Muusikoiden.net
10.12.2016

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lue tämä, koskee mahdollisesti rikollista toimintaa
1
Mikko T.
13.05.2011 09:43:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin, mulla on kerrankin ihan oikeaakin asiaa.

Olen tässä kirjoituksessa tarkoituksella käyttämättä tiettyä terminologiaa.

Kaikki, ketkä on joutuneet tämän nettiportaalin kautta huijauksen tai huijausyrityksen kohteeksi, ottakaa yhteyttä minuun. Laittakaa mulle sähköpostia, ei tekstiä tänne.

Pistin tänne parisen viikkoa sitten ilmoituksen jossa myyn yhtä soitintani. Nyt on yksi tyyppi ottanut minuun yhteyttä. Esiintyy valtameren takaisesta maasta olevana henkilönä, kuka kuitenkin kirjoittaa väitettyä äidinkieltään huomattavasti huonommin kuin minä. Väittää olevansa ostamassa soitinta lahjaksi siskolleen, joka asuu yhden Välimeren eteläpuolella sijaitsevan tummien ihmisten asuttaman maanosan yhden maan suurlähetystössä. Ihan hauska tarina juu. Tarjosi pyytämäni summan ja vielä kaksisataa viisikymmentä jenkkirahayksikköä rahtikuluiksi näkemättä soittimesta yhtäkään kuvaa. Maksutapa on nyt vielä epäselvä, yllätys.

Ajattelin pyytää häneltä valokuvaa hänen passistaan, jota luonnollisesti en ikinä saisi.

Tekisi sen sijaan mieli ehdottaa et lähetän paketin hänen laskuunsa sinne etelän maahan ja laitankin sinne samanpainoisen paketin mitä oikea painaisi, mutta siinä onkin yksi hajonnut paristotoiminen sähkörimpulakosketinsoitin ja muutama kilo kananpaskaa ja homehtunut HK:n sininen (ei mitään tekemistä Hughes & Kettnerin kanssa).

Kommentoikaa tähän jotain diipadaapa, että ilmoitus pysyy jonkin aikaa näkyvillä.

Mikko

Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.com
Jäärä
13.05.2011 11:10:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tämä tuttu:

http://www.thescambaiter.com/forum/showthread.php?t=109

Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
WanhaWetäjä
13.05.2011 11:24:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=185894

Tästä on ollut tarinaa myös kitarapuolella, vastaavaa osastoa on noissakin jutuissa ja sanomattakin selvää että kyseessä on rikollinen toiminta, ostellaan kitaraa tai millon mitäkin siskonpojalle kaukomaille yms...

jannu
13.05.2011 11:48:07

Mikko T.: No niin, mulla on kerrankin ihan oikeaakin asiaa.

Olen tässä kirjoituksessa tarkoituksella käyttämättä tiettyä terminologiaa.

Kaikki, ketkä on joutuneet tämän nettiportaalin kautta huijauksen tai huijausyrityksen kohteeksi, ottakaa yhteyttä minuun. Laittakaa mulle sähköpostia, ei tekstiä tänne.
...
...
Kommentoikaa tähän jotain diipadaapa, että ilmoitus pysyy jonkin aikaa näkyvillä.

Mikko

Mä en nyt oikein ymmärtänyt, että mitä tällä haet? Ärsyynnyt jostain nigerialaiskirjeestä ja pyydät ihmisiä lähettämään sulle sähköpostia. Miksi? Jos tää juttu on kerran tapahtunut tällä foorumilla ja kenties jopa rekisteröityneen nimimerkin toimesta, olisi fiksumpaa ottaa yhteys ylläpitoon kuin alkaa leikkimään jotain salapoliisia ja jekkujätkää.

Mikä on se tarkoitus, jonka pohjalta et käytä "tiettyä terminologiaa"?

"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Mikko T.
13.05.2011 12:05:35

jannu: Mä en nyt oikein ymmärtänyt, että mitä tällä haet? Ärsyynnyt jostain nigerialaiskirjeestä ja pyydät ihmisiä lähettämään sulle sähköpostia. Miksi? Jos tää juttu on kerran tapahtunut tällä foorumilla ja kenties jopa rekisteröityneen nimimerkin toimesta, olisi fiksumpaa ottaa yhteys ylläpitoon kuin alkaa leikkimään jotain salapoliisia ja jekkujätkää.

Mikä on se tarkoitus, jonka pohjalta et käytä "tiettyä terminologiaa"?

Parahin jannu. Noudatan tässä viranomaisen ohjetta enkä leiki salapoliisia enkä jekkujätkää. Myös heidän pyynnöstään pyydän yhteydenottoa niin, että he voivat tarvittaessa ottaa yhteyttä asianosaisiin - jo kusetettuihin tai niitä, keitä on kontaktoitu tai ketkä saavat ek. kaltaisen yhteydenoton. On hyvin luultavaa, että em. puljaajat eivät puhu suomea. Vastoin oletustasi minua ei lähestytty nimimerkin takaa vaan suoraan sähköpostiini, joka täällä taas on julkisessa jaossa. Onko muuta kysyttävää?

Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.com
Lyyki
14.05.2011 10:30:41

Mä en kanssa näe pointtia tässä jutussa. Lähtökohtaisestihan kaikki on huijareita. Omaa päätä saa ja pitää käyttää!

sepisti
19.05.2011 20:10:44 (muokattu 19.05.2011 20:14:09)

Mitä kusetusta tässä on? Pyydät rahat etukäteen tilille ja sit paketti postiin. Onko täällä muka joku oikeesti sellainen, että lähettäisi jonkun paketin mihinkään saamatta ensin rahaa itselleen?

Roskaposti on roskaa ja sitä tuppaa välillä ilmestymään laatikkoon. Ei siinä sen kummempaa...

Indican Jenny on ihana...
Timi
19.05.2011 21:04:33

sepisti: Mitä kusetusta tässä on? Pyydät rahat etukäteen tilille ja sit paketti postiin. Onko täällä muka joku oikeesti sellainen, että lähettäisi jonkun paketin mihinkään saamatta ensin rahaa itselleen?

Roskaposti on roskaa ja sitä tuppaa välillä ilmestymään laatikkoon. Ei siinä sen kummempaa...

Niinpä niin.Rahaa tilille ja tiiliskivi postissa.Tai ennes sitäkään?Lienee sitä roskapostia?Se vain on niin,että valitettavasti myös täällä mnetin palstoilla pyörii noita kusettajia ja välillä joku menee miinaan.

Vaikea.Mutta varma!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti