Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Valssin taimitarha
1
isojussi
31.01.2003 13:30:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pähkäilinpä tässä taas asiaa, josta on monessa yhteydessä taitettu peistä:
 
Miten soitatte valssin kompin, noin niinkuin taimingin näkökulmasta ajatellen? Elikä onko kaikki kolme iskua tarkalleen paikallaan vai tuleeko jokin iskuista vähän eteen tai perään?
 
Täähän on tietysti tyylilajikysymyskin, eli Wienerit vedetään vähän eri mallilla, kuin suomalaiskansalliset jne.
 
Itse tykkään jättää kolmosen aivan ******karvan verran perään - sen verran, että just sanoo saa - vähentää kummasti kaahausta! Tämä lähinnä siis näissä "perinteisissä" humppakansan valsseissa. Ulkomaiset erikseen - tosin toimii hitaassakin.
 
Jami
31.01.2003 19:16:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perusjuttuna aina toimii yhtäpitkät neljäsosat. Ja siitä on mielestäni lähdettävä. Painotuksella voi tehdä fiilistä silloinkin.
 
Oon vissiin riittävän monta "hutannntaaaaa" kuullu että varoitan vakavasti nuoria kollegoja. Pyrkikää yhtäpitkiin neljäsosiin. Kun on varma että valssi keinuu niin voi hiuksenhienosti yrittää värittää. Varovasti silloinkin. Valssi on 3/4 tahtilaji nimensä mukaisesti.
 
Suamalaanen ei usko ennenku näköö mutta Härmälääsen
pitää päästä koittamahan!
isojussi
03.02.2003 09:03:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perusjuttuna aina toimii yhtäpitkät neljäsosat. Ja siitä on mielestäni lähdettävä. .....Oon vissiin riittävän monta "hutannntaaaaa" kuullu .....
 
Taivahan tosi! Siihen munkin mielestä pitää pykiä. Aika-arvot pitää soittaa täyteen, jotta vältytään kaahaamiselta. Nimenomaan toi kakkosen paikka on tärkee, ettei ala komppi ontuun. Voi kun kaikki muutkion ajattelis tästä samalla lailla, kuin me.
 
Tässä muuten piilee se pieni ero Sandrenin ja muiden beatti rumpaleiden välillä....no, Heikiltä tosin taittuu muukin osasto.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «