Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Humppakitaristien fuusiohäröilyt..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Musiikkia korville
30.06.2010 13:50:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: JP:n spiikeista voi olla montaa mieltä, on hän ihmisenä miten ihana hyvänsä.Jotenkin tuo levottoman oloinen korostetun murteinen random-höpöttely ei ainakaan tässä lähetyksessä kuulostanut kovinkaan luontevalta saati hauskalta, mutta ehkä se toimii paremmin livena ja tukee artistin valoisaa olemusta.
 
En kuunnellut niitä (enkä mitään muutakaan kuin sen kitarasoolon), mutta olen silti sitä mieltä, että Johanna on ihana.
 
"Oikein mukavalta", no joo, tässä on todellista TOP 5 "kritiikin helmet"-osastoa jos missä. Ketä palvelee "ihan kiva" tai "oikeen mukava"?
Ei se nyt niin hyvä ja virheetön veto ollut etteikö siitä voi ja saa olla jotain muuta mieltä kuin "oikeen mukava"?

 
No johan on helvetti kumma! Jos mä sanon, että se kuulosti mun mielestä mukavalta, niin sitten se kuulosti. Sen verran voin selventää, että sekä soitannollisesti kuin saundien puolesta. Ketä mun mielipiteen olis tarkoitus palvella? Jos mun mielipide/mielipiteet häiritsee, niin jätä ne lukematta. Sillähän siitä selviää. Ei sun sen takia kannata ranteita auki vetää.
 
Ps. Ite olen ainoastaan kitaran omistaja, en kitaristi ja sen puoleen en voi yleensäkään mitään kovin syväluotaavia analyyseja antaa. Silti koen, että mulla on oikeus mielipiteeseen ja kaiken lisäks saan ne vielä esittää miten tahdon.
 
By: MK
rintapek
30.06.2010 15:09:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun stressiklubilla vois olla käyttöä semmoiselle homohevisoololle. Mistähän päin tuubia löytäis tyylilajin mahdollisimman puhtaan edustajan? Tosta Monrepoosta ei o malliksi, oli se sevverran kesyä.
 
One kind of music only - the good kind
KoskPaavo
30.06.2010 16:11:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kovasti korostetaan että uudistua pitäis , rajoja rikkoa, uusia soundi- ja äänimaailmoja tuoda esille , sitten tyyli pitäis säilyttää, alkuperäisesitystä "kunnioittaa", oikeita instrumentteja käyttää , ei liikaa sitä , ei liian vähän tuota.
Minkähänlainen olis uudistumisaltis perinteitäkunnioittava muusikko?
 
"Arnikka pitää mielen virkeänä ja matkaansaattaa hövelin käytöksen." Lain.Walttoni
EP
30.06.2010 16:21:05 (muokattu 30.06.2010 16:25:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Mun stressiklubilla vois olla käyttöä semmoiselle homohevisoololle. Mistähän päin tuubia löytäis tyylilajin mahdollisimman puhtaan edustajan? Tosta Monrepoosta ei o malliksi, oli se sevverran kesyä.
 
"Homohevistä" en tiedä, mutta mm. tuossa se soolo ja biisi kohtaavat:
 
http://www.youtube.com/watch?v=At3FH01FlWU
 
Vongoethe
30.06.2010 16:26:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: "Homovevistä" en tiedä, mutta mm. tuossa se soolo ja biisi kohtaavat:
 
http://www.youtube.com/watch?v=At3FH01FlWU

 
Höpö höpö. Salonkibluesia pahimmillaan.
 
Ei se meininki todellakaan ole niistä vesakonmyrkyttimistä ja pesukoneista kiinni; ei voi muuttua musiikiksi painamalla hilavitkuttimen pedaalia tai nappulaa. Kyllä pitää olla myös sydäntä, munaa, aivoja ynnä muita sisäelimiä ja tuntosarvia, sielusta ja sormista se soitto lähtee.
 
EP
30.06.2010 16:31:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vongoethe: Höpö höpö. Salonkibluesia pahimmillaan.
 
Ei se meininki todellakaan ole niistä vesakonmyrkyttimistä ja pesukoneista kiinni; ei voi muuttua musiikiksi painamalla hilavitkuttimen pedaalia tai nappulaa. Kyllä pitää olla myös sydäntä, munaa, aivoja ynnä muita sisäelimiä ja tuntosarvia, sielusta ja sormista se soitto lähtee.

 
Joo, onhan se tuollaisilla livekeikoilla aika vaikeeta muuntautua oikeaoppisesta humppamuusikosta vakavasti otettavaksi rockmuusikoksi : )
 
Hmm.. "salonkibluesia" joo, vaikkapa jos niin tykkää? ..nimityksestä ei väliä, kunhan toimii!
 
WanhaWetäjä
30.06.2010 17:11:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musiikkia korville: En kuunnellut niitä (enkä mitään muutakaan kuin sen kitarasoolon), mutta olen silti sitä mieltä, että Johanna on ihana.
No on on, ehkä tuo ihanuus ei pääse täysin oikeuksiinsa radiosta käsin:-)
 
No johan on helvetti kumma! Jos mä sanon, että se kuulosti mun mielestä mukavalta, niin sitten se kuulosti. Sen verran voin selventää, että sekä soitannollisesti kuin saundien puolesta. Ketä mun mielipiteen olis tarkoitus palvella?
Äh, en mä sitä noin tarkoittanut! Tulkitsin joitain asioita/sanontoja ilmeisen erilailla kuin sinä, eli kenties käytämme samoja adjektiiveja mutta tarkoitamme eri asiaa?Mielipiteethän palvelevat kulloistakin asianomaista, tässä tapauksessa
soolon soittajaa. Jos hän nyt näitä edes sattuisi lukemaan.
 
Jos joku sanoo jostakin, ihan mistä vaan, että se on "ihan kiva" tai "ihan mukava" tai "ihan ok" niin mun mielestä siihen sisältyy se vaara että asian todellista laitaa ei sanota vaan ollaan joko solidaarisia kaverille tai sanotaan niin siksi että se ei vaan loukkaisi ketään. Ts joskus voi olla kyse täysin ympäripyöreästä mielipiteestä, MUN mielestä.
Itse en käytä mä sanontaa "ihan mukava" jos ei ole aivan pakko.
 
Jos mun mielipide/mielipiteet häiritsee, niin jätä ne lukematta. Sillähän siitä selviää. Ei sun sen takia kannata ranteita auki vetää.
Noh noh, kysehän on just siitä että MULLE tuo käyttämäsi ilmaisu "ihan mukava" merkitsee jotain muuta kuin hyvä;-)
Olen pahoillani, tulkitsin väärin;-)
 
Ps. Ite olen ainoastaan kitaran omistaja, en kitaristi ja sen puoleen en voi yleensäkään mitään kovin syväluotaavia analyyseja antaa.
No en mäkään ole kuin läyhänen humppaheikki mutta kyllä mä silti voin olla asioista jotain mieltä JOS perustelen ne omalta näkökantiltani, kuten mielestäni tein.
 
Silti koen, että mulla on oikeus mielipiteeseen ja kaiken lisäks saan ne vielä esittää miten tahdon.
No onko joku muuta väittänyt? Nämä ovat makuasioita jos mitkä, ja vielä kerran ; ymmärsin/tulkitsin sanomasi ehkä hieman väärin, mun mielestä "ihan kiva" ja "ihan mukava" ovat usein jokseenkin vähätteleviä adjektiiveja, se siitä;-)
 
Olisit sanonut että hyvä/huono soolo ja hyvä/huono saundi niin eipä olis tyhmälle jäänyt tulkinnanvaraa ;-)
 
Anonymous-jazz
30.06.2010 21:23:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entäs jos toi soolo ois vedetty jollain ynkkäsärö/vibraattolla :) Hyi helvetti.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Mesa/Boogie
30.06.2010 21:35:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Mun stressiklubilla vois olla käyttöä semmoiselle homohevisoololle. Mistähän päin tuubia löytäis tyylilajin mahdollisimman puhtaan edustajan? Tosta Monrepoosta ei o malliksi, oli se sevverran kesyä.
 
Mä mietin kanssa tätä homohevitermiä. Luulen, että Judas Priestiltä vois löytää sellaisen oikean homohevisoolon... Sehän on selkeesti homoheviä, sille Rob Halford on ehdottomasti hevihomojen kruunaamaton kuningas (vai onko se nyt sitten kuningatar).
 
Kyllikki
30.06.2010 22:34:37 (muokattu 30.06.2010 22:35:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm... Kävin itsekin kuuntelemassa ko. Monreposn soolonpätkän, ja omasta mielestäni särösoundi oli kuitenkin "sieltä paremmasta päästä", ilman sellaista ampiais-sirkkeli-surinaa, mitä aiempien kommenttien perusteella odotin kuulevani, ja jota oikeasti kuulee, kun menee paikallisiin soittoruokaloihin, joissa duo-kokoonpanon kitaristi räväyttää Santanat suoraan linjaan, kosketintaiteilijan säestäessä häntä automaatti-Casiollaan.
 
Kitaristin tyylitajusta en kuuntelemani lyhyehkön pätkän perusteella osaa sanoa kummempaa, mutta mielestäni juuri ko. soolo vaikutti tyylikkäältä sormivibraattoineen päivineen, lopun lievää epävireistä fiilistelyä lukuunottamatta.
 
Olen itse kohta 5-kymppinen, pitkän linjan harrastajakitaranomistaja, ja varsin innokas kaivamaan sähkökitarasta lisälaitteineen paljon erilaisia "äänimaailmoja". En ymmärrä ajatusta, että (humppa)kitaristilla saisi olla vain puhdas soundi nauhakaiulla, ja se toinen soundi olisi sama puhdas, mutta ilman kaikua?!
 
Olen usein miettinyt, että tavallisen tanssiruokalaorkesterin kitaristilta vaaditaan oikeastaan aika paljon muuntautumiskykyä, niin soundiensa kuin soittotyylinsä osalta. Pitää vinguttaa ne Santanat, Marvinit, Pulliaiset, Järviset, Mooret, Vaughanit jne. samalla intensiteetillä kuin kompit Jätkän humppaan tai Kotkan ruusuun.
 
Toki riman voi mennä alikin, mutta kuitenkin aika moni soittaja näkee vaivaa soundiensa eteen pitkälti miellyttääkseen itseään. Saman rahan kun saisi pelkällä kitaralla ja kierrepiuhallakin suoraan mikseriin soitettuna. Voihan joku pitää siitäkin soundista, sillä soundin hyvyys/huonous on pitkälti myös kuulijoidenkin korvissa - niinkuin ko. Monreposn kitarasoolokin sen on jo osoittanut.
 
edit: typo
 
Helvetti kun mieli tekis laulaa, mutta kun ei osaa sanoja eikä säveltä...
pekkajau
01.07.2010 00:31:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla aiemmin tuli todella hieno termi "tulitukea"! Yleensä huttubändissä kaikki eksyvät heti kun kun kitaristi alkaa heittäytyä eli improvisoi ja alkaa purkaa sointua. Jos soittaa tutun melodiasoolon niin ei ole ongelmaa. Tässä on juuri se "korva" avainasemassa mitä W.W. onneksi pitää esillä säännöllisesti!
 
EP
01.07.2010 00:42:35 (muokattu 01.07.2010 00:44:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekkajau: Tuolla aiemmin tuli todella hieno termi "tulitukea"! Yleensä huttubändissä kaikki eksyvät heti kun kun kitaristi alkaa heittäytyä eli improvisoi ja alkaa purkaa sointua. Jos soittaa tutun melodiasoolon niin ei ole ongelmaa. Tässä on juuri se "korva" avainasemassa mitä W.W. onneksi pitää esillä säännöllisesti!
 
Joo, mutta sehän on ihan selvä jos ekaa kertaa kuulee ja soittaa biisiä ( eikä siitä ole edes mitään lappua olemassa) niin eksymisiä saattaa tapahtua ad.lib soolon jossain vaiheessa ..turhauttavaa ja aiheuttaa vaan vitutuksen kaikille osapuolille : /
 
pekkajau
01.07.2010 00:46:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Joo, mutta sehän on ihan selvä jos ekaa kertaa kuulee ja soittaa biisiä ( eikä siitä ole edes mitään lappua olemassa) niin eksymisiä saattaa tapahtua ad.lib soolon jossain vaiheessa ..turhauttavaa ja aiheuttaa vaan vitutuksen kaikille osapuolille : /
 
Joku eksyy ja joku ei!
 
Vongoethe
01.07.2010 01:12:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekkajau: Tuolla aiemmin tuli todella hieno termi "tulitukea"! Yleensä huttubändissä kaikki eksyvät heti kun kun kitaristi alkaa heittäytyä eli improvisoi ja alkaa purkaa sointua. Jos soittaa tutun melodiasoolon niin ei ole ongelmaa. Tässä on juuri se "korva" avainasemassa mitä W.W. onneksi pitää esillä säännöllisesti!
 
Kunnon improvisoidut jutut ovat valitettavan harvinaisia nykyään. Jippoillaan menemään peräkkäin kopsattuja likkejä, patterneja kuin opetetut sirkuskoirat. Musikaalisuudesta ei välillä ole hajuakaan.
 
Ei ainakaan minua tietty epävarmuus tuossa Montrepos'n soolossa häirinnyt lainkaan, paljon ilahtuneempi olin siitä, kuin jostain kliinisestä kopsusuorittamisesta. Tuntui yleisölle kelpaavan ja heiltähän se liksa tulee.
 
On vaikeaa, ellei mahdotonta pitää aina samaa intensiteettiä yllä jos/kun tekee viidestä kuuteen keikkaan viikossa, viidestä kuuteen settiä illassa kaikenlaista kamaa ja matkustaa välillä satoja kilometrejä riemuliiteristä toiseen. Illassa saattaa olla pari ennalta tuntemattoman solistin settiä prima vista ja omat päälle. Tee siinä sitten taidetta. Minä en sitä touhua enää jaksa, nostan hattua ja kumarran syvään niille, jotka jaksavat.
 
Lennu
01.07.2010 01:13:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekkajau: Joku eksyy ja joku ei!
 
Niin miksi siitä pitää eksyä? Eikö vois vaan opetella soittamaan ja vetämään taitojensa rajoissa.
 
My life is like an Opel-highway.
EP
01.07.2010 01:25:35 (muokattu 01.07.2010 01:26:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekkajau: Joku eksyy ja joku ei!
 
No jos on kysymyksessä jokin muu kuin normaali muutaman soinnut biisi kvinttikiertoineen, niin meikäläistä ei ainakaan kiinnosta alkaa kuuntelemaan mitä siellä mahdollisesti on menossa ja samalla mahdollisesti "raiskata" koko biisi. Mun korva saa kyllä harjoitusta tarpeeksi nuotteja kirjoitellessa, soittaessa pitää keskittyä ihan muihin asioihin kokonaisuuteen ym.
 
pekkajau
01.07.2010 01:30:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: No jos on kysymyksessä jokin muu kuin normaali muutaman soinnut biisi kvinttikiertoineen, niin meikäläistä ei ainakaan kiinnosta alkaa kuuntelemaan mitä siellä mahdollisesti on menossa ja samalla mahdollisesti "raiskata" koko biisi. Mun korva saa kyllä harjoitusta tarpeeksi nuotteja kirjoitellessa, soittaessa pitää keskittyä ihan muihin asioihin kokonaisuuteen ym.
 
Soittaessa pitää keskittyä soittamiseen. Sen miellyttämispuolen voi suunnata sinne muonitusjoukkoihin.
 
pekkajau
01.07.2010 01:34:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Niin miksi siitä pitää eksyä? Eikö vois vaan opetella soittamaan ja vetämään taitojensa rajoissa.
 
No jos haluaa improvisoida niin silloin ollaan aika ulkona siitä tutusta ja turvallisesta opitusta ja opetellusta.
 
EP
01.07.2010 01:39:39 (muokattu 01.07.2010 01:40:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekkajau: No jos haluaa improvisoida niin ..
 
Sitten mennään jatsin puolelle, mutta harvoin sekään on KOKONAAN improvisoitua, yleensä jokin teema sovitaan, on se sitten sointukulku, rytmi, skaala tms.
 
friikki
01.07.2010 02:22:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Fuusiosoolo oli hieno ja arri kyllä toimi kanssa, mutta ei kyl semmonen Lukather soundi taivu kuin musarilla.
 
Musarin omistajana ainakin minusta toi soolo oli ihan jees. Pitäähän tuossa ottaa myös huomioon etttä se soolo oli vain pieni osa illan ohjelmistoa ja siksi sen soundit olivat varsin mallikkaatkin kun ottaa kokonaisuuden huomioon.
 
Joskus mietin että miksi täällä Tanssimusa osastolla on niin negatiivinen sävy vähän kaikkeen. Eikö olis kehittävämpää keskustella vaikka siitä millaiselta jokin pitäisi kuulostaa ja tehdä vaikka esimerkkejä joistain biiseistä jne... no tämä nyt ei varsinaiseti tähän keskusteluun liittynyt
 
Pääasia että pojat viihtyy ja tytöillä on hauskaa
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «