autuus..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
WanhaWetäjä
08.11.2011 16:04:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoh hoijaa...moniko kommentoijista (poislukien KoskPaavo) on OIKEESTI tehnyt tes-keikkaa ammatikseen?2 viikkoa siellä, toinen täällä? Ei pahalla mutta kannattas tehä niin tietäis mistä puhuu, eiks je? Tosin eihän noita enää ole, kahen viikon vetoja...
Näistä on jauhettu aiemmin jo niin paljon että ei jaksa enää avautua syvällisemmin.
 
Provo tai ei, kyllähän normi triovedosta pitäs jäädä n satku käteen JOS totaali on sellanen että brutoksi jää tes, toimiston osuushan otetaan MYYNTIHINNASTA, eri soittajien brutosta, PRKL!
Jokainen tajuaa sen että tuolla hommalla ei pääse rikastumaan vaikka tekisit 20 keikkaa/kk.http://www.stat.fi/til/yskp/2010/yskp_2010_2011-09-27_tie_001_fi.html ...20 keikkaa ja brutto on kesälomineen jotain 2600???Eli säännöllisestikkin keikkailevan tes-soittajan liksa on ns perseestä verrattuna kuluihin ja yleiseen palkkatasoon, laskee sen ihan miten vaan. Sitäpaitsi KENELLÄ on tänä päivänä edes 15 keikka/kk keskimäärin? Ei monella.
 
Aikamoista keräilyähän nuo keikat ovat tänä päivänä, paikkoja on vähän ja saa tosiaankin matkustaa ja tehdä jopa pistokeikkoja että saa edes jotain kalenteriin.
Mun viimenen "forresterivuosi" oli 2009, vaikka tehtiin laivaa ja Lappia niin keikkoja oli ka 13/kk, 10 vuotta takaperin sama luku oli 17 ILMAN laivaa ja Lappia.
 
Jos pääsee siihen rinkiin joka tekee vakkarina Nordlandiaa niin siinähän on jo 7 keikkaa/kk, siihen sitten Lapin vetoja sekaan + muita useamman illan maavetoja niin onhan se helpompi rakentaa aika hyviäkin kuukausia. Yks bandi putos pois tuosta joukosta, jätkät olivat hiukan ihmeissään MISTÄ korvaavat keikat..
 
Ja noillahan on kans keikkaa jotka vetää systeemillä koneelta kaikki, mimmi laulaan, yks heebo rätkyttään komppikitaraa. Kaveri kävi kuuntelemassa tollasta comboa viime viikolla, elävästä musasta puhuminen tässä tapauksessa on perusteetonta ellei jopa lievää valehtelua, tosin tossa bandissa kitaristi sentään osasi soittaa ja soittikin, yks trio mitä mä olen kuullut, siinä tuli jopa kitarasoolot midifileltä VAIKKA bandissa oli kitaristi. Luonnollisesti kaikki muukin tuli minidiscilta tai sekulta, kiipparisti ei soittanut ääntäkään, nupit oli nollilla, katoin ite.
 
Itse aiheesta ; topicin avaajalle suosittelen että unohtaa koko homman ja menee oikeisiin töihin ja mitä tulee liksoihin niin varmasti joku tekee vieläkin halvemmalla, olen kuullut että esim jossain päin Varsinais-Suomea on kapakka jossa trion hinta on 400€...nimeä en viitsi sanoa.
 
kouho
08.11.2011 16:07:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähdemme hihitysviihde oy:n erektuskeikalle Tampereelta saariselälle pe-la.
Palkat: pe-116,20€ la-138,00€ +13% lomakorv.
-4,7% t.eläk.m. t.vak 0,6%
Verotettava bruttopalkka on 272,02€ josta 22,5% vero
Maksetaan: 210,82€
 
Matkaa tulee edestakaisin 1988,46 km
polttoainekulut ovat 9l/100km tekee 178,96l
polttoaineenhinta 1.369/l*178,961 tekee:244,99€
Polttoainekulut jaetaan tasan eli 81,66€/hlö.(trio)
 
Tarvitsisin kaksi ammattisoittajaa mukaan, lähtisitkö kanssani turaamaan?
 

 
PS. ai niin....unohdin mainita että viikonlopusta jää käteen 129,16€ ja ABC:n pullakahvit sekä keikan "viritysavaimet" jokainen kustantaa itse
 
EP
08.11.2011 16:23:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hvinnamo: Mulla kävi konehallissa iv-asentaja. Tuttu kaveri, niin en kysellyt hintaa etukäteen. Hän tuli aamulla 8 aikaan ja lähti klo 12. Yhden 9 metrin putken lattoi ja 2 korvausilmaräppänää. Lasku oli 1100e. ...
 
humppahanuristi: Sisko ja sen mies rakensivat tuohon meidän naapuriin ja tämän miehen suvussa on sitä rakennuspuolta hyvin edustettuna sekä tuttuja muihinkin alan firmoihin. Ottivat sitten kaikki "tutut" tekemään. Putkihommista (siis pelkät pannuhuoneen putkistot) lasku oli reilut 8000e ja työtunteja siinä 72 tuntia. Olivat maksaneet laskun ja sitten vasta heränneet miettimään, että nyt ei jokin täsmää.
No kyllä se putkimies siellä liki kaksi viikkoa oli, kun itsekin keväällä olin kotona ja näin aamulla sen menevän ja iltapäivällä lähtevän. Se, että mitä se teki on sitten arvoitus.
Olivat vähän hinnasta keskustelleet ja kyllä putkifirma siitä jonkin verran vastaan tuli mutta ei loppujen lopuksi ihan tyytyväisiä lopputulokseen olleet.
Naapuri (alan yrittäjä hänkin) kävi jätevesiasioiden tiimoilta siinä sitten vielä touhuamassa ja oman näkemyksensä esitti niistä pannuhuoneen putkituksista:" no tuohon voisi mennä 8-10 tuntia, jos oikein urakalla tekisi."

 
Kustannusarvio kannattaa aina teettää, mun mielestä turha alkaa jälkeenpäin valittamaan.
Aina löytyy jälkeenpäin edullisempi työn tekijä kun näkee valmiin tuloksen.
 
rintapek
08.11.2011 16:49:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Hoh hoijaa...moniko kommentoijista (poislukien KoskPaavo) on OIKEESTI tehnyt tes-keikkaa ammatikseen?...
 
Kait sitä voi liksapuolta ja kilometrejä kommentoida vaikka ei olis koskaan tehny muuta kuin maannut sohvalla ja räkinyt kattoon.
 
Työnantaja voi meikäläisen komentaa vaik Tornioon tai toiselle puolelle maailmaa hoitamaan duunejani. Lentolippuja, hotellikorvauksia ja päivärahoja ei todellakaan vähennetä mun liksastani. Eikä niitä ylipäänsä kuulu vähentää liksasta, vaan työnantajan kuuluu noi maksaa. Mä teen duunini, saan liksan ja kulukorvaukset; työnantajan duuniksi jää laskuttaa asiakasta tarpeeksi ja maksaa mulle mitä on sovittu.
 
Jos joku tekee duunia muilla ehdoilla, niin se on asia jota voi vain ihmetellä. Sanokaa kans, mist löytyy se putkimies, joka sanoo, että mä maksan sulle ton lämmityskattilan ja kuljetukset omasta pussista, jos mä vaan saan tulla sen sinulle asentamaan minimitessillä?
 
One kind of music only - the good kind
Timi
08.11.2011 17:30:02 (muokattu 08.11.2011 17:41:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ny ko mä melkein aattelen?Asiansa osaava ja suuren asiakaspinnan omaava Ohjelmatoimisto.Joka tietenkin toimii laillisuuden ja alan etujärjestöjen kanssa sovittujen työehtosopimuksien mukaan.Voisi lisätä palvelujaan ja tarjontaa musiikin ja viihteen puolella ennennäkekemättömästi.Leasingpalvelu!Muusikkojen ei tarvitse panostaa laitteisiin vaan noutaa sopimuksen alkaessa ne toimistolta tai sovitusta liikkeestä.Sitten vain keikkaa tekemään ja firma tietenkin hiukan vähentelee liisausmaksuja.Sitten kun bändi lopettaa sopimuksen määräajan jälkeen toimiston kanssa.Tietenkin kumminkin puolin on sitouduttu.Toimisto takaa riittävästi työsopimuksia ja bändi ne hoitaa.Kamat palautetaan ja uudelle ryhmälle laitteet käyttöön.Jotka on jo varmaan kuoletettu.
 
Vaikea.Mutta varma!
WanhaWetäjä
08.11.2011 17:34:16 (muokattu 08.11.2011 17:41:05)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Kait sitä voi liksapuolta ja kilometrejä kommentoida vaikka ei olis koskaan tehny muuta kuin maannut sohvalla ja räkinyt kattoon.
Joo, aina voi ja saa kommentoida mutta ketäs se hyödyttää jos ko asioista ei ole omakohtaisia kokemuksia? No, onneksi näistä asioista on saanut keskustella oikeittenkin soittajien kaa ja elävässä elämässä.
 
Työnantaja voi meikäläisen komentaa vaik Tornioon tai toiselle puolelle maailmaa hoitamaan duunejani. Lentolippuja, hotellikorvauksia ja päivärahoja ei todellakaan vähennetä mun liksastani. Eikä niitä ylipäänsä kuulu vähentää liksasta, vaan työnantajan kuuluu noi maksaa.
Kannattais ottaa selvää miten hommat hoidetaan tes-osastoilla, ei mene ihan noin, varsinkaan matkakorvaukset, valitettavasti.
 
Mä teen duunini, saan liksan ja kulukorvaukset; työnantajan duuniksi jää laskuttaa asiakasta tarpeeksi ja maksaa mulle mitä on sovittu.
Oikeissa töissä menee noin, ei triohommissa eikä edes solistikuvioissa. Liksan voi toki yrittää sopia mieleisekseen, yleensä se menee kuitenkin niin että "tämä on liksa, ota tai jätä". Eri juttu on sitten ne harvat freelancerit jotka voivat valita duuninsa ja määritellä liksansa, mutta he eivät tee tanssikeikkaa päätyönään.
 
Jos joku tekee duunia muilla ehdoilla, niin se on asia jota voi vain ihmetellä.
Me olemme ihmeellisisä olentoja, me tanssimuusikot, ei kai tässä oikeen voi muuta todeta kun tuota kuvioo on katsellut läheltä yli 30 vuotta.
 
Sanokaa kans, mist löytyy se putkimies, joka sanoo, että mä maksan sulle ton lämmityskattilan ja kuljetukset omasta pussista, jos mä vaan saan tulla sen sinulle asentamaan minimitessillä?
Erittäin ontuva vertaus, voitko tarkentaa hieman?
Oikeita, säännöllisiä päivätöitä lomineen, sunnuntaikorvauksineen, ylityökorvauksineen etc ja tes-hommia/tanssibandikuvioita ei voi mitenkään vertailla keskenään.
Se samainen putkimieshän voi tehä viikonloppusin keikkaa huvikseen kulukorvauksilla ja alihintaan kun eläkkeet tulee päiväduunista, täh? Kun on niiin kivaa käydä keikoilla, täh???
Tes-esa ei sen sijaan voi mennä hänen tontilleen tekeen puoleen hintaan hänen töitään, eihän?Kun se niiin tykkäis leikkiä putkimiestä...
 
Ihan stanan turhaa jankutusta, ottakaa asioista selvää, ei nää hommat mene niinkun paperissa luetun perusteella voisi olettaa.
Miksi näin on, mä olen koettanut selvittää asioita mm liimataisten kaa, liiton luottamusmiehen kaa, vastausta mm kysymykseen "miksi matkoja ei korvata enää?" en ole tähän päivään mennessä saanut muuta kuin että "kyllähän ne periaatteessa pitäis maksaa mutta minkäs teet"...näin sanoi liiton luottamusmies.
 
Voisko olla niin että soittajia ei kiinosta nuo asiat, keikat tehään mitä tarjotaan, ne vähän mitä vielä on, ja tarvittaessa viedään se slabista ostettu konjakkipullo liimataiselle joululahjaksi.
Mä nostan hattua sille tes-soittajalle joka uskaltaa vaatia esim Lapinkeikoista täydet matkakorvaukset "me ei tehdä noita keikkoja enää jos matkoja ei makseta taksan mukaan ja palkan päälle" ja vieläpä saa ne. Vielä ei ole vastaan moista ihmeolentoa tullut, toivossa on hyvä elää.
 
EP
08.11.2011 17:43:07 (muokattu 08.11.2011 17:44:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Joo, aina voi ja saa kommentoida mutta ketäs se hyödyttää jos ko asioista ei ole omakohtaisia kokemuksia? No, onneksi näistä asioista on saanut keskustella oikeittenkin soittajien kaa ja elävässä elämässä.
 
Höpö höpö..
 
Kannattais ottaa selvää miten hommat hoidetaan tes-osastoilla, ei mene ihan noin, varsinkaan matkakorvaukset, valitettavasti.
 
Oikeissa töissä menee noin, ei triohommissa eikä edes solistikuvioissa. Liksan voi toki yrittää sopia mieleisekseen, yleensä se menee kuitenkin niin että "tämä on liksa, ota tai jätä". Eri juttu on sitten ne harvat freelancerit jotka voivat valita duuninsa ja määritellä liksansa, mutta he eivät tee tanssikeikkaa päätyönään.
 
Me olemme ihmeellisisä olentoja, me tanssimuusikot, ei kai tässä oikeen voi muuta todeta kun tuota kuvioo on katsellut läheltä yli 30 vuotta.

 
Nuorille ja alalle tuleville voi olla hyväkin ettei kaikkea ole kokenut ja jollei asioista puhuta niin ei ne koskaan muutukkaan ..toivottavasti muuttuu.
 
rintapek
08.11.2011 17:48:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Erittäin ontuva vertaus, voitko tarkentaa hieman?...
 
Ihan sinänsä sama, vaik perustais kalakaupan. Jos jokainen myyty sintti tuottaa markan tappiota, niin ei hirveesti ilahduta se, että myyntiä on paljon.
 
Jos Saariselällä puunoksassa roikkuu satanen, niin voi todeta, et ainakaan mun ei kannata sitä omalla autolla ja - kustannuksella Hesasta lähteä hakemaan, vaik sen sais soittamattakin.
 
One kind of music only - the good kind
WanhaWetäjä
08.11.2011 17:54:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Höpö höpö..
Sitä samaa sulle!
 
Nuorille ja alalle tuleville EI OLE hyväksi ettei kaikkea ole kokenut KOSKA näin ollen heitä on helpompi kusettaa SIKSI on hyvä että asioista puhutaan ajoissa niiden OIKEILLA nimillä vaikka ei ne koskaan muuttuisikaan ..toivottavasti muuttuu.
 
Näin!
 
Timi
08.11.2011 18:13:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Ihan sinänsä sama, vaik perustais kalakaupan. Jos jokainen myyty sintti tuottaa markan tappiota, niin ei hirveesti ilahduta se, että myyntiä on paljon.
 
Jos Saariselällä puunoksassa roikkuu satanen, niin voi todeta, et ainakaan mun ei kannata sitä omalla autolla ja - kustannuksella Hesasta lähteä hakemaan, vaik sen sais soittamattakin.

 
Monelle riittää kakskymppiä ja jopa pizza?
 
Vaikea.Mutta varma!
Ukko
08.11.2011 18:42:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek:Sanokaa kans, mist löytyy se putkimies, joka sanoo, että mä maksan sulle ton lämmityskattilan ja kuljetukset omasta pussista, jos mä vaan saan tulla sen sinulle asentamaan minimitessillä?
 
Välttämättömän kanssa ei paljon neuvotella.
 
COVS jäsen nro 6
Ukko
08.11.2011 19:00:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Kannattais ottaa selvää miten hommat hoidetaan tes-osastoilla, ei mene ihan noin, varsinkaan matkakorvaukset, valitettavasti.
Oikeissa töissä menee noin, ei triohommissa eikä edes solistikuvioissa. Liksan voi toki yrittää sopia mieleisekseen, yleensä se menee kuitenkin niin että "tämä on liksa, ota tai jätä".

 
Suuntaus on ikävä kyllä joillakin muillakin aloilla ottanut ilmaa siipiensä alle. Ja paljonko teetetään ihmisillä kotona palkatonta työtä.
 
Tes-esa ei sen sijaan voi mennä hänen tontilleen tekeen puoleen hintaan hänen töitään, eihän? Kun se niiin tykkäis leikkiä putkimiestä...
 
Ei leikkimään putkaria mutta timpuria/siivoojaa etc. kyllä.
 
Voisko olla niin että soittajia ei kiinosta nuo asiat, keikat tehään mitä tarjotaan, ne vähän mitä vielä on, ja tarvittaessa viedään se slabista ostettu konjakkipullo liimataiselle joululahjaksi.

Viitaten ylimpänä olevaan vastaukseeni.
 
Mä nostan hattua sille tes-soittajalle joka uskaltaa vaatia esim Lapinkeikoista täydet matkakorvaukset "me ei tehdä noita keikkoja enää jos matkoja ei makseta taksan mukaan ja palkan päälle" ja vieläpä saa ne. Vielä ei ole vastaan moista ihmeolentoa tullut, toivossa on hyvä elää.
 
Mä olen jonkun kerran sanonut, joskin eri alalla, työnantajalle että koska minä noudatan TES:siä, on työnantajankin sitä noudatettava kirjaimellisesti. Ja aina sama lopputulos, päättymätön lomautus päälle. Ja Suomeksi sanottuna, helvetin hyvä niin. Jo seitkyt luvulla tuli ekat potkut koska aloimme kaverin kanssa puuhaamaan ammatti-liittoon kuulumista firmassa, missä kukaan ei ollut liiton jäsen. Siellä löytyi pari kolme paskiaista jotka kantelivat välittömästi aikeista johdolle. Ja meille lomautuslappu käteen. Ei muille. Valehtelematta asiat olisi toisin jos työväestössä löytyisi sitä yhteishenkeä mikä aikoinaan oli vallalla. Mutta kun ei niin ei sitten.
 
COVS jäsen nro 6
rintapek
08.11.2011 22:27:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä:
Kannattais ottaa selvää miten hommat hoidetaan tes-osastoilla, ei mene ihan noin, varsinkaan matkakorvaukset, valitettavasti.
 
Oikeissa töissä menee noin, ei triohommissa eikä edes solistikuvioissa. Liksan voi toki yrittää sopia mieleisekseen, yleensä se menee kuitenkin niin että "tämä on liksa, ota tai jätä". ..

 
Liksa on liksa, ei siin mitn. Mut jos bändin kotipaikka on vaik Nääsville, niin se on Nääsvillen liksa. Jos bändi myydään/lähtee kauemmas, niin kyl se välimatka pitää pystyä laskuttamaan. Ja sit muutenkin järkeistää sitä logistiikkaa, se Saariselän reissu voi kannattaa, jos saa myytyä keikkaa välimatkalle. Jos ei saa, ni sit pitää kysyä, et mitvit se toimisto tekee vai tekeeks ne mitään, jos sieltä ei muuta heru kuin et käy hakeen se satanen Saariselältä ja maksa itte kulusi. Toihan ei oikeesti ole muuta kuin paskaa myyntiä ja surkeeta logistiikkaa.
 
Mut kyl semmoista sattuu muuallakin. Mä muistan eräänkin Vapon pellettitilauksen, kun tavara tuli pohjanmaalta ja kuski sit meiltä jatkoi loppukuorman kanssa --- Turenkiin!!!, kilsan päähän Vapon omasta ja ainakin silloin Suomen suurimmasta pellettitehtaasta. Me ei just siin paikkaa kuskin kans voitu muuta kuin pyöritellä päitämme ja ihmetellä, koska sama tavara olis löytäny molempiin osoitteisiin murto- osalla kilometreistä. Mut ne kilsat ei taatusti jääny laskuttamatta. En ton firman logistiikkaan voi vaikuttaa yhtään enempää kuin sinun kokemuksiisi soittohommista, mut siihen voin vaikuttaa, et jos tommoinen hollitupameininki jatkuu, niin pannu alkaa jatkossa polttamaan sähköä.
 
Miksi näin on, mä olen koettanut selvittää asioita mm liimataisten kaa, liiton luottamusmiehen kaa, vastausta mm kysymykseen "miksi matkoja ei korvata enää?" en ole tähän päivään mennessä saanut muuta kuin että "kyllähän ne periaatteessa pitäis maksaa mutta minkäs teet"...näin sanoi liiton luottamusmies.
 
Onko tos kysymyksessä paino sanalla "enää"? Verottajahan ei enää hyväksy käytäntöä, mis "palkkio" maksetaan päivärahoina ja kilsakorvauksina, mut siit "palkkiosta" ei sit enää riitä palkkoihin. Jopa siten, et "vorresterin" joka jannu kuittaa kilsakorvauksia, vaik todellisuudessa sinne Saariselälle on menty Rahikaisen sprintterilla? Jos se "palkkio" sit nykyään maksetaan palkkana ja tietty minimin mukaan ja siitä sit ei riitä rahaa kuluihin, jotka sit vähennetään soittajien liksasta, ni yhtä perseelläänhän toi homma aina vaan on.
 
Mut ei toi tavallaan ole soittajien, tai ainakaan kenenkään yksittäisen soittajan tai bändin vika. Jos ohjelmatsto ei tiedä, et nafta maksaa, niin jonkun se heille tarttis kertoa. Kyl ton myyntiportaan tarttis osata asiakkaalle kertoa, et valitettavasti meillä ei ole ainuttakaan sinfoniaorkesteria neljänsadan budjetilla pistokeikalle Nuorgamiin. Mut tolla rahalla saatte Rahikaisen Sevettijärveltä soittamaan mehtäkukkia haitarilla.
 
One kind of music only - the good kind
Kumiankka
08.11.2011 22:27:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luulin jo että Trio Erectus nähdään uusissa seikkailuissa kun oli lööpeissä, mutta onkin yleistä keskustelua. Treenattiin yhtä Erectuksen vakiobiisiä kaverin kanssa äsken, tai minä treenasin ja kaverilla oli jo kuvio hallinnassa.
 
kouho
08.11.2011 22:36:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä:
Ihan stanan turhaa jankutusta, ottakaa asioista selvää, ei nää hommat mene niinkun paperissa luetun perusteella voisi olettaa.
Miksi näin on, mä olen koettanut selvittää asioita mm liimataisten kaa, liiton luottamusmiehen kaa, vastausta mm kysymykseen "miksi matkoja ei korvata enää?" en ole tähän päivään mennessä saanut muuta kuin että "kyllähän ne periaatteessa pitäis maksaa mutta minkäs teet"...näin sanoi liiton luottamusmies.
 
Voisko olla niin että soittajia ei kiinosta nuo asiat, keikat tehään mitä tarjotaan, ne vähän mitä vielä on, ja tarvittaessa viedään se slabista ostettu konjakkipullo liimataiselle joululahjaksi.
Mä nostan hattua sille tes-soittajalle joka uskaltaa vaatia esim Lapinkeikoista täydet matkakorvaukset "me ei tehdä noita keikkoja enää jos matkoja ei makseta taksan mukaan ja palkan päälle" ja vieläpä saa ne. Vielä ei ole vastaan moista ihmeolentoa tullut, toivossa on hyvä elää.

 
Tulihan se sieltä....täyttä faktaa!!! ja iso plussa : )
 
nimim. Kissa pöydälle ja tunti turpaan!
 
rintapek
08.11.2011 22:58:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Välttämättömän kanssa ei paljon neuvotella.
 
Toi on harvinaisen totta, et tossa mielessä asiat ei o vertailukelpoisia. Mut joka tarttee putkaria tai sähkäriä ei yleensä hae sitä kauheen kaukaa. "Normiduuneissa" tilaajat kun tuppaavat olemaan tietoisia siitä, et ne kilsat näkyy laskussa. (Se sit onkin epäselvää, et näkyykö ne duunarin tilinauhassa)
 
Mut toi raksa- ala on muutenkin vähän huono vertailukohde. Vissiin kaikki muu on enempi hämärän peitossa, paitti fakta, et ostajalle asunnot ja rempat on joka tapauksessa kalliita.
 
One kind of music only - the good kind
baron
08.11.2011 23:17:30 (muokattu 08.11.2011 23:18:02)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Toi on harvinaisen totta, et tossa mielessä asiat ei o vertailukelpoisia. Mut joka tarttee putkaria tai sähkäriä ei yleensä hae sitä kauheen kaukaa. "Normiduuneissa" tilaajat kun tuppaavat olemaan tietoisia siitä, et ne kilsat näkyy laskussa.
 
Itseasiassa aika jännä: Ei putki- ja sähkömiehet kierrä ympäri Suomea mutta soittajat tekee:-) (Paitsi mä!)
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
tope2
08.11.2011 23:23:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä avaus ja aihepiiri. Olen monta kertaa meinannut avata vastaavanlaisen aihepiirin tyyliin "perustetaan trio, mitä kaikkea kulu- ja muita asioita pitää ottaa huomioon". Luulempa, että keskustelun avaajan esimerkkibändi on mielikuvituksen tuotetta, mutta siinä esitetetyt faktat ovat totisinta totta.
 
Kyllähän se näin on, että jos parin-kolmen keikan lapinrundin aikoo saada kannattavaksi, niin keikkojen myyntihinta pitää olla vaan tarpeeksi kova.
 
Tai sit bändi toimii nk. pitkäjänteisellä strategialla, eli vaiks yksittäinen lapinrundi menee käytännössä bändin jäseniltä tappiolle niin pitkässä juoksussa kun yhteenlasketaan kaikki tehdyt keikat, niin jäädään hyvinkin plussalle tai ainakin nollille. Riippuu kunkin soittajan elämäntyylistä ja elämänolosuhteista.
 
Eli vaikka trio suostuu tekemään lapinrundeja käytännössä tappiolla, niin kaikista muista laiva-, rafla- ja maakuntakeikoista jäädään plussalle.
 
Bändi toimii täten ikäänkuin monet pienyritykset. Nekin myyvät osaa tuotteista sesongittain tappiolla jotta kosketuspinta kuluttajaan säilyy. Ja se on tavallaan pitkässä juoksussa järkevää.
 
Tekihän esim. FBI Beatkin aikanaan vuosikausia viikkovetoja kehittääkseen tuotettaan ja rakentaakseen kontaktipintaa ja fanijoukkoa.
 
hvinnamo
08.11.2011 23:57:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Kustannusarvio kannattaa aina teettää, mun mielestä turha alkaa jälkeenpäin valittamaan.
Aina löytyy jälkeenpäin edullisempi työn tekijä kun näkee valmiin tuloksen.

 
Aivan. Onneksi mulla oli tohon varaa, silloin kun tein pääasiassa soittohommia, olisi saattanut olla kallista. Nyt ei onneksi ollut kallista kuin henkisesti. :) Sen verran kallista puuhaa toi sinkkikärryn vetäminen ympäri Suomea on että lopetettuani ravintolakeikat pohjalla brutto 200 e, olen käytännössäkin huomannut että rahaa jää enemmän säästöön ja elämän laatu on paljon parempaa. Jokainen kvartettikeikka + 150 km:n päässä alle 1200 euron laskutushinnalla tuottaa tappiota ainakin laitteiden ja kuljetuksen maksajalle. Ei auto liiku pelkillä polttoainerahoilla kovinkaan pitkään, yrittäkää muistaa se. Ei muuten harmita yhtään vaikka olisi 2 kk ilman keikan keikkaa! Silloin tällöin on mukava käydä lähistöllä, kunhan siitäkin saa edes jonkunlaisen korvauksen.
 
amma46
09.11.2011 00:31:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikein hyvä ketju, vaikka aloitus ehkä provo. Liksoista on turha jauhaa liikaa mutta yksi asia jota ehkä kaikki muusikot eivät huomaa. Toimistot tarjoavat keikkaa ilmoittamalla trion hinnaksi esim 450€ total. Eli tästä vähennetään ensin työnantajamaksut pois n.21-22% eli jos ei kikkaile päivärahoilla ja matkalaskulla
jää triolle 450-21%=355,50€. Eli alle TES:llä mennään reilusti. TES on nyt 116,20 +13,5% on yhteensä 131,88€. Eli Triolle 395,64€ + työnanjamaksut päälle.
Trion hinta pitäisi olla vähintään 500€. Meillekin on tässä tarjottu keikkaa isoihinkin ravintoloihin total 400€ sis. kaikki eli pahaa tekee. En rupea täällä nimiä luettelemaan ketkä tarjosi. Me ei lähdetty mutta aina joku tuntuu lähtevän.
Kysykää aina hintaa sovittaessa maksetaanko työnantajamaksut päälle vai otetaanko ne sovitusta hinnasta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «