Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Milloin katkeaa soittajan pinna?
1 2 3 4 5 6 7 8
okabass
22.08.2011 17:39:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

riff: Vielä noista hääkeikoista..., Mua meinaa ottaa pattiin ku AINA etukäteen sovittu aikataulu ei meinaa pitää.
 
Mietin (reilun 30:n vuoden ajalta) ko. asiaa, ja muistin varmasti vain yhdet häät, joissa aikataulu piti.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
jazzmies
22.08.2011 17:40:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Mä oon sopinut milloin bändi on valmis aloittamaan, ei se kuitenkaan pääse aloittamaan silloin kun on sovittu.
Lopetusaika on ainoa jonka saa toimimaan sovitun aikataulun mukaan.

 
Sen olen huomannut, että usein bändi aloittaa, mutta varsinainen musiikki ei ala koskaan.
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
baron
22.08.2011 17:41:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Mietin (reilun 30:n vuoden ajalta) ko. asiaa, ja muistin varmasti vain yhdet häät, joissa aikataulu piti.
 
Mullakin kerran. Oli tilattu 5 settiä ja ajattelin että ei kuiteskaan ennätetä ja olin valmistanut vain 4 mutta ehdittiinkin ja jouduttiin yksi vetämään lennosta.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Tankero
22.08.2011 19:34:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Sen olen huomannut, että usein bändi aloittaa, mutta varsinainen musiikki ei ala koskaan.
 
Ai, oot käynyt meidän keikoilla.
 
Humppajyrä
jazzmies
22.08.2011 19:45:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tankero: Ai, oot käynyt meidän keikoilla.
 
Lähinnä omilla :)
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
rintapek
22.08.2011 21:15:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi on asioita, jotka pitää pystyä sopimaan etukäteen.
 
Yks asia, mikä on pommivarmaa on se, et milloin morsmaikku kysyy, et pystyykö bändi tarvittaessa vetämään kymmenen settiä ihan vaan varmuuden vuoksi, koska muuta ohjelmaa ei ole, ni niis tilaisuuksissa ehtii nipinnapin vetämään ne häävalssit. Siel on sit varmuuden vuoksi sitä muuta ohjelmaa niin perkeleesti et ihme on jos bändi mahtuu sekaan.
 
Se ny vaan on tullu havaittua, et pändin pitää aloittaa vasta sit, ko soitto maistuu yleisölle. Lopettaa pitää siin vaiheessa ko kaikilla vielä on hauskaa.
Ollaan pyritty siihen, et soitto päättyy puoliltaöin, mut toi on tietty sopimusasia, on siin neuvotteluvaraa.
 
Ongelmahan on siinä, et noi nuoriparit on ensimmäistä kertaa pappia kyydissä, joten vaik niit kuin neuvois illan ohjelmasuunnittelussa muiltakin osin ko pelkästään pändin kannalta, ni valitettavan harva neuvo menee perille. Siin polttariporukan miljoonasta hienosta ideasta koitetaan toteuttaa yli puolet, jolloin häät kestäis ehkäpä kuusviikkoa?
 
One kind of music only - the good kind
Ukko
23.08.2011 16:00:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Noi on asioita, jotka pitää pystyä sopimaan etukäteen.
 
Painotus sanalla "pitää" :)
 
COVS jäsen nro 6
JK
23.08.2011 19:21:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No sit se keikka loppuu ja kolmen encoren jälkeen ku viimein lopetetaan alkaa se vittuilu että nytkö te jo lopetitte? Pilasitte meidän häät ym valitusta. Ja kokoillan ollu parketti lähes tyhjä. Suomalainen, sinä olet fiksu!
 
Joskus toisinkin päin. Olen kertonut aikaisemminkin...
 
Yhdellä hääkeikalla tuli tilaaja kysymään et meinaattekko kauan vielä soittaa?
Kun kerrottiin että muutama biisi tossa olis vielä setissä jäljellä niin tähän tilaaja
"Kun lopetatte niin sammuttakaa valot ja laittakaa ovet lukkoon, me mennään nyt"
Ja menivät kanssa.
 
En ihan varmasti muista soitettiinko loput biisit muttta sen muistan että mua ainakin otti eniten pannuun se että veivät loput eväätkin keittiöstä mennessään..
 
Jos sekoitan CH2:ta NH4:ään ja keitän atomit osmoottisessa sumussa saan täplikästä typpeä.
baron
23.08.2011 19:25:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JK: Joskus toisinkin päin. Olen kertonut aikaisemminkin...
 
Yhdellä hääkeikalla tuli tilaaja kysymään et meinaattekko kauan vielä soittaa?
Kun kerrottiin että muutama biisi tossa olis vielä setissä jäljellä niin tähän tilaaja
"Kun lopetatte niin sammuttakaa valot ja laittakaa ovet lukkoon, me mennään nyt"
Ja menivät kanssa.

 
Mulla oli kerran hääkeikka, jossa oli sovittu että soitto loppuu klo 01.00.
Jengi väheni, muutama jäi istuskelemaan. Vähän ennen yhtä tulivat sanomaan että soitto seis, paikka pitää saada lukittua klo 01.00, muuten hälyytys hälyttää ja joku joutuu maksamaan.
Me sanottiin että jos me tunti roudataan sisään niin kyllä puoli tuntia menee uloskin roudatessa.
Silloin kävi ilmi että jäljellä oleva jengi oli jätetty vain odottamaan soiton loppumista ja paikan sulkemista, eivät osanneet tulla meille sanomaan että soitto riittää.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
markus16
23.08.2011 20:57:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aissäätänä!
Itse tuli viimekeikka soitettua ravintolan henkilökunnalle, maksavat asiakkaat hävis samantien kun alettiin roudailemaan kampetta lavalle.
Soiteltiin sitten tilattu setti. Keikan jälkeen paikan työntekijä tuumaili jotta "Sama juttu joka kerta kun täällä on bändi, koko paikka tyhjänä" Johanna Tukiainen oli kuulemma vetänyt muutaman asiakkaan paikalle. On se sentään hyvä ettei huonolle hävitty...
 
Old school? New school? Shit! I didn't even go to school.
uusiipe
25.08.2011 08:54:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaveri kertoi tarinaa, jossa oli ennen vedon alkua käynyt kapakin ulko-ovella tupakalla ja kuullut kuinka sisään tulossa ollut pariskunta totesi kamat nähdessään, että "Ässh, täällä on joku bändi. Mennään muualle". Motivaatio huipussaan siinä kohtaa, arvaan.
 
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
TiVe
25.08.2011 10:42:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä tuli Pandakenkä eka tauon alussa sanomaan, että onko teillä edes
tauolle laittaa kunnon tanssimusiikkia.
 
2+2=~5, hyvin suurilla kakkosen arvoilla.
Lennu
25.08.2011 11:39:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TiVe: Meillä tuli Pandakenkä eka tauon alussa sanomaan, että onko teillä edes
tauolle laittaa kunnon tanssimusiikkia.

 
Vittuilulahjoista täytyy kyllä antaa tunnustusta.
 
my kaalilaatikko brings all the pierus in the housu
KanttoriPiiparinen
25.08.2011 18:03:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markus16: Aissäätänä!
Itse tuli viimekeikka soitettua ravintolan henkilökunnalle, maksavat asiakkaat hävis samantien kun alettiin roudailemaan kampetta lavalle.
Soiteltiin sitten tilattu setti. Keikan jälkeen paikan työntekijä tuumaili jotta "Sama juttu joka kerta kun täällä on bändi, koko paikka tyhjänä" Johanna Tukiainen oli kuulemma vetänyt muutaman asiakkaan paikalle. On se sentään hyvä ettei huonolle hävitty...

 
Juu. Tämä tyhjille seinille soittaminen osaa ottaa pannuun. Olimme 80-luvun puolivälissä Turusta 50km. luoteeseen oikein kahden bändin voimin. Illan tähtenä toimi Annikki Tähti, eikä yhtään myytyä lippua. soittelimme aikamme seinille, kunnes illan järjestäjä kypsyi ja tuumi että mennään kaikki kotiin.
Hamburger-Borsissä oli muuan hovi joka soitatti minua, vaikka salissa ei ollut muuta kuin henkilökuntaa. Pitipä vielä huolta ettei tauot veny ja haisteli henkeä.
Sen soiton suloutta...
 
Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua.
baron
25.08.2011 20:34:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KanttoriPiiparinen: Juu. Tämä tyhjille seinille soittaminen osaa ottaa pannuun.
 
Mitä vitun tähtiä luulette olevanne? Jos on saatu/saadaan liksa siitä että soitetaan niin sittenhän soitetaan!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Tankero
25.08.2011 22:53:07 (muokattu 25.08.2011 22:53:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Mitä vitun tähtiä luulette olevanne? Jos on saatu/saadaan liksa siitä että soitetaan niin sittenhän soitetaan!
 
Voi että
 
Humppajyrä
markus16
25.08.2011 23:22:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä kerran kattelin kun rantapuistossa oli 5 kaupungin työntekijää hommissa.
1 kaivoi lapiolla uraa maahan, 1 tuli lapion kanssa perässä ja nakkeli turpeet takaisin paikalleen, 2 tuli perässä ja tamppas jaloilla, 1 katteli sivusta ja jauho paskaa.
Kai ne siitä sitten palkkansa sai, vaikkei mitään maanrakennusalan tähtiä olleetkaan.
 
Old school? New school? Shit! I didn't even go to school.
pekkajau
25.08.2011 23:29:48 (muokattu 26.08.2011 01:37:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monta kertaa perhejuhlissa on ottanut aivoon kun huomaa tauon aikana lasten valloittaneen soittolavan ja tehneen omia tuhojaan siellä...ja vanhemmat vain katsoo vierestä puuttumatta mitenkään asiaan. Kai ne luulee että soittolava on sellainen "teeseitse" leikkipaikka tai pallomeri. Eivät varmaan samaa sallisi omilla työmaillaan. Kerran piti soittaa häävalssi yhdellä kielellä kun "meidän Sami" oli ruuvannut basson virityksen uuteen omaan järjestykseen sillä aikaa kun oltiin syömässä.
 
rintapek
26.08.2011 01:20:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markus16: Mä kerran kattelin kun rantapuistossa oli 5 kaupungin työntekijää hommissa.
1 kaivoi lapiolla uraa maahan, 1 tuli lapion kanssa perässä ja nakkeli turpeet takaisin paikalleen, 2 tuli perässä ja tamppas jaloilla, 1 katteli sivusta ja jauho paskaa.
Kai ne siitä sitten palkkansa sai, vaikkei mitään maanrakennusalan tähtiä olleetkaan.

 
Kait toi voi olla tottakin, en mä sitä sano...
 
Mut asiat ei aina o miltä näyttää. Tol konstilla tulee kertalaakista selvää jälkeä. Se voi olla hyvä tai huono. Jotain sinne maan sisään ollaan asentamassa, tuskin sitä muuten kaivettais? Joten yks kaivaa sitä ojaa, pari muuta vetää sitä asennettavaa sinne maan sisään ja yks peittää sitä ojaa? Ja se joka puhuu paskaa siin puhelimessa on se, joka tietää minkä vuoksi maata kaivetaan, mitä sinne laitetaan ja miten se sit kytketään, joten voi olla, et hän on luurin varressa puhumassa muustakin ko "muista ostaa niit kananmunia"?
 
On tietty tehokkaamman näköistä, et katu ensin revitään auki ja vedetään vesi ja viemäri. Sit ens viikolla lapioidaan umpeen ja seuraavalla asfaltoidaan, että kuukauden päästä päästään sama reikä repimään auki uusiksi, koska sähkölaitos vaihtaa ilmaletkut maakaapeliin. Ja sit syksyllä sama uudestaan asfaltoitu reikä kaivetaan taas auki, koska sinne tarttee vetää valokuitu. Vois luulla, et hommasta loppupeleissä selviäis halvemmalla ja ainakin vähemmällä kaivamisella, jos yhden sijaan ois kaks jätkää luurin varressa puhumassa paskaa?
 
Toi ajatuksena pätee pänditouhuihin kans, joten sinänsä tää ei o ihan kauheeta offtopikkia, vaik asian vieressä mennäänkin, mut ittepähän aloitit.
 
One kind of music only - the good kind
EP
26.08.2011 06:28:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Mitä vitun tähtiä luulette olevanne? Jos on saatu/saadaan liksa siitä että soitetaan niin sittenhän soitetaan!
 
Se tyhjälle salille soitto ei vaan oo kivaa!
Treenit on sitten eri juttu.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «